lucinos wrote:
Myrmidon wrote: Επίσης μένει να δούμε και τι γίνετε με τα Mandle και Kronos/Vulkan (AMD/ATI και OpenGL). Αν μη τι άλλο, έχουμε να δούμε πολλά στο μέλλον.
To mantle είναι επισήμως νεκρό. Η ίδια amd προωθεί τα dx12 και vulkan. Επίσης μια διόρθωση. Το Vulkan δεν είναι OpenGL. Είναι καθαρά καινούργιο API. Η σχέση του με το OpenGL είναι ότι δημιουργείται από την ίδια κοινοπραξία (την Khronos).
Τώρα από κάθε πρακτική άποψη mantle, vulkan, dx12 και metal είναι σχεδόν η ίδια τεχνολογία (όλα στεγνή αντιγραφή τού mantle). Απλά το πρώτο το δημιούργησε η amd, υποσχόταν να το απελευθερώσει αλλά δεν το έκανε (αργότερα-αργότερα περάσανε δυο κότερα). Τελικά η microsft απηύδησε (εδώ τής δίνω και κάποιο δίκιο) και δημιούργησε το dx12. Αυτό είχε ένα καλό αποτέλεσμα, ότι έκανε την khronos και όσους ενδιαφέρονται αυτή την φορά να μην παραδώσουν το μονοπώλιο στην microsoft να καταλάβουν ότι πρέπει να βιαστούν αν είναι να έχουν εναλλακτική πρόταση, που τότε ονομάστηκε glnext (ακριβώς για να δηλώσει ότι αναπτύσσεται ανεξάρτητα από το opengl).
Στην κοινοπραξία μπήκαν οι πάντες με φωτεινή εξαίρεση την microsoft. Οπότε έχουμε μια κατάσταση microsoft εναντίων όλων. Τελικά μπήκε και η ίδια η amd και μπαίνοντας άλλαξε και το όνομα glnext σε vulkan. H microsft προφανώς γλυκαμένη από το μακροχρόνιο μονοπώλιο απλά δεν μπήκε (δεν είναι ότι δεν γνωρίζει την khronos, εξάλλου συμμετέχει στο webgl που είναι επίσης τής khronos) και προωθεί το δικό της dx12. Τεχνολογικά η microsoft δεν έχει να προσφέρει απολύτως τίποτα, απλά θέλει να κρατήσει το μονοπώλιο. Επίσης η apple ξέρει ότι δεν την παίρνει να μην συμμετέχει στο vulkan (και θα την δείτε στην κοινοπραξία) αλλά επειδή είναι apple και θέλει να διαφέρει, δημιουργεί και το δικό της metal.
Αν και ξεφεύγουμε λίγο του θέματος, έχουμε τα εξής :
1ον Το Μantle προέκυψε από το Vulkan.
2on Το APΙ έγινε διαθέσιμο επίσημα το Μάρτη που πέρασε. To mantle δεν είναι νεκρό. Οι 450 documentation για το SDK και η συνεχής υποστήριξη σε developers άλλα δείχνουν. Η παρακάτω λίστα παιχνιδιών και μηχανών μιλάει μόνη της
Battlefield 4
Battlefield Hardline
Thief
Star Citizen
Plants vs. Zombies: Garden Warfare
Civilization: Beyond Earth
Dragon Age: Inquisition
Mirror's Edge Catalyst
Sniper Elite III
Star Wars Battlefront
και 2 μηχανές στα σίγουρα : Cyengine, Frostbite
3ον και σπουδαιότερο. Αυτά που γράφεις για την κοινοπραξία δείχνουν ότι δεν έχεις και τόσο καλή εικόνα του τι γίνεται .Η ακόλουθη λίστα παρουσιάζει τα μέλη και τι ρόλο έχουν στην κοινοπραξία.
Members
Khronos group divides its members followingly
Academic Contributors - have full API working group participation but no voting rights.
Contributors - have full API working group participation and voting rights, and generous marketing benefits.
Promoters - act as the "Board of Directors" to set the direction of the Group, with final specification ratification voting rights.
Promoters
AMD/ATI
Apple Inc.
ARM Holdings
Epic Games
Imagination Technologies
Intel Corporation
Nokia
Nvidia
Qualcomm
Samsung Electronics
Sony Computer Entertainment
Contributors
Adobe
Amazon.com
Blizzard Entertainment Inc.
Codeplay
Ericsson
Google
Huawei Technologies
IBM
LG Electronics
Lucasfilm Ltd.
Matrox Graphics
Microsoft Corporation
Mozilla
Oculus VR
Panasonic
Pixar
Red Hat
Renesas Electronics
Synopsys
Texas Instruments
Unity Technologies
Valve corporation
VIA Alliance Semiconductor
VMware