Noobάδες επέστρεψα! Ήμουν απασχολημένος τελειώνοντας το Snowball Rush
play.google.com/store/apps/details?id=com.Twisted_Goat.Snowball_Rush
Aλλά τώρα γύρισα για να σας δείξω πως θα φτιάξετε κι εσείς κάτι παρόμοιο χωρίς physics.
Ανοίγουμε Game Maker, δημιουργούμε καινούριο project και κάνουμε δεξί κλικ στα sprites. Μετά Create New, kλικ στο Load Sprite και βάζουμε το sprite μας. Δίνουμε όνομα τύπου " spr_blablabla". Το spr_ το βάζουμε μπροστά για να ξέρουμε αργότερα στον κώδικα ότι είναι sprite αυτό που χρησιμοποιούμε. Στο origin πατάμε center, που origin είναι η θέση που θα βάζει το αντικείμενο ο game maker στο δωμάτιο. Θα καταλάβετε σε λίγο.
Μετά πατάμε Modify Collison Mask και στο shape διαλέγουμε το Ellipse, επειδή ταιριάζει με την εικόνα μας.
Πατάμε ΟΚ και μετά πάλι ΟΚ και πανηγυρίζουμε γιατί μόλις φτιάξαμε το πρώτο μας sprite!
Έπειτα θα φτιάξουμε το δεύτερο με τον ίδιο τρόπο.
Στο Collision Mask δεν χρειάζεται κάποια παρεμβολή μιας και πιάνει όλο το αντικείμενο το mask.
Προσέξτε ότι στο Origin έχω βάλει 400 στο y. Αυτό σημαίνει ότι όταν διαλέξω να το ζωγραφίσω στο room, θα το ζωγραφίσει με origin στο τελευταίο pixel του κάτω στη βάση.
Έπειτα προσθέτουμε και το sprite που θα χρησιμοποιήσουμε για έδαφος. Προσέξτε τι έχω βάλει για origin!!!
Θα καταλάβετε σε λίγο γιατί τα κάνουμε όλα αυτά.
Πριν δημιουργήσουμε το πρώτο μας object, πρέπει να δημιουργήσουμε το πρώτο μας room, για να βάλουμε εκεί μέσα το object. Πάμε στα rooms και με τον ίδιο τρόμο κάνουμε Create New Room. Πάμε στα settings και το ονομάζουμε room_game. Του δίνουμε διαστάσεις 540 x 700 και πατάμε στο Backgrounds.
Στο background color διαλέγουμε το χρώμα που θέλουμε και κάνουμε κλικ στο
visible when room starts αλλιώς δεν θα μας το χρωματίσει! Έπειτα πατάμε στο πάνω αριστερά πράσινο tick και πάμε να φτιάξουμε τα αντικείμενά μας!
Δημιουργούμε αντικείμενο που το ονομάζουμε obj_ball και του δίνουμε το spr_ball που φτιάξαμε.
Έπειτα πάμε στο Add Event->Key Press->Space και παρατηρούμε ότι μόλις φτιάξαμε ένα event. Αυτό πάει να πει ότι λέμε στο πρόγραμμα "Μόλις πατηθεί το Space, κάνε αυτό που θα σου πω τώρα". Κάνουμε drag n drop το Move Fixed όπως βλέπουμε στην εικόνα και του δίνουμε τις αντίστοιχες τιμές και πατάμε το κάτω βελάκι. Αυτό σημαίνει ότι η μπάλα θα κινηθεί προς τα κάτω με την ταχύτητα που του δώσαμε όταν πατήσουμε το Spacebar.
Πατάμε ΟΚ και προσθέτουμε ένα Create Event. Εκεί από το Drag n Drop προσθέτουμε βαρύτητα όπως βλέπουμε στην εικόνα.
Το 270 είναι η κατεύθυνση της βαρύτητας σε μοίρες. 0 σημαίνει προς τα δεξιά, 90 προς τα πάνω, 180 προς τα αριστερά κτλ...
Πατάμε ΟΚ στο αντικείμενο που φτιάξαμε και πάμε να φτιάξουμε το επόμενο.
Το συγκεκριμένο αντικείμενο το κάνουμε solid, για να αποφύγουμε ατυχήματα, όπως το να μπει η μπάλα μέσα στο έδαφος και να κολλήσει εκεί. Πάμε πίσω στη μπάλα και δημιουργούμε καινούριο collision event με το obj_ground.
Κάνουμε drag n drop το bounce όπως βλέπουμε στην εικόνα. Μόλις του δώσαμε εντολή να αναπηδά όταν χτυπάει με το έδαφος!
Πηγαίνουμε πίσω στο room_game και στο tab objects προσθέτουμε τα αντικείμενά μας στο δωμάτιο όπως βλέπουμε στην εικόνα.
Δημιουργούμε μετά άλλο ένα αντικείμενο και του βάζουμε τις ιδιότητες που βλέπουμε.
Το βάζουμε και αυτό στο δωμάτιο, αλλά χαμηλά όπως θα δείτε τώρα.
Αν πατήσουμε τώρα F5 θα μπορέσουμε να παίξουμε το παιχνίδι μας, αλλά δεν είναι ακόμα έτοιμο. Για το πως θα κάνουμε να έρχονται και άλλα poles θα το συνεχίσουμε στο επόμενο tutorial, γιατί αν σας τα πω όλα με τη μία δεν θα συγκρατήσετε τίποτα. Έχω σαν attachment τα τρία resources που χρησιμοποίησα. Στο επόμενο tutorial θα μάθουμε να βάζουμε και άλλα poles να έρχονται και την μπάλα να κάνει γκέλες πάνω τους.
File Attachment:
File Name:
sprites.zip
File Size:10 KB