Προσωπικά δεν έχω φτιάξει κάποιο game [(ακόμα) ελπίζω], είμαι σε φάση να παρακολουθώ διάφορα tutorials και να δοκιμάζω διάφορα πράγματα, και γενικά εξάσκησης στον προγραμματισμό.
Από αυτές τις 2 προσωπικά με έλκει περισσότερο η Unity, για 2-3 λόγους:
Ο ένας είναι οι scripting languages που διαθέτει και συγκεκριμένα η C#, την οποία μαθαίνω. Το καλό με τη C# είναι ότι την υποστηρίζει η Microsoft, προσφέροντας αρκετό υλικό εκμάθησης, καλά εργαλεία όπως το Visual Studio κτλπ, και ότι είναι πιο 'γενικής' χρήσης κατά κάποιο τρόπο. Μπορεί κάποιος να φτιάξει πχ και ένα πρόγραμμα απ το 0, οποιουδήποτε είδους. Ενώ απ' την άλλη η Unreal έχει Unrealscript,μόνο για την engine. Γενικά μου αρέσει σαν ιδέα η ιδέα του να μάθω μια γλώσσα, που να μπορώ να τη χρησιμοποιήσω και εκτός ενός και μόνο engine / ide / whatever. Δεν αποκλείω το γεγονός αν κάποια στιγμή ξέρω καλά την C# να φτιάξω και κάποιο πρόγραμμα, το οποίο να μην είναι απαραίτητα video game.
Εκτός αυτού, η πληθώρα tutorials που υπάρχουν για την Unity, ακόμα και τα scripts που μοιράζονται πολλοί online, λύνουν χέρια σε πολλές περιπτώσεις. Φυσικά υπάρχουν και για Unreal, αλλά μερικά περάσματα από τα forums των μηχανών,και ψαξίματα σε google / youtube, μου φαίνεται πως η κοινότητα της Unity είναι πιο θετική στο μοίρασμα γνώσεων, και τη βοήθεια αρχάριων.
Τέλος σκέφτομαι και το μοντέλο άδειας. Άλλο το να έχει εφάπαξ τιμή το εργαλείο, και άλλο να πληρώνεις πάγια και ποσοστά. Γενικά εμένα σαν μοντέλο μου αρέσει να ξέρω ότι υπάρχει μια τιμή, ώστε να πληρώσω και να 'ξεμπερδεύω'. Βέβαια και η Unity έχει ένα πρόγραμμα με συνδρομή, όπου προσφέρει το source code,και τηλεφωνικό support 24/7,αλλά αυτό πιστεύω είναι για μεσαία προς μεγάλα studio, προς το παρόν, και στο άμεσο μέλλον, δεν βλέπω να χρειάζομαι κάτι τέτοιο.
Αυτές τις μέρες πάντως άρχισα να ασχολούμαι λίγο με το Game Maker. Η βασική άδεια είναι λιώμα (50e), και έχει αρκετά αυτοματοποιημένα συστήματα, ώστε να μπορεί κάποιος να κάνει ένα prototype και να δοκιμάσει ιδέες σχετικά γρήγορα. Το κακό είναι ότι είναι προσανατολισμένο κυρίως στα 2d games,και έτσι υπάρχει μια έλλειψη στο functionality σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες μηχανές. Πιστεύω όμως πως για μικρά projects 1~6+ ατόμων - 2d platform / adventure κτλπ είναι μια χαρά.
Τα συμπεράσματά μου είναι πως στη κάθε μηχανή, θα υπάρχει κάτι που γίνεται καλύτερα ή πιο εύκολα από κάποια άλλη, και πιστεύω εν τέλει αυτό είναι και αυτό που τις διακρίνει, και δίνει στη κάθε μια τη δική της 'γεύση'.
Στη GameMaker για παράδειγμα, μου είναι πιο εύκολο και γρήγορο να βάλω π.χ. ένα χαρακτήρα στο παιχνίδι και να τον έχω να περπατάει και να κάνει διάφορα στην οθόνη. Στη Unity όμως μπορώ να φτιάξω όμορφα terrains με τα εργαλεία της για αυτό το σκοπό να έχουν περισσότερες επιλογές, και να είναι πιο εύκολα στη χρήση. Με το Unreal SDK δεν ασχολήθηκα πολύ να πω την αλήθεια, γιατί σαν defult έχει ένα σωρό 'πράγματα' σχετικά με FPS, και η ιδέα του να κάνω από-fps-οποιήση κάθε φορά που ανοίγω νέα scene/project δε μου αρέσει. (ανοίγω συχνά νέες scenes για να δοκιμάζω σε κάθε μια και κάτι διαφορετικό).
Για πρώτο 'σοβαρό' project (ίσως και δεύτερο...) με βλέπω να φτιάχνω κάτι με το Game Maker. Και αν στο μέλλον υπάρξουν χρήματα και χρόνος, πάμε για Unity.
edit: Μιας που είδα την ύπαρξή της στο poll,είπα να γράψω κάτι και για τη Cryengine. Είχα δοκιμάσει και κάνει διάφορα πράγματα με το sdk της Cryengine 2, που έρχεται μαζί με το install του Crysis. Από όσα sdks / engines έχω δοκιμάσει, μου φάνηκε προσωπικά να έχει το πιο φιλικό user interface, ωστόσο τότε τουλάχιστον στη Cryengine 2, υπήρχαν κάποια σοβαρά προβλήματα, τα οποία δεν ξέρω αν έχουν πλέον διορθωθεί. Ένα μέγιστο πρόβλημα ήταν το να κάνω import τα assets. Ολόκληρη φασαρία. Ήθελε σώνει και καλά η Cryengine να δουλεύω και να κάνω import / export τα assets σε proprietary formats των photoshop και 3ds max, με το μεν photoshop να έχει 800ε, και το 3ds max αν θυμάμαι καλά γύρω στα 3μιση χιλιάρικα ευρώ...
Μεγάλη πατατιά αυτή. Δε ξέρω τι deal έκανε η Crytek με την Autodesk και την Adobe, αλλά αυτό με απώθησε πολύ. Επίσης, τότε παλιά που προσπαθούσα να φτιάξω maps για το Crysis, συχνά η Cryengine κράσαρε λόγο μνήμης. Λες και ζούμε στο 1990.