Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες έχουν το δικαίωμα δημιουργίας και σχολιασμού άρθρων στο forum.
Παρακαλούμε πραγματοποιήστε είσοδο ή εγγραφή χρήστη πατώντας στο κουμπί με το εικονίδιο που βρίσκεται πάνω δεξιά.

Το GameWorld.gr αναζητά Forum Moderators (21 May 2018)

Το GameWorld.gr επιθυμεί να προσλάβει Forum Moderators.

SDL 2 (το παρόν και μέλλον για τα παιχνίδια)

More
01 Mar 2014 12:07 #141191 by Πας Παρτού
Δεν φτιάχνω παιχνίδια, απλά παίζω παιχνίδια (που σχεδόν αποκλειστικά χρησιμοποιούν SDL), παρακολουθώ κάπως τις εξελίξεις και γράφω αυτό το θέμα με αφορμή τα βίντεο από τις steam dev days:

www.youtube.com/user/SteamworksDev?feature=watch

Ποιον αφορά η SDL; Οποιονδήποτε θέλει να φτιάξει εφαρμογές που χρησιμοποιούν με κάπως πιο άμεσο τρόπο την είσοδο και έξοδο τού υπολογιστή (δηλαδή κυρίως παιχνίδια). Είτε μιλάμε για χόμπυ, είτε μιλάμε για μεγάλες επαγγελματικές παραγωγές.

Είναι μια βιβλιοθήκη πρακτικά προσφέρει τις ίδιες ακριβώς δυνατότητες με το DirectX αλλά είναι πολύ καλύτερα φτιαγμένη από το DirectX και για αυτό πολύ απλούστερη (ευκολότερη). Αποτελεί δηλαδή μια μεγάλη διευκόλυνση χωρίς κανένα απολύτως αρνητικό στοιχείο. Επιπλέον η SDL παίζει παντού (έχει άριστη υποστήριξη σε όλα τις σύγχρονες πλατφόρμες πχ windows, linux, osx, android, ios αλλά και σε πολλά ακόμα λειτουργικά)
www.libsdl.org/

Μια παρεξήγηση. Μερικοί φαίνεται να νομίζουν ότι η SDL είναι μόνο για παιχνίδια 2Δ. Η αλήθεια όμως είναι ότι προσφέρει μεγάλη ενσωματωμένη διευκόλυνση στα παιχνίδια 2Δ αλλά καθόλου αυτό δεν περιορίζει την δημιουργία παιχνιδιών3Δ. Απλά για 3Δ πρέπει να χρησιμοποιηθεί η OpenGL ή η Direct3D. (αντιστοίχως αν κάποιος χρησιμοποιεί DirectX, πρέπει για τον ίδιο σκοπό να χρησιμοποιήσει Direct3D). Και εδώ είναι ένα ωραίο χαρακτηριστικό τής SDL. Είναι αγνωστικιστική σε ποια από τις δυο χρησιμοποιεί ο προγραμματιστής. Αυτό είναι προφανώς εξαιρετικά χρήσιμο σε όποιον θέλει να κάνει την μετάβαση καθώς μπορεί πρώτα να μεταβεί σε SDL και μετά να ασχοληθεί με την αλλαγή από Direct3D σε OpenGL. Ακόμα καλύτερα, αφού κάνει την μετάβαση δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος να πετάξει κάποιος την Direct3D. Μπορεί ακόμα και να αφήσει στον χρήστη την επιλογή αν θα χρησιμοποιήσει την μία ή την άλλη (στα windows που κάποιος έχει την επιλογή και τών δύο υπάρχουν συνθέσεις που η Direct3D υποστηρίζεται καλύτερα και συνθέσεις που η OpenGL υποστηρίζεται καλύτερα οπότε ανάλογα έχει καλύτερες επιδόσεις). Βέβαια προσωπικά πιστεύω ότι η OpenGL είναι το μέλλον αλλά αν κάποιος βλέπει πλεονεκτήματα στην Direct3D η SDL δεν είναι εμπόδιο για αυτόν (αντιθέτως είναι διευκόλυνση και για αυτόν)

Το νέο για την SDL είναι ότι τον Αύγουστο τού 2013 βγήκε έκδοση 2. Αυτή είναι ακόμα καλύτερη από την πρώτη και επιπλέον έχει άδεια που απλά επιτρέπει στον καθένα να την χρησιμοποιήσει με οποιονδήποτε τρόπο. Η προηγούμενη έκδοση ήταν με την άδεια GPL και αν και αυτό στην πραγματικότητα δεν αποτρέπει την χρήση σε κλειστού κώδικα παιχνίδια η ιδέα τής GPL προκαλούσε έναν αδικαιολόγητο φόβο στούς δημιουργούς εμπορικών παιχνιδιών. Η δεύτερη έκδοση δεν έχει αυτή αυτήν την δικαιολογία για να φοβάται οποιοσδήποτε θέλει να κάνει χρήση σε εμπορικά παιχνίδια.

σχετικά με γλώσσες προγραμματισμού η SDL είναι γραμμένη σε C (καθαρή) και υποστηρίζει ιθαγενώς τις C και C++. Επίσης έχει πολύ καλή υποστήριξη στις Python και C# (θεωρητικά βεβαίως μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιαδήποτε γλώσσα)

Please Log in or Create an account to join the conversation.