Η Unity ακύρωσε τα runtime fees
Έναν χρόνο μετά την ανακοίνωσή τους.
Η Unity
ακύρωσε
τα runtime fees, τα οποία χρέωναν τους
developers
για κάθε install.
Το πλάνο τιμολόγησης εισήχθη τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους και δέχθηκε έντονη κριτική από game developers. Σήμερα, σε ένα blog post από τον νέο πρόεδρο και CEO της Unity, Matt Bromberg, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα επιστρέψει σε ένα παραδοσιακό μοντέλο συνδρομής «μετά από βαθιά διαβούλευση με την κοινότητά μας, τους πελάτες μας και τους συνεργάτες μας».
Ο Bromberg περιέγραψε το στόχο της εταιρείας για «δημοκρατικοποίηση του game
development
» δίνοντας τη δυνατότητα σε οποιονδήποτε να φτιάχνει games. Ο Bromberg δήλωσε: «Ωστόσο, δεν μπορούμε να επιδιώξουμε αυτή την αποστολή σε σύγκρουση με τους πελάτες μας. Στην καρδιά της, πρέπει να είναι μια συνεργασία βασισμένη στην εμπιστοσύνη. Μπόρεσα να συνδεθώ με πολλούς από εσάς τους τελευταίους τρεις μήνες και άκουσα ξανά και ξανά ότι θέλετε μια ισχυρή Unity και καταλαβαίνετε ότι οι αυξήσεις τιμών είναι ένα απαραίτητο μέρος για να μας επιτρέψει να επενδύσουμε στην προώθηση του gaming. Αλλά αυτές οι αυξήσεις δεν χρειάζεται να έρχονται σε μια νέα και αμφιλεγόμενη μορφή».
Τώρα, η Unity Personal θα παραμείνει δωρεάν και το ανώτατο όριο εσόδων και χρηματοδότησης θα διπλασιαστεί στα 200.000 δολάρια, πράγμα που σημαίνει ότι περισσότεροι developers μπορούν να χρησιμοποιούν την Unity χωρίς κόστος. Για τα πακέτα Pro και Enterprise, η Unity θα επιστρέψει σε ένα παραδοσιακό μοντέλο συνδρομής, με τις τιμές και τα αντίστοιχα ετήσια όρια εσόδων να αυξάνονται από την 1η Ιανουαρίου 2025.
Ο Bromberg είπε: «Η ακύρωση των runtime fees για τα games και η εφαρμογή αυτών των αλλαγών τιμολόγησης θα μας επιτρέψει να συνεχίσουμε να επενδύουμε στη βελτίωση του game development για όλους, ενώ παράλληλα θα είμαστε καλύτεροι συνεργάτες».
Μετά την ανακοίνωση της εισαγωγής των runtime fees τον περασμένο Σεπτέμβριο, η Unity είχε σκεφτεί να προσθέσει ένα ανώτατο όριο στις χρεώσεις και στη συνέχεια ανακοίνωσε σημαντικές αλλαγές μαζί με μια συγγνώμη. Ένα μήνα αργότερα, ο CEO John Riccitiello αποχώρησε από την εταιρεία μετά την αντίδραση για τις τιμές. Στις αρχές του 2024, η Unity απέλυσε 1.800 υπαλλήλους ως μέρος μιας συνεχιζόμενης «επαναφοράς». Αυτή η «επαναφορά» συνεχίζεται και σήμερα με αυτές τις αλλαγές τιμολόγησης. Ο Bromberg διορίστηκε CEO τον Μάιο του τρέχοντος έτους, έχοντας προηγουμένως δουλέψει στις εταιρείες EA και Zynga.