Η αύξηση χρήσης των VR headsets στο Steam έχει σταματήσει
Παρά την άνοδο στις αρχές της χρονιάς, η χρήση των VR headsets στο Steam έχει πάψει να αυξάνεται.
Η αύξηση κατοχής και χρήσης VR headsets ανάμεσα στους χρήστες του Steam αποδείχθηκε μη βιώσιμη, αν και τα κέρδη διατηρούνται με μια βάση χρηστών που ξεκίνησε περίπου στο ένα εκατομμύριο στις αρχές του έτους. Το λανσάρισμα του Half-Life: Alyx τον Μάρτιο οδήγησε σε αλματώδη αύξηση ρεκόρ της τάξης του ενός εκατομμυρίου επιπλέον συνδεδεμένων headsets. Αυτή η απότομη άνοδος των αριθμών έχει πλέον καθιζήσει σε φυσιολογικά επίπεδα τους επόμενους έξι μήνες ωστόσο, σύμφωνα με τα
αποτελέσματα
της Steam Hardware & Software Survey Σεπτεμβρίου.
Τους τελευταίους μήνες, ο αριθμός των ενεργών VR headsets ως επί το πλείστον δεν ακολουθεί τη ραγδαία άνοδο που σημειώθηκε από τον Μάρτιο έως τον Απρίλιο. Εν ολίγοις, όλοι αυτοί οι νέοι χρήστες που προστέθηκαν μονομιάς έχει παραμείνει, αλλά η συνολική αύξηση δεν έχει επιταχυνθεί. Οι ειδικοί της βιομηχανίας στο
Road to VR
παρατήρησαν ότι ένα μεγάλο μέρος αυτής της αύξησης παρέμεινε και μετά το Half-Life: Alyx, υπολογίζοντας ότι περίπου 2,6 εκατομμύρια headsets έχουν συνδεθεί συνολικά στο Steam. Τον Ιούλιο, το 1,93% των χρηστών του Steam είχαν συνδεδεμένο και ένα VR headset. Ωστόσο, η έρευνα hardware του Αυγούστου σημείωσε μείωση της τάξης του 1,70% των χρηστών του Steam από το 1,93% του Ιουλίου και το ακόμη χαμηλότερο 1,67% του Ιουνίου. Ο Σεπτέμβριος ήταν και πάλι αυξητικός με 1,88% των χρηστών, αλλά αυτό σημαίνει ότι το τελευταίο εξάμηνο, οι αριθμοί δεν αποτυπώνουν περισσότερη βιώσιμη ανάπτυξη από προηγούμενα χρόνια.
Επί των αριθμών αυτών πρέπει να γίνουν δύο επισημάνσεις. Πρώτον, τα μέχρι τώρα αποτελέσματα δεν συγκροτούν αρκετά μεγάλο δείγμα για οποιαδήποτε ανάλυση και πιθανότατα δεν θα μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα ως προς τους ρυθμούς ανάπτυξης για μία ακόμη χρονιά. Δεύτερο, οι τάσεις αυτές είναι πιθανόν να επηρεάζονται από την έλλειψη του Index headset της Valve και τη γενικότερη οικονομική αβεβαιότητα ανά τον κόσμο το 2020.
Η κυκλοφορία ενός νέου Half-Life VR game ήταν βέβαιο ότι θα οδηγούσε σε αύξηση των χρηστών VR headset στο Steam. Αυτό που δεν ήταν καθόλου βέβαιο ήταν ότι η αύξηση αυτή της χρήσης τεχνολογιών VR θα συνεχιζόταν και φαίνεται ότι κάτι τέτοιο πράγματι ισχύει, αν και πολλοί από αυτούς τους νέους χρήστες παρέμειναν και συνεχίζουν να το χρησιμοποιούν για games. Χωρίς ωστόσο μια σταθερή ροή δημοφιλών games που θα βοηθήσουν τις πωλήσεις, φαίνεται τα VR headsets θα παραμείνουν στο περιθώριο, με λιγότερο από 2% των χρηστών του Steam να τα απολαμβάνουν.