Τα πρώτα games του 3DS
Παίξαμε τα πρώτα games του Nintendo 3DS και καταγράψαμε εντυπώσεις.
Η αναμονή για την κυκλοφορία κάποιας νέας κονσόλας είναι πάντοτε ένα αργό και επίπονο βασανιστήριο για κάθε καμένο gamer, που περιμένει πως και πως να δει τι μπορεί να κάνει η νέα κονσόλα κάθε εταιρείας. Κάτι ανάλογο ισχύει και για το 3DS, το πολυαναμενόμενο “διαμάντι” της Nintendo. Η Nortec, η επίσημη αντιπρόσωπος της Nintendo για την Ελλάδα, θέλησε να παρουσιάσει αυτή την φορητή συσκευή και κάποια από τα πρώτα games που θα κυκλοφορήσουν μαζί με αυτήν. Εμείς, θέλοντας να σας δώσουμε μια πρώτη γεύση για το τι έρχεται αλλά και για να ελαττώσουμε λίγο την προσωπική μας “κάψα”, δοκιμάσαμε τα games αυτά που θα κυκλοφορήσουν στο νέο σύστημα της Nintendo και σας γράφουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις για τα σημαντικότερα εξ αυτών.
Dead or Alive: Dimensions (Fighting, 25/3/2011)
Η πρώτη μας επαφή με το 3DS έγινε με το γνωστό fighting game Dead or Alive: Dimensions. Όπως γίνεται με όλους τους τίτλους της σειράς, σκοπός σας είναι να σωριάσετε στο έδαφος όμορφες κορασίδες με μεγάλα...προσόντα χρησιμοποιώντας μπουνιές, κλωτσιές και λαβές. Το παιχνίδι δεν δείχνει διαφορετικό από ότι έχουμε συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια να βλέπουμε. Παρόλα αυτά, διαφέρει κατά πολύ στον χειρισμό μιας και ο τρόπος πραγματοποίησης των combos γίνεται με δύο τρόπους. Ο ένας είναι να κάνετε τις κινήσεις πατώντας συνδυασμούς πλήκτρων την σωστή στιγμή. Αντίθετα, ο άλλος τρόπος που είδαμε είναι πολύ πιο ξεκούραστος, αφού ολόκληρη η λίστα των combos είναι "απλωμένη" στην κάτω οθόνη (αφής) και εσείς απλά πατώντας πάνω στην ονομασία κάποιου combo, το πραγματοποιείτε αυτόματα.
Η Tecmo έχει εισάγει στο παιχνίδι την λειτουργία του γυροσκοπίου, ώστε να μπορείτε να δείτε το περιβάλλον του level στο οποίο θα αγωνιστείτε. Όσο για τους χαρακτήρες, το ρόστερ υποστηρίζει όλες τις γνωστές μορφές της σειράς Dead or Alive. Τα γραφικά είναι αξιόλογα, ενώ ο χειρισμός του παιχνιδιού θα δυσκολέψει για άλλη μια φορά τους πρωτάρηδες. Οι βετεράνοι του είδους που γνωρίζετε πως θα πρέπει να αξιοποιήσετε τα combos και πότε είναι η κατάλληλη στιγμή για άμυνα ή αντεπίθεση, θα έχετε σαφώς περισσότερες ελπίδες.
Resident Evil: The Mercenaries 3D (Action/Adventure, 25/3/2011)
Η δοκιμή του 3DS συνεχίστηκε με το νέο Resident Evil. Εκεί, έπειτα από ένα μεγάλης διάρκειας loading screen, καταφέραμε να μπούμε στο παιχνίδι. Δυστυχώς, λόγω του ότι η συγκεκριμένη έκδοση ήταν ένα demo (μιας και ο τίτλος είναι ακόμη υπό ανάπτυξη), η μόνη επιλογή που ήταν διαθέσιμη, ήταν ένα είδος survival mode όπου μπορούσατε να σκοτώνετε zombies επί πέντε λεπτά χωρίς κάποιο ιδιαίτερο λόγο. Το gameplay του, έμοιαζε αρκετά με αυτό των Resident Evil 4 και 5. Δηλαδή, με την χρήση του αναλογικού μοχλού πραγματοποιείται η κίνηση στον χώρο ενώ κρατώντας πατημένο το R, μπορείτε να μπείτε σε first-person view και να χρησιμοποιήσετε το όπλο σας πιέζοντας το Y. Η αλλαγή του εξοπλισμού σας καθώς και η προβολή του χάρτη πραγματοποιείται σε real-time περιβάλλον μέσω της οθόνης αφής. Βεβαίως, για άλλη μια φορά υπάρχουν real-time events τα οποία δεν απαιτούν την χρήση της οθόνης αφής αλλά περιορίζονται στα πλήκτρα X και Y.
Pro Evolution Soccer 2011 3D (Sports, 25/3/2011)
Οφείλαμε σε κάθε περίπτωση να τιμήσουμε το παιχνίδι που "δοξάζει" εδώ και χρόνια η ελληνική αγορά. Ο λόγος για το PES 2011 το οποίο κι αυτό λόγω του ότι δεν ήταν ολοκληρωμένο, δεν μπόρεσε να δείξει το πραγματικό του πρόσωπο. Συγκεκριμένα, όσοι το δοκίμασαν ήταν αναγκασμένοι να παίξουν ένα ημίχρονο με την Barcelona χρησιμοποιώντας μια νέα κάμερα η οποία ακολουθάει συνεχώς τον παίκτη που έχει στα πόδια του την μπάλα. Η συγκεκριμένη προοπτική, δεν είναι καθόλου βολική αφού δεν σας επιτρέπει να δείτε τι συμβαίνει στον γύρο χώρο αλλά ούτε και πίσω σας, κάνοντας έτσι τον χειρισμό αρκετά δύσκολο. Ελπίζουμε στο τελικό προϊόν να υπάρχει και η κλασική "τηλεοπτική" κάμερα, γιατί αλλιώς το παιχνίδι δεν θα τραβήξει εύκολα τον κόσμο. Με μια γρήγορη ματιά, ο τρόπος που γίνονται οι πάσες, τα σουτ και γενικότερα ο τρόπος που πραγματοποιείται η κίνηση στον χώρο θυμίζει Pro Evolution Soccer 2008, άρα όπως καταλαβαίνετε αυτή την φορά το στυλ θα είναι πιο arcade, απ' ότι έχουνε συνηθίσει την σειρά τα δύο τελευταία χρόνια.
Super Street Fighter IV: 3D Edition (Fighting, 25/3/2011)
Από τους πιο σημαντικούς τίτλους στο launch της κονσόλας. Το Street Fighter του 3DS θα περιλαμβάνει τους 35 χαρακτήρες του Super Street Fighter IV και αρκετά modes που υπόσχονται ατελείωτες ώρες δράσης. Το demo που είδαμε είχε συγκεκριμένους χαρακτήρες διαθέσιμους και μια νέα προοπτική κάμερας η οποία βρίσκονταν συνεχώς πίσω από τον παίκτη σας, κάνοντας έτσι το 3D effect πιο ρεαλιστικό. Για άλλη μια φορά, οι πολύπλοκες κινήσεις και τα combos γίνονται με ένα απλό πάτημα στην οθόνη αφής κι έτσι οι μάχες πραγματοποιούνται πολύ πιο γρήγορα απ' ότι συνήθως. Επειδή τα κουμπιά χειρισμού είναι έξι, άρα θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε τα βασικά 4+2 shoulder buttons, γι' αυτό τον σκοπό υπάρχουν δύο modes χειρισμού. Το Pro mode και το Light mode. Το Pro mode είναι ο κλασικός χειρισμός Street Fighter, δηλαδή η αξιοποίηση όλων των κουμπιών. Το Light mode σας επιτρέπει να ορίσετε τις ειδικές κινήσεις στα κουμπιά που θέλετε.
Tα γραφικά του Super Street Fighter IV 3D είναι εντυπωσιακά για τα δεδομένα μιας φορητής κονσόλας, καθώς οι χαρακτήρες αποδίδονται με κάθε λεπτομέρεια. Τα ανάλογα ηχητικά εφέ συμπληρώνουν ένα άρτιο τεχνικό τομέα κι η Capcom δείχνει να έχει κάνει πολύ καλή δουλειά. Όσο για τις multiplayer δυνατότητες, υποστηρίζεται local και online παιχνίδι, ενώ όσοι είστε κάτοχοί του θα μπορείτε να το μοιραστείτε με φίλους σας online, ώστε να παίζουν και αυτοί χωρίς να το έχουν στην κατοχή τους.
Kid Icarus: Uprising (Action/Shooter, Προς ανακοίνωση)
Ένα remake ενός ιστορικού τίτλου, η τελευταία έκδοση του οποίου μας πάει 20 χρόνια πίσω. Τα πρώτα δύο Kid Icarus είχαν κυκλοφορήσει για NES και Gameboy, ενώ τώρα η μετάβαση στο 3D σίγουρα θα χαροποιήσει όσους από εσάς είχαν προλάβει να τα παίξουν τον καιρό εκείνο. Πρωταγωνιστής είναι για άλλη μια φορά ο Pit, ο οποίος καλείται να δώσει τη δική του μάχη κόντρα σε μία Μέδουσα και τον στρατό της. Θα χρησιμοποιήσει μία σειρά από δυνάμεις, ενώ αυτή τη φορά θα μπορεί να πετάει σε 3D περιβάλλον. Ο χειρισμός του Pit επιτυγχάνεται με το Circle Pad σε συνδυασμό με το Stylus και την κάτω οθόνη (αφής) του 3DS.
Στο ρεπερτόριό σας έχετε διαφόρων ειδών όπλα, για melee ή μακρινές επιθέσεις, ενώ καθένα εξ αυτών έχει τα θετικά και τα αρνητικά του. Όταν βρίσκεστε σε levels όπου πετάτε στον αέρα, εκεί θα κληθείτε απλά να πυροβολήσετε ή να αποφύγετε τους εχθρούς που έρχονται κατά πάνω σας. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον όμως παρουσιάζουν οι μάχες εδάφους, καθώς έχετε τον πλήρη έλεγχο της κάμερας και του χώρου γύρω σας και πρέπει να εξοντώσετε τους εχθρούς σας που σας επιτίθενται με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, όπως για παράδειγμα με δικά τους όπλα, με ασπίδες ή με γρήγορες κι αιφνιδιαστικές επιθέσεις προς το μέρος σας. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι μάχες με τα bosses, τα οποία θα πρέπει κάθε φορά να στοχεύετε στα αδύναμα σημεία τους.
Στον τομέα των γραφικών, θα παρατηρήσετε έναν άκρως εντυπωσιακό σχεδιασμό, τόσο στον "αγγελικά πλασμένο" Pit, όσο και στα bosses. Τα απλά mobs δεν έχουν προσεχθεί ιδιαίτερα, ενώ τις εντυπώσεις κλέβουν τα άκρως ατμοσφαιρικά περιβάλλοντα όπου θα δίνετε τις μάχες σας. Το soundtrack είναι αρκετά epic και δίνει έναν ιδιαίτερο τόνο στο παιχνίδι, αν και σε κάθε περίπτωση αναμέναμε να έχει μεγαλύτερη ποικιλία. Όπως και να 'χει, το νέο Kid Icarus δείχνει πιθανότατα ότι θα είναι απ' τους κορυφαίους ποιοτικά τίτλους στο launch της κονσόλας.
The Legend of Zelda: Ocarina of Time (RPG, Προς ανακοίνωση)
Το τελευταίο video game που βρέθηκε στα χέρια μας ήταν άλλο ένα remake ενός κλασικού παιχνιδιού, το οποίο είχε κυκλοφορήσει αρχικά στο Nintendo 64. Βεβαίως, αυτό δεν είναι άλλο από το The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Αλλαγές στο σενάριο του τότε δεν υπάρχουν. Εκεί όπου θα δείτε ουσιαστικές αλλαγές είναι κυρίως στο gameplay. Στο demo που δοκιμάσαμε, μπορούσαμε να πάρουμε τον έλεγχο του μικρού Link ο οποίος για να πολεμήσει το κακό, έχει στην κατοχή του ένα κομμάτι ξύλο, συνδυασμό ασπίδας και σπαθιού, καθώς και μια σφεντόνα. Μάλιστα, στην περίπτωση της σφεντόνας, μπορείτε να σημαδέψετε με 2 τρόπους. Ο ένας τρόπος πραγματοποιείται με το συνηθισμένο αναλογικό μοχλό, ενώ ο άλλος με την χρήση του ενσωματωμένου gyro sensor. Συγκεκριμένα, κρατώντας το 3DS στον αέρα και κινώντας το προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, καταφέρνετε και κινείτε το στόχο του Link, αν και πολλές φορές είναι πολύ πιο βολικό να τον χειρίζεστε με τον παραδοσιακό τρόπο.
Γραφικά-3D
Σίγουρα, η απορία των περισσοτέρων από εσάς θα είναι το πως ακριβώς απεικονίζονται τα γραφικά της κονσόλας και βεβαίως αν πράγματι το πολυδιαφημισμένο 3D χωρίς γυαλιά λειτουργεί. Η ποιότητα των γραφικών λοιπόν, όταν η 3D λειτουργία είναι απενεργοποιημένη είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητική. Τα textures στα παιχνίδια δείχνουν να είναι καλοδουλεμένα και ιδιαίτερα αυτά των χαρακτήρων, παρά των περιβαλλόντων (αυτό ίσχυε για όλα τα games). Με μια γενική εικόνα, το 3DS στον οπτικό τομέα μοιάζει πάρα πολύ με το Wii, ενώ μερικές φορές το ξεπερνάει όταν μιλάμε για σχεδιασμό χαρακτήρων.
Όποτε όμως ενεργοποιούσαμε την τρισδιάστατη λειτουργία, εκεί καταλαβαίναμε πως όντως το 3DS περνάει σε μια νέα γενιά φορητού (και όχι μόνο) gaming. Το 3D πράγματι λειτουργεί όπως διαφημίζονταν τόσο καιρό, σε έναν άριστο βαθμό (ίσως ακόμα καλύτερα κι από τον κινηματογράφο) και χωρίς να προκαλεί ζαλάδες. Το μόνο πρόβλημα που υπάρχει, είναι πως όταν ενεργοποιείται αυτή η λειτουργία, σε ορισμένα παιχνίδια και κυρίως στο Resident Evil, η ποιότητα του anti-aliasing "θυσιάζεται", ιδιαίτερα για τα μακρινά αντικείμενα, προκειμένου να μην υπάρχει πρόβλημα στο frame rate. Ακόμη, όταν παίζετε με το 3D mode ανοικτό, πρέπει πάντοτε να βλέπετε από μια συγκεκριμένη γωνία την οθόνη, γιατί διαφορετικά τα πάντα θολώνουν.
Συμπεράσματα
Με μια πρώτη ματιά, το Nintendo 3DS φαίνεται πως θα κάνει μια δυναμική είσοδο στον χώρο του gaming, καθώς υπόσχεται να μας προσφέρει νέες εμπειρίες που κάνουν πιο διασκεδαστικό και ενδιαφέρον το παιχνίδι για κάθε gamer, hardcore και μη. Μπορεί να παρατηρούμε πως απουσιάζουν οι μεγάλοι τίτλοι της σειράς Mario (οι οποίοι θα ακολουθήσουν στο μέλλον), αλλά ακόμα κι έτσι το ρεπερτόριο είναι αρκετά υποσχόμενο για τα δεδομένα μιας φορητής κονσόλας. Υπενθυμίζουμε πως το Nintendo 3DS θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα στις 26 Μαρτίου.