Project Morpheus
Η εικονική πραγματικότητα είναι εδώ
tzoymtzoym wrote: Βόμβα μεγατόνων αναμένεται από τη Sony στη GDC 2014 καθώς σύμφωνα με το Edge θα παρουσιαστεί το vr headset της Sony.
Έσκασε η βόμβα που είχε προαναγγείλει ο φίλος tzoytzoym στην παραπάνω ανάρτησή του. Τα ξημερώματα η Sony παρουσίασε στην GDC το VR Headset της για το Playstation 4.
Όπως διαβάσαμε
στο άρθρο του Γιώργου Λόλα
τo όνομα αυτού είναι
Project Morpheus κι αυτή τη στιγμή πρόκειται για πρωτότυπο, ωστόσο η Sony σχεδιάζει να τo εξελίξει περεταίρω και να το "ρίξει" στην αγορά. Το Morpheus απαιτεί την ύπαρξη της
Playstation Camera για να δημιουργήσει τη VR εμπειρία που υπόσχεται, καθώς η Camera, σε συνδυασμό με τους αισθητήρες που είναι ολοκληρωμένοι στο headset, παρακολουθεί την κίνηση του κεφαλιού του χρήστη. Συνεργάζεται επίσης και με το
Playstation Move το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να "αναπαράγει" τις κινήσεις των χεριών του παίχτη, προσομοιώνοντας με αυτόν τον τρόπο τη χρήση όπλων κλπ.
Όσον αφορά τα
τεχνικά χαρακτηριστικά της συσκευής, το
Morpheus φέρεται να χρησιμοποιεί οθόνη 5'' τεχνολογίας LCD, με ανάλυση 1920×1080 (960×1080 για κάθε μάτι), έχει δυνατότητα θέασης πεδίου έως και 90 μοίρες, διαθέτει ενσωματομένο γυροσκόπιο και επιταχυνσιόμετρο για να παρακολουθεί τις κινήσεις του κεφαλιού και υποδομές σύνδεσης USB και HDMI.
Ο πρόεδρος της Sony
Shuhei Yoshida
ανέφερε κατά την παρουσίαση ότι
"εμείς (σ.σ. η Sony) θεωρούμε ότι η καινοτομία είναι ο τρόπος για να συνεχίσουμε την αποστολή μας, δηλαδή να διευρύνουμε τα όρια του παιχνιδιού" (μτφ.)
Συμμερίζομαι την άποψη του κυρίου Yoshida και συμφωνώ ότι πάντα πρέπει να αναζητούμε νέες ιδέες πέρα από τα γνωστά και ευδιάκριτα όρια. Νομίζω ότι είναι ευχάριστο το γεγονός ότι ένας "μεγάλος παίκτης" του χώρου κάνει τολμηρά βήματα προς μια νέα κατεύθυνση. Το VR φαίνεται ότι μπορεί να αποτελέσει μια νέα ιδέα για το μέλλον του gaming αλλά νομίζω ότι έχει πολύ δρόμο να διανύσει ακόμα.
Κατά τη γνώμη μου κρίσιμες παράμετροι για την εξέλιξη και καθιέρωση αυτής της τεχνολογίας είναι η δυνατότητα μείωσης του όγκου των headsets και η μεγαλύτερη υποστήριξη από τους developers με τίτλους που να εκμεταλλεύονται ουσιαστικά τις δυνατότητες των συσκευών αυτών (όχι απαράδεκτα games όπως αυτά που είδαμε με το Kinect). Ευελπιστώ ότι θα υπάρξει μια ουσιαστική στροφή του industry προς καινοτόμες ιδέες. Μέχρι να τη δω, είμαι λίγο διστακτικός (όσον αφορά τη διάθεση των χρημάτων μου)...