Quandoom: Έκδοση του DOOM σε Quantum Computers
Δεν μπορεί να τρέξει ακόμα.
Ένας
developer
προσπάθησε
να τρέξει το DOOM σε Quantum Computers, αλλά απέτυχε.
Ένας χρήστης του GitHub, ο Lumorti, δημιούργησε το Quandoom, ένα
remake
του πρώτου level του DOOM. Ο ίδιος, όμως, παραδέχεται ότι δεν υπάρχει ακόμη κβαντικός υπολογιστής αρκετά ισχυρός για να το τρέξει. Ωστόσο, είναι "ουσιαστικά προσομοιώσιμο" σε ένα laptop, χάρη στον QASM simulator.
Το Quandoom απαιτεί 70.000 qubits και 80 εκατομμύρια πύλες για να τρέξει. Επί του παρόντος, η Atom Computing κατέχει το ρεκόρ για τον πιο ισχυρό quantum computer, με 1.225 qubits. Έτσι, μας λείπουν περίπου 70 φορές περισσότερα qubits για να απολαύσουμε λίγο Doom σε quantum computer, ενώ δεν είναι καν η πλήρης έκδοσή του. Εκτός από το ότι πρόκειται για προσαρμογή μόνο του πρώτου level, το Quandoom έχει επίσης ελάχιστα γραφικά με bare wireframe. Ο Lumorti αναφέρει επίσης ότι δεν υπάρχει μουσική ή ήχος, οι εχθροί δεν μπορούν να μετακινηθούν μεταξύ των δωματίων και τα πυρά του imp είναι πλέον hitscan αντί για βλήμα.
Εδώ είναι ένα απόσπασμα από την περιγραφή στο GitHub, για να καταλάβετε τι χρειάζεται για να μετατρέψεις κάτι σαν το Doom σε μορφή κβαντικής πληροφορικής: «Προς το παρόν, τακτοποιώ ακόμη τον κώδικα της
engine
, αλλά βασικά έχω περίπου 8.000 γραμμές από C++ συναρτήσεις που επιτρέπουν έναν αριθμό αντιστρέψιμων δυαδικών και αριθμητικών πράξεων σε κβαντικούς καταχωρητές, για παράδειγμα τον "flipIfLessThanOrEqualTo" που αναστρέφει όλα τα qubits σε έναν καταχωρητή εάν η τιμή ενός άλλου καταχωρητή είναι μικρότερη από κάποια δεδομένη τιμή. Όλα γίνονται με ακέραιους αριθμούς. Χρησιμοποιώντας τέτοιες λειτουργίες, έγραψα στη συνέχεια μια μικρή 3D engine καθώς και όλη τη λογική του παιχνιδιού. Υπάρχει επίσης ένα σύστημα ancilla, ένα σύστημα απορριμμάτων, καθώς και ένα κβαντικό σύστημα υπορουτινών και πολλά άλλα χρήσιμα εργαλεία... η παράλληλη επεξεργασία γίνεται στο στάδιο της απόδοσης, έτσι ώστε η λίστα των αντικειμένων απόδοσης να διαχωρίζεται μεταξύ των πυρήνων και τα σχόλια αφήνονται στο QASM για να υποδεικνύουν στον προσομοιωτή πού να κάνει άλματα βάσει του OpenMP thread ID».
Σίγουρα, ελάχιστοι είναι όλοι αυτοί που μπορούν να καταλάβουν πως προσπαθεί κάποιος να φτιάξει το DOOM σε quantum computer. Ένα πράγμα όμως που λιγότεροι καταλαβαίνουν ή ίσως κανένας, είναι πως το DOOM δεν μπορεί να τρέξει σε quantum computer, ενώ άλλοι developers έχουν καταφέρει να το τρέξουν σε…ότι βρουν μπροστά τους. Τα πιο αστεία παραδείγματα είναι από developers που κατάφεραν να τρέξουν το DOOM σε οδοντόβουρτσα με wi-fi, σε μητρική πλακέτα BIOS, σε 100 κιλά μουχλιασμένες πατάτες, ακόμα και με τη χρήση του AI (με αλγόριθμο). Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι που έτρεξε το DOOM σε ολόγραμμα.