Ken Levine: "Το BioShock είχε "σχεδόν ακυρωθεί", επειδή "ξεπερνούσε το μπάτζετ και καθυστερούσε""
Ενώ αρχικά δεν υπήρχε ενδιαφέρον από τους
publishers
.
Ο Ken Levine
μίλησε σε μια συνέντευξη
για την εποχή που ήταν ο επικεφαλής της Irrational Games, στο
development
του Bioshock. Ο Levine τώρα δουλεύει στη Ghost Story Games. Από τη συνέντευξη μάθαμε ότι το BioShock ίσως δεν θα κυκλοφορούσε ποτέ.
Ο Levine θυμάται ότι πολλοί
developers
ήθελαν να δουλέψουν στην Irrational Games, επειδή τους άρεσε το System Shock 2 και γενικά τα games της Looking Glass. Ο ίδιος ο Levine είχε παίξει σημαντικό ρόλο σε πολλά από αυτά τα games, αλλά τώρα βρισκόταν στη θέση να διαχειρίζεται τα οικονομικά και να είναι αυτός που έπρεπε να πάρει δύσκολες αποφάσεις όπως μία από αυτές που είπε στην ομάδα του πριν τελικά αλλάξει γνώμη: "Δεν μπορούμε να φτιάξουμε αυτά τα games γιατί δεν πουλάνε"
Φαίνεται ότι ο Levine ενέκρινε ένα "φθηνό πρωτότυπο" που η Irrational άρχισε να προωθεί σε publishers. Η εταιρεία δεν είχε ακόμα τη σχέση με την 2K που θα οδηγούσε στην εξαγορά της. Η προβλέψιμη απάντηση ήταν "ευχαριστούμε, αλλά όχι", επειδή αυτά τα παιχνίδια "δεν βγάζουν χρήματα", και τότε η Irrational αποφάσισε να δοκιμάσει να ξεσηκώσει τους χρήστες των social media για το game που δεν είχε ακόμα βρει publisher. Χρησιμοποιώντας την αναδρομή στο System Shock 2 ως αφορμή, η Irrational έδειξε το video game σε έναν δημοσιογράφο, που το όνομα του δεν αποκαλύπτεται από τον Levine. Ο δημοσιογράφος ενθουσιάστηκε με το video game και έγραψε για το "επόμενο" game της σειράς Shock. Ο Levine είπε: "Την επόμενη μέρα, ο κόσμος διάβασε το άρθρο και αρχίσαμε να δεχόμαστε τηλεφωνήματα. Νομίζω ότι αυτό δημιούργησε μια αίσθηση ζήτησης στους publishers."
Πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχει κάποια παραποίηση της ιστορίας εδώ, καθώς ο Levine ήθελε σίγουρα να φτιάξει το BioShock. Η ιδέα υπήρχε στην Irrational από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 και είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η Irrational ήδη από τότε διαφήμιζε θέσεις εργασίας για το συγκεκριμένο project. Αυτό που λέει ο Levine για την αδιαφορία των publishers είναι αλήθεια, αλλά ταυτόχρονα, αυτό ήταν ένα project για το οποίο η Irrational δούλευε πολύ καιρό.
Τα δικαιώματα για το publishing του BioShock αποκτήθηκαν στη συνέχεια από τη Rockstar Games και την 2K, με τον Levine να λέει ότι αυτό ήρθε με έναν "μέτριο προϋπολογισμό". Το 2006, η 2K εξαγόρασε πλήρως την Irrational και αμέσως επένδυσε "πολύ περισσότερα χρήματα στο BioShock". Ο Levine επιμένει ότι, σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό, το κόστος ανάπτυξης του video game ήταν "εξαιρετικά χαμηλό", αλλά ακόμα κι έτσι, "ξεπερνούσε τον προϋπολογισμό και καθυστερούσε", και η 2K "σχεδόν ακύρωσε" το παιχνίδι. Δεν είναι σαφές αν αυτό ήταν μια σοβαρή περίπτωση ή αν η 2K το έλεγε απλώς για να πιέσει τον Levine να τελειώσει το video game στην ώρα του.