Διαβάστε το review για το No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way
Το No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way είναι ένα FPS που αναπτύχθηκε από τη Monolith Productions και δημοσιεύτηκε από τη Sierra Entertainment, κυκλοφόρησε για Windows στις 30 Σεπτεμβρίου 2002 και αργότερα μεταφέρθηκε σε MacOS το 2003. Είναι το δεύτερο παιχνίδι της σειράς No One Lives Forever, η συνέχεια του παιχνιδιού The Operative του 2000: No One Lives Forever. O παίκτης χειρίζεται τον χαρακτήρα της κατασκόπου Cate Archer, η οποία εργάζεται για την UNITY και επιστρέφει στην ενεργό δράση και προσπαθεί να ματαιώσει το Project Omega της διεθνούς εγκληματικής οργάνωσης H.A.R.M.. Το παιχνίδι επικεντρώνεται στις εντάσεις που αυξάνονται μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Σοβιετικής Ένωσης σχετικά με το μικροσκοπικό, αλλά στρατηγικής σημασίας νησί Khios. Η Cate Archer ταξιδεύει σε διάφορα μέρη ολοκληρώνοντας missions με σκοπό να σταματήσει την H.A.R.M. και τα σχέδια της.
Stealth και πιστολίδι βγαλμένα από επεισόδια της σειράς ARCHER
Το No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way εισάγει τη χρήση της stealth προσέγγισης των αποστολών με ένα νέο εικονίδιο που επιτρέπει να παρακολουθείτε πόσο κρυμμένοι είστε πραγματικά παρόμοιο σε χρήση με αυτό των Thief. Κάποια από τα missions απαιτούν μόνο την χρήση stealth και στα missions που δεν απαιτείται πρέπει απλά να φροντίσετε να μην προλάβει κάποιους από τους φρουρούς να χτυπήσει τον συναγερμό. Τα missions έχουν περισσότερες από μία εισόδους και εξόδους με αποτέλεσμα να είναι πιο ελεύθερος ο τρόπος που μπορείτε να τα ολοκληρώσετε.
Οι φρουροί συνεχώς ψάχνουν τρόπο να ενεργοποιήσουν τον συναγερμό, να βρεθούν σε καλύτερη θέση για να σας επιτεθούν ωστόσο πολλές φορές κινούνται άσκοπα γυρίζοντας την πλάτη επιτρέποντας σας να τους ξεφορτωθείτε έυκολα. Ο σωστός δρόμος σε κάθε mission προσδιορίζεται από μια μια πυξίδα που δείχνει την κατεύθυνση προς τους στόχους σας ή τις διάφορες εξόδους ζωνών για τα μεγαλύτερα επίπεδα ενώ υπάρχει διαθέσιμη λίστα με τα επιμέρους objectives.
Gadgets, παγίδες και skills
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποια από τα διαθέσιμα όπλα και σπαθιά καθώς και την βαλλίστρα ή και κάποιες παγίδες που τοποθετείτε σε διάφορα σημεία. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα αποκρυπτογράφησης μηνυμάτων, απενεργοποίησης καμερών καθώς και βέλη για τη βαλλίστρα που ακολουθούν τους φρουρούς μαρτυρώντας που ακριβώς βρίσκονται. Tα gadgets δεν θα μπορούσαν να λείπουν από ένα παιχνίδι κατασκόπων καθώς έχεται στη διάθεση σας εργαλείο για ξεκλείδωμα διάφορων πορτών, μία χειροβοβμίδα που προκαλεί γέλια, ένα κραγιόν βόμβα, μια χειροβομβίδα που προκαλεί ύπνο και πολλά ακόμα που φροντίζουν να κάνουν το κάθε mission ακόμα πιο διασκεδαστικό.
Όταν ο χαρακτήρας πρόκειται να αλληλεπιδράσει με ένα αντικείμενο το κατάλληλο gadget έρχεται στο χέρι του αυτόματα ώστε να μην πυροβολήσετε ένα σημείωμα ενώ προσπαθείτε να το διαβάσετε και σας ανακαλύψουν. Τα points για τα skills στο παιχνίδι μπορούν να αποβούν πολύ βοηθητικά καθώς βελτιώνεται τον στόχο σας, η ταχύτητα και ο χρόνος που απαιτείται για να ξεκλειδώσετε τις πόρτες. Ο παίκτης παράλληλα αποκτά και συγκεκριμένα bonus κατά τη διάρκεια των missions τα οποία δίνουν πληροφορίες για την ιστορία. Η κίνηση του χαρακτήρα επίσης είναι πολύ καλή χωρίς να κολλάει πίσω από πόρτες και τοίχους ενώ υπάρχει μόνιμα ένας στόχος όπου και σας επιτρέπει να στοχεύετε τα αντικείμενα με τα οποία θέλετε να αλληλεπιδράσετε. Αντικείμενα όπως armor και first aid kit βρίσκονται στο έδαφος και έρχονται στην κατοχή σας μόλις τα ακουμπήσετε. Το παιχνίδι με αυτό τον τρόπο γίνεται αρκετά πιο γρήγορο καθώς δεν χρειάζεται να αλληλεπιδράτε με όλα τα αντικείμενα εκτός αν κάτι χρειάζεται να ξεκλειδωθεί.
80s aesthetics και γραφικά απο το 2002
Τα γραφικά για την εποχή τους ήταν αρκετά λεπτομερή και ειδικότερα σε περιοχές οι οποίες ήταν αρκετά ανοιχτές, όπως στην Σιβηρία όπου υπάρχει μια αχανής έκταση για εξερεύνηση. Το mission με τον ανεμοστρόβιλο στο trailer park έκανε το συγκεκριμένο μέρος ιδιαιτέρου και ενδιαφέρον δείχνοντας τις ικανότητες της Jupiter engine. Τα χρώματα ποικίλουν ανάλογα το mission με πιο ψυχρά σε επίπεδα όπως αυτό στη Σιβηρία ή στο υποβρύχιο ενώ σε επίπεδα όπως η Ιαπωνία κυριαρχούν πιο ζωντανά χρώματα.
Οι λεπτομέρειες στα όπλα είναι επίσης αξιοσημείωτες με πολύ καλό σχεδιασμό ενώ τα πρόσωπα των χαρακτήρων έχουν και αυτά πολλές λεπτομέρειες στα χαρακτηριστικά. Η κίνηση των στομάτων και των ματιών είναι αρκετά ρεαλιστική με ορισμένα cutscenes ωστόσο να υποφέρουν από μηχανικές κινήσεις των χαρακτήρων. Τα cutscenes αν και σύντομα θα μπορούσαν να αποτελούσαν σκηνές από animation με κατασκόπους της δεκαετίας του 1980. Οι μικρές λεπτομέρειες ωστόσο είναι που κάνουν τη διαφορά ειδικότερα σε ένα παιχνίδι του 2002 (τα χνώτα του χαρακτήρα στα χιονισμένα μέρη).
Κατάσκοποι και στυλ υπό το πρίσμα του 1980
Τα missions είναι αρκετά εκτενή και με πολλαπλά objectives και η διασκέδαση στο κάθε νέο επίπεδο είναι τα συμπληρωματικά objectives τα οποία μπορεί έχουν σχέση με ένα απλό ξεκλείδωμα πόρτας ως και την συλλογή κάποιων αντικειμένων για να δουλέψει κάτι που δεν λειτουργεί. Πολλές φορές θα χρειαστεί να γυρίσετε σε προηγούμενα σημεία του επιπέδου γιατί πιθανώς ξεχάσατε να κάνετε κάτι που απαιτείται για να ολοκληρώσετε το mission ωστόσο το παιχνίδι είναι αρκετά γρήγορο ώστε να μην θεωρείται κουραστικό. Το παιχνίδι φροντίζει σε πολλά σημεία να αποφεύγει να γίνεται κουραστικό με διάφορους έξυπνους τρόπου όπως για παράδειγμα στο επίπεδο στη Σιβηρία μετακινείστε με ένα snowmobile το οποίο καθιστά την μετακίνηση ακόμα πιο εύκολη.
Ξεχωριστοί διάλογοι και μουσική
Η μουσική σε κάθε επίπεδο είναι ξεχωριστή και ταιριάζει απόλυτα με το ύφος του χώρου στο οποίο βρίσκεστε. Η Cate Archer βρίσκεται στην Ινδία για παράδειγμα και η μουσική που ακούγεται αλλά και τα σχόλια των NPCs είναι κατάλληλα για το συγκεκριμένο επίπεδο. Σε κάθε σημείο δράσης ωστόσο η μουσική ακλουθώντας ένα πιο διασκεδαστικό μοτίβο αποφεύγοντας την μονοτονία που θα υπήρχε χωρίς αυτές τις μικρές διακοπές δράσης.
Οι ήχοι των όπλων και των βημάτων είναι αρκετά ρεαλιστικοί ενώ έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στο voice acting. Ανάλογα με το επίπεδο και την καταγωγή του χαρακτήρα η προφορά ποικίλει με βρετανικές, αμερικάνικες και σκοτσέζικες προφορές που κάνουν τους χαρακτήρες να μοιάζουν πιο ζωντανοί. Οι φρουροί στην Ινδία για παράδειγμα μιλάνε σπαστά αγγλικά. Ο ήχος γενικότερα στο παιχνίδι είναι ιδιαίτερα προσεγμένος και έχουν προστεθεί και σε πολλά αντικείμενα (τρίξιμο των ξύλινων ντουλαπιών όταν ανοίγουν).
Ένα γρήγορο FPS για όσους λατρέυουν την κατασκοπεία και τα gadgets
Το No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way είναι ένα FPS που συνδυάζει το χιούμορ και το ασταμάτητο πιστολίδι σε μια ενδιαφέρουσα ιστορία κατασκοπίας. Η διάρκεια του κοντεύει τις 13 ώρες και είναι διαθέσιμο δωρεάν καθώς δεν πωλείται πλέον πουθενά. Το Coop δεν λειτουργεί και για αυτό αρκέστηκα στα missions. Οι χαρακτήρες είναι μοναδικοί και ο κάθε ένας κινείται με συγκεκριμένο τρόπο και μεταδίδει έναν ρεαλισμό, ιδιαίτερα για την εποχή που κυκλοφόρησε ο τίτλος. Το voice acting, η καλή μουσική και οι προσεγμένοι ήχοι που υπάρχουν σε κάθε mission αποτρέπουν κάθε είδος ρουτίνας και ακόμα και τα πιο συνηθισμένα objectives είναι διασκεδαστικά. Η χρήση των πολυάριθμων gadgets κάνει το συγκεκριμένο FPS να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα της εποχής πόσο μάλλον αφού πρόκειται για ένα παιχνίδι κατασκοπίας. Τα επίπεδα και τα missions είναι αρκετά διαφορετικά μεταξύ τους και κρατούν τον παίκτη σε εγρήγορση ωστόσο οι κινήσεις των εχθρών σε κάποια σημεία είναι προβλέψιμες. Σε κάποια σημεία το παιχνίδι κολλούσε και υπήρξαν και κάποια περιστασιακά crashes αλλά γενικότερα πρόκειται για ένα παιχνίδι αρκετά σταθερό που αξίζει να το δοκιμάσετε αν σας αρέσουν τα FPS και το κατασκοπικό χιούμορ που συναντάται στα Evil Genius.Θετικά:
- Πολύ καλά γραφικά για την εποχή του.
- Ενδιαφέροντα missions.
- Ξεχωριστή μουσική και καλό voice acting.
Αρνητικά:
- Κάποια crashes και frame drops.
- Ορισμένες φορές οι εχθροί δεν καλύπτονται και τρέχουν προς τα πίσω.
- Θα μπορούσαν να είχαν περισσότερα cutscenesΒαθμολογία
Γραφικά: 5
Ήχος: 7
Gameplay: 7
Σενάριο: 6
Αντοχή: 6
Γενικά: 7.5Ένα παιχνίδι για τους fans των 80s ταινιών κατασκόπων και όχι μόνο, με πολλά επίπεδα και τρόπους ολοκλήρωσης των missions .Γιώργος Σκένδρος