Borderlands 3: Οι developers δεν έλαβαν το bonus που τους υποσχέθηκε η Gearbox
Κράτησε το bonus της 2K Games για τον εαυτό της.
Το Borderlands 3 έχει περίπου 8 εκατομμύρια πωλήσεις και η 2K Games έχει ωφεληθεί αρκετά από αυτό κάνοντας αντίστοιχα πληρωμή στην εταιρεία ανάπτυξης Gearbox. Σύμφωνα ωστόσο με , οι developers της Gearbox, περίμεναν ένα bonus πωλήσεων από την 2K Games, το οποίο ωστόσο η διοίκηση το παρέλαβε από την 2K και οι ίδιοι δεν το έλαβαν ποτέ.
Την ενημέρωση αυτή τους γνωστοποίησε χθες ο Randy Pitchford, διευθύνων σύμβουλος της Gearbox. Τα bonus αφορούσαν επιταγές χιλιάδων και δεκάδων χιλιάδων ευρώ αντίστοιχα. Αντίθετα οι developers θα λάβουν μικροποσά, σύμφωνα με πληροφορίες που επιβεβαιώνουν έξι άτομα που γνωρίζει το Kotaku και έχουν στενές σχέσεις με την Gearbox. Η Gearbox προσφέρει μέτριους μισθούς για τα δεδομένα της gaming βιομηχανίας και βασίζεται αρκετά στα bonus των μεγάλων publishers όπως είναι η 2K Games. Από τα κέρδη των games (όσα δίνει ο publisher κάθε φορά) τα έσοδα στους developers δίνονται σε ποσοστό 40% στους εργαζόμενους, άρα έχουν ένα σημαντικό κίνητρο απόδοσης. Ορισμένοι developers δεν περίμεναν απλά δεκάδες χιλιάδες δολάρια σε bonus, αλλά τα πολύ παλιά στελέχη ανέμεναν και ποσά άνω των 100.000 δολαρίων.
Στο Borderlands 2 το σύστημα αυτό λειτούργησε άψογα και ορισμένοι developers κατάφεραν με τα ποσά που έλαβαν να αγοράσουν μέχρι και σπίτια, πολύ απλά γιατί στα χρόνια που εργαζόντουσαν είχαν τον μέτριο μισθό τους, αλλά λόγω των πωλήσεων του παιχνιδιού έλαβαν μια μεγάλη επιταγή. Τώρα όμως που η 2K Games πλήρωσε την Gearbox Software, η τελευταία κράτησε παραπάνω από το 60% που θα εισέπρατε για τον εαυτό της. .
Η αιτιολογία που παρουσίασε η Gearbox για την μη τήρηση της υπόσχεσης ήταν ότι το παιχνίδι κόστισε παραπάνω για να φτιαχτεί απ' ότι είχε προβλεφθεί και ότι η εταιρεία του Τέξας έχει προσλάβει περισσότερους εργαζόμενους κι έχει επιπλέον έξοδα, ενώ και οι στόχοι των πωλήσεών της σε πολλά games έχουν βγει εκτός. Τα Aliens: Colonial Marines (2013) και Battleborn (2016) δεν απέδωσαν σε πωλήσεις κι έτσι η Αμερικάνικη εταιρεία έχει σημαντικά έξοδα το προσεχές διάστημα.
Ο Zelnick, διευθύνων σύμβουλος της 2K Games, έχει δηλώσει επίσης ότι η αλλαγή τεχνολογίας από την Unreal Engine 3 στην Unreal Engine 4 κόστισε σημαντικά στο μπάτζετ του Borderlands 3 (από 95 εκατομμύρια δολάρια το μπάτζετ ανέβηκε στα 140 εκατομμύρια). Το Kotaku αναφέρει ακόμη ότι λόγω των οικονομικών προβλημάτων της, η Gearbox μπορεί να εξελιχθεί σε Α.Ε. και να αναζητήσει επενδυτές που θα μπουν στο μετοχικό της σχήμα, προκειμένου να επιβιώσει.