Η ArenaNet μιλάει για το Guild Wars 2
O Matthew Moore κι ο Chris Lye απαντάνε στις ερωτήσεις του GW για το νέο MMORPG της NCsoft.
Το Guild Wars 2 είναι αυτή τη στιγμή το βαρύ πυροβολικό της NCsoft. Οι λόγοι είναι πολλοί. Το νέο δυναμικό σύστημα μάχης, τα πλήρως ανανεωμένα γραφικά και βέβαια το ότι δεν απαιτεί μηνιαία συνδρομή, είναι μόνο τρεις από τους λόγους που το κατατάσσουν ψηλά στη λίστα με τα πολυαναμενόμενα MMORPG.
Οι Matthew Moore και Chris Lye μίλησαν στο GameWorld σχετικά με τα σχέδια της ArenaNet κι απάντησαν ξεκάθαρα σε πολλά βασικά ερωτήματα που χρίζουν απάντησης. Δείτε αναλυτικά την συνέντευξη.
GW: Με το Guild Wars 2 τι σκοπεύετε να προσφέρετε στο θέμα του PvE;
CL: Είδαμε ότι στην βάση παικτών μας υπάρχουν εκατομμύρια άτομα που παίζουν σε PvE mode και λένε “Ωχ, έφτασα στο Level 20, τα έκανα όλα και τώρα θα πρέπει να κάνω PvP”. Είναι μια λογική σκέψη. Στο Guild Wars 2 θα φτάνουμε μέχρι το Level 80 και θα υπάρχει ένας πλήρης PvE κόσμος με δυναμικά events και ιστορία που θα αλλάζει.
Επίσης το Guild Wars 2 δεν θα είναι instanced. Θα έχουμε να κάνουμε με έναν συνεχή κόσμο. Απλά το business model μας θα είναι το ίδιο.
GW: Θα έχετε συγκεκριμένες περιοχές για PvE και PvP; Συγκεκριμένους PvE και PvP servers; Τι ακριβώς σχεδιάζετε;
MM: Θα υπάρχουν PvE servers. Δηλαδή θα παίζετε PvE μαζί με τους παίκτες του server που ανήκετε. Από εκεί και πέρα μέσω του ειδικού PvP browser θα μπορείτε να μπείτε σε servers με PvP, παίζοντας έτσι κόντρα σε οποιονδήποτε αντίπαλο απ’ το σύμπαν του Guild Wars. Αυτό θα είναι το Hot Join PvP και θα υποστηρίζει από 1vs1 μέχρι 10vs10 παίκτες.
Θα υπάρχει επίσης World vs World PvP, οπότε εκεί παίζουν οι παίκτες τριών servers μεταξύ τους (σ.σ. και οι τρεις servers ως αντίπαλοι), άρα εκεί θα βασίζεστε στον server όπου ανήκετε.
GW: Τι θα ισχύσει με το World vs World PvP;
MM: Εκεί θα έχουμε για άλλη μια φορά δυναμικά events (όπως στο PvE). Για παράδειγμα θα καλείστε να καταλάβετε ένα tower ή ένα supply post που θα σας δώσει resources. Το World vs World PvP θα διεξάγεται όλο το 24ωρο για δύο εβδομάδες. Οπότε όταν κάποιοι παίκτες του εχθρού πάνε για ύπνο, μπορεί εσύ με την ομάδα σου να συννενοηθείς και να ξυπνήσετε μια ώρα και να πάτε να τους κάνετε επίθεση.
GW: Θα υπάρχει PvP με παίκτες του ίδιου race;
MM: Ναι, κανονικά. Καθ’ ότι το PvP είναι επιλογή σας. Φυσικά δεν θα υπάρχουν τιμωρίες σε alignment.
GW: Επίσης οι χαρακτήρες θα xpάρουν κανονικά στο PvP;
CL: Ναι.
GW: Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για το crafting;
CL: Καταρχάς δεν θα έχουμε potions αλλά φαγητό. Επίσης θα μπορείτε να craftάρετε armor, όπλα, θα υπάρχει jewellcrafting κτλ. Η οικονoμία θα είναι ζωντανή. Θα μπορείτε να craftάρετε αντικείμενα σαφώς ανώτερα από τους vendors και οι παίκτες θα μπορούν να πουλήσουν εύκολα αντικείμενα.
MM: Φυσικά δεν θα επιτρέπεται αντικείμενα Level 80 να μπορούν να τα πάρουν παίκτες με Level 1. Δεν θα ήταν δίκαιο.
GW: Τι θα ισχύσει για το Tournament PvP;
CL: Στο Tournament PvP φτιάχνεις μια ομάδα και την κάνεις register. Η ομάδα μένει ίδια, παίζει σε τουρνουά, ανεβαίνει στα ladders και συνεχίζει να πολεμάει όσο μπορεί.
[youtube:2k7cprl1]
[/youtube:2k7cprl1]
GW: Στο Guild Wars 2 κάθε χαρακτήρας θα μπορεί να πάρει οποιοδήποτε skill, άρα δεν θα νιώθει και τόσο μοναδικός. Έτσι δεν είναι;
MM: Ανάλογα με τα όπλα που χρησιμοποιείς, με τα traits που έχεις αγοράσει και με τα utility skills που έχεις επιλέξει, θα είσαι πιο εξειδικευμένος σε συγκεκριμένο είδος. Το σύστημα που έχουμε εφαρμόσει είναι τέτοιο ώστε να μην γίνετε θύμα περιορισμένων ικανοτήτων. Αν για παράδειγμα επιλέξετε support χαρακτήρα και βγείτε με την ομάδα σας για raid και πεθάνουν όλοι, δεν θέλουμε να μείνετε τελευταίος δεχόμενος επίθεση από τα mobs και να παρακαλάτε για να μην πεθάνετε. Θέλουμε να μπορείτε ταυτόχρονα να παλέψετε για τη ζωή σας.
GW: Πως θα ξεχωρίζουν οι ρόλοι των χαρακτήρων στο Guild Wars 2; Από τον εξοπλισμό που θα φοράνε;
CL: Ο εξοπλισμός είναι πολύ συγκεκριμένος, ανάλογα με το profession. Για παράδειγμα ο elementalist δεν μπορεί να φορέσει heavy armor. Αυτό το κάνουν οι Guardians και οι Warriors. Θα μπορείτε όμως να αναγνωρίσετε εύκολα έναν χαρακτήρα από το στυλ παιχνιδιού. Ο τρόπος που ο Elementalist μπορεί να απορροφήσει damage είναι διαφορετικός από του Guardian. Αυτό φαίνεται. Όπως και ο Thief που παίζει περισσότερο stealth. Τα professions είναι πολύ διαφορετικά μεταξύ τους.
MM: Αλλά επειδή σας κάνουμε την ζωή πιο δύσκολη, απλά θα σου πω ότι είναι πιο δίκαιο έτσι. Αν αναγνώριζες ποιον χαρακτήρα έβλεπες εξ αρχής, τότε θα έλεγες π.χ. “Βλέπω έναν Monk άρα ξέρω ακριβώς τι θα κάνω”. Το θέμα είναι πως συμπεριφέρεται κάποιος. Και οι πιο εξειδικευμένοι παίκτες θα το αναγνωρίζουν αυτό πιο εύκολα.
GW: Τι αλλαγές έχετε εισάγει στο σύστημα μάχης;
CL: Στο Guild Wars 1 είχαμε πάνω από 1.000 skills. Τα περισσότερα δεν ήταν οπτικά εμφανή στο τι κάνουν. Στο Guild Wars 2 δεν θέλαμε να κάνουμε κάτι ανάλογο και να αναγκάζεστε να μαθαίνετε skills που μπορεί να είναι άχρηστα, άρα να βλάψουν την ανάπτυξη του χαρακτήρα σας. Επομένως εδώ κάθε profession έχει κάποια βασικά skills που εξαρτώνται από το όπλο σας. Αν μπορείτε λοιπόν να καταλάβετε όλες τις παραλλαγές του profession σας, τότε θα κατανοήσετε ποια sets θα πρέπει να αλλάξετε για να έχετε την μέγιστη δυνατή επίδραση. Φυσικά τα πέντε τελευταία skills (utility, lead και healing skill) θα πρέπει να έχουν επίσης μεγάλες παραλλαγές.
GW: Θα μας πείτε κάποιες classes που θα είναι καλύτερες από κάποιες άλλες;
CL: Κοίτα, αυτή τη φορά πήραμε πολύ σοβαρά το θέμα και θεωρούμε την κατανομή στις classes ίδιες. Αν θυμάσαι στο πρώτο Guild Wars είχαμε δευτερεύοντα professions, τα οποία τώρα αφαιρέσαμε. Εστιάσαμε μόνο στα πρωτεύοντα professions (οκτώ, συν το ένατο που θα ανακοινώσουμε στο μέλλον) για να είμαστε σίγουροι ότι θα τα κατανέμουμε δίκαια.
GW: Μιας και τα events είναι δυναμικά, αν "νικήσετε" τα mobs σε μια PvE περιοχή και τα εξαφανίσετε τι θα συμβεί μετά;
CL: Θα εξαφανιστούν μόνο για μερικές ώρες, ίσως και για μέρες, αλλά όχι σε μόνιμη βάση. Μετά θα ξαναεμφανιστούν. Απλά η νίκη σας έναντι στα mobs θα έχει ένα νόημα για ένα λογικό χρονικό διάστημα.
GW: Το σύστημα αλληλουχίας γεγονότων στα events θα είναι τυχαίο;
CL: Όχι, τα events θα είναι προκαθορισμένα, ανάλογα πάντα με το τι θα συμβεί κάθε φορά. Σχετίζονται με τον εκάστοτε χάρτη κι έχουν να κάνουν με το πως αφηγούμαστε την ιστορία του κόσμου του Guild Wars. Λέμε για παράδειγμα ότι οι humans με τους centaurs τσακώθηκαν. Η ότι σε αυτό τον χάρτη οι Undead επιτέθηκαν σε όλα τα ζωντανά πλάσματα της περιοχής. Αντί να σας το πούμε με κείμενο, σας το δείχνουμε live. Οι αλλαγές θα γίνονται συνεχώς και αν τα mobs πάρουν πίσω μία περιοχή, εσείς θα πρέπει να συγκεντρώσετε δυνάμεις και μαζί με άλλους παίκτες να προσπαθήσετε να την ανακαταλάβετε.
GW: Το όνομα του χαρακτήρα μας θα γράφεται στην ιστορία του παιχνιδιού; Αν π.χ. σκοτώσουμε έναν δράκο σε μια περιοχή τι θα συμβεί; (πέρα απ’ το να εξαφανιστεί ο δράκος για λίγες ημέρες).
Ναι, θα εμπλακείτε στο story. Θα το λένε οι NPC, όταν θα τους μιλάνε οι άλλοι παίκτες. Θα αφηγούνται δηλαδή την ιστορία, ότι ο δράκος πέθανε, ότι οι τάδε παίκτες τον σκοτώσανε κτλ. Όλα αυτά θα συμβαίνουν έως ότου ξαναεμφανιστεί ο δράκος, οπότε η ιστορία θα επαναληφθεί. Γενικά πάντως μην σας ανησυχεί το θέμα της εξαφάνισης των mobs. Θα υπάρχουν αμέτρητα events στα οποία θα μπορείτε να συμμετάσχετε.
Το Guild Wars 2 θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά για PC, με την ημερομηνία κυκλοφορίας του να μην έχει ακόμη ανακοινωθεί.
Μάνος Γρυπάρης