Στα πλαίσια της Game Developers' Conference (GDC) που έλαβε χώρα στο San Francisco από τις 28 Φεβρουαρίου μέχρι τις 4 Μαρτίου, πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση
IGF Awards. Τα βραβεία του
Independent Games Festival αφορούν ανεξάρτητους δημιουργούς της βιομηχανίας του gaming, και έχουν να κάνουν με τίτλους που δημιουργούν ομάδες σχεδιαστών και προγραμματιστών με μεράκι, αγάπη για το “άθλημα” του gaming και κυρίως με χαμηλό budget.
Χωρίς να έχουν κάποια μεγάλη εταιρία ή κάποιον χορηγό από πάνω τους, που να τους παρέχει τα μέσα για να δουλέψουν με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, δείχνουν με τον καλύτερο τρόπο ότι για να δημιουργηθεί ένα καλό και διασκεδαστικό παιχνίδι, δεν χρειάζονται ούτε φανταστικά γραφικά, ούτε μια ομάδα με πενήντα σχεδιαστές, ούτε διαφημιστικές καμπάνιες προώθησης. Χρειάζεται
δημιουργικότητα και ελευθερία στο σχεδιασμό, χωρίς όρια.
Τα βραβεία αφορούν τεχνικές κατηγορίες, αλλά και σχεδιαστικές, ενώ συμπεριλαμβάνονται και mobile games, που μέχρι πρότινος υπήρχαν ως ξεχωριστά βραβεία στην εκδήλωση. Είναι φανερό πλέον ότι η αμεσότητα στην κατασκευή και την διάδοση τέτοιων παιχνιδιών, ωθεί τους σχεδιαστές προς τις πλατφόρμες των κινητών τηλεφώνων νέας γενιάς.
Seumas McNally Grand Prize:
Minecraft
Nuovo Award:
Nidhogg
Excellence in Visual Arts:
BIT.TRIP RUNNER
Excellence in Audio:
Amnesia: The Dark Descent
Excellence in Design:
Desktop Dungeons
Best Student Game:
FRACT
Technical Excellence:
Amnesia: The Dark Descent
Best Mobile Game:
Helsing's Fire
Audience Award:
Minecraft
Direct2Drive Visions Award:
Amnesia: The Dark Descent
Ιδιαίτερη αίσθηση έχει κάνει το
Minecraft ένα action-puzzle game που έχει φτιάξει ένας μόνο άνθρωπος, ο Markus Persson (Mojang). Η διάδοσή του στο διαδίκτυο ήταν τόσο μαζική που οι περισσότεροι το θεωρούσαν σίγουρο νικητή σε όποια κατηγορία συμμετείχε. Αυτό συνέβη σε τέτοιο βαθμό που παραλαμβάνοντας το βραβείο τους ορισμένοι φιναλίστ, ανακοίνωσαν πως δεν έχουν ετοιμάσει ευχαριστήριο λόγο, λέγοντας χαρακτηριστικά “...because...you know...Minecraft”. Ευτυχώς για τους δημιουργούς, η κριτική επιτροπή ήταν απόλυτα δίκαιη προς τους διεκδικητές και τα παιχνίδια τους.
Από εκεί και πέρα το
Amnesia της Frictional Games, έφυγε με τρία βραβεία, δυο εξ αυτών στους τεχνικούς τομείς, μια αναγνώριση που οπωσδήποτε άξιζε. Το desktop Dungeons έδωσε...ρέστα με τον εκπληκτικά άμεσο σχεδιασμό του, ενώ το “κινητό” iPhone game Helsing's Fire, χειρίζεται με τόσο ευφάνταστο τρόπο τα εφέ φωτισμού (lightning effects) στο gameplay του, που με άνεση κέρδισε το βραβείο της κατηγορίας του. Σημαντική τέλος, είναι και η ύπαρξη του student award που έχει να κάνει με τίτλους που έστειλαν στην έκθεση πανεπιστημιακές ομάδες φοιτητών, αλλά και το audience award που επέτρεψε στο κοινό να διαλέξει τον αγαπημένο του τίτλο. Σύμφωνα με την δημοτικότητα του κυρίου Mojang που αναφέραμε παραπάνω, δεν είναι δύσκολο να φανταστείτε τον νικητή.
Παρότι η GDC θα έρθει το καλοκαίρι στην Ευρώπη (Κολωνία), το IGF δεν έρχεται πακέτο, δυστυχώς. Έτσι, τα επόμενα βραβεία της ανεξάρτητης σκηνής ανανεώνουν το ραντεβού τους για του χρόνου. Μέχρι τότε έχετε αρκετό καιρό για να ασχοληθείτε με τους φετινούς νικητές ή και, γιατί όχι, να ανακαλύψετε τους επόμενους.