Λίγες ώρες πριν από το 2011, οι συντάκτες του GameWorld ψηφίζουν για τα καλύτερα και τα χειρότερα games της χρονιάς!
Απομένουν μόλις λίγες ώρες πριν από το νέο έτος και την λήξη του διαγωνισμού Game of the Year. Πριν ανοίξουν οι κάλπες κι αρχίσει η καταμέτρηση των αποτελεσμάτων, οι συντάκτες του GameWorld ψηφίζουν για τα καλύτερα και τα χειρότερα games της χρονιάς που μας πέρασε. Στα χειρότερα games δεν συγκαταλέγονται shareware ή indie τίτλοι, αλλά μόνο επιλογές παιχνιδιών από αυτά που έπαιξαν οι συντάκτες για λογαριασμό του site.
Game της χρονιάς: Mass Effect 2
Θεωρήσαμε το νέο Action RPG της BioWare ότι καλύτερο έχουμε παίξει μέσα στο 2010. Δεν είναι τυχαία άλλωστε τα αφιερώματα στη στήλη Users με το κόμικ Masa Effect. Στον αντίποδα, βλέποντας τις δικές σας επιλογές στα top games (God of War III, Pro Evolution Soccer 2010, Gran Turismo 5 και Call of Duty: Black Ops) καταλαβαίνω ότι για άλλη μια φορά δεν έχει καμία σχέση το τι ψηφίζετε με το τι ψηφίζουμε. Ως αναγνώστες αντιπροσωπεύετε την γνώμη των περισσότερων. Ως συντάκτες αντιπροσωπεύουμε την γνώμη κάποιων που έχουν "κάψει" εγκεφαλικά κύτταρα για πολλά χρόνια. Επειδή όμως όλες οι απόψεις είναι υποκειμενικές, κανείς μας δεν είναι "σωστός" κι αυτό γιατί ο καθένας ευχαριστιέται με κάτι διαφορετικό.
Αυτό που μας τράβηξε στο Mass Effect 2 ήταν το ανεπτυγμένο του gameplay, φυσικά τα γραφικά του, αλλά πάνω απ' όλα αυτός ο John Sheppard. Το σενάριο του Mass Effect και οι ρεαλιστικοί διάλογοι, όπως επίσης και η σημασία των ενεργειών σας, είναι το κάτι άλλο. Για μένα είναι βέβαιο ότι η συγκεκριμένη σειρά μαζί με το Uncharted θα κάνουν σίγουρο πάταγο στο σινεμά όταν λανσαριστούν. Καθένας από εμάς που έχει παίξει το Mass Effect έχει ταυτιστεί με τον John Sheppard. Μπορεί το 2183 να μην συμβούν όλα αυτά, αλλά σίγουρα κάποια στιγμή θα συνυπάρξουμε με εξωγήινους και είναι βέβαιο ότι όπως γίνονται σήμερα πόλεμοι μεταξύ χωρών, έτσι και κάποια στιγμή θα γίνουν πόλεμοι μεταξύ πλανητών. Βαθιά μέσα μας λοιπόν, ελπίζουμε τότε ένας John Sheppard να ηγηθεί της δικιάς μας συμμαχίας και να τους "κόψει φέτες" όπους τους αξίζει. Μέχρι να γίνει αυτό, απολαμβάνουμε το συγκεκριμένο video game και ανυπομονούμε για το τρίτο μέρος.
Μάνος Γρυπάρης
Καλύτερο game της χρονιάς: Heavy Rain (Quantic Dream)
Χειρότερο game της χρονιάς: Dance Evolution (Konami)
Ήταν βέβαιο ότι θα επέλεγα ως χειρότερο κάποιο από τα games του Kinect, γιατί στο launch ενός τέτοιου περιφερειακού μαζεύεται ως συνήθως η Σάρα, η Μάρα και το κακό συναπάντημα. Ανάμεσα στο Sports Island Freedom, το Crossboard 7 (σ.σ. της θύρας 7 είναι και το βγάλανε έτσι
και το Dance Evolution, επιλέγω χαλαρά το τελευταίο. Τι χειρότερο από το να βλέπεις γιαπωνεζάκια στην οθόνη να τραγουδάνε επίσης γιαπωνέζικα τραγούδια και να πρέπει να κουνιέσαι πάνω κάτω σε tempo πέντε φορές πιο γρήγορα απ' το φυσιολογικό χορό. Αισθάνθηκα σαν τον Ταμπάκη στην Αννίτα Πάνια ή ακόμα χειρότερα σαν αυτά τα αυτιστικά που παίζουν Guitar Hero στο Expert επίπεδο και βγάζουν τα τραγούδια στο 100%. Ρε δεν πα να...
Σωτήρης Σωτηρόπουλος (Mumm-Ra)
Καλύτερο game της χρονιάς: Mass Effect 2 (BioWare)
Χειρότερο game της χρονιάς: Star Wars: The Force Unleashed II (Lucas Arts/Aspyr Media)
Δεν πρέπει να υπάρχει fan των Star Wars -και ειδικά PC gamer- που να μην έχει νιώσει προδομένος από τα δυο προηγούμενα Force Unleashed. Πέρα από το ημιτελές port του πρώτου από τις κονσόλες, το sequel ήταν το λιγότερο τροφή για...bantha! Το ασύνδετο και προχειρογραμμένο σενάριο προσπαθούσε να αποκτήσει φήμη και ύφος Star Wars με την προσθήκη χαρακτήρων-συμβόλων, όπως η συνάντηση του Starkiller με τον Yoda (τρίζουν τα midi-chlorians του). Το δε gameplay στην αρχή δείχνει να διασώζει πολλά από τα λάθη του πρώτου τίτλου, ενώ η επανάληψη των ίδιων combos ξανά και ξανά, σας φτάνει άνετα σε σημείο harakiri με lightsaber. Τέλος, τα... ευφυέστατα σε σύλληψη “πάτα-με-μέχρι-να-λιώσω” Quick-time Events, τελικά δεν επαναπροσδιορίζουν το gameplay των Action τίτλων, όπως πιθανότατα πιστεύανε οι designers της LucasArts, αλλά μάλλον αυξάνουν τις πωλήσεις των game controllers για τον μήνα Νοέμβριο. "Sorry, the Force is not here right now, please leave your message!"
Χρήστος Μπάρδας (Hattori)
Καλύτερο game της χρονιάς: Starcraft II: Wings of Liberty (Blizzard)
Χειρότερο game της χρονιάς: Final Fantasy XIV (Square Enix)
Εξ' ορισμού ένα video game δεν πρέπει να κουράζει τους παίχτες τόσο πολύ λες και τους "έχωσε" ο επιλοχίας δέκατη μέρα σερί αγγαρία μαγειρία και "γερμανικό" νούμερο στη σκοπιά! Το "βαρύ" όνομα της σειράς Final Fantasy και οι προσδοκίες που δημιούργησε στους οπαδούς της, δυστυχώς κάνουν την αποτυχία του τελικού αποτελέσματος ακόμη μεγαλύτερη. Ελπίζω με τις αλλαγές που έχουν ανακοινώσει στην Square Enix, να γίνει το αγαπημένο αυτό JRPG λίγο πιο "playable", γιατί με την τωρινή μορφή του δεν αξίζει το χρόνο κανενός.
Κωνσταντίνος Κουτσούμπας (Freak)
Καλύτερο game της χρονιάς: Red Dead Redemption (Rockstar Games)
Χειρότερο game της χρονιάς: Naughty Bear (Artificial Mind and Movement)
Είτε νυστικό είτε χορτάτο, το αρκούδι στο Naughty Bear απλά δεν υποφέρεται! Οι χειρισμοί του παιχνιδιού είναι λίγο πολύ τραγικοί και η ανταπόκριση στις κινήσεις που επιλέγετε ακόμη χειρότερη. Η ροή εξέλιξης του gameplay δεν είναι καθόλου καλή, ενώ τα voice-overs είναι πραγματικά εκτός τόπου και χρόνου! Σίγουρα είναι ένα video game που απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες, αλλά η υλοποίηση του δεν ήταν καθόλου καλή. Μετά από μία τέτοια τραγική εμπειρία πως να μη...φοβούνται οι μικροί φίλοι τις αρκούδες;
Μπάμπης Χαραλάμπους (BigBoss)
Καλύτερο game της χρονιας: Heavy Rain (Quantic Dream)
Χειρότερο game της χρονιας: N3II: Ninety-Nine Nights (Q Entertainment, Feelplus)
Είναι ώρες ώρες που αναρωτιέμαι κάποια πράγματα. Πώς είναι δυνατόν να χρειάζονται δύο προγραμματιστικές εταιρίες για να φτιάξουν την ultimate πατάτα; Βεβαίως, αναφέρομαι στο Ninety-Nine Nights 2 που, όπως φαίνεται, κυκλοφόρησε από στιγμιαίο λάθος και όχι γιατί κάποιος το ήθελε. Διέθετε προβληματικό Α.Ι. εχθρών και γραφικά από την εποχή των δεινοσαύρων. Ουσιαστικά είναι ένας τίτλος που δεν έχει λόγο ύπαρξης...ή μήπως έχει; Αν δεν συμπαθείτε κάποιον, κάντε του το δώρο μέρες που 'ναι. Το N3II: Ninety-Nine Nights είναι ακριβώς ότι πρέπει, καθώς και θα φύγει η υποχρέωση του δώρου και εσείς θα το διασκεδάσετε μόνο και μόνο με την σκέψη ότι ο φίλος σας θα “καλοπερνάει”.
Αντώνης Παπαθανασίου (akpe)
Καλύτερο game της χρονιάς: Battlefield Bad Company 2 (EA Digital Illusions)
Χειρότερο game της χρονιάς: Prison Break: The Conspiracy (ZootFly)
Αγνοώντας το γεγονός πως πρόκειται για παιχνίδι βασισμένο στην πασίγνωστη τηλεοπτική σειρά, όχι μόνο δεν αντιμετωπίστηκε με την δέουσα σοβαρότητα, αλλά θα μπορούσαμε να μιλήσουμε ακόμα και για αρπαχτή του ονόματος της σειράς. Ο χειρισμός ήταν άθλιος χειρισμός, το σενάριο υποτυπώδες και τραγικά γραμμικό, η A.I. απαράδεκτη και η κάμερα ισορροπούσε στο όριο της αποτυχίας. Φυσικά αυτό ήταν κάτι το αναμενόμενο, όταν αντί για το κανάλι FOX, το development αναλαμβάνει μια Σλοβένικη (?!) εταιρία, το ρεπερτόριο της οποίας περιλαμβάνει το...Toy Wars και δυο ακόμη games που βασίζονται στο Panzer Elite, χωρίς βέβαια να έχουν ουδεμία σχέση με αυτό! Αν πραγματικά σας καίει τόσο να μπείτε στο πετσί του ρόλου του Scofield στο Prison Break, υπάρχει και ο Κορυδαλλός. Καλύτερα θα περάσετε άλλωστε.
Κώστας Λεοντιάδης (Leo)
Καλύτερο game της χρονιάς: Halo: Reach (Bungie)
Χειρότερο game της χρονιάς: Sports Island Freedom (Hudson)
Έχω δει πολλά παιχνίδια της Hudson στο Wii και σχεδόν όλα ήταν κάτω του μετρίου. Η είσοδος της εταιρείας στον τομέα των παιχνιδιών για το Kinect έγινε με τον χειρότερο τρόπο. Ο Χειρισμός μου ανέβασε την πίεση. Τα γραφικά ήταν περασμένων εποχών. Όσο για την απόκριση του Kinect, εκεί πραγματικά θα εξασκήσετε τις...διορατικές σας ικανότητες. Γενικά για μένα το Sports Island Freedom είναι σίγουρα το χειρότερο παιχνίδι της χρονιάς.
Γιάννης Γιαννάκης (johnyg)
Καλύτερο game της χρονιάς: Mass Effect 2 (BioWare)
Χειρότερο game της χρονιάς: Prince of Persia: The Forgotten Sands (Ubisoft)
Σίγουρα ήταν εμφανίσιμο, στολισμένο με ωραία γραφικά, πολλές λάμψεις και μαγεία να ξεπηδά από το σπαθί, αλλά ήταν μόνο αυτό. Το σενάριο ήταν γραμμένο πρόχειρα και γρήγορα, μάλλον για να προλάβει η Ubisoft την επικείμενη ταινία. Απ' την άλλη, οι μάχες με μεγάλο πλήθος εχθρών ήταν ενοχλητικά εύκολες, σε σημείο να αναρωτιέται κανείς γιατί χρειαζόταν η μαγική δύναμη που έδωσαν στον πρίγκιπα. Τέλος, η εξευρένηση των επιπέδων, που είναι το σήμα κατατεθέν της σειράς Prince of Persia, ήταν επαναλαμβανόμενη και απλή! Ευτυχώς ήταν μόνο...οκτώ ώρες βασανισμού.
Αλέξανδρος Τασιόπουλος (xan_d_er)
Καλύτερο game της χρονιάς: Mass Effect 2 (BioWare)
Χειρότερο game της χρονιάς: Resonance of Fate (tri-Ace)
Ένας τίτλος μόνο για τους hardcore fans των JRPGs. Η ιστορία ήταν αρκετά προβλέψιμη και κλισέ, αλλά το χειρότερο ήταν ο τρόπος αφήγησης της. Το σύστημα μάχης ήταν πολύπλοκο, χωρίς κάποιο συγκεκριμένο λόγο και χρειάστηκαν πολλές ώρες grinding για να ισορροπήσουν τα πράγματα. Το παιχνίδι ήταν γενικά δύσκολο, σε τέτοιο βαθμό που θα έκανε έναν οποιονδήποτε μαζοχιστή να γελάει σαν τρελός. Δυστυχώς ήταν αρκετές πολύτιμες χαμένες ώρες εμπειρίας, που οι περισσότεροι απ' όσους το έχουν παίξει θα τις ήθελαν πίσω.