Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες έχουν το δικαίωμα δημιουργίας και σχολιασμού άρθρων στο forum.
Παρακαλούμε πραγματοποιήστε είσοδο ή εγγραφή χρήστη πατώντας στο κουμπί με το εικονίδιο που βρίσκεται πάνω δεξιά.

Το GameWorld.gr αναζητά Forum Moderators (21 May 2018)

Το GameWorld.gr επιθυμεί να προσλάβει Forum Moderators.

OnLive: Η υπηρεσία του μέλλοντος για τα games

More
29 Mar 2009 02:22 #51785 by Μάνος Γρυπάρης




Ο δημιουργός του WebTV φαίνεται ότι έχει την λύση που θα ανατρέψει τα πάντα στην βιομηχανία των games. Το OnLive παρουσιάστηκε στην Game Developers Conference και εξέπληξε τους πάντες. Είναι η πρώτη εφαρμογή η οποία παρέχει online games στο χρήστη, χωρίς την χρήση υπολογιστή ή κονσόλας.

Ο Steve Perlman, δημιουργός της WebTV η οποία ανθίζει τα τελευταία χρόνια στο Internet, φαίνεται ότι έχει ανακαλύψει μία νέα τεχνολογία βάση της οποίας τα online games τρέχουν σε αντίστοιχες online υπηρεσίες, χωρίς να απαιτούν next-gen κονσόλες ή δυνατούς υπολογιστές. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν θα χρειάζεται κανένας να αγοράσει hardware από τα καταστήματα κι ότι θα μπορεί να παίζει τα αγαπημένα του παιχνίδια κατευθείαν μέσω Internet, χωρίς το παραμικρό download.

Η υπηρεσία OnLive, η οποία αναπτύσσεται εδώ και επτά χρόνια, βασίζεται σε μία και μόνο ελπίδα. Την συμπίεση τεράστιου αριθμού δεδομένων ώστε να μπορούν να δοθούν πακέτο στον χρήστη, χωρίς αυτός να χρειάζεται να κατεβάσει τον παραμικρό client. Αυτό απαιτεί ασφαλώς έναν πολύ δυνατό server ο οποίος θα στέλνει τα αποτελέσματα της συμπίεσης δεδομένων στο σπίτι του πελάτη. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή ο Perlman είναι ότι η υπολογιστική δύναμη που χρειάζεται να τρέξει ένα παιχνίδι μεγαλώνει, ενώ η ικανότητα συμπίεσης των αρχείων είναι μια διαδικασία που όλα αυτά τα χρόνια μένει στάσιμη. Ο Perlman προσπαθεί διαρκώς να βελτιώσει την συμπίεση δεδομένων και να μειώσει την υπολογιστική ισχύ που απαιτείται για αυτή.

Η υπηρεσία OnLinve, η οποία βρίσκεται ακόμη σε πειραματικό στάδιο, υπόσχεται ότι μπορεί να συμπιέσει δεδομένα δεκάδες φορές περισσότερο από το συνηθισμένο. Οι χρήστες θα μπορούν να παίξουν το ίδιο παιχνίδι, ανεξάρτητα από το αν θα έχουν PC, Macintosh ή την κονσόλα του OnLive η οποία παρέχεται μαζί με το πρόγραμμα σε ένα πλήρες πακέτο και συνδέεται με την τηλεόρασή σας σαν να πρόκειται για κονσόλα.

Πολλές μεγάλες εταιρείες του χώρου, όπως οι Electronic Arts, THQ, Take-Two, Codemasters, Eidos, Atari, Warner Bros, Epic Games και Ubisoft, έχουν ήδη συμφωνήσει στην παροχή των παιχνιδιών τους μέσω της υπηρεσίας OnLive, ακόμα κι αν αναλογιστεί κανείς ότι αυτό θα τους κοστίσει τα έσοδα από το retail. Ίσως με αυτό τον τρόπο προσεγγίσουν τους χρήστες που δεν έχουν κονσόλα ή υπολογιστή τελευταίας τεχνολογίας.

Στην Game Developers Conference, το OnLive παρουσίασε 16 games και ο κόσμος υποδέχτηκε την υπηρεσία με ενθουσιασμό. Η παρουσίασή της περιελάμβανε πληροφορίες για το πως κάποιος μπορεί να παίξει ένα παιχνίδι, να τραβήξει βίντεο από αυτό, να μοιραστεί το βίντεο με φίλους και να κάνει chat μαζί τους. Η κονσόλα του πακέτου OnLive θα έχει θύρες USB και HDMI, κάρτα δικτύου για σύνδεση στο Internet και δυνατότητα σύνδεσης mouse ή χειριστηρίου για PC. Για να το χρησιμοποιήσετε θα χρειαστείτε μία σύνδεση των 2Mbit για απλά γραφικά ή των 5Mbit για high-definition γραφικά. Η 1080p ανάλυση δεν υποστηρίζεται, αν και στο μέλλον ενδέχεται να υπάρξει ειδική υποστήριξη για συνδέσεις άνω των 10Mbit.

Η ημερομηνία κυκλοφορίας της συγκεκριμένης πλατφόρμας υπολογίζεται ότι θα είναι μέσα στα τέλη του 2009 και αγορά του πακέτου θα απαιτεί μηνιαία συνδρομή.

Για να δούμε λοιπόν τι επιπτώσεις θα έχει το OnLive στην αγορά των games, αν και εφόσον βγει στην αγορά. Άραγε θα βλάψει τις Sony, Microsoft και Nintendo ή απλά θα τις υποβοηθήσει ως…τριτοδεύτερη λύση; Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο θαυματουργός Steve Perlman, αφότου κονόμησε πουλώντας το WebTV στη Microsoft το 1999 για 425 εκατομμύρια δολάρια, δεν επαναπαύτηκε στα λεφτά του αλλά συνέχισε την έρευνα, δημιουργώντας άλλη μία μεγάλη καινοτομία.

[img
[img
[img


"Δεν με νοιάζει τι λες, αρκεί να λες σωστά το όνομά μου".
(George M. Cohan)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
29 Mar 2009 14:50 #51798 by Μπάμπης Χαραλάμπους
Αμα αυτο το πραγμα κοστιζει πανω απο 300 ευρω τοτε δεν αξιζει, γιατι πολυ απλα μπορει να παρει κανεις ενα PS3...

I am you and you are me. Carry that with you wherever you go. Thank you, my friend. From here on out, you're Big Boss.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
03 Apr 2009 17:17 #51891 by Αντώνης Παπαθανασίου
Μια πολύ καλή ιδέα, το θέμα είναι κατά πόσο εδώ στην Ελλάδα θα μπορεί να "τρέξει", αν αναλογιστούμε την άθλια κατάσταση που βρίσκονται τώρα οι γραμμές.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
02 Jul 2009 00:36 #55436 by Μπάμπης Χαραλάμπους

BigBoss wrote: Αμα αυτο το πραγμα κοστιζει πανω απο 300 ευρω τοτε δεν αξιζει, γιατι πολυ απλα μπορει να παρει κανεις ενα PS3...


Παιρνω πίσω τα λογια μου μιας που μετα απο δοκιμες που του έκαναν το onlive μπορει να "τρέξει" το Crysis σε Full αναλυση και ποιότητα σαν ενας εξελιγμένος ηλεκτρονικός υπολογιστης! Και 800 ευρω να κάνει με τετοια τεχνολογια που θα εχει απλα αξιζει!

I am you and you are me. Carry that with you wherever you go. Thank you, my friend. From here on out, you're Big Boss.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
02 Jul 2009 09:17 #55443 by Ρωμανός Βογιατζής

BigBoss wrote: Αμα αυτο το πραγμα κοστιζει πανω απο 300 ευρω τοτε δεν αξιζει, γιατι πολυ απλα μπορει να παρει κανεις ενα PS3...

Σύμφωνο ωραίο πρωτοποριακό αλλα ακριβό....!!!!!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
03 Sep 2009 02:30 #59869 by Μπάμπης Χαραλάμπους
Ξεκινάει η Beta του Onlive!

Για να ζητήσετε να γίνετε tester το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να ακολουθήσετε τον link που σας δίνω παρακάτω. Τα στοιχεία που ζητάει είναι όνομα ταχ.κωδικας e-mail και ταχύτητα σύνδεσης γι αυτό κάντε και ένα test στο www.speedtest.net πρώτα.

Δηλώστε συμμετοχή για να γίνετε Beta Tester εδώ!

I am you and you are me. Carry that with you wherever you go. Thank you, my friend. From here on out, you're Big Boss.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
16 Jan 2010 19:35 #67994 by Κωνσταντίνος Κουτσούμπας

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
19 Jul 2010 14:11 #75336 by Μπάμπης Χαραλάμπους
Το onlive λειτουργεί. Αυτή είναι η γνώμη των περισσότερων reviewers. Δοκιμάστικε στην Αμερική και στην Αγγλία και συμφωνα με τους δοκιμαστές το OnLive λειτουργεί ακριβώς όπως πρέπει. Μακάρι, μακαρι γιατι σαν ιδεα ειναι πολύ καλό ;)

[youtube:30i1wnuh]
[/youtube:30i1wnuh]

I am you and you are me. Carry that with you wherever you go. Thank you, my friend. From here on out, you're Big Boss.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
25 Nov 2010 18:03 #84875 by Φάνης Κουσουρής
Τι γνώμη έχετε για το νέο OnLive?

Ενδιαφέρον ή να μην ασχολούμαστε καν αφού στην Ελλάδα θα έρθει... το 2030;
Θα δοκιμάσει κανείς να παίξει με US servers?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
27 Nov 2010 21:51 #85000 by Ιβάν
OnLive: Game Changer ή Φούσκα;



Όσα πρέπει να γνωρίζετε.

Έχει ήδη ξεκινήσει στην Αμερική η προπώληση της πλατφόρμας cloud-gaming "OnLive" και ο κόσμος του gaming δεν μένει αδιάφορος προς τις νέες εξελίξεις. Κάποιοι παρουσιάζουν το νέο αυτό format ως το μέλλον των παιχνιδιών, ενώ άλλοι καταδικάζουν τη νέα προσπάθεια χωρίς δεύτερη σκέψη. Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει κανείς να μετρήσει, ωστέ να δει αν αξίζει το νέο αυτό προιόν για εκείνον προσωπικά.

Τα θετικά του OnLive
Το βασικότερο θετικό για τον καταναλωτή έγκειται στην ανυπαρξία hardware. Το OnLive μπορεί να συνδεθεί και με το pc σας, ωστέ να τρέχετε παιχνίδια που το μηχάνημα σας δεν “σηκώνει”, ενώ ακυρώνει την ανάγκη για οποιαδήποτε αναβάθμιση, τόσο στο υλικό όσο και στο λογισμικό του υπολογιστή σας. Πάνω απ' όλα όμως το OnLive μπορεί να συνδεθεί απευθείας με την τηλέοραση σας, χωρίς να απαιτείται καν η ύπαρξη Η/Υ ή άλλου μηχανήματος. Αν μη τι άλλο αυτό είναι το βασικότερο θετικό που προσφέρει η συσκευή στους καταναλωτές της. Με το OnLive τελειώνει και το άγχος των συχνών patches και fixes που πρέπει συχνά να κατεβάζει ένας χρήστης, ενώ το εκάστοτε παιχνίδι αναβαθμίζεται και διορθώνεται απευθείας στους servers. Αν και αυτό το στοιχείο είναι επίσης θετικό, στην πράξη δεν αποτελεί και τόσο μεγάλο κόπο να εγκαταστήσεις ένα patch, ωστέ να αξίζει το focus της εταιρείας τόσο πολύ σε αυτό το χαρακτηριστικό.

Κάπου εδώ τελειώνουν τα θετικά του OnLive για τον χρήστη και αρχίζουν τα θετικά για τις εταιρείες, τα οποία είναι συντριπτικά περισσότερα. Οι κάτοχοι του OnLive είναι gamers που πληρώνουν για το παιχνίδι, ενώ σπασίματα, πειρατεία και αντιγραφές δεν υφίστανται σε αυτή την υπηρεσία. Ίσως αυτός είναι ο λόγος που ενώ αρχικά η υπηρεσία θα χρεωνόταν στους χρήστες –ξεχωριστά απο το εκάστοτε game– αποφασίστηκε αρχικά η χρήση της να είναι ελεύθερη.



Τα αρνητικά του OnLive
Το νέο αυτό προιόν για video games, δύσκολα μπορεί να το ονομάσει κανείς κονσόλα, καθώς όπως είπαμε και παραπάνω χρειάζεται μόνο μία σύνδεση στο Internet, μεγαλύτερη από 5Mbps και μία tv. Αυτό ακούγεται απλό αλλά η σύνδεση στο Internet δεν είναι ποτέ έτσι. Ας δούμε όμως ένα ένα τα ζητήματα που προκύπτουν από αυτή την ιδιαιτερότητα

1)Το παιχνίδι εξαρτάται από την ύπαρξη η μη σύνδεσης στο internet. Αν για οποιοδήποτε λόγο έχουμε βλάβη του δικτύου, αδυναμία σύνδεσης, πεσμένούς server από την υπηρεσία ή απλά δεν μπορείτε να συνδεθείτε, τότε δεν θα καταφέρετε να παίξετε. Αυτό μας φέρνει στο δεύτερο αρνητικό.
2)Οποιοδήποτε game παίζεται στο OnLive και το οποίο έχετε πληρώσει, δεν σας ανήκει. Είναι κατά κάποιο τρόπο νοικιασμένο είτε για μικρό (rental), είτε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (flat rate). Ωστόσο, θα αναφέρεται χαρακτηριστικά και αυτή η διαφοροποίηση στην EULA του συστήματος.
3)Κουτιά, manual, cd και dvds τέλος. Το παιχνίδι είναι απλά το περιεχόμενο και αυτό ακριβώς αγοράζετε, το δικαίωμα χρήσης του. Για να μπει ένας χρήστης εξ αρχής στην υπηρεσία αυτή, μάλλον δεν θα αποτελεί πρόβλημα για εκείνον, ωστόσο, ακόμη και το δικαίωμα χρήσης είναι περιορισμένο, καθώς δεν μπορείς να δεις ή να παίξεις το παιχνίδι σ' ένα φίλο.
4)Σύνδεση στο internet και gaming είναι μία σχέση που ταλανίζεται από ένα βασικό πρόβλημα σε όλο τον κόσμο και αυτό είναι το internet traffic shaping/throttling. Δηλαδή η από πλευράς του παρόχου διαμόρφωση μονομερώς της κίνησης που χρησιμοποιεί ο χρήστης, είτε με το μπλοκάρισμα πακέτων δεδομένων, είτε με την εσκεμμένη απώλεια τους (packet loss). Δείτε εδώ μία λίστα παγκοσμίως όλων των πάροχων και της στάσης τους απέναντι στο ζήτημα.
5)Ενώ στη χώρα μας το flat rate, η τιμή για απεριόριστη χρήση του δικτύου, έχει επικρατήσει στην αγορά των ISPs (Internet Service Provider) εκτός κινητής τηλεφωνίας, παγκοσμίως το flat rate δεν είναι ο κανόνας. Σε πρόσφατη έρευνα του, το PC Gamer έκανε μία αποτίμηση του κόστους για την χρήση της υπηρεσίας (καθώς το streaming δεδομένων μπορεί να αγγίξει και τα 10gb/μέρα ή έστω 2gb/μέρα για μέτρια χρήση) και κατέληξε στο ότι η υπηρεσία δεν είναι συμφέρουσα, αν δεν αλλάξει ο κάθε χρήστης σε προγράμματα απεριόριστης χρήσης.
6)Αν η πλατφόρμα του OnLive επικρατήσει, ένα είναι σίγουρο. Ο θάνατος των mods και των gaming κοινοτήτων που στηρίζουν και εξελίσσουν ένα παιχνίδι αρκετά, αφότου το εγκαταλείψει η εταιρεία του για να περάσει στο επόμενο project. Παιχνίδια όπως το half-life γιγαντώθηκαν από την modding κοινότητα, ενώ άλλα όπως το Vampire ή το Gothic 3 βελτιώθηκαν και εξελίχθηκαν σε μεγάλο βαθμό. Οι χρήστες του OnLive θα έχουν πρόσβαση μόνο στις επίσημες εκδόσεις των παιχνιδιών.

[youtube:2fihghjb]
[/youtube:2fihghjb]

Εν κατακλείδι
Πέρα απ' όλα αυτά, είναι ακόμη πολύ νωρίς να συζητάμε για οτιδήποτε στην Ελλάδα. Είμαστε η χώρα που το Xbox Live ήρθε με καθυστέρηση οκτώ ετών! Ωστόσο, λόγω λειτουργίας του Internet χωρίς πολλούς περιορισμούς πακέτων, κρατικών ρυθμιστικών αρχών για το Ιντερνετ, αλλά και της επικράτησης της τιμολόγησης για απεριόριστη χρήση, το OnLive θα είχε ελπίδες στη χώρας μας. Απο την άλλη, τα αρκετά αρνητικά που συγκεντρώνει η υπηρεσία και το γεγονός ότι πλέον οι αναβαθμίσεις δεν είναι τόσο συχνές όσο παλιότερα, ίσως να μην καταφέρει να κερδίσει τον κόσμο. H νέα πλατφόρμα θα ξεκινήσει στην Αμερική στις 2 Δεκεμβρίου, οπότε θα καταφέρουμε να μάθουμε περισσότερα στην πράξη. Η αρχική τιμή του έχει οριστεί στα 99$ και περιέχει την συσκευή και ένα OnLive gamepad. Η κυκλοφορία στην Ευρώπη θα γίνει αρχικά μόνο στην Αγγλία και προγραμματίζεται για το τέλος του 2011.


Φάνης Κουσουρής

Please Log in or Create an account to join the conversation.