Η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων επέπληξε τον Rio Ferdinand για διαφημιστικά tweets για το PlayStation
Έπρεπε να "έχουν την λέξη #ad".
Η Advertising Standards Authority (Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων)
επέπληξε
τον Rio Ferdinand, πρώην ποδοσφαιριστή της Εθνικής Αγγλίας και μεταξύ άλλων και της Manchester United, για μια σειρά από tweets που αφορούν την συνεργασία του με το PlayStation.
Τα tweets αυτά έχουν διαγραφεί και περιελάμβαναν ένα βίντεο του Ferdinand στο οποίο συζητούσε για τον τελικό του Champions League, ανάμεσα στη Liverpool και την Ρεάλ Μαδρίτης. ΤΟ βίντεο είχε το κείμενο "Εδώ ποιος πιστεύω ότι θα πάρει το τρόπαιο. Ημέρα μαθήματος στο #PlayStationHouse για τον #UCLFinalv @PlayStation #PlayStation Partner.
Ένα δεύτερο tweet είχε φωτογραφίες με τον Rio Ferdinand να επιδίδεται σε διάφορες δραστηριότητες στο PlayStation House, ένα δημοφιλές social event με influencers που λαμβάνει χώρα πριν από τον τελικό.
Η Sony έχει ως επιχείρημα ότι είπε στη διαφημιστική εταιρεία του Rio Ferdinand να συμπεριλάβει και την λέξη #ad σε κάθε tweet του, ενώ η διαφημιστική εταιρεία δήλωσε ότι έλαβε ως μόνη εντολή να υπάρχει η λέξη #PlayStation Partner. Επίσης, η Sony δήλωσε ότι το βίντεο περιελάμβανε ένα στούντιο με το λογότυπο του PlayStation και ότι ο Rio Ferdinand έδινε συνέντευξη σε έναν pro gamer για τον τελικό του Champions League. Φαινόταν δηλαδή ότι επρόκειτο για ένα διαφημιστικό βίντεο, που μάλιστα είχε τα λογότυπα PlayStation και Champions League. Ωστόσο, η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων διαφωνεί και λέει ότι το hashtag #PlayStationPartner παραπλανεί και δεν κάνει σαφές ότι υπάρχει διαφήμιση από την Sony προς τον Rio Ferdinand. Θα έπρεπε δηλαδή να έχει και την λέξη #ad.
Αν υπάρχει έστω ένας άνθρωπος με IQ αμοιβάδας που να κατάλαβε ότι το βίντεο δεν ήταν διαφήμιση, τότε θα πρέπει σίγουρα να το κοιτάξει λίγο.
Όλα αυτά βέβαια οι δημοσιογράφοι και οι influencers θα πρέπει να τα έχουν υπόψη τους σε μελλοντικές διαφημίσεις, είτε στο Twitter, είτε και σε άλλες πλατφόρμες, καθώς δεν απέχει και πολύ η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων να ρίξει κανένα πρόστιμο στο μέλλον ή τέτοια καραγκιοζιλίκια να γίνουν και στην Ελλάδα, την στιγμή που το Internet υποτίθεται ότι είναι χώρος όπου οι κανόνες για τις διαφημίζεις θα πρέπει να ορίζονται από το εκάστοτε site (σ.σ. στην προκειμένη περίπτωση το Twitter) και όχι από οποιαδήποτε κυβερνητική αρχή.