Ένα βήμα πιο κοντά στην αναγνώριση της "gaming διαταραχής"
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έκανε ένα βήμα πιο κοντά στην αναγνώριση της gaming διαταραχής.
Από το πρόχειρο κείμενο που μάθαμε την προηγούμενη εβδομάδα, πλέον ήρθε
η επίσημη διατύπωση
που θα συνοδεύσει το βιβλίο International Classification of Diseases.
Ορισμός
Η "gaming διαταραχή" χαρακτηρίζεται από επιμένουσα και επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά κατά το gaming, η οποία μπορεί να είναι online ή offline και εκδηλώνεται από:
1)Μειωμένος έλεγχος στο gaming (έναρξη, συχνότητα, ένταση, διάρκεια, τερματισμός, πλαίσιο κατά το οποίο παίζει ο gamer).
2)Όταν δίνεται αυξημένη προτεραιότητα στο gaming σε έκταση ώστε να προέχει απέναντι στα ενδιαφέροντα της ζωής και στις καθημερινές δραστηριότητες.
3)Συνέχιση ή κλιμάκωση του gaming παρά τις αρνητικές συνέπειες.
Το πρότυπο συμπεριφοράς έχει αρκετή σοβαρότητα ώστε να καταλήξει σε σημαντική απομείωση του χαρακτήρα, της οικογένειας, των κοινωνικών στοιχείων, της εκπαίδευσης, της απασχόλησης ή άλλων σημαντικών τομέων όπου δραστηριοποιείται το άτομο. Η συμπεριφορά αυτή μπορεί να είναι συνεχής ή επεισοδιακή και επαναλαμβανόμενη. Η gaming συμπεριφορά και άλλα χαρακτηριστικά είναι συνήθως εμφανή σε περίοδο τουλάχιστον 12 μηνών ώστε να γίνει διάγνωση, ωστόσο η περίοδος αυτή μπορεί να μειωθεί αν έχουν υπάρξει όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες διάγνωσης και υπάρχουν έντονα συμπτώματα.
Μένει πλέον, αν και εφόσον ο ορισμός ενταχθεί στο βιβλίο -που απ' ότι φαίνεται αυτό θα συμβεί, ποιες θα είναι οι αντιδράσεις των gamers, της ιατρικής κοινότητας, των εκπαιδευτικών και αν θα υπάρξουν περιορισμοί στην πώληση των games.
Αντιδρούν οι ψυχολόγοι
Ο ψυχολόγος κλινικής του Texas, Anthony M. Bean,
δήλωσε
πριν από μερικούς μήνες, ότι η επίσπευση ανάδειξης της "gaming διαταραχής" σε επίπεδο ασθένειας είναι "στην καλύτερη περίπτωση λάθος εκτίμηση και στη χειρότερη επικίνδυνη" κι αυτό διότι δεν έχει υπάρξει επαρκής έρευνα για να αποδείξει κάτι τέτοιο και ότι οι μέχρι τώρα περιγραφές "δείχνουν ένα εύρος από το 0,8% έως το 50% των gamers ανάλογα με το ποια έρευνα εμπιστεύεται ο καθένας".
"Ο εθισμός στα video games δεν πρέπει να αφορά την ψυχιατρική και ιατρική κοινότητα καθώς σύμφωνα με εμπειρικές έρευνες δεν έχει αποδειχθεί κάτι τέτοιο, μιας και ο όρος "gaming διαταραχή δεν υφίσταται στα μάτια του κόσμου. Ο λεγόμενος εθισμός στα games προσφέρεται μελλοντικά για χρηματοδότηση, ευκαιρία για πρακτικές επιστημονικών μελών και πολιτική επιρροή η οποία δεν συναντάται σε άλλες περιπτώσεις εθισμού στη συμπεριφορά ατόμων". Απ' την άλλη, ο Δόκτωρ Vladimir Poznyak, συντονιστής του Management of Substance Abuse department του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας, διέψευσε τους παραπάνω ισχυρισμούς. "Κανένα από τα μέλη του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας δεν πιέστηκε για να συμπεριλάβει την "gaming διαταραχή" στο νέο βιβλίο ασθενειών,
δήλωσε
ο Poznyak, καθώς η απόφαση ήρθε βασισμένη σε στοιχεία επιστημονικών ερευνών και εμπειρίες, όπως οι καταστάσεις υγείας σε διαφορετικές χώρες.
Το ερώτημα είναι βέβαια που βρίσκονται οι συγκεκριμένες έρευνες του Poznyak και του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας και γιατί δεν έχουν δημοσιευθεί ώστε να έχουμε μια εικόνα για τις υποτιθέμενες "επιπτώσεις υγείας" από το gaming.