Forza Motorsport 4: Preview και παρουσίαση
Παρουσίαση από τον Dan Greenawalt και gameplay videos, με ή χωρίς Kinect!
Θεωρείται από πολλούς το καλύτερο racing game για το 2011. Το Forza Motorsport 4 εντυπωσίασε στην Gamescom, εκεί όπου ήταν διαθέσιμο τόσο με τον κλασικό χειρισμό του controller όσο και αποκλειστικά με το Kinect. Ο Dan Greenawalt της Turn 10 Studios μας ανέλυσε όσα θα πρέπει να γνωρίζουμε για την τελική του έκδοση.
Εξέταση αυτοκινήτου
Στο πρώτο βίντεο, ο επικεφαλής του Forza 4 μας δίνει μια γεύση του πως θα είναι η οθόνη εξερεύνησης του αυτοκινήτου σας. Καταρχήν πέρα από την χρήση των analog sticks, όσοι έχετε Kinect θα μπορείτε με απλές κινήσεις του σώματός σας να αλλάξετε την κάμερα προβολής του αυτοκινήτου και να το εξερευνήσετε σαν να ήσασταν οι ίδιοι εκεί.
Για παράδειγμα, η κάμερα αλλάζει οπτική με μια απλή κίνηση του κορμού σας μπρος ή πίσω. Στη συνέχεια, με το χέρι σας μπορείτε να ανοίξετε την πόρτα του αυτοκινήτου, το καπό ή το πορτ-παγκάζ. Αν θέλετε μπορείτε να ρίξετε μια πιο προσεκτική ματιά στη μηχανή του αυτοκινήτου, στην οποία απεικονίζεται και η παραμικρή τεχνική λεπτομέρεια. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά σε συνδυασμό με την τεχνολογία του Kinect, μας κάνουν να αντιληφθούμε το μέγεθος της δουλειάς που έχει γίνει απ' την πλευρά των προγραμματιστών.
[youtube:3dcoapp7]
[/youtube:3dcoapp7]
Για μια πιο ρεαλιστική απεικόνιση των αυτοκινήτων, χρησιμοποιήθηκε ο φωτισμός τύπου IBL (Image Based Lighting), ο οποίος καταφέρνει και παρουσιάζει το όχημα πολύ πιο ρεαλιστικά, ανάλογα με τον χώρο στον οποίο βρίσκεται. Εκτός αυτού, οι developers έχουν κάνει πραγματικές καλλιτεχνίες στο bump-mapping, καθώς το εσωτερικό όλων των αυτοκινήτων αλλά και ο σχεδιασμός των μηχανών τους, είναι πιστός στην πραγματικότητα.
Η Microsoft έριξε χρήμα όχι μόνο στα δικαιώματα των αυτοκινήτων, αλλά και στις επιμέρους συνεργασίες. Μία από αυτές θα χαροποιήσει όσους από εσάς παρακολουθούν την εκπομπή Top Gear! Κι αυτό γιατί ο δημοσιογράφος Jeremy Clarkson, γνωστός από τα βίντεο του περιοδικού στο YouTube, έχει δανείσει την φωνή του στο παιχνίδι, περιγράφοντας με κάθε λεπτομέρεια όλα τα χαρακτηριστικά των οχημάτων.
Οδήγηση
Αφού ο Dan Greenawalt μας ζέστανε για τα καλά με την ανάλυσή του, έφτασε η μεγάλη στιγμή της κούρσας. Εκεί, με μία Mercedes SLS 2011, μπορέσαμε να δούμε το νέο μοντέλο σύγκρουσης το οποίο είναι πραγματικά ότι πιο τέλειο έχουμε αντικρίσει σε παιχνίδι racing. Η απεικόνιση της ζημιάς είναι πλέον πιο "τοπική" από ποτέ. Αν για παράδειγμα συγκρουστούν δύο προφυλακτήρες, τότε θα δείτε γρατζουνιές πάνω στα οχήματα. Ακριβώς όπως θα ήταν η ζημιά αν π.χ. τρακέρνατε στην πραγματικότητα με την...γειτόνισσα την ώρα που ξεπάρκερνε τον κουβά της κάπως "άτσαλα".
[youtube:3dcoapp7]
[/youtube:3dcoapp7]
Αν συγκρουστείτε δυνατά, τότε τα μέρη θα παραμορφώσουν ακριβώς στο σημείο όπου υπήρξε η επαφή. Δεν θα υπάρχουν δηλαδή τα φαινόμενα κατά τα οποία χτυπούσατε στο κέντρο του προφυλακτήρα και αποκολλούνταν ολόκληρος ο προφυλακτήρας. Τώρα, αν π.χ. συγκρουστείτε με μία κολώνα, τότε θα παραμορφωθεί το μπροστινό μέρος του οχήματος που ήρθε σε επαφή μαζί της. Ένα επιπλέον στοιχείο είναι ότι θα δείτε την μπογιά του αυτοκινήτου να φεύγει με την σύγκρουση, ανάλογα πάλι με το αντικείμενο με το οποίο ήρθατε σε επαφή. Φυσικά το επίπεδο ζημιάς το επιλέγετε πάντοτε εσείς. Το βίντεο που βλέπετε είναι σε simulation damage, εκεί όπου η ζημιά είναι ακριβές αντίγραφο της πραγματικής.
"Ζουμερές" λεπτομέρειες
Εκτός από το να δέχονται ζημιές, τα οχήματα μπορούν να αναβαθμίζονται. Όπως και στο Forza 3, έτσι και εδώ, υπάρχουν δεκάδες διαθέσιμα upgrades για κάθε αυτοκίνητο. Θα συναντήσετε επίσης νέους συνδυασμούς βαψίματος για να κάνετε την αμαξάρα σας κουκλί στα χρώματα που θέλετε.
Ας κάνουμε καταρχήν μία παύση κι ας βάλουμε κάτω όλα τα modes του Forza 4. Έχουμε λοιπόν αναλυτικά τα: Play Career, Community, Autovista, Free Play, Marketplace, World Tour και Online. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι όπου κι αν παίζετε, όσο κερδίζετε experience θα ανεβαίνετε level ως οδηγός και θα σας δίνονται από το παιχνίδι τα λεγόμενα Gift cars, δηλαδή δωρεάν αυτοκίνητα που θα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Επίσης, στο Community θα υπάρχουν διάφορες ειδήσεις απ' τον κόσμο του παιχνιδιού, ενώ από την επιλογή "Rivals" θα ενημερώνεστε για τους χρόνους των φίλων σας. Κάτι σαν το Autolog του Need for Speed: Hot Pursuit δηλαδή.
[youtube:3dcoapp7]
[/youtube:3dcoapp7]
Στα online modes, θα μπορούν να συμμετάσχουν για πρώτη φορά μέχρι και 16 παίκτες (σ.σ. στην προηγούμενη έκδοση είχαμε 2-
. Υπάρχουν Public Lobbies στα οποία βρίσκετε άμεσα αντίπαλο, ενώ αν θέλετε κάνετε host το δικό σας παιχνίδι, στην πίστα που θέλετε και με τους κανόνες που θέλετε. Κι αν δείτε ότι κάποιος "ενοχλητικός" οδηγός δεν ήρθε για να παίξει αλλά για να σας την "σπάσει" τότε τον κάνετε Ban επιτόπου! Βέβαια, αν παρατηρηθεί κάτι περίεργο, όπως παίκτης που οδηγάει διαρκώς με την όπισθεν ή που φράζει τον δρόμο, τότε η engine τον πετάει έξω από μόνη της. Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι θα υπάρχει Onlide mode 5x5, μόνο που αντί για ποδοσφαιριστές θα έχει αμάξια στα οποία 10 παίκτες θα παίζουν μπάλα μεταξύ τους! Σκεφτείτε να έχετε ένα Dodge Charger για τερματοφύλακα και μία Buggati Veyron για σέντερ-φορ!
Έστω τώρα ότι θέλετε να παίξετε online μαζί με φίλους. Για τον σκοπό αυτό υπάρχουν τα "Car Clubs". Είναι κάτι σαν τις Clans, δηλαδή πρόκειται για ομάδες στις οποίες συμμετέχουν όσα άτομα θέλει ο παίκτης που τα δημιούργησε. Αντίστοιχο Car Club θα δημιουργήσουμε και ως GameWorld για να μπορούμε να παίξουμε όλοι μαζί. Το πλεονέκτημα που δίνουν τα Car Clubs, πέρα απ' το ότι παίζεις με άτομα που ξέρεις, είναι ότι οποιοσδήποτε μπορεί να κάνει Share τα οχήματα που έχει ξεκλειδώσει ώστε να τα οδηγήσουν άλλοι συμμετέχοντες από το ίδιο Car Club. Σκεφτείτε δηλαδή ο Γιάννης Μπόκας να λιώσει, μέσα σε λίγες μέρες να πάρει μια McLaren F1 και να την δώσει σε έναν άλλο παίκτη του Car Club που μπήκε στο παιχνίδι πριν από λίγα λεπτά! Όχι και τόσο fair, αλλά σίγουρα έχει την πλάκα του.
Forza Motorsport 4 με Kinect
Στην Gamescom ήταν διαθέσιμο ένα level του Forza 4 με μία γαλάζια BMW. Το δοκιμάσαμε, τόσο με το κλασικό controller, όσο και με το Kinect. Ο χειρισμός είχε μεγάλη ακρίβεια, ενώ για άλλη μια φορά είχαμε στη διάθεσή μας τέσσερις κάμερες: πανοραμική, cockpit και δύο μπροστινές.
[youtube:3dcoapp7]
[/youtube:3dcoapp7]
Το Kinect φάνηκε να ανταποκρίνεται άριστα στις κινήσεις μας. Για τον χειρισμό του οχήματος απλά θα χρειαστεί να κρατάτε διαρκώς τα χέρια σας μπροστά απ' το σώμα (σαν να κρατάτε τιμόνι). Το γκάζι είναι αυτόματο, ενώ για να φρενάρετε αρκεί να παρατείνετε το ένα πόδι μπροστά και μάλιστα όποιο από τα δύο θέλετε. Χάρη στις βοήθειες, η εμπειρία οδήγησης μπορει να είναι ευχάριστη, καθώς το φρενάρισμα είναι συνήθως έγκαιρο, ομαλό και όχι απότομο. Παρότι για καλύτερες επιδόσεις θα χρειαστείτε το χειριστήριο, η Turn 10 έκανε ότι καλύτερο μπορούσε στο να αξιοποιήσει τις δυνατότητες του Kinect στο έπακρο, τουλάχιστον για τους fans του που θέλουν κάτι το εναλλακτικό.
Κυκλοφορία
Το Forza Motorsport 4 θα κυκλοφορήσει στις 14 Οκτωβρίου, αποκλειστικά για το Xbox 360. Προαιρετικά θα αξιοποιεί την τεχνολογία του Kinect για όσους το έχουν στην κατοχή τους.
Μάνος Γρυπάρης