- Previews
- Heroes of the Storm preview
Heroes of the Storm preview
HotHeroes of the Storm preview
Πληροφορίες
Η Blizzard επιστρέφει δυναμικά στον κόσμο των MOBA.
Το genre των MOBA άρχισε σιγά-σιγά τα πρώτα του βήματα το 2003 όταν ο Steve Feak δημιούργησε το -γνωστό σε όλους μας σήμερα- DotA.
Η DotA, όπως μας αρέσει να το λέμε στην Ελλάδα, ήταν mod που βασίστηκε στο Warcraft 3: The Frozen Throne και το Aeon of Strife του Starcraft και κατάφερε να συνδυάσει τα ήδη υπάρχοντα στοιχεία στρατηγικής με επιπρόσθετα RPG elements. Το mod αυτό σύντομα έγινε πασίγνωστο και η ανταπόκριση του κοινού το έβαλε στην λίστα με τα νούμερο ένα games της τότε εποχής.
Αρκετά αργότερα κυκλοφορεί το DotA 2 και πάλι γίνεται χαμός με την ανακοίνωσή του...να όμως που δεν είναι πλέον ιδιοκτησία του Steve Feak αλλά της Valve. Το game τα πάει αρκετά καλά, αλλά αυτή τη στιγμή νούμερο ένα στα MOBA παραμένει το League of Legends. H Blizzard ήταν μέχρι πρότινος στην απ' έξω. Παρότι το DotA δεν ήταν δικό της, ως Mod του Warcraft 3 της παρείχε έστω τυπικά μια έμμεση διαφήμιση. Ωστόσο, η ίδια δεν είχε ξεκινήσει μέχρι πριν κάτι χρόνια την δική της προσπάθεια. Όλα άλλαξαν όμως όταν ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το Heroes of the Storm στην BlizzCon το 2010.
Στο GameWorld καταφέραμε να έχουμε Alpha Access, παίξαμε το game, κάναμε βίντεο και σας το παρουσιάζουμε. Διαβάστε το preview που σας ετοιμάσαμε και περιμένουμε τις απόψεις σας στα σχόλια.
Heroes, not champions
To Heroes of the Storm περιλαμβάνει ήρωες από Warcraft, Diablo και StarCraft. Οι ήρωες είναι μέχρι στιγμής 27 αλλά θα προστεθούν περισσότεροι στη συνέχεια. Ήδη η Blizzard ετοιμάζει τις Lady Sylvanas και Jaina Proudmoore και πολλούς ακόμη. Οι ήρωες χωρίζονται σε διάφορες κατηγορίες ανάλογα με το role τους. Οι κατηγορίες είναι: Αssassin, Warrior, Support και Specialist.
O Αssassin θα μπορούσε να θεωρηθεί το AD Carry του παιχνιδιού. Σκοπός του είναι να προκαλέσει όσο το δυνατόν περισσότερο damage γίνεται, είτε single target, είτε AoE. Αυτή τη στιγμή με έναν Assassin μπορείτε να νευριάσετε αρκετό κόσμο αφού το damage που προκαλεί η συγκεκριμένη κατηγορία είναι αρκετό για να σκοτώσει 2 άτομα με ελάχιστη βοήθεια. Οι καλύτεροι ήρωες σε αυτό το role που έχουμε δει, σύμφωνα με την άποψή μας πάντα, είναι η Valla, η Nova και ο Zeratul.
Οι Warriors είναι...τα tank της ομάδας. Ο ρόλος τους είναι βέβαια πιο ευέλικτος από αυτόν του απλού tank αφού μπορούν να σκοτώσουν και να συμμετέχουν στο damage dealing χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, βέβαια υπάρχουν διακυμάνσεις στο πόσο tanky είναι κάποιο warriors. Ο Arthas και ο Tyrael για παράδειγμα χρησιμεύουν πιο πολύ στο να σκοτώνουν, ενώ ο Diablo και Stitches έχουν σκοπό να αντέξουν το “ξύλο” για χάρη της ομάδας όσο οι δικοί τους θα χτυπούν τους αντιπάλους.
Τα Supports είναι αυτοί που χρειάζεται κάθε ομάδα για να νικήσει, αποτελούν δηλαδή τους healers. Μέχρι στιγμής δεν αντιμετωπίσαμε ιδιαίτερο πρόβλημα σε ομάδα που δεν είχε Support χαρακτήρα...παρόλα αυτά καταλάβαμε την σημασία του μόλις είδαμε την Tyrande (support) να μας βοηθάει. Παίζοντας ως Support στο Heroes of the Storm θα σας βγει η πίστη, δεν είναι role για πρωτάρηδες ούτε για να πείσετε τα κορίτσια σας να παίζουν όπως κάνετε στο League of Legends. Δοκιμάζοντας την Tyrande για παράδειγμα, είδαμε ότι θα πρέπει να τρέχουμε να κάνουμε heal τους συμμάχους σχεδόν όλη την ώρα, να τους βάζουμε ασπίδες δευτερόλεπτα πριν πεθάνουν και ταυτόχρονα να προσέχουμε μην πεθάνουμε εμείς. Σε χάρτες όπου τα team fights δεν μπορείτε να τα αποφύγετε, ο ρόλος των Support αποκτά τεράστια σημασία. Πάντως αυτό που είπαμε για τους Warriors ισχύει και για τα Support. Η Tyrande δεν μπορεί να προκαλέσει damage, εκτός από σπάνιες περιπτώσεις που θα της τοποθετήσετε διαφορετικά τα talents. Η Li Li από την άλλη μπορεί να κάνει άνετα kills. Βέβαια μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για Alpha ακόμα και ότι οι ήρωες χρειάζονται πολύ balancing μέχρι την κυκλοφορία.
Οι Specialists είναι και η τελευταία κατηγορία. Μάλλον δεν ήθελε η Blizzard να τους ονομάσει weirdos και προτίμησε την ονομασία που έχουν. Οι ήρωες αυτοί παίζονται διαφορετικά από τους άλλους, έχουν ειδικά εργαλεία και μηχανήματα και περίεργη εμφάνιση όπως για παράδειγμα η Sgt. Hammer που βρίσκεται μέσα σε ένα tank όλη την ώρα. Μέχρι στιγμής δεν έχουμε δει κάποιον να παίζει καλά με Specialist ήρωα αλλά ούτε και εμείς καταφέραμε δυστυχώς κάτι μαζί τους.
"Που είναι τα items; Shop γιατί δεν έχει;"
Όσοι παίζουμε MOBA έχουμε μάθει να ψάχνουμε guides για το ποια items ταιριάζουν στον χαρακτήρα που θα διαλέξουμε για τον επόμενο αγώνα. Μέσα στο παιχνίδι προσπαθούμε να μαζέψουμε gold, να κάνουμε last hits και να περάσουμε τους φίλους μας σε minion kills. Φυσικά όλα αυτά με κύριο σκοπό το να νιώσουμε εμείς “κεφάλι” της ομάδας και η νίκη μπαίνει πολλές φορές σε δεύτερη μοίρα.
Το Heroes of the Storm όμως δεν είναι έτσι, καθώς προσφέρει μια εντελώς διαφορετική ποιότητα παιχνιδιού. Δεν υπάρχει shop για να αγοράσετε items και τα kills φαίνονται μόνο αν πατήσετε το πλήκτρο TAB. Ο σκοπός σας είναι να βασιστείτε στις δικές σας δυνάμεις και την συνεργασία με την ομάδα για να κερδίσετε και όχι σε super cool active items που προκαλούν damage, stun κτλ.
Σε αυτό το σημείο έρχονται και δένουν τα Talents. Πρόκειται για επιπλέον δυνατότητες που προστίθενται στα ήδη υπάρχοντα abilities σας. Όταν ξεκινάτε στο level 1 έχετε όλα τα abilities ξεκλειδωμένα (Q, W, E), εκτός από την ultimate (R). Κάθε φορά που θα έχετε την δυνατότητα να διαλέξετε talent, θα κάνετε πιο δυνατό ένα από τα skills σας ή να του δώσετε κάποια επιπλέον δυνατότητα. Αυτές οι επιπλέον δυνάμεις μπορεί να είναι cooldown reduction, life steal, cooldown reset, βόμβες και πολλά άλλα. Το ποιο talent θα διαλέξετε κάθε φορά, καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο θα χτιστεί ο ήρωας που παίζετε και καλό είναι να δοκιμάσετε όλους τους πιθανούς συνδυασμούς.
Πολλοί χάρτες...όχι ένας!
Το game βασίζεται σε objectives ανάλογα με τον χάρτη και αν δεν τα ακολουθήσετε, οι πιθανότητες να κερδίσετε είναι μηδαμινές. Οι αγώνες είναι όλοι 5v5 και τα maps έχουν δύο ή τρία lanes. Ενδιάμεσα υπάρχει jungle η οποία όμως χρησιμεύει μόνο για να υποτάξετε τα διάφορα τέρατα (κυμαινόμενης δυσκολίας) που βρίσκονται εκεί και να τα πάρετε με την μεριά σας για να πολεμούν τους αντιπάλους σας, όχι για να τα σκοτώσετε. Επίσης ανάμεσα στα lanes, εκτός από τον χάρτη Dragon Shire, υπάρχουν Watchtowers τα οποία μόλις πιάσετε λειτουργούν ως wards για να δείτε τι γίνεται στην περιοχή σας. Στην βάση σας υπάρχει το Core (αντί για Nexus), ένα Fort μπροστά να το προστατεύει, Towers και Healing Fountains τα οποία χρησιμεύουν για να σας κάνουν λίγο restore health και mana.
Ο πρώτος χάρτης που δοκιμάσαμε είναι το Blackheart's Bay. Εκεί πρέπει να μαζέψετε χρυσά νομίσματα και να τα δώσετε στον μαυραγορίτη πειρατή που περιμένει δίπλα σε ένα τεράστιο πλοίο. Η ομάδα που θα δώσει τα περισσότερα χρυσά, θα έχει με την μεριά της τον πειρατή για μερικά δευτερόλεπτα αφού αυτός θα ρίξει με τα κανόνια του στα towers των αντιπάλων.
Δεύτερος χάρτης είναι το Haunted Mines. Κάθε λίγα λεπτά ανοίγουν τα mines, ένας δεύτερος χάρτης στον οποίο μπαίνετε μόνο μέσω δύο σημείων στον κεντρικό σας χάρτη. Μόλις μπείτε στα mines, θα πρέπει να σκοτώσετε τα mobs που βρίσκονται μπροστά σας και να κερδίσετε το boss. Κάνοντας αυτά τα δύο πράγματα μαζεύετε κρανία. Μόλις κλείσουν τα mines, κάνουν spawn 2 golems από κάθε πλευρά. Η ομάδα με τα περισσότερα κρανία έχει πιο δυνατό golem με περισσότερη health, άρα προκαλεί damage στα κτίσματα για πιο πολλή ώρα.
Το Dragon Shire είναι ο τρίτος χάρτης στον οποίο καλείστε να παίξετε λίγο πιο...ανταγωνιστικά. Σε κάθε lane υπάρχει ένα Shrine, ένα του Ήλιου και ένα της Σελήνης. Σκοπός σας είναι να πιάσετε και τα δύο shrines με αποτέλεσμα μετά από λίγο να κάνει spawn ένας δυνατός δράκος που θα είναι σύμμαχός σας και θα σας βοηθήσει να κάνετε push. Ο δράκος χάνει όμως ζωή όσο τον χτυπούν οι αντίπαλοι με αποτέλεσμα να μην αντέξει περισσότερο από 30 δευτερόλεπτα εάν η αντίπαλη ομάδα είναι καλή.
Τέλος, έχουμε το Cursed Hollow. Εκεί θα πρέπει να μαζέψετε τα tributes που κάνουν spawn σε τυχαία μέρη του χάρτη. Αν δεν καταφέρετε να μαζέψετε περισσότερα από τους αντιπάλους σας...τότε η ομάδα σας θα γίνει Cursed για ένα λεπτό. Κατά τη διάρκεια του curse, τα minions σας θα πεθαίνουν με ένα μόλις hit και τα towers δεν θα χτυπούν.
Character progression
Οι αγώνες είναι διασκεδαστικοί αλλά...δεν θα έχαναν το νόημά τους αν δεν είχατε και ορισμένες αποστολές να τους συνδυάσετε; Μάλλον κάπως έτσι θα γινόταν. Για αυτό και η Blizzard προνόησε και εισήγαγε στο παιχνίδι τα Hero και Daily Quests. Τα Daily Quests είναι τα συνηθισμένα που έχουμε δει σε World of Warcraft και Hearthstone, κάθε ημέρα διαφορετικά. Σήμερα θα πρέπει για παράδειγμα να παίξετε δύο games με warrior ήρωα, αύριο άλλα δύο games με ήρωα από το Diablo III. Τα Hero Quests έχουν να κάνουν με τον κάθε ήρωα ξεχωριστά και στην ουσία είναι ένας αριθμός από αγώνες που πρέπει να παίξετε για να ξεκλειδώσετε διάφορα cool πράγματα όπως Hero Tints και Mount Tints.
Το Level cap είναι το 40. Για να φτάσετε εκεί όμως θα πρέπει να παίξετε εκατοντάδες games και να χρησιμοποιήσετε το εξτρά XP που σας δίνουν τα Quests γενικά. Κάθε φορά που ανεβαίνετε level αποκτάτε και Gold το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για το Shop. Στο Shop μπορείτε να αγοράσετε ήρωες και διάφορα skins. Τους ήρωες τους πληρώνετε είτε με Gold, είτε με πραγματικά χρήματα, τα skins όμως μόνο με ευρώ. Οι τιμές κυμαίνονται κοντά στα 9 ευρώ για τα περισσότερα πράγματα μέσα στο Shop. Όσοι θέλετε να μοιάζει ο ήρωάς σας λίγο διαφορετικός, μπορείτε να ξεκλειδώσετε τρία διαφορετικά tints μέσα από τα Hero Quests και να μην αγοράσετε αναγκαστικά κάποιο skin. Πάντως είναι λογικό να πρέπει να πληρώσετε και κάτι μιας και το Heroes of the Storm θα είναι Free-to-play.
Bye bye pixels
Τα γραφικά του Heroes of the Storm ξεπερνάνε κάθε άλλο MOBA που έχουμε δει μέχρι σήμερα. Οι χάρτες έχουν λεπτομέρεια και αρκετά ωραία χρώματα τα οποία αλλάζουν με βάση την φάση του αγώνα. Για παράδειγμα όταν γίνεται η ομάδα σας cursed, τα πάντα γίνονται πιο σκοτεινά και μωβ. Οι ήρωες είναι καλοσχεδιασμένοι και μοιάζουν αρκετά με τα original μοντέλα τους από τα games που προήλθαν: Warcraft, Diablo και Starcraft. Για να τρέξετε το game σε full γραφικά, χρειάζεστε καλό υπολογιστή αλλά ακόμα και αν διαθέτετε ένα μέτριο σύστημα πάλι θα μπορέσετε να δείτε τα τοπία χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα.
Όσο για το ηχητικό κομμάτι του Heroes of the Storm, τα πάντα είναι άψογα. Η μουσική που παίζει ανάμεσα κατά τη διάρκεια της loading screen είναι Metal και αρκετά προσεγμένη όπως είδατε κι από τα βίντεό μας. Οι ήρωες έχουν δικά τους interactions με τον κόσμο του παιχνιδιού και τους αντίπαλους ήρωες. Τα ηχητικά εφέ είναι αρκετά ρεαλιστικά και οι voice actors μπορούμε να πούμε ότι έχουν κάνει καλά τη δουλειά τους. Το καλύτερο από όλα είναι ότι ο εκφωνητής αλλάζει σε κάθε αγώνα και έχει πολύ περισσότερο “χαρακτήρα” από ότι οι αντίστοιχοι σε άλλα MOBA.
Ένα ξεχωριστό MOBA που αναμένεται με ανυπομονησία
Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρουμε πότε θα κυκλοφορήσει το Heroes of the Storm αν και θα θέλαμε πολύ για να σας απαντήσουμε. Αναμένεται για PC και Mac, ενώ γνωρίζουμε ότι κατά πάσα πιθανότητα μέσα στο φθινόπωρο θα κυκλοφορήσει η beta και θα αρχίσουμε να δίνουμε τα πρώτα keys. Το Heroes of the Storm θα είναι free-to-play με αγορές μέσα στο shop. Όσοι παίζετε MOBA θα πρέπει να το δοκιμάσετε όταν κυκλοφορήσει, ενώ εάν είστε fan της Blizzard έχετε έναν λόγο παραπάνω να το κάνετε. Η άποψή μας για το συγκεκριμένο παιχνίδι είναι η καλύτερη μέχρι στιγμής και ελπίζουμε να μην γεμίσει με..."τοξικό" community όπως άλλα διάφορα γνωστά παραδείγματα. Μέχρι τότε λοιπόν απλώς περιμένουμε.
Comments
Καλά τα γραφικά όπως τα βλέπω δεν το συζητώ 2 κλάσεις πάνω από το lol.
Πολύ καλό preview Χριστιάνα!
1) No Shop: No OP από Feed
2) Δεν μετράει το ατομικό score. Όλα για την ομάδα.
3) Mines (=Dungeons)? F$&K YEAH!
4) Μουσική και ήρωες βασισμένοι από το WoW? Οκέη, το παιχνίδι είναι δικό μου!
Ωραίο preview, btw. Περιμένω την beta πώς και πώς! Nice job, Christiana! :)
Το πρόβλημα του LoL που μου αρέσει αρκετά σαν game είναι πως δεν γίνεται να υποστηρίζει κάποιος πως είναι χρειάζεται team play όταν ένας παίκτης μόνο μπορεί να σηκώσει όλη την ομάδα
Στο HotS μου αρέσει που έχει αυτούς τους characters από τη μία, αλλά από την άλλη απομυθοποιούνται πολύ εύκολα έτσι...
Αρχικά έχει για μένα κάποιες διορθώσεις απο το lol και την dota. 1)Δεν υπάρχουν τα last hit, πραγματικά με τα last hit χανόταν όλη η φάση του PVP στο παιχνίδι. Βλέπαμε κλασσικά στο LOL σε παγκόσμια τουρνουά 10-15 λεπτά να κάνουν farm βαρετά και μετά το 15' άρχιζε το pvp. Στo hots μπαίνεις στο 1 lvl και το μόνο που κάνεις είναι pvp (HELL YEA!). 2) Το lvling system επίσης ενθαρρύνει πάλι το teamplay και όχι το AFK farm μόνος και δεν με νοιάζει τι κάνει το team. Επίσης δεν υπάρχει η δυνατότητα αμα σε πάρουν first blood στο TOP και χάσεις 2 waves (πολύ στάνταρ πράγματα ολα στο λολ) μετά να προσπαθείς όλο το game να ξαναμπείς ουσιαστικά στο παιχνίδι διότι θα είσαι πολύ πίσω σε farm και lvl. 3) Τέλος αν και έχει και άλλα καλά αλλα αναφέρω τα βασικά, δεν μπορείς να πεθάνεις 1 hit απο τον αντίπαλο μάγο η feedαριμενο player. I MEAN FOR REAL :)