Press Start: Pre-rendered backgrounds

Hot
Γιώργος Λόλας
Γιώργος Λόλας

Γιώργος Λόλας  

Press Start: Η στήλη των αναγνωστών μαζί σας κάθε Δευτέρα. Ελάτε να συζητήσουμε μαζί ενδιαφέροντα θέματα που αφορούν τα video games.
 
0.0 (0)
0 1 0 0 0
Press Start: Pre-rendered backgrounds

Press Start: Pre-rendered backgrounds

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00

Έχουν θέση στα σύγχρονα games;

Την δεκαετία του '90, οι developers χρησιμοποιούσαν μια τεχνική στο rendering του κόσμου ενός video game που ανέβαζε το επίπεδο των γραφικών σε επίπεδα που τα real-time 3D γραφικά δε μπορούσαν να φτάσουν, κυρίως λόγω της μικρής υπολογιστικής ισχύς που παρείχαν οι κονσόλες και οι υπολογιστές την εποχή εκείνη.

Ο λόγος γίνεται για τα Pre-rendered backgrounds (ή “baked” όπως λέγονται πολλές φορές) που χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον την τότε εποχή που μεσουρανούσαν οι 32bit κονσόλες. Το λεξικό του GameWorld αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ο όρος αυτός αναφέρεται στα προκατασκευασμένα βίντεο, τα οποία έχουν δημιουργηθεί με κάποιο πρόγραμμα σχεδιασμού. Σε αυτή την περίπτωση, οι developers για να παρουσιάσουν τον κόσμο ενός παιχνιδιού, δεν χρησιμοποιούν την engine του και το rendering δεν γίνεται σε πραγματικό χρόνο. Έχουμε να κάνουμε με προκατασκευασμένους χώρους που διαθέτουν αρκετά μεγαλύτερης ανάλυσης περιβάλλοντα και σε αυτή την περίπτωση, τα μοντέλα των χαρακτήρων γίνονται render σε πραγματικό χρόνο με 3D πολύγωνα.

Στα θετικά αυτής της τεχνικής βρίσκουμε φυσικά τους λεπτομερέστατους κόσμους και τα υψηλής ποιότητας γραφικά, αλλά συναντάμε επίσης και κάποια αρνητικά στοιχεία. Πρώτον, τα pre-rendered backgrounds δε προσφέρουν το interactivity των real-time 3D γραφικών και η κάμερα είναι κατά κύριο λόγο στατική. Κατά δεύτερον, οι χαρακτήρες εμφανίζουν συνήθως μικρότερη λεπτομέρεια. Γνωστά games που έχουν χρησιμοποιήσει επιτυχώς αυτή την τεχνική των pre-rendered backgrounds με 3D μοντέλα, είναι μεταξύ άλλων τα Resident Evil 1-3, Final Fantasy VII-IX, Myst, Parasite Eve, Syberia, Grim Fandango, The Legend of Dragoon, Chrono Cross, Silent Hill 2, Fear Effect 2, Onimusha, Monkey Island, Dino Crisis, Alone in the Dark, The Longest Journey και δεκάδες άλλα.

Στην σύγχρονη εποχή των video games, τα pre-rendered γραφικά χρησιμοποιούνται κυρίως στα cutscenes, αν και δε λείπουν και τα games που συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται αυτή την τεχνική. Μερικά από αυτά είναι τα Broken Sword: The Serpent’s Curse, Chrono Clock, Bravely Default: Flying Fairy, Bastion, Pillars of Eternity, Black Island και από ότι φαίνεται και το Final Fantasy VII remake. Σίγουρα η υπολογιστική ισχύ των σημερινών υπολογιστών και κονσόλων, είναι ο κύριος λόγος που τα pre-rendered backgrounds χρησιμοποιούνται λιγότερο. Τα Homesick, Cradle και The Vanishing of Ethan Carter είναι μερικά παραδείγματα από video games με 3D κόσμους που φτάνουν σε γραφικά το επίπεδο μιας σύγχρονης δημιουργίας με pre-rendered backgrounds. Τα games αυτά όμως που αναφέρω, είναι στην κατηγορία των interactive exploration games και ουσιαστικά δεν θα μπορούσαν να παρέχουν το ίδιο graphic fidelity εάν ήταν για παράδειγμα First-Person Shooters με ότι αυτό συνεπάγεται.

Εσείς πιστεύετε ότι τα pre-rendered backgrounds έχουν θέση στην σύγχρονη εποχή των video games; Ποια games που χρησιμοποιήσαν αυτή την τεχνική πιστεύετε ότι την εκμεταλλεύτηκαν καλύτερα; Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.

Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - 2015: Η χρονιά των open world games (Γιώργος Λόλας)
Τρίτη: Users - GG: Εκπομπή 30/11/15

Community Blogs προηγούμενης εβδομάδας:
2/12/15: Ένα μαγευτικό παραμύθι στη Σκανδιναβική μυθολογία (Παναγιώτης Τσιάτσος)
5/12/15: Nightmare Creatures 2 (PSOne, Dreamcast) (Omnibot 5402 Tr-5000)
5/12/15: Χακάροντας ολόκληρο το Σικάγο (Παναγιώτης Τσιάτσος)

Ενδιαφέροντα άρθρα προηγούμενης εβδομάδας:
1/12/15: Νέες κυκλοφορίες: Δεκέμβριος 2015
1/12/15: Xbox Live Gamer of the Month: Δεκέμβριος 2015
1/12/15: Sim Junta: Γίνετε δικτάτορας στο νέο Strategy της ελληνικής Icehole Games
1/12/15: Δωρεάν το Jade Empire: Special Edition για PC
4/12/15: Rocket League στο Xbox One
3/12/15: Game of the Year 2015
3/12/15: Ο Zuckerberg πουλάει το 99% των μετοχών της Facebook
4/12/15: Batman: A Telltale Games Series
4/12/15: Microsoft Adventure Coding Class
4/12/15: Ο Hideo Kojima απών από τα Game Awards 2015
4/12/15: The Game Awards 2015
4/12/15: Συνέντευξη του προέδρου της Nintendo Tatsumi Kimishima
4/12/15: Microsoft Hololens gameplay videos
5/12/15: OnePlus X Review
5/12/15: PS4: Backwards compatibility για το PS2
5/12/15: Ni No Kuni 2
5:12/15: PlayStation Experience 2015
6/12/15: Final Fantasy VII remake: Πρώτο gameplay βίντεο
6/12/15: Half-Life 3: Εντοπίστηκε στη database του Steam

Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic.

Καλή εβδομάδα σε όλους!

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 +2 Asuma (Level14) 07/12/2015 19:43
Τα pre - rendered backgrounds είναι αναπόσπαστο κομμάτι του gaming της δεκαετίας του 90' καθώς ήταν μια πολύ καλή λύση για λεπτομέρεια στον κόσμο ενός game, την εποχή που η υπολογιστική δύναμη μιας κονσόλας δεν έφτανε για να αποδώσει τα εκάστοτε σκηνικά όπως θα έπρεπε με real - time 3D γραφικά. Σε games όπως π.χ. Resident Evil, Onimusha και Dino Crisis, τα pre - rendered backgrounds δώσανε την ατμόσφαιρα που τους άρμοζε. Ακόμα θυμάμαι την φρίκη που ένιωθα σαν πιτσιρικάς στην θέα της Raccoon City, δείγμα πως τα Resident Evil χρησιμοποίησαν αυτή την τεχνική στο έπακρο.

Μπράβο Γιώργο για ακόμα ένα καταπληκτικό άρθρο, φόρο τιμής σε έναν ξεχασμένο ήρωα που μας κράτησε συντροφιά στις καλύτερες gaming στιγμές μας μέσα στην δεκαετία (κυρίως) του 90.
#2 +1 Timister (Level12) 07/12/2015 20:07
Τα Resident Evil και το Myst είναι τα games που εκμεταλλεύτηκαν καλύτερα την συγκεκριμένη τεχνική από όσα έχω παίξει. Πολύ καλό το άρθρο για την ενημέρωση μας.
#3 +1 Mystique (Level23) 07/12/2015 20:09
Μμμ Resident Evil, φανταστικο παιχνιδι και μια εξαιρετικη χρηση των pre-rendered backgrounds. Δεν ειναι τυχαιο που ολοι οι μεγαλοι horror τιτλοι του παρελθοντος χρησιμοποιουσαν αυτου του τυπου την απεικονιση για να δειξουν πιο ρεαλιστικα γραφικα σε στυλ φωτογραφιας. Εγω τα προτιμω και πιστευω οτι δινουν αλλη αισθηση ρεαλισμου σε παιχνιδια κυριως περιπετειας και τρομου. Μου αρεσε να κοιταω τις φανταστικες ζωγραφιες στους πινακες του πρωτου Resident εκει που εψαχνα στα δωματια και τους διαδρομους να βρω επιζωντες αλλα και τα zombie που βρισκονταν σε καθε γωνια ετοιμα να μου πιουν το αιμα.
#4 +1 the_prophet1987 (Level22) 07/12/2015 22:45
Θα συμφωνήσω για τα Resident Evil.Τα προιβάλλοντα ήταν απίστευτα λεπτομερή πράγμα που σε έβαζε στο κλίμα της τραγωδίας ιδιαίτερα στο RE3 Nemesis είναι πιο έντονη η αίσθηση της τραγωδίας αυτής γιατί βλέπεις περισσότερα κατεστραμένα μέρη της πόλης.Επίσης βοηθούσε πολύ ο συνδιασμός pre-rendered backgrounds και στατικής κάμερας στο στοιχείο του φόβου.Δεν έβλεπες όλο το δωμάτιο και έτσι δεν ήξερες απο που θα σου τη πέσει ο εχθρός.
Εγώ δεν θα χρησιμοποιούσα τα pre-rendered backgrounds πλέον για τον λόγο που είπε ο Γιώργος(υπολογιστική ισχύ των τωρινών συστημάτων).Αυτό που θα έκανα όμως αν ήμουν developer είναι οτι θα κρατούσα την στατική κάμερα.Και θα χρησιμοποιούσα 2 κάμερες στα παιχνίδια horror.First person και static.Το Alone in The Dark Inferno(ίσως και κάποιο άλλο που μου διαφεύγει) το είχε κάνει αυτό και ήταν σχεδόν open world game.Τι υπολογιστική ισχύ λοιπόν θα χρειαζόταν παραπάνω ένα παιχνίδι που είναι linear.Γιατί οι developers δεν σου επιτρέπουν να αλλάζεις ανάμεσα σε 2 οπτικές.Έτσι όλοι θα ήταν ευχαριστημένοι.Όμως αυτό είναι άλλο θέμα κι ας μη το αναλύσω εδώ! 8)
#5 +1 Professor_Severus_Snape (Level28) 08/12/2015 10:55
Πιστεύω ότι αυτή η τεχνική ήταν αναμφίβολα πολύ πιο βοηθητική και απαραίτητη τα παλαιότερα χρόνια για τους λόγους που αναφέρθηκαν, ωστόσο δεν είμαι αντίθετος ακόμη και στη σημερινή χρήση της αρκεί να γίνεται με εύσχημο τρόπο. Άλλωστε, τα πάντα έγκεινται στη φαντασία των developers και στο πού αυτή εξαντλείται. Εμείς απλώς παίζουμε και σχολιάζουμε! Ωραίο θέμα, George!
#6 +1 Dimchryss (Level12) 08/12/2015 11:09
Ωραίο θέμα!
Θα αναλύσω την απάντησή μου σε δυο βασικά μέρη, με πολύ απλά παραδείγματα.
Πρώτον το πρακτικό μέρος. Σε αυτό το μέρος ό,τι γίνεται είναι τεχνικού χαρακτήρα. Όσο θα υπάρχει η ανάγκη για εξοικονόμηση επεξεργαστικής ισχύος, τόσο θα υπάρχουν και οι λύσεις του pre-render γενικότερα. Σίγουρα σε κάποια παιχνίδια πλέον δεν λύνει την ρεαλιστική αισθητική που θα ήθελε ενδεχομένως ο δημιουργός να πετύχει. (πλην όμως κάποιων περιπτώσεων όπως σε εξαιρετικά απόμακρες περιοχές όπως βουνά κλπ)
Ωστόσο, στο εικαστικό μέρος δεν σε περιορίζει κανείς! Αρκεί να γίνεται κατανοητό/αποδεκτό από τον δέκτη.
Με πρόσφατο παράδειγμα το Pillars of Eternity, θεωρώ ότι τα παιχνίδια (πραγματικά με βάζει σε σκέψεις αν δημιουργήθηκαν εξαιτίας του pre-rendered background και όχι το αντίστροφο) είναι όλα σχεδόν τα παιχνίδια προοπτικής 3ου προσώπου.

Ακόμη να προσθέσω ότι αυτή η τεχνική χρησιμοποιήθηκε και σε άλλους τομείς. Σε παλιές ταινίες, θέατρα αλλά και το σύγχρονο animation. Είναι μια θεμελιώδης αρχή που πιστεύω ότι ακόμη και σήμερα η τεχνολογία μπορεί να αξιοποιήσει στα games.
#7 +1 Blood King (Level25) 09/12/2015 00:45
Έχω παίξει σχεδόν όλους τους τίτλους που αναφέρεις Γιώργο και σίγουρα θα ασχοληθώ με τους υπόλοιπους γιατί δεν μου αρέσουν τα γνωστικά κενά, όλοι τους μου έχουν προσφέρει δεκάδες ώρες απόλαυσης συνεπώς δεν θα μπορούσα παρά να αγαπώ τα pre-rendered backgrounds και να επιθυμώ να τα βλέπω συνέχεια και στο λαμπρό μέλλον της κουλτούρας μας.