- Μόνιμες Στήλες
- Press Start
- Press Start: Bugs, patches και μισοτελειωμένα games
Press Start: Bugs, patches και μισοτελειωμένα games
HotΓιώργος Λόλας
Press Start: Bugs, patches και μισοτελειωμένα games
Πληροφορίες
Πόσο ανεκτικοί είστε;
Αυτή την εβδομάδα...είμαι σε φάση που θέλω να γκρινιάξω. Δεν θα είναι η πρώτη φορά άλλωστε, καθώς αν ακολουθείτε τα άρθρα της στήλης Press Start, θα με έχετε δει να προβληματίζομαι αρκετές φορές για διάφορα θέματα. Δε ξέρω αν με...έχουν πάρει τα χρόνια και έχω γίνει γκρινιάρης, αλλά υπάρχουν κάποια πράγματα που με κάνουν να αναρωτιέμαι τι πάει στραβά καμιά φορά και πως θα μπορούσαν να λυθούν κάποια ζητήματα που είτε υπάρχουν από ανέκαθεν στο gaming industry, είτε έχουν κάνει την εμφάνισή τους τα τελευταία χρόνια. Ένα από αυτά είναι το toxic community, για το οποίο όμως θα μιλήσουμε σε ένα από τα επόμενα άρθρα της στήλης.
Σήμερα, θέλω να συζητήσουμε μαζί για θέματα τα οποία με προβληματίζουν αρκετό καιρό: τα bugs, τα μισοτελειωμένα games και τα αμέτρητα patches. Ίσως κάποιους από εσάς να μην σας ενοχλούν ιδιαίτερα. Εξάλλου, κι εγώ ο ίδιος που γκρινιάζω για αυτά, καμιά φορά είμαι λίγο ελαστικός σε αυτά τα ζητήματα. Όπως και να το κάνουμε, η ανάπτυξη ενός video game είναι μια ιδιαίτερα πολύπλοκη διαδικασία και τις περισσότερες φορές, δεν είναι εύκολο να βρεθούν και να επιλυθούν όλα τα bugs πριν την κυκλοφορία ενός παιχνιδιού. Αν στην εξίσωση βάλουμε και τα deadlines των publishers προς τις εταιρείες ανάπτυξης, είναι εύλογο σε πολλές περιπτώσεις το τελικό προϊόν να έχει τα θεματάκια του. Το Quality Assurance πλέον δε μπορεί να έχει την ίδια αποτελεσματικότητα σήμερα σε σχέση με 20-25 χρόνια πριν. Τα video games έχουν αφήσει πίσω τους προ πολλού την απλούστερη μορφή που είχε το μέσο στην εποχή των 16bit κονσολών.
Βέβαια, πάντα υπήρχαν bugs και μάλιστα τότε δεν μπορούσαν οι προγραμματιστικές εταιρείες να διορθώσουν ένα game άπαξ και κυκλοφορούσε. Σήμερα, ένα patch μπορεί να σώσει την κατάσταση διορθώνοντας τα οποία προβλήματα παρουσιάζει ένας τίτλος, ακόμα και από την πρώτη ημέρα της διάθεσής του. Το ζήτημα όμως είναι τι γίνεται στην περίπτωση που ένα video game παρουσιάζεται "μισοτελειωμένο". Το multiplayer του Metal Gear Solid V: The Phantom Pain έγινε διαθέσιμο περίπου ένα μήνα μετά την κυκλοφορία του παιχνιδιού, ενώ οι PC gamers θα πρέπει να περιμένουν έως τον Ιανουάριο του 2016. Κάποια MMOs έχουν την ταμπέλα της "open beta" για μήνες ή ακόμα και χρόνια, κάνοντας ουσιαστικά soft-launch της δημιουργίας τους και έχοντας ταυτόχρονα την δικαιολογία της beta έκδοσης, με ότι αυτό συνεπάγεται.
Τελικά, φταίνε οι publishers που θέτουν στενά deadlines ή εμείς οι ίδιοι που έχουμε μάθει να κάνουμε υπομονή και να θεωρούμε δεδομένο ότι πάντα θα υπάρχουν bugs και σοβαρά προβλήματα στο launch κάποιων games ή ακόμα και ελλείψεις στην τελική έκδοση; Αλήθεια, εσάς πόσο σας ενοχλούν τα "μισοτελειωμένα" games και αυτά που έχουν σοβαρά προβλήματα στο launch τους; Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.
Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Να γίνουν όλα τα multiplayer games free-to-play; (Γιώργος Λόλας)
Community Blogs προηγούμενης εβδομάδας:
11/11/15: Sleeping Dogs - Στους επικίνδυνους δρόμους του Χονγκ Κονγκ (Παναγιώτης Τσιάτσος)
12/11/15: Μερικές σκέψεις για τις "ατμομηχανές" (Πας Παρτού)
User Reviews προηγούμενης εβδομάδας:
11/11/15: Halo 5: Guardians (Δημήτρης Αραμπατζής)
14/11/15: War of the Overworld (Δημήτρης Χρυσανθακόπουλος)
Ενδιαφέροντα άρθρα προηγούμενης εβδομάδας:
9/11/15: SNES-CD (Nintendo Play Station)
9/11/15: Fallout 4: Pip-Boy App και Fallout C.H.A.T.
10/11/15: Darth Vader DualShock 4
10/11/15: Fallout 4: Donkey Kong easter egg και Ρεκόρ χρηστών στο Steam
11/11/15: Top 10: Πωλήσεις των games στην Ελλάδα: Σεπτέμβριος 2015
11/11/15: Ο Tim Cook πιστεύει ότι "Τα PC έχουν τελειώσει"
11/11/15: The Phantom Limb Project
11/11/15: CronusMAX PLUS
12/11/15: Rise of the Tomb Raider: Survival Billboard
13/11/15: The Game Awards 2015
Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic.
Καλή εβδομάδα σε όλους!
Comments
Σαν gamer δεν με ενοχλούν τα bugs και τα glitches αρκεί να μην είναι game breaking. Αυτό όμως που δεν μπορώ να ανεχτώ είναι ένα ημιτελές παιχνίδι σε full price. Οι εταιρίες το έχουν κάνει σύστημα πλέον με την δικιά μας ανοχή. Ξέρουν τα hype γύρω από τα παιχνίδια που ετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν και πατάνε πάνω σε αυτό γιατί ξέρουν πως θα έχουν σίγουρο κέρδος. Κλασσικό παράδειγμα το DEMO Ground Zeroes. Και 50 ευρώ να το έβαζε η Konami και πάλι θα το έπαιρναν. Μας τεστάρουν και εμείς στην ουσία ανταποκρινόμαστε θετικά.
Το gaming το χαλάσανε οι publishers.Είναι αυτοί που έχουν τη μεγαλύτερη ευθύνη.Γιατί:
1) Ορίζουν τα deadlines στους developers και τους βάζουν ουσιαστικά μια θηλιά γύρω απο το λαιμό.Για τον λόγο αυτό οι developers δεν βάζουν τη "ψυχή" τους στο δημιούργημα τους και βιάζονται να το τελιώσουν αφήνοντας το μισοτελειωμένο.Η έμπνευση δεν έρχεται όποτε τη θέλεις εσύ!
2) Ο κόσμος που ακολουθεί πιστά τον εκάστοτε developer και αγοράζει η προπαραγγέλνει το παιχνίδι του με κλειστά μάτια,δεν έχει όλη την ευθύνη.Τον τελευταίο λόγο τον έχει ο developer/publisher.Πολύ απλά μπορεί να πεί όχι στο εύκολο χρήμα και να ακολουθήσει τον δύσκολο δρόμο.Αλλά ποιός θα το έκανε αυτό?
Τώρα στο αν τσατίζομαι,ναι τα παίρνω άσχημα όταν νιώθω οτι έχω πετάξει λεφτά!Και κυρίως όταν βλέπω παιχνίδια που είχαν πάρα πολλά προσόντα να γίνουν αριστουργήματα και τα έφαγε το deadline!Δε με πειράζουν τα bugs ιδιαίτερα,τα βλέπω ως extra challenge εκτός αν είναι εντελώς unplayable το παιχνίδι.
Νομίζω ότι ανήκουμε στην μειοψηφία, αλλά ακόμη και τα glitched trophies/achievements μαρτυρούν μια έλλειψη σεβασμού προς τον καταναλωτή.