Press Start: Bugs, patches και μισοτελειωμένα games

Hot
Γιώργος Λόλας
Γιώργος Λόλας

Γιώργος Λόλας  

Press Start: Η στήλη των αναγνωστών μαζί σας κάθε Δευτέρα. Ελάτε να συζητήσουμε μαζί ενδιαφέροντα θέματα που αφορούν τα video games.
 
0.0 (0)
0 1 0 0 0
Press Start: Bugs, patches και μισοτελειωμένα games

Press Start: Bugs, patches και μισοτελειωμένα games

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00

Πόσο ανεκτικοί είστε;

Αυτή την εβδομάδα...είμαι σε φάση που θέλω να γκρινιάξω. Δεν θα είναι η πρώτη φορά άλλωστε, καθώς αν ακολουθείτε τα άρθρα της στήλης Press Start, θα με έχετε δει να προβληματίζομαι αρκετές φορές για διάφορα θέματα. Δε ξέρω αν με...έχουν πάρει τα χρόνια και έχω γίνει γκρινιάρης, αλλά υπάρχουν κάποια πράγματα που με κάνουν να αναρωτιέμαι τι πάει στραβά καμιά φορά και πως θα μπορούσαν να λυθούν κάποια ζητήματα που είτε υπάρχουν από ανέκαθεν στο gaming industry, είτε έχουν κάνει την εμφάνισή τους τα τελευταία χρόνια. Ένα από αυτά είναι το toxic community, για το οποίο όμως θα μιλήσουμε σε ένα από τα επόμενα άρθρα της στήλης.

Σήμερα, θέλω να συζητήσουμε μαζί για θέματα τα οποία με προβληματίζουν αρκετό καιρό: τα bugs, τα μισοτελειωμένα games και τα αμέτρητα patches. Ίσως κάποιους από εσάς να μην σας ενοχλούν ιδιαίτερα. Εξάλλου, κι εγώ ο ίδιος που γκρινιάζω για αυτά, καμιά φορά είμαι λίγο ελαστικός σε αυτά τα ζητήματα. Όπως και να το κάνουμε, η ανάπτυξη ενός video game είναι μια ιδιαίτερα πολύπλοκη διαδικασία και τις περισσότερες φορές, δεν είναι εύκολο να βρεθούν και να επιλυθούν όλα τα bugs πριν την κυκλοφορία ενός παιχνιδιού. Αν στην εξίσωση βάλουμε και τα deadlines των publishers προς τις εταιρείες ανάπτυξης, είναι εύλογο σε πολλές περιπτώσεις το τελικό προϊόν να έχει τα θεματάκια του. Το Quality Assurance πλέον δε μπορεί να έχει την ίδια αποτελεσματικότητα σήμερα σε σχέση με 20-25 χρόνια πριν. Τα video games έχουν αφήσει πίσω τους προ πολλού την απλούστερη μορφή που είχε το μέσο στην εποχή των 16bit κονσολών.

Βέβαια, πάντα υπήρχαν bugs και μάλιστα τότε δεν μπορούσαν οι προγραμματιστικές εταιρείες να διορθώσουν ένα game άπαξ και κυκλοφορούσε. Σήμερα, ένα patch μπορεί να σώσει την κατάσταση διορθώνοντας τα οποία προβλήματα παρουσιάζει ένας τίτλος, ακόμα και από την πρώτη ημέρα της διάθεσής του. Το ζήτημα όμως είναι τι γίνεται στην περίπτωση που ένα video game παρουσιάζεται "μισοτελειωμένο". Το multiplayer του Metal Gear Solid V: The Phantom Pain έγινε διαθέσιμο περίπου ένα μήνα μετά την κυκλοφορία του παιχνιδιού, ενώ οι PC gamers θα πρέπει να περιμένουν έως τον Ιανουάριο του 2016. Κάποια MMOs έχουν την ταμπέλα της "open beta" για μήνες ή ακόμα και χρόνια, κάνοντας ουσιαστικά soft-launch της δημιουργίας τους και έχοντας ταυτόχρονα την δικαιολογία της beta έκδοσης, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Τελικά, φταίνε οι publishers που θέτουν στενά deadlines ή εμείς οι ίδιοι που έχουμε μάθει να κάνουμε υπομονή και να θεωρούμε δεδομένο ότι πάντα θα υπάρχουν bugs και σοβαρά προβλήματα στο launch κάποιων games ή ακόμα και ελλείψεις στην τελική έκδοση; Αλήθεια, εσάς πόσο σας ενοχλούν τα "μισοτελειωμένα" games και αυτά που έχουν σοβαρά προβλήματα στο launch τους; Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.

Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Να γίνουν όλα τα multiplayer games free-to-play; (Γιώργος Λόλας)

Community Blogs προηγούμενης εβδομάδας:
11/11/15: Sleeping Dogs - Στους επικίνδυνους δρόμους του Χονγκ Κονγκ (Παναγιώτης Τσιάτσος)
12/11/15: Μερικές σκέψεις για τις "ατμομηχανές" (Πας Παρτού)

User Reviews προηγούμενης εβδομάδας:
11/11/15: Halo 5: Guardians (Δημήτρης Αραμπατζής)
14/11/15: War of the Overworld (Δημήτρης Χρυσανθακόπουλος)

Ενδιαφέροντα άρθρα προηγούμενης εβδομάδας:
9/11/15: SNES-CD (Nintendo Play Station)
9/11/15: Fallout 4: Pip-Boy App και Fallout C.H.A.T.
10/11/15: Darth Vader DualShock 4
10/11/15: Fallout 4: Donkey Kong easter egg και Ρεκόρ χρηστών στο Steam
11/11/15: Top 10: Πωλήσεις των games στην Ελλάδα: Σεπτέμβριος 2015
11/11/15: Ο Tim Cook πιστεύει ότι "Τα PC έχουν τελειώσει"
11/11/15: The Phantom Limb Project
11/11/15: CronusMAX PLUS
12/11/15: Rise of the Tomb Raider: Survival Billboard
13/11/15: The Game Awards 2015

Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic.

Καλή εβδομάδα σε όλους!

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 +1 Asxetoss (Level19) 16/11/2015 14:00
Το μεγαλύτερο λάθος είναι από εμάς τους Gamers πιστεύω ,και το έχω ξαναπεί εδώ . Όταν όλοι εμείς πηγαίνουμε και κάνουμε προπαραγγελιες στα παιχνίδια που αγαπάμε δίχως να δούμε πρώτα πως είναι είτε από reviews είτε από κάποιο video.Οι εταιρίες λοιπόν αφού βλέπουν οτι πουλάει το παιχνίδι ακόμα και πριν την κυκλοφορία του είναι ήρεμες .Το ίδιο ισχύει και στα παιχνίδια που βγαίνουν σε alpha και beta εκδόσεις .Είδαμε τι έγινε με το dayz, ένα παιχνίδι με άπειρα bugs και το έπαιρναν ολοι σαν τρελοί ,τόσα χρόνια μετά ,και απλα είναι σε beta κάνοντας updates κάθε 1-2 μήνες ,updates που ξεκίνησαν μετά την κυκλοφορία του h1z1 ,ένα παιχνίδι με ιδιο gameplay . Τώρα όσο για το mgs έμενα προσωπικά όταν μου προσφέρει 100 περίπου ώρες στο singleplay ,δίχως προβλήματα δεν με νοιάζει η αναμονή στο multiplayer . Άλλωστε τετοια παιχνίδια δεν τα παίρνεις για το multiplayer τους καθώς μετά από μερικούς μήνες θα ψάχνεις ώρες για να παίξεις.
#2 +1 Mario07 (Level22) 16/11/2015 14:08
Δεν μπορώ να πω ότι με ενοχλούν ιδιαίτερα τα bugs/glitches, αυτό βέβαια εξαρτάτε και από το πόσο πολλά είναι και κατά πόσο επηρεάζουν το υπόλοιπο game, αλλά γενικά άμα το σύνολο με ικανοποιεί δεν ασχολούμαι με αυτά (παιχνίδι χωρίς κανένα bugg δεν θα υπάρξει και ο κώδικας να είναι άψογος κάθε σύστημα αντιδράει διαφορετικά οπότε άνετα προκύπτει και πρόβλημα). Στην περίπτωση που το παιχνίδι παίζεται μπορούμε πιστεύω να μην ασχολούμαστε με μικρο ατέλειες απλά ας κάτσουμε να απολαύσουμε το παιχνίδι. Τώρα το ποιος φταίει μάλλον θα είναι κάποιος συνδυασμός όσων ανέφερε ο Γιώργος, με κύριο πιστεύω τα deadlines και το γεγονός πως επαναπαύονται στην ύπαρξη των patch όλοι οι developers.
#3 +1 Professor_Severus_Snape (Level28) 16/11/2015 14:12
Πιστεύω ότι ο gamer αφενός πρέπει να έχει υπομονή στην αγορά ενός παιχνιδιού και να μη βιάζεται να το προπαραγγείλει, με κίνδυνο να φάει φόλα τουλάχιστον στον πρώτο καιρό ενασχόλησής του μ' αυτό, και αφετέρου να είναι έτοιμος να αποδοκιμάσει έναν τίτλο μιας σειράς που του αρέσει και την ακολουθεί, έναν τίτλο που θα στερείται συγκεκριμένων ποιοτικών χαρακτηριστικών, με την παρουσία αμέτρητων bugs κ.λπ..
#4 +2 TheRedWood (Level17) 16/11/2015 15:09
Εγώ απλά ξενερώνω, κυρίως, με τα quest bugs . Και το σταματάω εδώ για να μην πολυλογώ άσκοπα.
#5 +2 Akis 7 (Level20) 16/11/2015 15:36
Και εγω συμφωνω με την κοπελα στην φωτογραφια...
#6 +1 DimutriKs (Level16) 16/11/2015 17:08
Εγώ σαν καταναλωτής δεν ενδιαφέρομαι ούτε για τα deadlines ούτε για τις όποιες συμφωνίες των publishers που υπάρχουν. Εγώ ως καταναλωτής θέλω τα 40, 50, 60+ ευρώ που θα σκάσω να μου δώσουν ένα ετοιμοπαράδωτο προίον στην χειρότερη με ελάχιστα, ανεκτά λάθη. Δηλαδή αν πάρω ένα ψήγειο το οποίο έχει πρόβλημα στην ψύξη και η κατάψύξη θέλει φτιάξιμο θα περιμένω κάνα 2μήνο πότε θα έρθει ο τεχνικός να μου το φτιάξει? Αν πάρω μια τηλεόραση και έχουν θέμα πολλά pixels θα περιμένω πότε θα μου την φτιάξουν? Όπως σε οποιαδήποτε αγορά που προβαίνω απαιτώ το αντικείμενο που θα πάρω να είναι έτοιμο και χωρίς σοβαρά προβλήματα το ίδιο απαιτώ και στα games. Δλδ αν πάρω το AC Unity στο PC που είχε του κόσμου τα προβλήματα και δεν έχω σύνδεση internet τι να κάνω? Αυτή η δουλεία με τα patches ειδικά στην έκδοση του PC είναι μια τεράστια απάτη και έλλειψη σεβασμού προς τον πελάτη και είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ! Την ευθύνη την έχουν πρώτα οι καταναλωτές που στηρίζουν αυτό το πανηγύρι. Με απλή στατιστική 70% καταναλωτές 30% publishers.
#7 +1 Asuma (Level14) 16/11/2015 17:39
Το development process ενός game είναι σίγουρα ένα από τα πιο δύσκολα πράγματα που μπορεί να ασχοληθεί όχι μόνο ένας προγραμματιστής αλλά και όλοι όσοι εμπλέκονται στο project. Μία εταιρία ανάπτυξης πρέπει να αντιμετωπίσει deadlines, πιθανές αλλαγές σε προσωπικό, bugs στον κώδικα και ένα σωρό άλλα προβλήματα που έχουν αντίκτυπο στο game και τα οποία άνετα περνούν απαρατήρητα κατά την διάρκεια του development. Εδώ είναι όμως που έρχονται οι quality testers. Μία από τις σημαντικότερες λειτουργίες μιας ομάδας την οποία οι εταιρίες δεν σέβονται καθόλου. Όχι μόνο κακοπληρωμένοι για το έργο που επιτελούν, οι testers, είναι οι πρώτοι που απολύονται σε περίπτωση μείωσης του budget και οι τελευταίοι που προσλαμβάνονται όταν δημιουργείται μία ομάδα. Αυτό, σε συνδυασμό με την ανοχή που δείχνει ο κόσμος αγοράζοντας τα games όπως και να έχει, υποστηρίζοντας τα σθεναρά και ας έχουν ένα σωρό προβλήματα έχει οδηγήσει τις μεγάλες εταιρίες στο να πουλάνε full price ένα ημιτελές παιχνίδι και λίγο καιρό μετά να σου πουλάνε dlc που θα έπρεπε να βρίσκεται στο αρχικό release μερικές φορές και στην ίδια τιμή.

Σαν gamer δεν με ενοχλούν τα bugs και τα glitches αρκεί να μην είναι game breaking. Αυτό όμως που δεν μπορώ να ανεχτώ είναι ένα ημιτελές παιχνίδι σε full price. Οι εταιρίες το έχουν κάνει σύστημα πλέον με την δικιά μας ανοχή. Ξέρουν τα hype γύρω από τα παιχνίδια που ετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν και πατάνε πάνω σε αυτό γιατί ξέρουν πως θα έχουν σίγουρο κέρδος. Κλασσικό παράδειγμα το DEMO Ground Zeroes. Και 50 ευρώ να το έβαζε η Konami και πάλι θα το έπαιρναν. Μας τεστάρουν και εμείς στην ουσία ανταποκρινόμαστε θετικά.
#8 +1 supermario644ever (Level20) 16/11/2015 19:44
Πολύ καλό το άρθρο για ένα επίκαιρο πρόβλημα
#9 +2 Sephiroth (Level18) 16/11/2015 19:58
Σε τέτοιες περιπτώσεις,κάνω σαν γκόμενα.Κλασσικό bitching στην αρχή μονολογώντας για τους αλήτες devs που θέλουν να μου πιουν το αίμα με καλαμάκι.Μετά θα το μοιραστώ με τους κολλητούς αν η συζήτηση αναφέρει εκείνο το παιχνίδι.Και φυσικά μετά θα θελήσω να μπω να το γράψω κάπου (στην προκειμένη περίπτωση στο Gameworld.gr).Και το αυτονόητο,την επόμενη φορά θα ΞΑΝΑ προπαραγγείλω το επόμενο παιχνίδι ξέροντας τι με περιμένει...
#10 +1 An arrow in the knee (Level22) 16/11/2015 20:38
Εγω για αυτο τον λογο δεν αγοραζω το game απο το Day 1.Υπαρχουν παρα πολυ αξιολογοι τιτλοι για να ασχολιθει κανεις μεχρι να πεσει αφενος η τιμη και αφετερου να διορθωθει το περιεχομενο.Γενικα ειμαι ανεκτικος σε bugs και glitches αρκει να μην ειναι gamebreaking.Σε καθε περιπτωση προσεχω πολυ το τι games αγοραζω αλλα δυστηχως ο κοσμος συνεχιζει να επιβραβευει μεσω της αγορας του το ποιο bug-αρισμενο game μετα το αλλο,λογο ονοματος.Το κυριο φταιξιμο το ριχνω σιγουρα στον κοσμο που το βλεπει να ερχετε παλι αλλα εκει,παλι να το αγορασει με το καλημερα.
#11 +1 Mystique (Level23) 16/11/2015 20:48
Ειμαι ανθεκτικη στα bugs. :lol: Δεν με ενοχλουν ιδιαιτερα αλλα ορισμενα παιχνιδια (Bethesda με ακους?) ειναι λιγο τραβηγμενα αν μπορω να το πω ετσι. Παιρνω αρκετα σε early access γιατι δεν μπορω να περιμενω πολυ οταν μου αρεσει ο τιτλος και δυστυχως βλεπω πολλα παιχνιδια που ειναι σχεδον beta αλλα κοστιζουν τα λεφτα τους, δεν ειναι τζαμπα πραγμα. Με τον καιρο οι καλες εταιριες βελτιωνουν τα προιοντα τους με συνεχη patches αλλα κανουν χρονιααα να εξελιχθουν ετσι οπως ακριβως θα επρεπε να ειναι απ'την πρωτη μερα κυκλοφοριας τους. Σε τελικη αναλυση το αντεχω αν ο τιτλος το αξιζει.
#12 +1 the_prophet1987 (Level22) 16/11/2015 22:24
Όλα όσα ανέφερε ο Γιώργος φταίνε.Όμως περισσότερο πιστεύω οτι φταίνε τα deadlines.Κινηματογράφος,gaming κλπ. έχουν γίνει ολα ένας αγώνας για το ποιός θα βγάλει περισσότερα λεφτά απο τον άλλον.Γι αυτό βλέπουμε χαμηλή ποιότητα και σε games και σε ταινίες τελευταία.Δεν υπάρχει "ψυχή" στις τέχνες αυτές.Ας επικεντρωθούμε στο gaming.
Το gaming το χαλάσανε οι publishers.Είναι αυτοί που έχουν τη μεγαλύτερη ευθύνη.Γιατί:
1) Ορίζουν τα deadlines στους developers και τους βάζουν ουσιαστικά μια θηλιά γύρω απο το λαιμό.Για τον λόγο αυτό οι developers δεν βάζουν τη "ψυχή" τους στο δημιούργημα τους και βιάζονται να το τελιώσουν αφήνοντας το μισοτελειωμένο.Η έμπνευση δεν έρχεται όποτε τη θέλεις εσύ!
2) Ο κόσμος που ακολουθεί πιστά τον εκάστοτε developer και αγοράζει η προπαραγγέλνει το παιχνίδι του με κλειστά μάτια,δεν έχει όλη την ευθύνη.Τον τελευταίο λόγο τον έχει ο developer/publisher.Πολύ απλά μπορεί να πεί όχι στο εύκολο χρήμα και να ακολουθήσει τον δύσκολο δρόμο.Αλλά ποιός θα το έκανε αυτό?
Τώρα στο αν τσατίζομαι,ναι τα παίρνω άσχημα όταν νιώθω οτι έχω πετάξει λεφτά!Και κυρίως όταν βλέπω παιχνίδια που είχαν πάρα πολλά προσόντα να γίνουν αριστουργήματα και τα έφαγε το deadline!Δε με πειράζουν τα bugs ιδιαίτερα,τα βλέπω ως extra challenge εκτός αν είναι εντελώς unplayable το παιχνίδι.
#13 +2 Lord Samaka (Level5) 17/11/2015 12:18
αυτο που δε σου εμφανιζει τα trophie με ξεπερναει.ειδικα αν ειναι κανα ζορικο και εισαι ετοιμος να ακουσεις το γκλιν και το μονο που ακους ειναι τα καντυλια που κατεβαζεις :o
#14 +1 Lordwinter (Level28) 17/11/2015 16:17

Quoting Lord Samaka:

αυτο που δε σου εμφανιζει τα trophie με ξεπερναει.ειδικα αν ειναι κανα ζορικο και εισαι ετοιμος να ακουσεις το γκλιν και το μονο που ακους ειναι τα καντυλια που κατεβαζεις :o


Νομίζω ότι ανήκουμε στην μειοψηφία, αλλά ακόμη και τα glitched trophies/achievements μαρτυρούν μια έλλειψη σεβασμού προς τον καταναλωτή.