- Μόνιμες Στήλες
- Editorial
- Gamescom 2015: Απολογισμός
Gamescom 2015: Απολογισμός
HotGamescom 2015: Απολογισμός
Πληροφορίες
Παρουσίες, απουσίες και εντυπώσεις.
H μεγαλύτερη ευρωπαϊκή έκθεση των video games ολοκληρώνεται αύριο με την συντριπτική πλειοψηφία των παρουσιάσεων να έχουν πλέον ολοκληρωθεί και να απομένουν μόνο δύο ακόμη briefings από την Blizzard.
Η Gamescom μπορεί να έχει τα παγκόσμια πρωτεία στην προσέλευση κόσμου, με πάνω από 300.000 επισκέπτες, ωστόσο φέτος κατά την ταπεινή μου άποψη έχασε μεγάλο μέρος από την αίγλη της, τόσο λόγω πολλών απουσιών στις συνεντεύξεις τύπου (Sony και κλασικά Nintendo), όσο και εξαιτίας των ημερών διεξαγωγής της. Να σημειώσουμε φυσικά ότι οι δύο ιαπωνικές υπερδυνάμεις είχαν κανονικά το περίπτερό τους στην έκθεση, όπου μπορούσατε και μπορείτε έως αύριο να δείτε τα games τους (μικρότερο σε σχέση με προγενέστερες Gamescom). Απλά πλην ελαχίστων εξαιρέσεων –βλέπε νέο demo του Until Dawn- δεν είχαν να δείξουν κάτι το αξιοσημείωτο.
Σχετικά με την ημερομηνία διεξαγωγής πρέπει να σημειώσουμε το εξής. Η συγκεκριμένη εβδομάδα που επιλέχθηκε από τους Γερμανούς λόγω της περιόδου διακοπών στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, βρήκε πολλούς από εσάς στις παραλίες, στα εξοχικά τους και γενικά εκτός PC. Αναμενόμενο ήταν λόγω της περιόδου και στο μέσο των διακοπών να ασχοληθείτε περισσότερο με το να ξεκουραστείτε και να χαλαρώσετε παρά με την Gamescom. Όλο αυτό θεωρώ ότι αφαίρεσε λίγο από την παγκόσμια προβολή που θέλει να έχει η συγκεκριμένη έκθεση.
Απ’ την άλλη, σίγουρα θα προσεγγίσει κόσμο που θέλησε να συνδυάσει τις διακοπές του με το gaming. Οι ουρές στα περίπτερα ήταν σχεδόν ίδιες με πέρυσι, με μικρή ίσως διαφορά προς τα πάνω. Τα εισιτήρια έχουν από νωρίς εξαντληθεί, ενώ κατά την διάρκεια αυτού του σαββατοκύριακου όμως που γίνεται το αδιαχώρητο (κι εμείς πλέον έχουμε επιστρέψει) σημειώνεται η μεγαλύτερη προσέλευση που παίζει τελικά πρωτεύοντα ρόλο στη διαμόρφωση του τελικού αριθμού επισκεπτών.
Microsoft
Αντίθετα, οι τρεις αμερικάνικες εταιρείες, Microsoft, EA και Blizzard, μας έδειξαν κάποια πράγματα μέσω των παρουσιάσεών τους. Η Microsoft εντυπωσίασε κυρίως με το Scalebound, ένα Action RPG με όμορφα γραφικά, επικές μάχες και σύστημα μάχης που έχει “κονσολοποιηθεί” αρκετά με βάση τα πρότυπα της εποχής. Το Crackdown 3 και το Quantum Break δείχνουν δύο ακόμη σημαντικά βέλη στην φαρέτρα της Microsoft, ειδικά το δεύτερο κατά την ταπεινή μου άποψη με AAA production values.
Κάποιες επιπλέον ειδήσεις που αφορούν π.χ. backwards compability στο Xbox One για τον Νοέμβριο, η eSports πλευρά του Halo 5: Guardians και η ανακοίνωση του Halo Wars 2, λειτούργησαν συμπληρωματικά ώστε να υπάρχουν όντως κάποιες επιπλέον ειδήσεις σε σύγκριση με την E3 του Ιουνίου και να έχουμε λόγο να παρακολουθήσουμε μια τέτοια παρουσίαση.
EA και Blizzard
Θεωρώ την παρουσίαση της Electronic Arts πολύ πιο “φτωχή” από ποτέ. Το gameplay video του Mirror’s Edge Catalyst ήταν ότι ξεχώρισε. Το Star Wars: Battlefront πιστεύω θα είναι κάτι το αξιόλογο, αν και κρατάω μικρό καλάθι για κάποιο λόγο. Θεωρώ ότι δεν θα έχει την απήχηση που περιμένετε κάποιοι βάση του hype του. Μακάρι να διαψευστώ.
Τα expansions των The Old Republic και The Sims 4 απευθύνονται σε πολύ περιορισμένο κοινό και οι “βελτιώσεις” του Fifa 16 μου περνούν αδιάφορες. Στην καλύτερη οι τοποθετήσεις των τερματοφυλάκων μπορώ να πω ότι ήταν θετικές. Στο θέμα της διαιτησίας και των servers δεν υπήρξε κάποια ανακοίνωση, έστω και την ύστατη στιγμή, οπότε fingers crossed για τον Σεπτέμβριο όταν και θα τα δούμε στην πράξη. Στο τέλος του Fifa 16…τα φώτα ανάβουν και η EA μας χαιρετάει. Πιο απότομο κλείσιμο δεν έχω δει στα χρονικά. Μια χαιρετούρα έστω βρε αδερφέ.
Η Blizzard ξεκίνησε κάπως ανοργάνωτη, αναβάλοντας την παρουσίασή της την Τετάρτη και μεταφέροντάς την μία ημέρα μετά. Αποφάσισε έστω μετά από καθυστέρηση να οργανωθεί και να βγάλει πλήρες τετραήμερο πρόγραμμα που ολοκληρώνεται αύριο τελευταία ημέρα. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στράφηκε στο expansion του World of Warcraft, το οποίο θα ενθουσιάσει μόνο τους hardcore fans του είδους. Με την αύξηση των MMORPG και MMO Survival, αλλά και το γεγονός ότι το WoW είναι το μόνο στο είδος του με συνδρομή εδώ και 10 χρόνια, κάπου κουράζει. Σίγουρα οι συνδρομητές θα αυξηθούν όταν κυκλοφορήσει το World of Warcraft: Legion αλλά η πτώση μετά από 1-2 μήνες εκτιμώ ότι θα συνεχιστεί.
Συνοψίζοντας
Να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο ότι κατά την διάρκεια της Gamescom είδαμε από κοντά πολλά ενδιαφέροντα πράγματα, όπως το Project Morpheus της Sony, το Dark Souls 3, το Metal Gear Solid 5, το Street Fighter 5, το Forza Motorsport 6, τα αγαπημένα στους οπαδούς της στρογγυλής θεάς Pro 16 και Fifa 16 και πολλά ακόμη games. Σύντομα θα υπάρξουν αναλυτικά άρθρα στο GameWorld.
Εν ολίγοις, αυτό που έχω να παρατηρήσω είναι ότι σε σύγκριση με την Gamescom 2014 τα νέα games που είδαμε φέτος ήταν εμφανώς λιγότερα. Έχω πει πολλές φορές πως είναι κρίμα μια τόσο μεγάλη και καλά οργανωμένη έκθεση να παραγκωνίζεται από publishers, τόσο λόγω Ευρώπης, όσο και λόγω της ημερομηνίας που αναγκαστικά πρέπει να μπει πριν τις κυκλοφορίες Σεπτεμβρίου και ένα μήνα πριν το Tokyo Game Show. Οι διοργανωτές θα επιστρέψουν του χρόνου στις παλιές ημερομηνίες -17-21 Αυγούστου 2016- όταν και ελπίζουμε περισσότερες εταιρείες να τιμήσουν την Gamescom με την παρουσία της. Μπορεί οι νέες ειδήσεις που προκύπτουν να είναι λιγότερες, απ' την άλλη όμως μια έκθεση σε τόσο κοντινή για την Ελλάδα χώρα, αποτελεί δέλεαρ για κάθε gamer που έχει το budget να ταξιδέψει μέχρι την Κολωνία.
Προς το παρόν δείτε τα μέχρι τώρα άρθρα στην κεντρική σελίδα του GameWorld.gr, καθώς επίσης φωτογραφίες και βίντεο που καταγράψαμε μέσα από την έκθεση στην κατηγορία Ειδήσεις/Events. Συζητήστε για την Gamescom 2015 σε αυτό το forum topic.
Comments
2) Απουσία Sony και Nintendo: Δε γνωρίζω αν δήλωσαν για ποιο λόγο απουσίαζαν, αλλά, σίγουρα, αποτελούν μεγάλη απώλεια για την φετινή Gamescom. Θα ήταν πολύ πιο ενδιαφέρουσα αν είχαν έρθει οι ιαπωνικές εταιρείες.
3) Microsoft: Αγαπημένη (δηλωμένο εδώ και καιρό) εταιρεία. Λάτρεψα το Scalebound, όπως και το Crackdown 3. Το τελευταίο λίγο παραπάνω, γιατί είχα τερματίσει με μεγάλη χαρά το 2ο της σειράς και περιμένω το 3 πώς και πώς. Επίσης... Halo Wars 2. Ήθελαν, δεν ήθελαν, κατάφεραν να με hype-άρουν. Το trailer ήταν φανταστικό και θέλω να δω, άμεσα, gameplay.
4) EA και Blizzard: Δεν περίμενα πολλά, είναι η αλήθεια. Την EA την έχω "βάλει στο μάτι" εδώ και κάμποσο καιρό. Για αυτό και αγωνιώ για το Star Wars: Battlefront. Ήταν ένα από τα αγαπημένα μου παιχνίδια όταν ήμουν μικρός και δεν θέλω να γίνει ένα χάλια παιχνίδι, επειδή το ανέλαβε η EA. Όσον αφορά τη Blizzard, θα συμφωνήσω με τον Μάνο. Ό,τι παρουσίασε αφορά ένα συγκεκριμένο κοινό (περισσότερο το expansion για το Sims 4), κάτι που έκανε την παρουσίαση της λιγότερο ενδιαφέρουσα. Η EA προσπάθησε να το παλέψει με το νέο Mirror’s Edge, αλλά έμειναν χαμηλά.
Σύνοψη: Όπως γράφει και το άρθρο, η προηγούμενη Gamescom ήταν, από πολλές μεριές, πολύ καλύτερη. Καλύτερο και περισσότερο περιεχόμενο, πιο ιδανικές ημερομηνίες. Μακάρι να μην επαναληφθεί και του χρόνου, αλλιώς η E3 (αν και νομίζω πως γίνεται ήδη) θα θεωρείται καλύτερη εκδήλωση από την Gamescom. Υπομονή και τα ξαναλέμε του χρόνου.
Γενικά η Gamescom φέτος μου άφησε μια χλιαρή αίσθηση.