Κάνοντας μια ανασκόπηση στην χρονιά που πέρασε και σιγά σιγά μας αφήνει, οι βασικές στάσεις είναι: next-gen, Grand Theft Auto, ανεξάρτητα παιχνίδια και Kickstarter.
Next Generation Κονσόλες
Αρχικά να πούμε ότι η περίοδος που διανύσαμε μέχρι την έκδοση των XBOX ONE και Playstation 4 ήταν η μεγαλύτερη από την δεκαετία του 1970 από όταν ξεκίνησαν οι κονσόλες να μπαίνουν στα σπίτια μας. Σκεφτείτε ότι το 2005, όταν ξεκίνησε η προηγούμενη γενιά με το Xbox 360, δεν υπήρχε καν το iPhone, τα περισσότερα κινητά παίζανε μόνο "φιδάκι" και οι έννοιες Twitter και Youtube ήταν άγνωστες.
Και όλα φτάνουν στον προηγούμενο Φεβρουάριο, με την ανακοίνωση από την Sony για τον Playstation 4, 3 μήνες πριν την ανακοίνωση του XBOX ONE τον Μάιο από την Microsoft. H Sony επικεντρώθηκε στο να παρουσιάσει μια κονσόλα φιλική προς τους ανεξάρτητους σχεδιαστές παιχνιδιών, ανοίγοντας έτσι την γκάμα της, και επιστρέφοντας την εστίαση της ανάπτυξης της κονσόλας στα παιχνίδια, σε αντίθεση με την προηγούμενη κονσόλα που είχε καινοτομίες όπως το BluRay. Η Microsoft από την άλλη εστίασε την παρουσίαση της στο ότι το XBOX ONE θα είναι μια "κονσόλα σαλονιού" που θα προσφέρει πολύπλευρη διασκέδαση και όχι μόνο gaming, όπως πχ τηλεόραση και video-on-demand. Όμως η Microsoft έκανε και ένα τραγικό λάθος. Εστίασε στην προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας και παρουσίασε την κονσόλα ως κάτι το προσωπικό χωρίς περιθώρια second hand χρήσης. Αυτό έφερε θύελλα αντιδράσεων και έδωσε αφορμή στην Sony να κάνει την πιο φτηνή παρουσίαση στην Ε3, τονίζοντας την δυνατότητα χρήσης second hand παιχνιδιών από το Playstation 3, ενώ θα έπρεπε μετά από τόσο καιρό να μας δείξουν και οι 2 κάτι πολύ καλύτερο. Εν τέλει, η Microsoft διαμόρφωσε με πιο επιεικείς κανόνες το DRM, και έτσι φτάσαμε στο τέλος του χρόνου και οι 2 εταιρίες να κάνουν πωλήσεις άνω του ενός εκατομμυρίου έκαστη.
Μακριά από αυτήν την τιτανομαχία, η Nintendo με το 3DS κατάφερε να αποσπάσει τις καλύτερες πωλήσεις μέσα στο 2013, με την χειροκονσόλα να είναι το τοπ σε πωλήσεις το πρώτο εξάμηνο του χρόνου. Σε αυτό βοήθησε η προώθηση του νέου Pokemon X και Y όσο και τα Animal Crossing: New Leaf και Luigi's Mansion: Dark Moon.
Grand Theft Auto V
Το συγκεκριμένο παιχνίδι ήταν άξιο αναφοράς ως προς κάποια βασικά χαρακτηριστικά του. Πρώτον, είναι το πρώτο παιχνίδι που άγγιξε το budget ταινίας (!) και δεύτερον το open world sandbox ύφος του στο μέγεθος που αποδόθηκε μπορεί να δώσει πολλά διαμάντια στο μέλλον.
eSports, Streaming
Το 2013 ήταν και η χρονιά των gamers ως θεατές. Η διασπορά της ευρυζωνικότητας σε μεγαλύτερο κομμάτι του πληθυσμού, έδωσε την δυνατότητα της άνθησης του esporting και του streaming, καθώς όπως φαίνεται, οι gamers διασκεδάζουν και με το να βλέπουν άλλους να παίζουν παιχνίδια. O gamer PewDiePie ήταν Νο1 σε εισροή subscribers σε όλο το Youtube φέτος, όπως και πολλοί άλλοι που streamαραν τους εαυτούς τους να παίζουν διάφορα παιχνίδια. Επίσης τουλάχιστον 12 κανάλια με αντικείμενο του gaming ξεπέρασαν το 1 εκατομμύριο subs.
To Twitch μέσα σε 12 μήνες, ανέβασε τους χρήστες του από 23 εκατομμύρια σε 45 εκατομμύρια και τους ανθρώπους που μεταδίδουν ζωντανά το παιχνίδι τους από 300 χιλιάδες σε 700 χιλιάδες! Οι κονσόλες νέας γενιάς έχουν δυνατότητα μετάδοσης με το πάτημα ενός κουμπιού και έτσι οδεύουμε ως προς μια νέα μορφή διασκέδασης, που πρόκειται να εξελιχθεί μέσα στο 2014 περισσότερο.
"Χαλαρά" παιχνίδια
Αυτή η χρονιά σηματοδότησε και την έκρηξη στην πιο ήπια μορφή gaming, τα λεγόμενα casual ή social games. Με ναυαρχίδα το Facebook, αυτού του είδους τα παιχνίδια κατέκτησαν το κοινό, ακόμη και τους μη κλασσικούς gamers. Τo Candy Crush Saga με πάνω από 500 εκατομμύρια παίκτες, πάνω από 150 δις sessions, κατέκτησε την κορυφή. Αν και το παιχνίδι είναι Free to Play, τα έξτρα εργαλεία του όσο και οι έξτρα ζωές που είχαν στην διάθεση τους επί πληρωμή οι παίκτες, έφεραν στα ταμεία της King πάνω από 260 εκατομμύρια δολλάρια. Σύμφωνα με τον επικεφαλής του Gaming για το Facebook, οι χρήστες αφιερώνουν όλο και περισσότερο χρόνο στα παιχνίδια του site.
Ανεξάρτητοι σχεδιαστές
Αναμφίβολα, η χρονιά που πέρασε ανήκει κατά μεγάλο ποσό στο indie παιχνίδι. Μέχρι και η Sony στην Ε3 φιλοξένησε μερικούς προγραμματιστές τέτοιων παιχνιδιών. Η αρχή έγινε με το Kickstarter όταν ο κόσμος άρχισε να στηρίζει ανεξάρτητους δημιουργούς με χρήματα, πολλές φορές και με εκατομμύρια, με σκοπό την εκπλήρωση του σχεδίου τους. Φέτος, σύμφωνα με το Kickstarter, 21% των projects βρήκαν τον στόχο τους, και πάνω από 50 εκατομμύρια δολλάρια δόθηκαν σε projects. Υπήρξε επίσης και στροφή ήδη γνωστών ανθρώπων στην πλατφόρμα όπως ο Keiji Inafune που είναι ο δημιουργός του Megaman, για το παιχνίδι του Migthy No. 9.
Τι μας περιμένει το 2014;
Φέτος μπήκαν τα θεμέλια για την πλήρης μεταμόρφωση αυτού που ονομάζουμε gaming σε κάτι άλλο. Έχουμε δει μόνο την κορυφή του παγόβουνου, και όσο περνάει ο καιρός περισσότερα θα γίνονται εμφανή. Από το άνοιγμα στο indie developing των μεγάλων κονσολών που υπόσχονται πολλά στο μέλλον, και τις επαναστατικές hardware προσθήκες που αναμένονται από Valve και Occulus Rift, μέχρι την πιο απρόβλεπτη μικρή εταιρία που μπορεί να μπει στον χορό της καινοτομίας, τίποτα δεν είναι σίγουρο.
Από πολλές μεριές στην αυγή του 2014 μπαίνουμε σε πολύ θολά νερά όσον αφορά το τι μέλλει γενέσθαι, καθώς πολύ παράγοντες, όπως το streaming, τα mobile και τα casual games, τα indie και πολλά άλλα, κάνουν το μέλλον διασκεδαστικά απρόβλεπτο.
When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.
Comments