Γιατί κλείνουν τόσα πολλά online games μέσα σε ένα χρόνο κυκλοφορίας;

Hot
Μάνος Γρυπάρης
Μάνος Γρυπάρης

Μάνος Γρυπάρης  

Κάντε subscribe να περάσουμε το GameWorld. ➜ http://Youtube.com/ManosGryparis
 
0.0 (0)
0 1 0 0 0
Γιατί κλείνουν τόσα πολλά online games μέσα σε ένα χρόνο κυκλοφορίας;

Γιατί κλείνουν τόσα πολλά online games μέσα σε ένα χρόνο κυκλοφορίας;

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00

Το 2023 μπήκε πολύ άσχημα για τους game developers.

Τον τελευταίο μήνα παρατηρούμε ένα πρωτοφανές φαινόμενο για την gaming βιομηχανία. Εταιρείες που ανέπτυξαν πολλά online games ή games live as service που απαιτούν always online, θα κλείσουν και μάλιστα μέσα σε ένα χρόνο κυκλοφορίας.

Η αρχή έγινε το 2022 με το Babylon's Fall, που θα κλείσει στις 27 Φεβρουαρίου 2023. Όχι μόνο ήταν άθλιο αλλά κόστιζε για να το αγοράσετε, μπήκε σε πολλά Top 10 με τα χειρότερα games, όπως το δικό μας και τόσο η PlatinumGames, όσο και η Square Enix δεν μας έστειλαν καν κωδικό για review.

Το 2023 όμως μπήκε με πολλά προβλήματα για τους publishers και τις εταιρείες ανάπτυξης. Μέχρι στιγμής έχουμε δει ανακοινώσεις για κλείσιμο στα παρακάτω games.
APEX Legends Mobile (Electronic Arts)
Battlefield Mobile (Electronic Arts)
Crimesight (Konami)
Knockout City (Velan Studios)
Rumbleverse (Epic Games)

Άλλα κλεισίματα
Επίσης η EA ακύρωσε το Titanfall Legends. (single-player) και η Ready at Dawn το Echo VR.
Η Microsoft κλείνει το Metaverse της, ενώ και η Facebook δεν έχει έσοδα από το Metaverse.
Τέλος, η Ubisoft ακύρωσε 7 games λόγω οικονομικών προβλημάτων και τα περισσότερα από αυτά δεν γνωρίζουμε ποια ήταν.

Κρίση στην βιομηχανία των games ή απλά κάτι παρωδικό; Οι λόγοι που μπορεί να επηρέασαν τις εταιρείες είναι πολλοί. Πάμε να τους δούμε αναλυτικά.

Κορεσμός
Ο βασικότερος λόγος είναι αυτός. Οι gamers έχουν βαρεθεί να παίζουν τα ίδια και τα ίδια και προτιμούν κάτι νέο. Την στιγμή που υπάρχουν τόσα Battle Royale games, ο χώρος για περισσότερα είναι ελάχιστος. Αναγκαστικά οι gamers θα επιλέξουν 1-2 που θα παίζουν με την παρέα τους. Και τα παραπάνω games σίγουρα δεν μπόρεσαν να ξεπεράσουν αυτά που είχαν συνηθίσει να παίζουν.

Για να βγουν κάποια επιτυχημένα games χρειάζονται πολλά πρωτότυπα στοιχεία. Το μονίμως πρωτότυπο στοιχείο για παράδειγμα είναι το σενάριο. Δείτε τις πωλήσεις του God of War: Ragnarok, του Elden Ring και του It Takes Two. Πάνω από 10 εκατομμύρια το καθένα. Δεν μιλάνε από μόνα τους σε σχέση με το τι έχει να δώσει "Άλλο ένα online game με μερικούς υπερήρωες και modes που έχουμε ξαναδεί;" Φυσικά τα online games έχουν κι αυτά σενάριο, αλλά περνάει σε δεύτερη μοίρα.

Παγκόσμια κρίση
Η Αμερική και η Ευρώπη έχουν περάσει από μία χρονιά κρίσης. Οι τιμές στα καύσιμα ανέβηκαν, η οικονομία των δύο ηπείρων υπέστη πλήγμα και όλα αυτά λόγω πολιτικών ζητημάτων που έχουν να κάνουν από την μία με πολέμους και από την άλλη με κυρώσεις. Άρα οι gamers έχουν λιγότερα χρήματα να ξοδέψουν, τόσο στις αγορές νέων games, όσο και στις μικροσυναλλαγές στα free-to-play games.

Βέβαια την στιγμή που έχουμε σχεδόν 3 δις gamers στον κόσμο, σίγουρα πολλοί από αυτούς έχουν λεφτά, Ωστόσο, η κρίση παίζει όμως ρόλο στο ότι οι εταιρείες περίμεναν περισσότερα έσοδα στο οικονομικό τους έτος.

Social media
H είσοδος του TikTok ανάγκασε το Instagram να εστιάσε περισσότερο στα βίντεο (Reels) και το YouTube να προωθήσει τα Shorts. Το ίδιο έγινε και στο Facebook. Αυτή τη στιγμή λοιπόν έχουμε τέσσερα Social media με περισσότερο short form content, κοινώς βίντεο λίγων δευτερολέπτων που αποσπούν την προσοχή μας. Άρα, οι gamers περνάνε περισσότερο χρόνο στα social media απ' ότι στα video games. Ακόμα και τις τελευταίες εβδομάδες, η προσοχή μας έχει αποσπαστεί από το Chat GPT του OpenAI.

Θα επανέλθουμε;
Τα πραγματικά καλά games που οι gamers τα περιμένουν και τα έχουν βάλει στη Wishlist τους δεν χάνονται. Άρα επί της ουσίας οι gamers επενδύουν πάντοτε σε full price games, τα οποία περιμένουν να παίξουν. Αντίθετα, μετά την μόδα των Battle Royale, τα online games περνούν μια κρίση, καθώς τα τελευταία χρόνια εξαντλήθηκαν πολλά online modes και αναλωθήκαμε στο ίδιο gameplay και στα ίδια maps. Σίγουρα αν υπάρξει κάποιο νέο είδος online games όπως το Battle Royale, τότε θα δούμε νέους multiplayer τίτλους που θα ξεχωρίσουν. Προς το παρόν στα online πέρα από τις παραδοσιακές αξίες των Shooters, δεν υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον όσο υπήρχε σε προηγούμενα χρόνια και οι gamers μετακομίζουν προς τα single-player. Το μέλλον αναμένεται με ενδιαφέρον.

Διαβάστε περισσότερα σχετικά με την άποψή μου για τα The Game Awards και συζητήστε για την στήλη Editorial στο παρακάτω forum topic.

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 Hermez (Level24) 07/02/2023 14:20
Οι εταιρίες μαλλον κατάλαβαν ότι δεν τις συμφέρει να κρατούν ανοιχτά τόσα games όταν το κοινό τους πέφτει. Ας ελπίσουμε ότι αυτό σημαίνει ότι δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στα single-player. Multiplayer θα έχουμε για καιρό ακόμα όπως τα Call of Duty
#2 Xintzi (Level20) 08/02/2023 01:13
Συμφωνώ με τον Ερμή βλέπω να δίνεται πλέον περισσότερη σημασία στο single player κομμάτι.