- Μόνιμες Στήλες
- Editorial
- Η χειρότερη E3 όλων των εποχών
Η χειρότερη E3 όλων των εποχών
HotΗ χειρότερη E3 όλων των εποχών
Πληροφορίες
Απουσίες και cringe.
Η φετινή E3 θα συμφωνείτε μαζί μου ότι ήταν η χειρότερη όλων των εποχών, για πολλούς λόγους.
Καταρχήν θα ξεκινήσουμε από τα βασικά. Δεν υπάρχει ανταγωνισμός στην E3 χωρίς την Sony, όπως δεν θα υπήρχε ουσιαστική E3 χωρίς Microsoft, πιθανόν (σ.σ. και μελλοντικά στην επόμενη κονσόλα) και χωρίς Nintendo. Αν δεν υπάρχουν οι τρεις κατασκευάστριες εταιρείες κονσολών, το πλήγμα είναι μεγάλο. Χωρίς ανταγωνισμό κανείς δεν γίνεται καλύτερος και δεν μπορούμε να κρίνουμε και σωστά ποιος κέρδισε τις εντυπώσεις.
Φέτος η E3 ήταν κατά την άποψή μου η χειρότερη για πολλούς και διάφορους λόγους. Δεν ήταν μόνο η απουσία της Sony. Ήταν ταυτόχρονα και ότι όλες οι υπόλοιπες εταιρείες (με εξαίρεση την Microsoft) το πήραν "στο χαλαρό". Έκαναν συνέντευξη τύπου απλά για να κάνουν ή βγήκαν να παρουσιάσουν games χωρίς να έχουν ούτε ένα βίντεο. Πιο αναλυτικά τι είδαμε στις συνεντεύξεις τύπου.
Αναμενόμενα η Microsoft φέτος έπαιζε χωρίς αντίπαλο, καθότι προηγήθηκε και η εξαγορά της Zenimax, που περιέχει την Bethesda, την Arkane, την id Software και άλλες εταιρείες. Παρουσίασε το πρώτο τρέιλερ του Starfield, από το οποίο μας χωρίζει ενάμιση χρόνος από την κυκλοφορία. Θα μπορούσε όμως να βγάλει ένα gameplay trailer, έστω λίγων δευτερολέπτων, αν το "Νοέμβριος 2022" είναι ουσιαστικό και όχι "αισιόδοξη πρόβλεψη".
Από εκεί και πέρα, η Microsoft αξιοποίησε την Arkane για να κλείσει όμορφα την παρουσίασή της με το Redfall. Επίσης, έδειξε αρκετά games, όπως τα κλασικά της, Halo Infinite και Forza Horizon 5, με τα οποία θα κρατήσει το φανατικό κοινό της.
Αναμενόμενα το Far Cry 6 έκλεψε τις εντυπώσεις. Το Avatar με το οποίο έκλεισε η παρουσίαση δεν με αφήνει αισιόδοξο, με την έννοια του ότι τέτοιου είδους games που προέρχονται από ταινίες συνήθως αποτυγχάνουν. Αν βλέπαμε gameplay video θα το κρίναμε καλύτερα. Κατά τα άλλα, οι Γάλλοι, έκαναν το ίδιο λάθος που είδαμε και στις περισσότερες συνεντεύξεις τύπου, ότι ασχολήθηκαν αρκετά με τα DLC και τα expansions τους. Παραπάνω απ' ότι θα έπρεπε, ιδιαίτερα στην περίπτωση του Rainbow Six. Μιλώντας βέβαια για την σειρά αυτή, το Rainbow Six Extraction, μου θυμίζει λίγο ζόμπι φάση και μια συνταγή που έχουμε ξαναδεί.
Ένα livestream μόνο του. Από την μία η απογοήτευση που δεν θα έχει single-player. Από την άλλη, μία αισιοδοξία για το multiplayer μετά την ανακοίνωση του πως θα παίζουν οι specialists και το πως θα έχουμε custom loadouts χωρίς περιορισμούς. Το σενάριο στο μέλλον για μένα έπρεπε να υπάρξει, έτσι για την αλλαγή, αλλά όχι η αφαίρεση του campaign. Σε κάθε περίπτωση, άφησε θετικές εντυπώσεις.
Με το Switch να έχει τον πρώτο ρόλο, οι Ιάπωνες συνεχίζουν να απευθύνονται στο φανατικό κοινό τους κι αυτό φάνηκε από την ανακοίνωση του Game & Watch και του νέου 2D Metroid. Η ανακοίνωση του νέου Zelda μέτρησε, αλλά αυτό που δεν είδαμε και που περιμέναμε ήταν το νέο Metroid Prime, που λείπει από το Switch.
Άλλες εταιρείες
Εδώ είναι που συναντάμε την πραγματική απογοήτευση. Ξεκινάμε από τα θετικά.
Η παρουσίασε νέο laptop με τις δυσεύρετες RTX 3060, 3080 και 3090, αλλά και νέα οθόνη, η οποία βέβαια μαζί με τον φορτιστή (των 180 δολαρίων) είχε και πάλι υψηλό κόστος.
Η Gearbox σε 25 λεπτά είχε "γεμάτη" παρουσίαση, οι υπόλοιπες εταιρείες απλά...κατέβηκαν για να έχουν να λένε ότι εμφανίστηκαν.
Η Bandai Namco έδειξε το νέο Dark Pictures στην παρουσίασή της και το Elden Ring είχε παρουσιαστεί ξεχωριστά, για κάποιο λόγο.
Πάμε στα αρνητικά. Η Koch Media έκανε ίσως το χειρότερο live στην ιστορία της E3, απλά γιατί επί τρεις ώρες μιλούσε για τα games της, δείχνοντας gameplay videos λίγων λεπτών που ήταν κυριολεκτικά μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού. Η Capcom μας ξεπέταξε στο 25λεπτο, η Take-Two απλά χτύπησε κάρτα κι έφυγε και η Square Enix απογοήτευσε τους gamers, fans και μη, με την ανακοίνωση του Babylon's Fall ως "games as a service" και ένα gameplay trailer με κακή ανάλυση, τόσο στα γραφικά, όσο και στην ποιότητα του βίντεο.
Η Devolver Digital τρόλαρε κόσμο και πάλι και πολύ καλά έκανε, ενώ έχει ένα Shadow Warrior 3 για βαρύ πυροβολικό και indie games, τα οποία μπορεί πάλι να της βγούνε, όπως της βγήκε το Fall Guys. Τέλος, το PC Gaming Show ήταν κλασικά μία χορηγούμενη cringe φιέστα.
Συμπεράσματα
Φέτος σκεφτόμαστε τις εποχές όπου περιμέναμε σε μια την μεγάλη κόντρα PS4 vs Xbox One και βέβαια τις επιμέρους κόντρες games. Εποχές που έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Δεν υπάρχει κοινό στις συνεντεύξεις τύπου να δώσει λίγο παλμό και ένταση, δεν υπάρχουν όμως και σωστές εμπνεύσεις από τις εταιρείες. Με εξαίρεση την Microsoft που έχει πάθει κι έχει μάθει και φέτος είχε ξανά περισσότερα βίντεο και λιγότερο μπλα-μπλα, οι υπόλοιπες εταιρείες είχαν το πολύ ένα αξιόλογο παιχνίδι σε κάθε lineup.
Ο κορωνοϊός δυστυχώς δεν χτυπάει μόνο στο ότι δεν υπάρχει κόσμος για να δούμε τις αντιδράσεις του και να ταυτιστούμε (και αντίστοιχα οι εταιρείες να νιώσουν μία πίεση), αλλά και στο ότι δεν υπάρχουν πλέον τα καλά games που βλέπαμε άλλες χρονιές. Λόγω του κορωνοϊού, η δουλειά από το σπίτι δεν αποδίδει το ίδιο καλά με την δουλειά γραφείου. Οι developers δεν δουλεύουν στο 100% και αυτό φάνηκε με μεγάλο τεστ το Cyberpunk 2077. Ελπίζουμε να μην ακολουθήσουν κι άλλα τέτοια στις μεγάλες κυκλοφορίες, που έχουν και τις πιο πολλές απαιτήσεις.
Τέλος, οι εταιρείες θα πρέπει να μάθουν να έχουν έμπνευση στις συνεντεύξεις τύπου τους, να δείχνουν gameplay videos και να παρουσιάζουν καλά games. Αλλιώς αν είναι σε κακή περίοδο μπορούν απλά να μην κατέβουν. Μην χάνουμε και τον χρόνο μας άλλωστε.
Comments