- Μόνιμες Στήλες
- Best Of
- Best of: 10 πράγματα που δεν είχαν οι gamers τις δεκαετίες '80 και '90
Best of: 10 πράγματα που δεν είχαν οι gamers τις δεκαετίες '80 και '90
HotBest of: 10 πράγματα που δεν είχαν οι gamers τις δεκαετίες '80 και '90
Πληροφορίες
Οι "χρυσές εποχές" του gaming.
Τις δεκαετίες του '80 και του '90 οι gamers δεν είχαμε τις πολυτέλειες που υπάρχουν σήμερα.
Καταρχήν τις δεκαετίες εκείνες δεν υπήρχε Internet (σ.σ. μας ήρθε στα μισά της δεκαετίας του '90) και smartphone, παρά μόνο τα πρώτα κινητά στα τέλη της δεκαετίας του '90, στα οποία το καλύτερο video game που έβρισκε κάποιος ήταν το...φιδάκι.
Ας δούμε αναλυτικά τα Top 10 πράγματα που έλλειπαν από το retro gaming.
10) Δεν υπήρχαν πολλές γλώσσες
Είχαμε μόνο τα αγγλικά. Όχι ότι σήμερα έχουμε μεγάλη εκπροσώπηση στα ελληνικά.
9) Δεν κυκλοφορούσαν τα games και οι κονσόλες την ίδια ημέρα
Ερχόντουσαν Ευρώπη πιο μετά και στην Ελλάδα…τα παίρναμε από τους τελευταίους. Το πρώτο PlayStation κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 1994 στην Ιαπωνία και τον Σεπτέμβριο του 1995 στον υπόλοιπο κόσμο! Το Super Nintendo το 1990 κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 1990 στην Ιαπωνία και τον Ιούνιο του 1992 στην Ευρώπη. Το NES βγήκε το 1983 στην Ιαπωνία και το 1986 στην Ευρώπη. 3 χρόνια μετά.
8) Δεν είχαν καθιερωθεί οι Collector's Editions
Την δεκαετία του '90 κυκλοφόρησαν συλλεκτικές μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού, όπως οι
Kings Quest VI (1992), Wing Commander III (1994) και DOOM 2 Special Edition (1994). Οι επόμενες Collector's Editions ήρθαν στα τέλη της δεκαετίας του '90.
7) Δεν υπήρχαν digital games
Επισης οι αγορές των games γίνονταν κυρίως από μικρά μαγαζιά και όχι από μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων . Το Steam άνοιξε το 2003, αλλά πέρασαν αρκετά χρόνια μέχρι ο κόσμος να εξοικειωθεί με τις online αγορές και τα online stores των κονσολών ήρθαν χρόνια μετά. Εγώ πάντως μέχρι και σήμερα προτιμώ τα retail games και όχι τα ψηφιακά. Έχουν συλλεκτικό χαρακτήρα, τα βρίσκεις φθηνότερα, τα μεταπουλάς κτλ.
6) Τα ελάχιστα είδη των games
Battle Royale, MOBA, Social Deduction (Among Us). Στα 80’s όλα τα games ήταν 2D , τα περισσότερα ήταν Platform, Beat ‘Em Up και Puzzle, ενώ στα 90’s κυριάρχησαν τα First-Person Shooters, τα Adventures , τα Strategy και στο δεύτερο μισό των 90’s που μπήκε το 3D έγινε χαμός με τα Action, τα Sports και τα Racing, ενώ άρχισαν επιτέλους να ανεβαίνουν και τα RPG που τα θεωρώ Νο.1 είδος μέχρι και σήμερα.
5) Οι μικροσυναλλαγές
Δεν υπήρχαν microtransactions, DLC, digital δωράκια μαζί με τις Collector's και pre-order bonuses. Υπήρχαν όμως expansions που αύξαναν πραγματικά την διάρκεια ενός παιχνιδιού. Για παράδειγμα είχα αγοράσει ότι expansion υπήρχε για τα Command & Conquer και Red Alert.
4) Ασύρματα χειριστήρια
Όλα ήταν με καλώδιο και τα περισσότερα έμοιαζαν με joystick. Ειδικά την δεκαετία του ’80 τα χειριστήρια υπολογιστών είχαν ΕΝΑ κουμπί! (με εξαίρεση αυτά των Flight Simulators που ήταν πιο ακριβά). Τα καλά χειριστήρια άρχισαν να βγαίνουν στα 90’s .
3) Sites με reviews
Στα τέλη της δεκαετίας εμφανίστηκαν τα πρώτα Αμερικάνικα sites. Στην Ελλάδα μαθαίναμε για τα νέα games ένα μήνα μετά την κυκλοφορία τους, αφού ο εκάστοτε συντάκτης θα έπρεπε πρώτα να παίξει ένα παιχνίδι και να το τερματίσει. Αλλά τα περιοδικά κυκλοφορούσαν κάθε μήνα και όχι συχνότερα. Και βέβαια δεν υπήρχε το Metacritic για να δούμε βαθμολογίες.
2)Youtube & Tutorials
Αν κολλούσαμε σε ένα παιχνίδι τότε δεν είχαμε walkthroughs που κολλούσαμε. Δεν υπήρχαν επίσης βίντεο στο YouTube για να δούμε συμβουλές και να ζητήσουμε βοήθεια. Ψάχναμε τα περιοδικά και ρωτούσαμε φίλους πως θα περάσουμε μια πίστα.
Τα περισσότερα retro games δεν είχαν καν tutorials που να σου δείχνουν τον χειρισμό. Απλά ξεκινούσες και έπαιζες. Ούτε καν υπήρχαν βοήθειες. Ειδικά την εποχή του 2D. Ευτυχώς υπήρχε το βιβλιαράκι manual μέσα στα games, που ήταν πολλές σελίδες, απλά…ΟΚ η πειρατεία οργίαζε τότε με τις δισκέτες οπότε…ποιο manual.
1) Online multiplayer και updates
Υπήρχε μόνο τοπικό Co-op. Παίζαμε διπλό είτε στα σπίτια μας στις κονσόλες, είτε στα PC , 2 άτομα στο ίδιο πληκτρολόγιο (cringe πατούσε ο ένας στα δάχτυλα του άλλου), είτε στα Arcade. Καλά όταν πήρα το Nintendo 64 το 1997 που είχε για πρώτη φορά 4 παίκτες σε μία κονσόλα και παίζαμε Mario Kart με την παρέα και κάναμε πάρτι. Επίσης τα games δεν είχαν updates. Οι developers θα έπρεπε να τα τεστάρουν πολύ καλά ώστε να τα κυκλοφορήσουν χωρίς bugs. Πάλι καλά δηλαδή γιατί με την νέα χιλιετία τα games είναι γεμάτα bugs και οι developers δεν ανησυχούν αφού έχουν τα updates.
Εσείς τι θυμάστε ότι σας έλειπε περισσότερο από εκείνες της εποχές; Πείτε μας στα σχόλια.
Δείτε το best of με τα καλύτερα Amstrad games, διαβάστε όλα τα άρθρα της στήλης Best of ενώ παράλληλα προτείνετε και το επόμενο Top 10 που θα θέλατε να δείτε στο παρακάτω forum topic.
Comments
Αντίθετα εδώ και πανω από μία δεκαετία οι εταιρείες δεν νοιάζονται επειδή έχουν τα online updates.
Από τα καλύτερα best of. Μας ταξίδεψε.