- Μόνιμες Στήλες
- Best Of
- Best of: Τα καλύτερα PS1 games
Best of: Τα καλύτερα PS1 games
HotBest of: Τα καλύτερα PS1 games
Πληροφορίες
Games που αγαπήσαμε στην πρώτη κονσόλα της Sony!+
[Αρχική δημοσίευση: 6/4/15] Η πρώτη κονσόλα της Sony ήταν και η πρώτη για ορισμένους από εσάς που διαβάζετε αυτές τις γραμμές. Οφείλουμε βέβαια να ομολογήσουμε ότι αμέσως μετά την Nintendo, η Sony καθιέρωσε τα exclusives στις κονσόλες, σε ακόμη μεγαλύτερη έκταση, τολμούμε δε να πούμε σε πολύ περισσότερο βαθμό σε σχέση με το PS2.
Τι να πει κανείς για αυτή τη τεράστια επιτυχία της Sony και τις μοναδικές στιγμές που μας χάρισε. Πρέπει εν μέρη να ευχαριστούμε τη Nintendo και την Sega, γιατί αν δεν είχαν εν τέλει απορρίψει τη Sony και το CD-ROM της για τις κονσόλες τους, σήμερα δεν θα είχαμε τα PlayStation που όλοι γνωρίζουμε. Το ντεμπούτο της Sony ως κατασκευάστρια εταιρεία κονσολών, έλαβε χώρα στα τέλη του 1994 στην Ιαπωνία, ενώ περίπου ένα χρόνο μετά, το PlayStation ήρθε στην Ευρώπη και την Βόρεια Αμερική. Παρά το κατώτερο hardware, το PlayStation κατάφερε να ξεπεράσει ακόμα και το Sega Saturn αλλά και το Nintendo 64 τα οποία ήταν οι τότε ανταγωνιστές του, κυρίως με βάση το ρεπερτόριο των games που διέθετε. Σίγουρα μετά από αυτό το αποτέλεσμα, τις Nintendo και Sega έλουσε κρύος ιδρώτας βλέποντας ότι απορρίπτοντας τη Sony, την οδήγησαν στη δημιουργία ενός ακόμη βασικού ανταγωνιστή.
Βέβαια το θέμα του Top 10 μας σήμερα είναι τα παιχνίδια του PlayStation. Για περισσότερες πληροφορίες για την ίδια την κονσόλα μπορείτε να διαβάσετε το "Aφιέρωμα στο PS1". Είναι πάρα πολύ δύσκολο να ξεχωρίσει κάποιος μόνο 10 games για το PS1, μία κονσόλα που ανέδειξε πολλές σειρές και αρκετές από αυτές συνεχίζουν να υπάρχουν σχεδόν 20 χρόνια μετά. Ο ανταγωνισμός είναι πάρα πολύ μεγάλος και σίγουρα τίτλοι που μπορεί να πιστεύετε ότι ανήκουν στην συγκεκριμένη λίστα, μπορεί να λείπουν, όχι γιατί δεν τους αξίζει, αλλά γιατί δεν χωράνε!
Κάθε Best Of δημιουργείται με βάση τις ψήφους σας στο Forum του GameWorld.gr και τις ψήφους των συντακτών. Για κάθε 5 ψήφους αναγνωστών έχουμε μία καταχώρηση στο Top 10, με maximum τις 25 ψήφους που δίνουν 5 καταχωρήσεις. Θυμηθείτε ότι όλες οι απόψεις είναι υποκειμενικές. Αν δεν βρήκατε κάποιο παιχνίδι σε ένα Top 10 τότε σημαίνει ότι δεν κατάφερε να μπει, έστω και οριακά.
[UPDATE: 27/4/22 - Αναλυτικό βίντεο] Δείτε το αναλυτικό μας βίντεο με το οποίο σας αναφέρουμε τα Top 10 PS1 games και ακόμη περισσότερα άξια αναφοράς.
Άξια αναφοράς:
Ape Escape (1999)
Ένα χαριτωμένο 3D Platform από την Sony στο οποίο ελέγχετε τον Spike, ένα αγόρι το οποίο έχει ως στόχο να κυνηγήσει και να πιάσει πιθήκους οι οποίοι έχουν αποδράσει. Χρησιμοποιεί διάφορα gadgets και όσο παίζετε ξεκλειδώνετε νέα gadgets και οχήματα. Οι πίθηκοι από την άλλη έχουν κράνη τα οποία δηλώνουν και το κατά πόσο έχουν ειδοποιηθεί για την παρουσία σας. Για να ολοκληρώσετε κάθε level θα έπρεπε να συλλέξετε έναν συγκεκριμένο αριθμό πιθήκων.
Crash Bandicoot (1996)
Η πρώτη μεγάλη επιτυχία της Naughty Dog ήρθε το 1996, όταν ο Crash έκανε το ντεμπούτο του. Το Crash Bandicoot ήταν ένα άκρως εθιστικό 3D Platform, το οποίο αγαπήθηκε περισσότερο από τους gamers, που χάρισαν στη Sony πάνω από 6 εκατομμύρια πωλήσεις, παρά στους reviewers, που το αξιολόγησαν με μέσο όρο το 8.
Τα καρτουνίστικα γραφικά του ήταν εντυπωσιακά για την εποχή εκείνη, όπως και η παρουσίαση και το soundtrack του. Η υψηλή δυσκολία του χαρακτήρισε την σειρά. Ωστόσο, δέχθηκε κριτική στο θέμα της μη πρωτοτυπίας στο gameplay. Πάντως, ο συμπαθέστατος Crash έγινε η άτυπη μασκότ για την Sony και σίγουρα η σειρά απέκτησε μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μας.
Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back (1997)
Ένα χρόνο μετά ήρθε το sequel, στο οποίο ο Dr. Neo Cortex ξαναχτύπησε. Στον τεχνικό τομέα, το Crash Bandicoot 2 δικαίωσε τις προσδοκίες σε γραφικά και ήχο, ενώ είχε και άκρως διασκεδαστικό gameplay, με νέες δραστηριότητες. Στόχος σας στο Crash 2 ήταν να συλλέξετε αρκετούς κρυστάλλους για να μεταφερθείτε στον εκάστοτε επόμενο κόσμο και να αντιμετωπίσετε το αντίστοιχο boss. Υπήρχε επίσης υψηλό επίπεδο δυσκολίας, με εξαίρεση ορισμένα bosses.
Chrono Cross
Square EA
PS1 (15/8/2000)
Ένα JRPG από την Square, το οποίο βάλαμε στα άξια αναφοράς πολύ απλά επειδή δυστυχώς δεν κυκλοφόρησε στην Ευρώπη. Η Ιαπωνική εταιρεία χρησιμοποίησε την εμπειρία της από το Final Fantasy γαι να μας προσφέρει ένα πρωτοποριακό σύστημα μάχης και ανάπτυξης χαρακτήρα. Υπήρχε επίσης τεράστια ποικιλία χαρακτήρων. Σύμφωνα με το σενάριο ελέγχατε τον έφηβο Serge και πολεμούσατε σε παράλληλα σύμπαντα. Επιτέλους το παιχνίδι μπορεί να το παίξει και η Ευρώπη μέσω του remaster που κυκλοφόρησε.
Final Fantasy IX (2000)
Μία από τις καλύτερες εκδόσεις της σειράς αφού συνέλεξε όλα τα καλά στοιχεία του gameplay από τις προηγούμενες εκδόσεις. Πήγε τα γραφικά ένα επίπεδο πιο πάνω με έναν πολύ όμορφο κόσμο, είχε βάθος στο σύστημα μάχης και απλό κι ευχάριστο σενάριο. Επίσης, θα μπορούσε άνετα να μπει στο Top 10.
Το Final Fantasy IX αποτελεί μία επιστροφή στις ρίζες της σειράς και συγκεντρώνει όλα τα καλά στοιχεία των προηγούμενων εκδόσεων. Βρισκόμαστε στον κόσμο της Gaia όπου μένουν τέσσερις εθνότητες, οι Alexandria, Lindblum, Burmecia και Cleyra. Οι δύο πρώτες έχουν humans, ανθρωποειδή και ανθρωπόμορφα ζώα. Εσείς καλείστε να διαμορφώσετε ένα party χαρακτήρων και να πολεμήσετε στο κλασικό JRPG περιβάλλον της σειράς Final Fantasy. Τα γραφικά είχαν καλύτερη ανάλυση σε σχέση με τα προηγούμενα Final Fantasy και το περιβάλλον έδενε καλύτερα με τους χαρακτήρες, απλά σε σχέση με το Final Fantasy 7 δεν υπήρχε το τόσο εθιστικό και πρωτότυπο για την εποχή gameplay, το πιο ελκυστικό user interface και η χαριτωμενιά των χαρακτήρων.
Dino Crisis 2 (2000)
Ένα Action-Adventure από την Capcom, που αποτελεί παραλλαγή του Resident Evil, μόνο που αντί για ζόμπι έχουμε δεινοσαύρους. Στην πρώτη έκδοση πρωταγωνιστούσε η πράκτορας Regina και μάλιστα παρά τα όποια θέματα στο gameplay ήταν μεγαλύτερη σε διάρκεια από την δεύτερη και άξιζε κάτι παραπάνω από το θάψιμο που έφαγε στα reviews. Τουλάχιστον ο κόσμος την τίμησε. Στο Dino Crisis 2 προστίθεται ο πράκτορας Dylan στο πλευρό της ηρωίδας και κατά την διάρκεια του σεναρίου έχουμε εναλλαγή χαρακτήρων. Όσο σκοτώνετε δεινοσαύρους αποκτάτε Extinction Points, τα οποία ξοδεύετε σε νέα όπλα, upgrades, health packs και πυρομαχικά, ενώ κάνετε save σε υπολογιστές.
Gran Turismo 2
Polyphony Digital, Racing
PS1 (23/3/1999)
To Gran Turismo 2 αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του PS1. Έγινε best seller μόλις 2 εβδομάδες μετά την κυκλοφορία του για την κονσόλα της Sony. Σημαντικό ρόλο στην επιτυχία του έπαιξε το μέγεθος του περιεχομένου, εκτός από την ποιότητά του. Συγκεκριμένα, περιελάμβανε πάνω από 500 οχήματα από 36 κατασκευαστές και πάνω από 27 πίστες, αριθμοί που προκαλούσαν ίλιγγο μόνο στο άκουσμα τους εκείνη την εποχή.
Αποτέλεσε ένα μεγάλο άλμα από το αρχικό Gran Turismo και ήταν ανώτερο από κάθε Racing τίτλο της πρώτης κονσόλας της Sony. Ήταν γεμάτο με περισσότερα αυτοκίνητα, πίστες, τροποποιήσεις για τα οχήματα, καλύτερο soundtrack, περισσότερες άδειες και γενικά αποτέλεσε μία ολοκληρωμένη εμπειρία οδήγησης. Σίγουρα, η σειρά Gran Turismo συνέβαλλε τα μέγιστα στην επιτυχία του PlayStation καθώς ήταν το νούμερο ένα franchise σε πωλήσεις στην πρώτη κονσόλα της Sony. Εννοείται ότι θα έπρεπε να είναι στο Top 10, αλλά επειδή δεν θέλετε δύο games από την ίδια σειρά, καταλαβαίνετε τι ακολουθεί.
MediEvil 1 & 2
Ένα Action-Adventure με στοιχεία Horror το οποίο είχε μια σκοτεινή ατμόσφαιρα και σίγουρα σημάδεψε όσους το έπαιξαν. Είχε Hack 'n Slash χαρακτήρα, καθώς θα έπρεπε να ελέγξετε ένα πλήθος όπλων και αντικειμένων για να ρίξετε στρατιές από οντότητες, με melee ή ranged επιθέσεις, όπως για παράδειγμα με τόξο. Σε διάφορα levels συλλέγατε ένα κρυφό Chalice of Souls, εφόσον σκοτώνατε τους ανάλογους εχθρούς.
Τα χαριτωμένα για την εποχή γραφικά που δημιούργησε η Sony συνοδευόντουσαν και με την ανάλογη spooky μουσική υπόκρουση. Το MediEvil 2 είχε για πρωταγωνιστή ξανά τον ίδιο ήρωα, Sir Daniel Fortesque, ο οποίος ταξίδευε στο Λονδίνο της Βικτωριανής εποχής, ενώ υπήρχε και επιλογή δύο όπλων με αλλαγή (toggle) real-time μέσα στη μάχη, αλλά και μεγαλύτερη γκάμα όπλων.
Το sequel είχε ελαφρώς αναβαθμισμένα γραφικά και την κάμερα πιο κοντά στον χαρακτήρα. Ωστόσο, η διάρκεια παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, γύρω στις έξι ώρες και δεν υπήρχαν κάποιες αξιοσημείωτες αλλαγές στο gameplay σε σχέση με όσα είδαμε στο πρώτο μέρος.
Legacy of Kain: Soul Reaver
Ένα Action-Adventure από την Crystal Dynamics, που μας χάρισε το Tomb Raider. Ελέγχατε τον Raziel, ένα βαμπίρ που πετσόκοβε εχθρούς με Hack and Slash και συνδυασμούς επιθέσεων και finishing. Αντιμετώπιζε humans, διάφορες οντότητες και βαμπίρ. Τα πρώτα δύο είδη σκοτώνονταν με τα νύχια του ήρωα ή κάποιο όπλο. Αλλά τα βαμπίρ...έπρεπε να τα καρφώσετε.
Το παιχνίδι είχε υψηλής ποιότητας γραφικά για την εποχή του και μία Gothic ιστορία που συνδυαζόταν με ατμοσφαιρικά ηχητικά εφέ. Ανά διαστήματα βέβαια είχε λίγο επαναλαμβανόμενο gameplay.
Parasite Eve
Ένα Action RPG Horror από την Square και ένα ακόμη παιχνίδι το οποίο λάτρεψαν οι PlayStation fans αλλά δεν συμπάθησαν όσο θα έπρεπε οι reviewers. Εδώ ηρωίδα είναι η αστυνομικός της Νέας Υόρκης Aya Brea, η οποία προσπαθεί να σταματήσει την Eve, η οποία σχεδιάζει να καταστρέψει το ανθρώπινο είδος.
Τα γραφικά του παιχνιδιού ήταν απίστευτα για τα δεδομένα του 1998 και το gameplay σας καθήλωνε. Απλά το σενάριο ήταν αρκετά linear. Το σύστημα μάχης είχε real-time μάχη με παύση, ενώ υπήρχε και το Active Time Bar στις κινήσεις. Χρησιμοποιούσατε Parasite Energy για Defense, Assistance, Attack ή χρήση αντικειμένων, αλλαγή όπλου ή armor ή για να αποδράσετε. Υπήρχαν μέχρι και εργαλεία αλλαγής των attributes στα όπλα και το armor.
Resident Evil (1996)
Το πρώτο Resident Evil της Capcom επρόκειτο αρχικά να κυκλοφορήσει για το SuperNES το 1993, μετά για το PlayStation ως 3D First-Person Horror Shooter το 1994 και τελικά κατέληξε 3D Third-Person Horror. Διαθέτει άφθονη δράση, επίλυση γρίφων και εκπληκτική ατμόσφαιρα τρόμου με τα ζόμπι, καθώς με την στατική θέση των καμερών, δεν ξέραμε από που θα μας ξεπεταχτούν. Director ήταν φυσικά ο Shinji Mikami.
Εδώ ελέγχετε τον Chris Redfield και την Jill Valentine, μέλη της ομάδας S.T.A.R.S., στην προσπάθειά τους να αποδράσουν από μία έπαυλη στην Raccoon City, γεμάτη ζόμπι και άλλα μεταλλαγμένα πλάσματα. Έχετε περιορισμένα πυρομαχικά και healing, αλλά και περιορισμένο inventory, άρα χρειαζόταν να φυλάτε αντικείμενα σε storage boxes. Υπήρχαν επίσης saves μόνο σε συγκεκριμένες τοποθεσίες. Μπορούσατε επίσης να ανακατέψετε herbs για να δημιουργήσετε συνδυασμούς από healing.
Η μαγκιά ήταν ότι για να κάνετε save θα έπρεπε να ψάξετε και να βρείτε μελανοταινίες, δεν σας δινόντουσαν τα saves απλόχερα. Και εννοείται είχε μια εκπληκτική ατμόσφαιρα τρόμου. Το Resident Evil αποτελεί ένα από τα πρώτα 3D games και μας έκανε να βλέπουμε εφιάλτες, καθώς πέρασε άριστα το αίσθημα τρόμου, με τα ζόμπι να καραδοκούν σε κάθε γωνία. Συν τις άλλοις, θα έπρεπε όχι μόνο να έχουμε καλά αντανακλαστικά και σημάδι, αλλά να τρέξουμε ή να εξοικονομήσουμε resources για να την βγάλουμε καθαρή.
Resident Evil 3: Nemesis
Το τρίτο Resident Evil ήταν η επιτομή του τρόμου. Σου λέει η Capcom "Τερματίσατε τα πρώτα δύο"; Τώρα θα σας βάλω τον τεράστιο Nemesis και θα χεστείτε πάνω σας. Μας έβαλε και για πρωταγωνίστρια την Jill Valentine, κουκλάρα που απεικονίζεται πλέον με καλύτερη μηχανή γραφικών. Επίσης, το σενάριο ήταν πιο τρομακτικό, καθώς πλέον το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού της Raccoon City έχει μετατραπεί σε ζόμπι.
Φυσικά είχαμε κλασικά τα ελάχιστα πυρομαχικά και saves, εξετάσεις αντικειμένων και συνδυασμούς για να λύσετε γρίφους κ.ο.κ. Εννοείται ότι θα μπορούσε και αυτό να μπει άνετα στο Top 10, αλλά...μπήκε το κατά κανόνα καλύτερο Resident Evil.
Spyro the Dragon
Insomniac Games, Platformer
PS1 (23/10/1998)
Ένα 3D Platform που κυκλοφόρησε το 1998. Πρωταγωνιστές είναι ένας νεαρός μωβ δράκος με το όνομα Spyro και ο φίλος του, ο Sparx. Θα πρέπει να απελευθερώσετε τους δράκους φίλους του Spyro, οι οποίοι είναι κλεισμένοι σε κρυστάλλινες φυλακές που βρίσκονται διάσπαρτες σε διάφορους κόσμους. Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο, είναι πως στα αρχικά concepts του παιχνιδιού, o Spyro ήταν… πράσινος, αλλά για καλό όλων μας η Insomniac Games αποφάσισε τελικά να ακολουθήσει το μωβ χρώμα.
Τα levels στο Spyroείχαν άφθονη εξερεύνηση, συλλογή αντικειμένων και κρυσταλλοποιημένους δράκους τους οποίους πρέπει να επαναφέρετε. Υπάρχουν επίσης κλεμμένοι θησαυροί με την μορφή πολύχρωμων gemstones, που βρίσκονται σε εχθρούς και σεντούκια, αλλά και κλεμμένα αυγά δεινοσαύρων. Αν βρείτε όλα τα collectibles τότε ξεκλειδώνατε έναν νέο κόσμο. Ο Spyro έχει δύο επιθετικές κινήσεις. Καταρχήν τρέχει μπροστά και χτυπάει αντικείμενα με το κεφάλι του και κατά δεύτερον εξαπολύει φωτιά. Άρα ανάλογα με τον εχθρό πρέπει να επιλέγετε την σωστή επίθεση. Επίσης, μπορείτε να αιωρηθείτε με τα φτερά σας. Μαζί σας έχετε για φίλο και τον Sparx, ένα κίτρινο δρακάκι.
Ως νέα σειρά, το Spyro the Dragon είχε πολύ καλές πωλήσεις και καλά reviews. Την δημιουργία του soundtrack είχε αναλάβει ο πρώην ντράμερ του γνωστού συγκροτήματος The Police, Stewart Copeland.
Spyro 2: Ripto's Rage!
Στη δεύτερη έκδοση της σειράς ο Spyro έπρεπε να ελευθερώσει ξανά τους άλους δράκους συμπολεμιστές του από κρυστάλλινες φυλακές. Το παιχνίδι είχε νέους χαρακτήρες, όπως μία τσίτα, ένα μυθικό πλάσμα faun, έναν τυφλοπόντικα και μια νεράιδα. Ο Spyro είχε abilities όπως την αιώρηση, το κολύμπι κάτω από το νερό, το να σκαρφαλώνει σκάλες, να χτυπάει με το κεφάλι και να χρησιμοποιεί power-ups.
Ο Sparx, αναπλήρωνε health τρώγοντας πεταλούδες. Στο δρόμο σας βρίσκατε bosses, φυλαχτά και orbs που ολοκληρώνονταν με προαιρετικές αποστολές που σας δίνονταν από NPCs.
Spyro: Year of the Dragon
Insomniac, Sony
10/11/2000
Το τρίτο Spyro ήταν ένα αριστούργημα της Insomniac, το οποίο συνέλεγε όλα τα καλά στοιχεία των προηγούμενων. Ο χαριτωμένος ήρωας γιορτάζει την λεγόμενη Χρονιά του Δράκου, όταν δέχεται εισβολή από την κακή μάγισσα Bianca και τα minions της και κλέβει τα αυγά των Δράκων. Στόχος σας είναι να ταξιδέψετε στα βασίλεια και να νικήσετε μεγάλες ορδές εχθρών. Το παιχνίδι είχε μία ποικιλία από δραστηριότητες, καθώς μπορούσατε να κολυμπήσετε μέσα σε θάλασσα, να χρησιμοποιήσετε αντικείμενα όπως skateboard, είχατε για συντροφιά σας συμπολεμιστές, όπως μια πάπια στρατιώτη που πετάει ή ένα Yeti που ξυλοφορτώνει, ενώ μιλούσατε και με διάφορους χαριτωμένους NPCs.
Υπήρχε μεγάλη πρωτοτυπία από δραστηριότητες, όπως για παράδειγμα ακόμα και στοιχεία 2D top-down Shooter. Επίσης τα γραφικά του παιχνιδιού και τα animations ήταν εξαιρετικά, από τα καλύτερα για τα δεδομένα εκείνης της χρονιάς.
Street Fighter Alpha 3
Η συγκεκριμένη έκδοση της σειράς έγινε αγαπητή περισσότερο στους reviewers και λιγότερο στους παίκτες, εμένα δεν με ενθουσίασε. Στα χτυπήματα η Capcom αντικατέστησε τα sprites με πολύγωνα, ώστε να ελευθερώσει μνήμη για τα πιο λεπτομερή animations των χαρακτήρων. Στους χαρακτήρες έχουμε τις Γερμανίδες Juli και Juni που ανήκουν στην φρουρά του Bison.
Στην έκδοση αυτή δεν υπήρχαν τα Manual και Auto modes από τα προηγούμενα Street Fighter Alpha, αλλά τρία playing styles. To κλασικό με Super Combo τριών επιπέδων, το X με το οποίο μετά το Super Combo αποκτάτε πρόσβαση σε μία πανίσχυρη Super Combo κίνηση (δεν μπορείτε να κάνετε air block ή Alpha Counters) και το V με το οποίο εκτελείτε custom combos, αλλά όχι Super Combos. Έχετε πάντως το καλύτερο Attack Power αλλά λιγότερο Defense. Επίσης το παιχνίδι αυτό είχε Guard Power Gauge το οποίο άδειαζε όσο αμυνόσασταν κι αν άδειαζε τελείως τότε δεν μπορούσατε να αμυνθείτε.
Tony Hawk's Pro Skater 2
Το παιχνίδι της Neversoft είχε τα καλύτερα reviews στο PS2, απλά γιατί το γουστάρανε κυρίως οι Αμερικανοί. Είχε εκπληκτικά γραφικά, πιο εύκολο gameplay λόγω των manuals και cash rewards, αλλά και μεγαλύτερη ποικιλία από σανίδες και κόλπα.
Vagrant Story
Ένα RPG από την Square, το οποίο θεωρώ αρκετά υποτιμημένο. Απλά δεν το ψηφίσατε. Είχε άλλο στυλ από τα games της. Δεν είχε shops ή αλληλεπίδραση με άλλους χαρακτήρες. Δημιουργούσατε όμως όπλα και τους βάζατε mods, ενώ υπήρχε και επίλυση γρίφων.
Ηρωίδα ήταν η πράκτορας Ashley Riot, η οποία κατηγορείται για δολοφονία που δεν έκανε. Τελικά κατέληξε να πολεμάει διάφορα πλάσματα, αρκετά από τα οποία βρίσκονταν μέσα σε ατμοσφαιρικά dungeons . Αποθεώθηκε από τους reviewers, αλλά οι gamers δεν το τίμησαν ιδιαίτερα.
Pro Evolution Soccer 1 & 2
Οι πρώτες εκδόσεις του Pro Evolution Soccer είχαν πραγματικά απίστευτα γραφικά για την εποχή τους. Το gameplay του Pro ήταν πιο Arcade από το αντίστοιχο του FIFA. Ήταν άκρως εθιστικό ενώ ξεχώριζε και η πολύ καλή περιγραφή αγώνα.
Στο Pro Evolution Soccer 2 άλλαξε η μηχανή γραφικών και εκεί ναι μεν τα γραφικά του παιχνιδιού βελτιώθηκαν ως προς την ανάλυση, ωστόσο τα μοντέλα των ποδοσφαιριστών είχαν αρκετά προβλήματα στην εμφάνιση. Αφήστε δε που η περιγραφή άλλαξε και εμένα προσωπικά με ξενέρωσε. Γενικά στα πρώτα PES οι σχολιαστές μιλούσαν όποτε το θυμόντουσαν.
Πάντως σε σχέση με το FIFA, το PES είχε πιο απλό και προσιτό gameplay, αλλά υστερούσε στη βάση δεδομένων των ομάδων και των παικτών.
Medal of Honor
Μετά το GoldenEye 007 που παρότι FPS κυκλοφόρησε μόνο στο Nintendo 64, το Medal of Honor έκανε την συνέχεια για χάρη της Sony και σημείωσε μεγάλη επιτυχία. Το δημοφιλές FPS λάμβανε χώρα στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Αναλαμβάνατε τον ρόλο του υπολοχαγού Jimmy Patterson, ο οποίος έπρεπε να πραγματοποιήσει αποστολές, όπως σαμποτάζ, διάσωση συμπολεμιστών του κ.α.
Υποστήριζε split-screen Deathmatch mode, ενώ ξεκλειδώνατε χαρακτήρες με cheat codes, όπως ιστορικές προσωπικότητες.
Μερικά ακόμη games άξια αναφοράς στο PS1 ήταν τα WWF SmackDown! 2: Know Your Role, Tony Hawk's Pro Skater 1 και 3, PaRappa the Rapper, Colin McRae Rally 2.0, Colony Wars, Final Fantasy VIII, Wipeout 3, Final Fantasy Chronicles, Tekken 2, Einhander, Grandia, Oddword: Abe's Exodus, Ridge Racer Type 4, Driver, Spider-Man, Tenchu: Stealth Assassins, Lunar 2: Eternal Blue Complete, Alundra, Medal of Honor Underground, Need for Speed: High Stakes, Oddworld: Abe's Oddysee, Dino Crisis, Rollcage Stage II, Metal Slug X, Xenogears, International Superstar Soccer, FIFA 2001, FIFA 2002, Dead or Alive, Knockout Kings 2001, Fear Effect 2: Retro Helix, Bushido Blade, Final Fantasy Tactics, DOOM, Breath of Fire IV, Wipeout XL και Parasite Eve II.
Ακολουθεί το Top 10 με τα καλύτερα PS1 games.
10: Crash Team Racing
Naughty Dog, Sony
20/10/1999
Ποιος είπε ότι οι κλώνοι δεν είναι καλοί; Ξέρετε πόσα games-κλώνους έχετε παίξει μέχρι σήμερα; Διότι δεν γινόταν μόνο η Nintendo να έχει το Super Mario Kart και η μισητή (τότε) αντίπαλός της Sony να μείνει με σταυρωμένα τα χέρια. Αρχικά λοιπόν η Naughty Dog (διότι οι αντιγραφές συμβαίνουν και στα καλύτερα σπίτια) παρουσίασε μια αρχική έκδοση του παιχνιδιού στη Sony, η οποία όταν το είδε είπε "Α πολύ ωραίο Mario Kart Clone. Βάλε τους χαρακτήρες της σειράς Crash πάνω".
Στο παιχνίδι περνούσατε μέσα από ερωτηματικά και συλλέγατε διάφορα power-ups για να επιταχύνετε ή να χτυπήσετε τους εχθρούς σας, τα καρτ στριφογυρνούσαν ή τούμπαραν με στυλ Mario Kart και υπήρχε μέχρι και τετραπλό multiplayer! Το αποτέλεσμα ήταν ότι οι fans της Sony το γούσταραν και δεν πολυνιάστηκαν κιόλας για την αντιγραφή. Σου λέει "Αγαπητή Nintendo...σας κατουράμε. Πηγαίντε και παίξτε κάθε χρόνο Mario, Zelda και Metroid εσείς".
- Silent Hill
Konami, Survival Horror
PS1 (31/1/1999)
To Silent Hill ήταν το πρώτο Survival Horror της Konami και η απάντηση της εταιρείας προς το Resident Evil της Capcom. Το Silent Hill επικεντρώθηκε όμως περισσότερο σε στοιχεία Adventure και Horror, παρά στο Action στοιχείο που είχε η σειρά Resident Evil. Έδωσε δηλαδή περισσότερο έμφαση στο χαρακτήρα και την ιστορία. Η ιστορία έχει ως πρωταγωνιστή τον Harry Mason, ο οποίος αναζητά την χαμένη υιοθετημένη κόρη του Cheryl, στη μυστηριώδη πόλη του Silent Hill. Το gameplay έχει εξερεύνηση, επίλυση γρίφων και ένα σύστημα μάχης. Η οπτική είναι τρίτου προσώπου, με την κάμερα να αλλάζει ανά διαστήματα σε συγκεκριμένες γωνίες. Αντιλαμβάνεστε ότι έχετε χαμηλό health από τους χτύπους της καρδιάς σας και υπάρχουν melee όπλα και πιστόλια, ωστόσο μην περιμένετε την ευρεία γκάμα του Resident Evil.
Επίσης ο Harry έχει ασταθές σημάδι άρα χρειάζεστε μεγάλη ακρίβεια. Ένα ραδιόφωνο σας δίνει στοιχεία για την παρουσία οντοτήτων κοντά σας, χαρακτηριστικό στοιχείο τρόμου της σειράς, ενώ θα πρέπει να συλλέξετε και χάρτες περιοχών. Δύο ακόμη στοιχεία τρόμου ήταν η περιορισμένη ορατότητα και ο φακός που έφεγγε μόλις λίγα μέτρα μακριά σας. Το Silent Hill θεωρείται ως μια από τις πιο τρομακτικές εμπειρίες που έχει να προσφέρει το PlayStation 1 και έχει αναμφισβήτητα μία από τις καλύτερες ιστορίες. Η σειρά έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από το λογοτεχνικό είδος του ψυχολογικού τρόμου, με τους χαρακτήρες της να είναι ως επί το πλείστον καθημερινοί άνθρωποι.
9: Castlevania: Symphony of the Night
Platform-Adventure - Action Role-Playing
Konami (PS1 - 2/10/97) - (Sega Saturn - 25/6/97)
Η σειρά Castlevania έχει κάνει την εμφάνισή της σε αρκετές πλατφόρμες, ξεκινώντας από το NES, με αποκορύφωμα του κατά πολλούς κορυφαίο Super Castlevania IV στο SNES. Έτσι δεν χρειάστηκε και πολύ για να κυκλοφορήσει στο PlayStation από την Konami, υπό τον τίτλο Castlevania: Symphony of the Night. Πιστό στις ρίζες του, το συγκεκριμένο Metroidvania είναι το sequel του Castlevania: Rondo of Blood και έχει ως πρωταγωνιστή το γιο του Dracula, τον Alucard.
Ο Alucard μπορούσε να μεταμορφωθεί και το παιχνίδι έκρυβε νέους εχθρούς και bosses αν το τερματίζατε. Υπήρχε επίσης μια ευρεία γκάμα όπλων, inventory και άλλα RPG στοιχεία. Ο Alucard διέθετε 4 abilities, το strength για την επίθεση, το constitution για την άμυνα, το intelligence για τις μαγικές επιθέσεις και τα sub-weapons και το luck, δηλαδή το πόσο συχνά θα του πέφτουν καλά αντικείμενα αλλά και οι πιθανότητες για critical hit.
Το Symphony of the Night αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για την σειρά Castlevania. Εισήγαγε τη σειρά σε ένα νέο στυλ μη γραμμικού gameplay και είχε έναν εκτενή χάρτη και κάποια στοιχεία RPG που σχεδόν όλοι οι 2D διάδοχοί του μιμήθηκαν στο μέλλον. Δυστυχώς πούλησε πολύ λιγότερα από όσα όφειλε, τόσο λόγω κακού marketing, όσο και διότι τα 3D games είχαν αρχίσει ήδη να γίνονται της μόδας.
8: Tomb Raider
Core Design, Action-Adventure – Puzzle-platform
PS1 (25/11/1996) - Sega Saturn (25/10/1996) - PC (22/11/1996) - N-Gage (7/10/2003)
To πρώτο κεφάλαιο της θρυλικής σειράς Tomb Raider κυκλοφόρησε το 1996 για το PlayStation. Ως ένα από τα πρώτα 3D games με εξαιρετική ποιότητα, είχαμε την ανάδειξη της πρώτης θηλυκής, εμβληματικής πρωταγωνίστριας στο gaming. Η αναγνωρισιμότητα της Lara Croft, την οποία δημιούργησε ο Toby Gard, είναι τεράστια μέχρι και σήμερα, καθώς κάθε λίγα χρόνια κυκλοφορούν νέα games και ταινίες.
Τα γραφικά ήταν εντυπωσιακά, με λεπτομερή πολύγωνα, παρότι βρισκόμασταν στο ξεκίνημα της 3D εποχής. Σημαντικό καινοτόμο στοιχείο ήταν η αλληλεπίδρασή μας με το περιβάλλον και η σωστή ανάμειξη στοιχείων Action και Adventure. Η περιπέτεια της Lara Croft, ξεκινάει όταν προσλαμβάνεται από μία πλούσια επιχειρηματία, την Jacqueline Natla, για να ανακτήσει ένα κομμάτι ενός κειμηλίου που ονομάζεται Scion, από τη χαμένη πόλη της Vilcabamba.
Η Lara πήγαινε σε διάφορες χώρες, μεταξύ αυτών και την Ελλάδα, δεν κάνω ποτέ spoilers, αλλά εδώ δεν μπόρεσα να αντισταθώ, ενώ υπήρχε χειροκίνητος έλεγχος κάμερας αλλά και αυτόματη εναλλαγή σε άλλη κάμερα, ανάλογα με το που βρίσκεστε. Στις κονσόλες σώζατε με κρυστάλλους, αλλά στα PC όπου γουστάρατε. Αν πεθαίνατε γυρνούσατε στο προηγούμενο Save. Εξερευνούσατε τάφους και σκοτώνατε διάφορους εχθρούς, ενώ υπήρχε και επίλυση γρίφων, καθώς θα έπρεπε να εξερευνήσετε καλά το περιβάλλον γύρω σας. Η Lara μπορούσε να περάσει από στενά περάσματα, να κολυμπήσει ή να κάνει barrel roll, ενώ είχε και συνδυασμούς κινήσεων. Η στόχευση γινόταν με target lock, κάτι που όμως δεν της επέτρεπε να πιαστεί ταυτόχρονα από άκρες ενώ έπεφτε. Πέρα από τα δύο πιστόλια, στην πορεία αποκτούσε και νέα όπλα, ενώ μπορούσε να συλλέξει νέα αντικείμενα ή να σπρώξει κάποια για να προχωρήσει παρακάτω. Τέλος, το παιχνίδι είχε και κρυφά μυστικά.
Το Tomb Raider ήταν εμπορικά επιτυχημένο. Η πληθωρική καλλονή Lara Croft πούλησε πάνω από 7 εκατομμύρια αντίτυπα σε όλο τον κόσμο. Θεωρείται ακόμη μία μεγάλη επιρροή στη βιομηχανία του gaming, καθώς αποτέλεσε πρότυπο για πολλά 3D Action-Adventures που ακολούθησαν.
- Syphon Filter
Sony Bend
9/7/1999
Ένα Stealth Action-Adventure το οποίο κυκλοφόρησε ένα χρόνο μετά το Metal Gear Solid, μόνο που αυτό ήταν ένα από τα πρώτα Stealth games με Full 3D γραφικά. Μάλιστα κατά την ανάπτυξη επρόκειτο να ακυρωθεί πολλές φορές, αφού ορισμένοι developers δεν είχαν έμπνευση για το πως θα το αναπτύξουν και κάποιοι δεν είχαν εμπειρία στη δημιουργία των games. Τελικά ευτυχώς κυκλοφόρησε και έγινε πολύ αγαπητό.
Πρωταγωνιστές ήταν οι πράκτορες Gabriel Logan και Lian Xing, οι οποίοι είχαν αποστολή από την Αμερική να τα βάλουν με μία Γερμανική τρομοκρατική οργάνωση. Το gameplay περιελάμβανε Stealth κίνηση, όταν στοχεύατε υπήρχε κάμερα πρώτου προσώπου, ενώ υπήρχε και επίλυση γρίφων. Υπήρχε επίσης ένδειξη ραντάρ, περιστροφή της κάμερας όπου θέλατε και κλείδωμα στόχου, ενώ θα έπρεπε όποτε βλέπατε εχθρούς να τους εξοντώνετε αθόρυβα.
6: Resident Evil 2
Capcom, Survival Horror
PS1 (29/1/1998) – PC (28/2/1999) – Nintendo 64 (31/10/1999) – Dreamcast (6/12/1999)
Το απιστευτά επιτυχημένο sequel της σειράς Resident Evil, επρόκειτο να κυκλοφορήσει σαν Resident Evil 1.5 αντί για Resident Evil 2. Διέφερε ριζικά από το προϊόν που τελικά κυκλοφόρησε και απορρίφθηκε στο στάδιο της ανάπτυξης, αφού θεωρήθηκε βαρετό από τον παραγωγό του, Shinji Mikami. Ο επανασχεδιασμός που προέκυψε, εισήγαγε διαφορετικές ρυθμίσεις και μια πιο κινηματογραφική παρουσίαση της ιστορίας.
Η ιστορία του λαμβάνει χώρα δύο μήνες μετά τα γεγονότα του πρώτου μέρους, στη Raccoon City. Ο T-Virus από την φαρμακευτική εταιρία Umbrella εξαπλώνεται και οι δύο πρωταγωνιστές είναι αυτή τη φορά ο Leon S. Kennedy και η Claire Redfield, αδερφή του Chris από το πρώτο μέρος. Το δεύτερο μέρος είχε ακόμη καλύτερα γραφικά, πιο εκρηκτική ατμόσφαιρα και καλύτερο σενάριο, γεμάτο ένταση. Δέχθηκε λίγο κριτική για τον χειρισμό και το voice acting, αλλά πέτυχε άριστα τον σκοπό του σε θέμα τρόμου. Υπήρχαν νέα όπλα, νέα animations όποτε οι ήρωες τραυματίζονταν και βέβαια ελάχιστα resources.
Η βασικότερη προσθήκη ήταν το Zapping, καθώς οι δύο ήρωες μπλέκονταν με διαφορετικούς γρίφους και ιστορίες ταυτόχρονα, ενώ ανάλογα με τις κινήσεις σας είχαμε διαφορετικές καταλήξεις στην πλοκή, κάτι που ανέβαζε το ενδιαφέρον κατακόρυφα. Συν τις άλλοις είχαμε και minigames. Το Resident Evil 2 ήταν μία από τις πιο πολυαναμενόμενες συνέχειες της εποχής του και τελικά αποδείχθηκε ένα καταπληκτικό sequel, που θεωρείται ακόμα ως το καλύτερο Resident Evil στο PlayStation 1.
5: Crash Bandicoot 3: Warped
Naughty Dog, Platform
PS1 (5/3/1998)
Όπως η Sega με τον Sonic και η Nintendo τον Mario, έτσι και η Sony έπρεπε να βρει την δικιά της μασκότ. Και την βρήκε στο πρόσωπο του Crash. To Crash Bandicoot : Warped ήταν το τρίτο της σειράς και αποτέλεσε μία από τις καλύτερες Platform εμπειρίες. Η ιστορία του παιχνιδιού λαμβάνει μέρος αμέσως μετά τα γεγονότα του δεύτερου μέρους. Tα ερείπια ενός διαστημικού σταθμού που ονομάζεται Cortex Vortex ανήκαν στον κακό της σειράς, Doctor Neo Cortex, καθώς όμως προσγειώθηκαν στη Γη εξαπέλυσαν μία κακιά οντότητα που είναι γνωστή ως Uka Uka, ο μικρός κακός δίδυμος αδερφός του Aku Aku.
O Uka Uka λοιπόν ενώνει τις δυνάμεις του με τον Cortex και τον Doctor Nefarious Tropy, ο οποίος έχει εμμονή με το χρόνο, σχεδιάζοντας να συγκεντρώσουν ισχυρά κρύσταλλα στην αρχική τους τοποθεσία στο χρόνο χρησιμοποιώντας την ενέργεια τους για να υποδουλώσουν τη Γη. Πρωταγωνιστές είναι ο Crash Bandicoot και η νεαρή αδελφή του Coco. Αποστολή τους είναι να ταξιδέψουν μέσα στο χρόνο και να αποτρέψουν το κακό συλλέγοντας τους κρυστάλλους πρώτοι.
Το Crash Bandicoot : Warped είχε επαινεθεί παγκοσμίως από κριτικούς, οι οποίοι βρήκαν υψηλή την ποιότητα του σε πολλούς τομείς όπως του gameplay, των γραφικών και του ήχου. Στην Ιαπωνία, ξεπέρασε τις πωλήσεις των δύο προκατόχων του και έγινε ο πρώτος μη ιαπωνικός τίτλο που πούλησε πάνω από ένα εκατομμύριο αντίτυπα στη χώρα. Στόχος σας σε κάθε level είναι να βρείτε τον κρύσταλλο και σε κάθε κόσμο θέλετε συγκεκριμένο αριθμό κρυστάλλων για να περάσετε. Υπάρχουν bonus levels, bosses, καλύτερα γραφικά από τα προηγούμενα games της σειράς και το κλασικό gameplay της σειράς. Υπάρχουν checkpoints, TNT boxes που εκρύγνονται σε τρία δεύτερα ή Nitro boxes που εκρήγνονται άμεσα, αλλά και πολλά κρυφά αντικείμενα που μπορείτε να αποκτήσετε.
4: Tekken 3
Namco, Fighting
PS1 (12/9/1998) – Arcade (20/3/1997)
Το τρίτο κεφάλαιο της δημοφιλούς fighting σειράς, κυκλοφόρησε στο PlayStation 1 και ήταν το αποκορύφωμα των 3D fighting games. Ήταν το πρώτο παιχνίδι που κυκλοφόρησε για το Arcade Namco System 12, παρουσιάζοντες μεγάλες βελτιώσεις σε σχέση με τα δύο αρχικά Tekken. Το Tekken 3 διατηρεί το ίδιο σύστημα μάχης με τους προκατόχους του, αλλά φέρνει πολλές βελτιώσεις όπως πολύ πιο λεπτομερή γραφικά και animations, 15 νέους χαρακτήρες, πιο σύγχρονη μουσική και ταχύτερο gameplay. Συνολικά είχαμε 23 χαρακτήρες. Το παιχνίδι πούλησε πάνω από 8 εκατομμύρια αντίτυπα.
Σεναριακά βρισκόμαστε 15 χρόνια μετά από το τουρνουά King of the Iron Fist 2, όπου ο Heihachi Mishima έχει μια παραστρατιωτική οργάνωση. Στη νέα έκδοση οι χαρακτήρες πηδούν σε πιο λογικό ύψος. Τα sidesteps για αποφυγή χρησιμοποιούνται περισσότερο, καθώς τα άλματα δεν μπορούν πλέον να σας γλιτώσουν από όλες τις επιθέσεις. Υπάρχουν ταχύτερα recoveries όποτε πέφτετε, περισσότερα είδη αποφυγής από tackles και stuns και νέα combos. Προστέθηκαν επίσης νέα minigame. Το Tekken Force που είχε στοιχεία Beat 'Em Up καθώς παλεύατε με εχθρούς υπό την μορφή side-scrolling σε διάφορα stages και το Tekken Ball, που ήταν Beach Volley.
3: Final Fantasy 7
Square, Role-Playing
PS1 (7/9/97), PC (25/6/98)
Ένα RPG θρύλος για πολλούς και όχι άδικα. Μπορεί να το είδαμε στο PS1 και αργότερα στα PC αλλά δε προοριζόταν για την κονσόλα της Sony. Η ανάπτυξη του Final Fantasy VII ξεκίνησε το 1994 και η Square είχε ως στόχο να το λανσάρει στο SNES μεταπηδώντας στην πορεία στο Nintendo 64. Στη συνέχεια όμως, υπήρξε πρόβλημα με την χωρητικότητα της κασέτας του N64, ένα από τα πολλά θέματα που αντιμετώπιζε η Nintendo με την...εμμονή της στα cartridges και την καταπολέμηση της πειρατείας. Έτσι η Square αποφάσισε να κυκλοφορήσει το Final Fantasy VII σε CD για το PlayStation.
Το Final Fantasy VII ήταν το πρώτο της σειράς με 3D γραφικά, άκρως χαριτωμένα, ενώ διαθέτει full rendered χαρακτήρες σε pre-rendered backgrounds. Στο σενάριο, ο Cloud Strife είναι ένας μισθοφόρος που παίρνει μέρος σε μία οικολογική τρομοκρατική οργάνωση με την ονομασία AVALANCHE για να σταματήσει την εταιρεία Shinra, που ελέγχει το κόσμο και «ρουφάει» τη ζωή του πλανήτη για τη χρήση της ως πηγή ενέργειας.
Το παιχνίδι έχει έναν world map και στην πορεία λαμβάνετε οχήματα για να μπορέσετε να ταξιδέψετε πιο εύκολα και να περάσετε διάφορες περιοχές. Μπορείτε επίσης να καβαλήσετε τα Chocobos, ένα φανταστικό είδος ζώου που θυμίζει πτηνό. Υπάρχει αλληλεπίδραση με χαρακτήρες, minigames , αλλά και καταστήματα και πανδοχεία. Στα shops αγοράζετε και πουλάτε αντικείμενα, όπως όπλα, armor και άλλα αξεσουάρ. Στα πανδοχεία ξεκουράζεστε για να αναπληρώσετε hit points και mana. Η μάχη έχει το σύστημα Active Time Battle, οι χαρακτήρες έχουν hit points και magic points, ενώ μπορούν να χρησιμοποιήσουν όπλα, μαγεία, να χρησιμοποιήσουν μαγεία ή να κάνουν summon τέρατα.
Γεγονός είναι πως το Final Fantasy VII έχει αναγνωριστεί ως το παιχνίδι που διέδωσε τα JRPG εκτός της Ιαπωνίας, καθώς ήταν απλό, κατανοητό, εντυπωσίασε με το ντεμπούτο των 3D γραφικών και είχε ένα πολύ εύχρηστο user interface.
2: Gran Turismo
Polyphony Digital, Sony
8/5/1998
Το πρώτο Gran Turismo που βγήκε το 1997 έγινε αμέσως το καλύτερο Racing για την εποχή του. Τότε κάθε κάτοχος PlayStation μπορούσε άνετα να κάτσει στην κονσόλα του και να παίξει ένα εκπληκτικό 3D Racing, με δυνατά για τα δεδομένα της χρονιάς γραφικά, χωρίς να χρειάζεται να ακουμπάει 50άρικα στα Arcade. Χρειάστηκε 5 χρόνια για να αναπτυχθεί και είχε 140 αυτοκίνητα και 11 διαδρομές, ενώ πούλησε 10,85 εκατομμύρια αντίτυπα, δηλαδή ήταν το Νο.1 σε πωλήσεις παιχνίδι του PlayStation.
Το παιχνίδι είχε πολύ καλό A.I. και διέθετε δύο modes. δύο modes. Στο Arcade mode επιλέγατε διαδρομές και αυτοκίνητα και κερδίζοντας ξεκλειδώνατε νέα αυτοκίνητα και νέες διαδρομές. Στο Gran Turismo mode μαθαίνατε διπλώματα οδήγησης για να μπορέσετε να αγωνιστείτε και αποκτούσατε credits, trophies και prize cars. Με τα credits αγοράζατε οχήματα, parts για upgrade και κάνατε tuning. Το βάθος στο gameplay του, η μεγάλη διάρκειά του με τα τόσα οχήματα και βέβαια τα εκπληκτικά γραφικά του, το ανάγουν σε ένα από τα καλύτερα PlayStation games.
1: Metal Gear Solid
Konami, Action-Adventure / Stealth
PS1 (3/9/1998)
Το πρώτο Metal Gear Solid ήταν δημιούργημα του θρυλικού Ιάπωνα game designer Hideo Kojima, ο οποίος ήταν game designer, director και ανέλαβε ακόμα και την παραγωγή στην Kojima Productions, την οποία διατηρεί μέχρι και σήμερα. Το 1998, οκτώ χρόνια μετά από τα Metal Gear των NES, η Sony κατάφερε να κλείσει μία μεταγραφή...αεροδρομίου, έχοντας τον Kojima στο πλευρό της να της φτιάχνει το Metal Gear Solid, μια σειρά που τον ανέδειξε στο ανώτερο ράφι της gaming βιομηχανίας.
Το σενάριο έχει τον Solid Snake, ενός στρατιώτη ο οποίος διεισδύει σε μια εγκατάσταση πυρηνικών όπλων για την εξουδετέρωση της τρομοκρατικής απειλής από την FOXHOUND, μία μονάδα ειδικών δυνάμεων. Ο Snake πρέπει να αντιμετωπίσει μεγάλες ομάδες στρατιωτών, αποτρέποντας την έναρξη μίας πυρηνικής επίθεσης. Την εμφάνισή τους κάνουν και κάποια κινηματογραφικά cutscenes χρησιμοποιώντας τη μηχανή γραφικών του παιχνιδιού, ενώ υπήρξε και πλήρες voice acting, με την χαρακτηριστική φωνή του David Hayter ως Snake.
Το Metal Gear Solid καθιέρωσε το Stealth στοιχείο στα Action games, ενώ τόλμησε πρωτοποριακά για την εποχή στοιχεία. Ήταν 3D αλλά διέθετε καταρχήν μια top-down κάμερα και στη συνέχεια εναλλαγή της κάμερας, πότε σε Third-person (στα σημεία κάλυψης) και πότε σε First-Person (στη στόχευση). Είναι ο απόλυτος στρατιωτικός εξομοιωτής για τους μοναχικούς κομάντο που εισβάλουν σε μία στρατιωτική βάση γεμάτοι στρατιώτες και ανατρέπουν όλα τα εις βάρος τους προγνωστικά.
Το στοιχείο Stealth σας ανάγκαζε να αδρανοποιήσετε ή να σκοτώσετε τους εχθρούς σας. Θα έπρεπε να κρυφτείτε για να μην εντοπιστείτε, διότι αν οι φρουροί καλούσαν για βοήθεια τότε θα την είχατε άσχημα. Ο Solid Snake μπορεί να σκύψει, να συρθεί, να κρυφτεί πίσω από αντικείμενα, μέσα σε κουτιά ή να κάνει θόρυβο για να αποσπάσει την προσοχή των εχθρών. Τα boss fights ήταν άκρως πρωτοποριακά για την εποχή, καθώς θα έπρεπε να βρείτε συγκεκριμένες αδυναμίες για να τα νικήσετε, ενώ είχατε και βοήθεια μέσω ασυρμάτου από την ομάδα υποστήριξής σας. Όλα αυτά μέσα ελέγχοντας μια γκάμα από όπλα και gadgetsΤο στοιχείο Stealth σας ανάγκαζε να αδρανοποιήσετε ή να σκοτώσετε τους εχθρούς σας. Θα έπρεπε να κρυφτείτε για να μην εντοπιστείτε, διότι αν οι φρουροί καλούσαν για βοήθεια τότε θα την είχατε άσχημα. Ο Solid Snake μπορεί να σκύψει, να συρθεί, να κρυφτεί πίσω από αντικείμενα, μέσα σε κουτιά ή να κάνει θόρυβο για να αποσπάσει την προσοχή των εχθρών. Τα boss fights ήταν άκρως πρωτοποριακά για την εποχή, καθώς θα έπρεπε να βρείτε συγκεκριμένες αδυναμίες για να τα νικήσετε, ενώ είχατε και βοήθεια μέσω ασυρμάτου από την ομάδα υποστήριξής σας. Όλα αυτά μέσα ελέγχοντας μια γκάμα από όπλα και gadgets και ένα άκρως ψαγμένο σενάριο, το οποίο εξίταρε τους fans της σειράς σχεδόν σε όλες τις εκδόσεις.
Το Metal Gear Solid ήταν η αρχή μίας νέας εποχής του gaming, που ενέπνευσε μελλοντικά games, ενώ θεωρείται ως ένας από τους μεγαλύτερους και πιο σημαντικούς τίτλους όλων των εποχών.
Επόμενο Best Of
Αυτά ήταν τα 10 καλύτερα Playstation 1 games. Η επιλογή έγινε με βάση τις δικές σας ψήφους στο Forum και την γνώμη των συντακτών του GameWorld. Για εσάς ποιος είναι ο καλύτερος τίτλος του PlayStation; Περιμένουμε τις απόψεις σας στα σχόλια.
Κάθε Top 10 που διαβάζετε προκύπτει μετά από ψηφοφορία αναγνωστών και συντακτών που διεξάγεται πάντοτε μέσω του Forum. Διαβάστε επίσης το Top 10 που αφορούσε τα 10 καλύτερα Racing games.
Μπείτε στο forum topic της στήλης Best Of και ψηφίστε για το επόμενο Best of.
Comments
Με αυτο, το Resident Evil 2, το Tomb Raider και το Tekken 3 πραγματικα μεγαλωσαμε.
Καλα παιχνιδια βγαινουν και τωρα με απιστευτα γραφικα, αλλα τοσα καλα και πολλα games μαζι δεν πιστευω να ξαναδουμε ποτε!!!
Ηταν η χρυση εποχη οπως και να το κανουμε...
Η σκηνή που όταν ξανάμπαινες στο σχολείο(μετά που δεν ήταν σκοτάδια) ,σε μία αποθήκη που πρίν ήταν άδεια και μετά πεταγόταν μία γάτα και ακουγόταν ένας ξαφνικός θόρυβος απο ένα ντουλάπι ακόμα την θυμάμαι.Νομίζω απο πλευράς σασπένς και ατμόσφαιρας θα το ζήλευαν και παιχνίδια του σήμερα.
Γενιές και γενιές πάντα ήταν το αγαπημένο παιχνίδι .Μάλλον ήταν και παραμένει ο λόγος που δεν άλλαξα ποτέ την SONY.
Μιλάμε φυσικά για την χρυσή εποχή του gaming με σειρές παιχνιδιών σταθμούς , που άλλαξαν την βιομηχανία μέχρι σήμερα!!
Αλλα πολυ καλη λιστα για ολα τα γουστα
Προσωπικά, στην θέση του RE: 2 θα έβαζα το RE: 3 Nemesis!
Σιγουρα μπορει να βγει ενα top 100 και να ειναι ολα παιχνδαρες !!
Kula World
Abe's Oddysee
Pandemonium
Φυσικά κορυφή το Metal Gear Solid!
Τα προσθέσαμε στα άξια αναφοράς. Όπως επίσης σήμερα δημιουργήσαμε και βίντεο.