Flashback (1992)

Μάνος Γρυπάρης
Μάνος Γρυπάρης

Μάνος Γρυπάρης  

Κάντε subscribe να περάσουμε το GameWorld. ➜ http://Youtube.com/ManosGryparis
 
0.0 (0)
0 2 0 0 0
Flashback (1992)

Flashback (1992)

Πληροφορίες

Είδος
2D Platform Adventure
Format
PC (Primary version tested), Amiga, Acorn Archimedes, Mega Drive, SNES, 3DO, Atari Jaguar, Mac, iOS, Dreamcast, Switch, PS4, Xbox One
Εκδότης
US Gold
Ανάπτυξη
Delphine Software International
Παίκτες
1
Ελάχιστες απαιτήσεις
1MB RAM, Επεξεργαστής Intel 80286, Κάρτα γραφικών VGA 265 ή ανώτερη, Χώρος στο σκληρό δίσκο 8MB
Κυκλοφορία
1992-01-01

Forum

Forum
https://www.gameworld.gr/forum/78/163143-flashback#265112

Αναζητώντας την χαμένη μνήμη σε έναν εξωγήινο κόσμο.

Η Γαλλική εταιρεία ανάπτυξης Delphine Software International είχε αποδείξει ότι έχει τεράστιο ταλέντο. Είχε αναπτύξει το 1991 το Another World, ένα Platform Adventure, το οποίο άφησε εποχή και συζητήθηκε ιδιαίτερα για την δράση του και την ατμόσφαιρά του. Την αμέσως επόμενη χρονιά, η Delphine το πήγε ένα βήμα παραπάνω και προκάλεσε ακόμη μεγαλύτερη αίσθηση, με το Flashback, ίσως το καλύτερο video game που έβγαλε ποτέ στην ιστορία της και ένα από τα καλύτερα του είδους του.

Το Flashback ήταν ένα πολύ μεγάλο βήμα στον τομέα των γραφικών, του ήχου και κυρίως του gameplay, όχι μόνο για την Delphine αλλά και για ολόκληρη την gaming βιομηχανία. Το σενάριο παρέμεινε sci-fi, τα γραφικά είχαν πλέον εξαιρετικό σχεδιασμό και τα ηχητικά εφέ και το gameplay φτάσαμε αρκετά επίπεδα πιο πάνω. Το Flashback ήταν και θα είναι σταθμός στην gaming βιομηχανία, για τους λόγους που θα αναφέρουμε παρακάτω.

flashback 1

Αναχαιτίστε τους Morphs πριν εισβάλλουν στην Γη
Βρίσκεστε στο έτος 2142. Ο δορυφόρος του πλανήτη Κρόνου, Τιτάνας που έχει παρόμοια σύσταση με τη Γη είναι πλέον κατοικήσιμος με τους κατοίκους να έχουν δημιουργήσει αποικίες, τεχνητές ζούγκλες για αναπαραγωγή οξυγόνου και την κύρια μεγάλη πόλη New Washington εξελιγμένης τεχνολογίας. Η πόλη αποτελείται από όντα υψηλής νοημοσύνης,  πυρηνικούς αντιδραστήρες, υπολογιστές τεχνητής νοημοσύνης, virtual agents, αστυνομικούς ρομπότπου αποσκοπούν στην ομαλή λειτουργία  της κοινωνίας και την επιβολή της τάξης...με αθέμιτα μέσα.

Κανείς όμως δεν μπορεί να είναι 100% σίγουρος καθώς , μεταλλαγμένοι εχθροί με υπερφυσικές δυνάμεις παραμονεύουν. Πίσω στον πλανήτη Γη, ο κεντρικός ήρωας Conrad J. Hart, ένας νέος Agent της Galaxia Bureau Investigation, έχει λάβει μήνυμα από την κεντρική υπηρεσία ότι μία ομάδα εξωγήινων απειλεί να επιβληθεί στην ανθρώπινη κοινωνία με τους δικούς της νόμους κατακτώντας τη Γη.

Αποθηκεύοντάς τα πάντα σε μια ειδική συσκευή με όνομα Holocube, αποφασίζει να δράσει, εντελώς αναπάντεχα όμως ένας πισώπλατος πυροβολισμός με όπλο laser ρίχνει τον Conrad αναίσθητο και δύο άγνωστοι ντυμένοι με μαύρες στολές τον απαγάγουν και τον μεταφέρουν στο κρησφύγετό τους. O ίδιος, έχοντας χάσει την μνήμη του, κατορθώνει να δραπετεύσει πάνω σε μία διαστημική μοτοσυκλέτα. Οι απαγωγείς εξαπολύουν ανθρωποκυνηγητό και μετά από πολλές ώρες τον εντοπίζουν και συντρίβουν το σκάφος του στον πλανήτη Τιτάνα. Προς αναζήτηση της φιλενάδας του Sonya και με την μνήμη του να έχει πλήρως χαθεί , σκοπός είναι να αναζητήσει και να εξαλείψει τους Morphs εμποδίζοντας τα σατανικά σχέδιά τους.

Αναζητώντας το μυστήριο σε έναν άγνωστο κόσμο
Ελέγχοντας τον Conrad, ξυπνάτε σε ένα περιβάλλον μόνος σας γεμάτο εξωτικά φυτά, φοίνικες και διάφορους ήχους από παράξενα ζώα που θυμίζουν προϊστορικά τέρατα, που στην πραγματικότητα είναι μια τεχνητή ζούγκλα για την παραγωγή οξυγόνου. Βρίσκετε το Holocube το οποίο σας αναφέρει ότι πρέπει να αναζητήσετε τον φίλο σας Ian στην New Washington City μια πόλη υπόγεια αρκετά μέτρα σε βάθος. Έχετε στη διάθεσή σας 4 ζωές, και έναν ενδεικτικό πίνακα στο κάτω μέρος της οθόνης το οποίο σας δείχνει το inventory με τα αντικείμενα τα οποία διαθέτετε. Στο inventory συμπεριλαμβάνονται και οι ζωές, καθώς και τα Credits (χρήματα που υπάρχουν διαθέσιμα). Recharging stations (σταθμοί επαναφόρτισης ενέργειας) βρίσκονται διασκορπισμένα σε πολλά σημεία του level.

flashback 1

Ο χαρακτήρας σας έχει κοινώς όλες τις δυνατότητες ενός ανθρώπου, περπάτημα, τρέξιμο, σκαρφάλωμα γκρεμών, αποφυγή εμποδίων, scrolling, jumping και φυσικά χρήση όπλου με άπειρα bullets. Μπορείτε να χρησιμοποιείτε  το πληκτρολόγιο η ακόμη και joystick ως βασικά input. Εκτός από τους χαρακτήρες με τους οποίους θα συνομιλήσετε για να σας δώσουν tips, θα συναντήσετε agents, φύλακες και κυβερνήτες. Οι εχθροί που έχουν κάποια ανώτερη διοικητική θέση, φέρουν λευκές κονκάρδες στο σακάκι τους ντυμένοι με μπλε στολή. Υπάρχουν 4 είδη εχθρών τους οποίους θα συναντήσετε κατά σειρά στο gameplay: mutants με πολυβόλα, ιπτάμενοι robot cops, Cyborg Terminators και οι εξωγήινοί Morphs.

Kαθώς προχωράτε το περιβάλλον δείχνει αρκετά ήρεμο μέσα σε μια πρωινή ατμόσφαιρα μέχρι που θα ανακαλύψετε ότι οι περίεργοι μεταλλαγμένοι εχθροί εξοπλισμένοι με πολυβόλα είναι έτοιμοι να καταρρίψουν καθετί που βρίσκεται στο διάβα τους. Παράλληλα θα συναντήσετε πολλές παγίδες , ηλεκτροφόρα δάπεδα, πράσινες φλόγες , αυτόματα πολυβόλα και τηλεκατευθυνόμενα ρομπότ τανκς.

flashback 1

Οι δυσκολίες του να...σώζεις τον κόσμο
Συνεχίζοντας το ταξίδι σας στην τεχνητή ζούγκλα, θα βρεθείτε σε μία ποικιλία από περιβάλλοντα. Θα συναντήσετε gadgets που θα σας βοηθήσουν στο να πετύχετε τον σκοπό σας. Παράλληλα, θα αξιοποιήσετε τα credits που συλλέξατε για την απόκτηση αντικειμένων που θα σας βοηθήσουν να βρείτε την λύση σε κάθε αποστολή σας.Το gameplay σας δίνει αρχικά την αίσθηση της γαλήνης (λόγω των χρωμάτων, σε συνδυασμό με την βλάστηση και τον γαλανό ουρανό) αλλά παράλληλα και του κινδύνου και αναδεικνύει την ικανότητα επίλυσης γρίφων καθώς σε πολλά μέρη της πίστας υπάρχουν εμπόδια και παγίδες που πρέπει να προσπεράσετε.

Θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε μία ποικιλία εχθρών, αρκετοί από τους οποίους όμως έχουν πανομοιότυπο A.I. Γενικά οι περισσότεροι εξ αυτών αντιμετωπίζονται αν κάνετε barrel roll και στοχεύετε ενώ είστε σκυφτοί, ενώ κάποιοι άλλοι θέλουν γρήγορα αντανακλαστικά. Οι τρόποι αντιμετώπισης είναι ελάχιστοι, οι συμπεριφορές παρόμοιες και αυτά τα στοιχεία είναι από τα αρνητικά του παιχνιδιού. Στην πορεία θα συναντήσετε επίσης και NPCs οι οποίοι θα σας βοηθήσουν στο ταξίδι σας.


flashback 1

Για να πετύχετε στον στόχο σας πρέπει να περάσετε από πολλές επικίνδυνες αποστολές, που περιλαμβάνουν μεταφορά δεμάτων, συνοδεία VIP, εξουδετέρωση cyborgs που μεταφέρουν θανατηφόρους ιούς και μεταλλαγμένους εξωγήινους, αλλά και περίτεχνες ενέργειες που ούτε ο James Bond δεν θα κατάφερνε μόνος του. Όλα αυτά, ενώ οι εξωγήινοι απειλούν να τινάξουν...τα πάντα στον αέρα. Aξίζει να σημειωθεί ότι σε εξαιρετικά σπάνιες περιπτώσεις υπάρχει η πιθανότητα να "κλειδωθείτε" εκτός ορισμένων αποστολών. Θα πρέπει να κάνετε save ανά τακτά χρονικά διαστήματα, για να αποφύγετε τυχόν προβλήματα, διαφορετικά θα δείτε gameplay να ξεκινάει...από την αρχή του εκάστοτε level. Ευτυχώς εδώ τα bugs είναι ελάχιστα.

Η δράση είναι γρήγορη και οι shooting μηχανισμοί απολαυστικοί, παρά την όποια επανάληψη. Θα χρειαστείτε γρήγορες και σωστές κινήσεις για να φέρετε εις πέρας το έργο σας. To gameplay είναι αρκετά δύσκολο σε ορισμένα σημεία, όπως π.χ. όταν οι εχθροί είναι πάρα πολλοί και ως αποτέλεσμα θα χρειαστεί πολλές φορές να περάσετε ενίοτε το κάθε level με μία μόνο ζωή καθώς δεν υπάρχουν πολλά recharge stations.

Πιστολιές, αιμοδιψείς αντίπαλοι, επικίνδυνα tasks και ένα πέπλο μυστηρίου να αιωρείται. 

Το Flashback διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία από περιβάλλοντα και πολλές ανατροπές. Θα αντιμετωπίσετε πολλούς εχθρούς υπό αντίξοες συνθήκες και αρκετές φορές (όπως και στο Another World) θα βρεθείτε καταδιωκόμενος. Τα πράγματα όσο προχωράτε θα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα καθώς το Paradise Bar. Τo gameplay περνάει αυτόματα ανά διαστήματα σε μία σκοτεινή ατμόσφαιρα μέσα από σκοτεινά tunnels, ασανσέρ σε υπόγειες διαβάσεις, μετακινούμενες πράσινες ραδιενεργές φλόγες και αυτόματα πολυβόλα με ανιχνευτές.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, το αποκορύφωμα είναι το φινάλε, όπου θα κληθείτε να παλέψετε κλασικά...μόνοι εναντίον όλων, με ελάχιστα gadgets που θα έχετε στη διάθεσή σας. Φυσικά όλα αυτά έχουν μια δόση υπερβολής τηρουμένων των αναλογιών και του προφίλ του χαρακτήρα, αλλά...μιλάμε άλλωστε για video game, έτσι;

flashback 1

 

Όσο προχωράτε προς την αποκορύφωση της δράσης, η δυσκολία ολοένα και αυξάνεται. Επίσης θα πρέπει να σημειώσουμε ότι στο θέμα των boss fights το παιχνίδι υστερεί σημαντικά σε σχέση με αυτό που περιμέναμε, αφού οι εχθροί τις περισσότερες φορές χωρίζονται στους απλούς και σε αυτούς που μοιάζουν με απλούς εχθρούς, αλλά έχουν περισσότερα hitpoints και τις περισσότερες φορές τον ίδιο τρόπο αντιμετώπισης.

Εξαιρετικό Level design
Μέσα από το gameplay θα βρείτε τον εαυτό σας να εξελίσσεται σε ένα κλιμακωτό σχήμα συναισθημάτων. Από το φαινομενικά artificial περιβάλλον της ζούγκλας και της πυκνής βλάστησης, περνάμε σε πιο dark καταστάσεις, ειδικά στο δεύτερο level γεμάτες μυστικότητά που αντικατοπτρίζουν καθαρά το μέλλον των virtual communities και της τεχνολογίας, στην συνέχεια την επιστροφή στη ζωντανή Γη που πλέον έχει εξελιχθεί, με ιπτάμενα τηλεκατευθυνόμενα ταξί να σας πηγαίνουν εκεί που θέλετε και τέλος σε έναν τρομακτικό, φοβισμένο, gloomy κόσμο των εξωγήινων. 

Τεχνικά το Flashback έχει πολύ πιο καλοσχεδιασμένα γραφικά σε σχέση με το Another World. Η διαφορά είναι η μέρα με την νύχτα. Οι χαρακτήρες έχουν πιο στρογγυλοποιημένα και ομαλά sprites και το περιβάλλον υψηλή λεπτομέρεια στο σχεδιασμό του. Τα δε animations των χαρακτήρων εντυπωσιάζουν, καθώς τρέχουν με full frames. Ανάμεσα στα levels υπάρχουν και 3D cinematics, κάτι ασυνήθιστο για εκείνη την εποχή. Τεχνικά η καλύτερη έκδοση του Flashback ήταν τότε σε υπολογιστές Amiga, όπου είχαμε απλά μια οπτικοακουστική πανδαισία.

flashback 1
Kαθηλωτικά ηχητικά εφέ που συμβάλουν στην ατμόσφαιρα
Το Flashback κλέβει την παράσταση και στο ηχητικό κομμάτι, τουλάχιστον στα ηχητικά εφέ. Δεν διέθετε μουσική υπόκρουση την ώρα του gameplay, παρά μόνο στα cinematics, όπου νιώθατε την κρισιμότητα της κάθε αποστολής καθώς και την επικινδυνότητα της. Λόγω της μεγάλης μνήμης που θα χρειαζόταν οι developers σκέφτηκαν ότι θα ήταν σκόπιμο να αφαιρέσουν διαλόγους κάτι που όμως τελικά πραγματοποιήσαν χρόνια αργότερα όταν στην έκδοση του Sega CD το gameplay συμπεριέλαβε τελικά voice acting στο interaction με τους υπολοίπους χαρακτήρες.

Ένα "κρυφό διαμάντι" που τελικά όλοι αγαπήσαμε
Με τον Paul Quisett ως σεναριογράφο, lead developer και General Manager στο τιμόνι της εταιρίας, οι προγραμματιστές της Delphine έβαλαν τα δυνατά τους καθώς το Flashbackαποτέλεσε σταθμό στην ιστορία της gaming βιομηχανίας, τόσο στο κομμάτι του gameplay και της ατμόσφαιρας, όσο και στον τεχνικό τομέα. Ψηφίστηκε ως το Game of the Year και έλαβε διακρίσεις από πολλά περιοδικά όπως Sega, Electronic Gaming Monthly, Game Informer, Nintendo Power Game Pro, ONE και Electronic Gaming Company. Tο game ending είναι εξαιρετικό ειδικά στο soundtrack, αφήνοντας πολλές υποσχέσεις για μελλοντικά sequels με πιο συναρπαστικά σενάρια και πιο πολύπλοκες αποστολές. 


<
b>Θετικά:b> <br>
- Ενδιαφέρον σενάριο
- Gameplay γεμάτο με διαρκή δράση
- Καλοσχεδιασμένα γραφικά με υψηλό frame rate
- Απλός χειρισμός
- Εξαιρετικά ηχητικά εφέ

-
Eλάχιστα ως καθόλου bugs

Αρνητικά:
- Έλλειψη Co-op
-
Eλλειψη music theme κατά τη διάρκεια του gameplay
-
Δυνατότητα save σε περιορισμένα σημεία
- Δεν διαθέτει μια αφθονία από επικά boss fights, κάτι που όφειλε

Βαθμολογία
Γραφικά: 8

Ήχος: 9 
Gameplay: 8.5
Σενάριο
: 8.5 
Αντοχή: 5.5 
Γενικά: 8

Gameplay γεμάτο αγωνία, σε ένα από τα καλύτερα Platform Adventures που κυκλοφόρησαν ποτέ.

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 Papakonstantinou99 (Level1) 28/01/2023 02:14
Καλημέρα. Παρακαλώ μια διόρθωση. Η ι εχθροί που έχουν κάποια ανώτερη διοικητική θέση, φέρουν λευκές κονκάρδες στο σακάκι τους ντυμένοι με μπλε στολή. Δεν ειναι εχθροι ειναι συμμαχοι - κατοικοι της New Washigton οι οποιοι δινουν τιπς.