- Previews
- Shadow of the Tomb Raider preview
Shadow of the Tomb Raider preview
HotShadow of the Tomb Raider preview
Πληροφορίες
Οι εντυπώσεις μας από τα ερείπια των Μάγιας στην Ε3 2018.
Μέτα το πέρας του E3 Press Conference της Microsoft είχα την τύχη να δοκιμάσω από πρώτο χέρι μερικά από τα επερχόμενα games για το Xbox One, αν και δυστυχώς δεν επιτρεπόταν το να κρατήσουμε gameplay πλάνα από την συγκεκριμένη διοργάνωση.
Το Shadow of the Tomb Raider ήταν ίσως εκείνο το οποίο μου κίνησε το ενδιαφέρον περισσότερο, μιας και έχοντας χάσει επαφή με την σειρά για αρκετά χρόνια, ήταν μια καλή ευκαιρία να δώ την νέα περιπέτεια της Lara με μια φρέσκια ματιά. Η υπόθεσή του demo εκτιλύσσεται έναν χρόνο μετά από το Rise of the Tomb Raider, όπου η δημοφιλής αρχαιολόγος ταξιδεύει στην Λατινική Αμερική προκειμένου να βρει ένα αντικείμενο και να σταματήσει μια επικείμενη καταστροφή, την οποία όμως τελικά όπως φαίνεται στο τέλος του demo την προκαλεί η ίδια παρά την θέλησή της με αποτέλεσμα να πεθάνουν πολλοί αθώοι άνθρωποι. Στην αναζήτηση αυτή ωστόσο δεν είναι μόνη, μιας και η οργάνωση Trinity από το Rise of the Tomb Raider είναι επίσης παρούσα στο μέρος αυτό, επιδιώκοντας τους δικούς της σκοπούς.
Gameplay
Το demo είχε διάρκεια περίπου 20 λεπτών και διαδραματιζόταν σε ένα σπηλαιώδες ερείπιο των Μάγιας κάπου μέσα στις ζούγκλες της Νότιας Αμερικης. Σκοπός ήταν να βρούμε τον δρόμο ώστε να πολεμήσουμε μια ομάδα της Trinity. Kάποια σημεία παρουσιάστηκαν ως gameplay cutscenes, αλλά κατά πάσα πιθανότητα στην τελική έκδοση θα είναι πλήρως playable και έγιναν έτσι για χάρη συντομίας και επίδειξης για το demo. Tο level design φαίνεται εξαιρετικό, με επιτομή την υποβρύχια δράση όπου έπρεπε να αποφύγω γιγάντια χέλια και βράχια που έπεφταν. Τα cutscenes πραγματικά μετέφεραν μια ατμόσφαιρα “κλεισούρας” και έδεναν απόλυτα με τα playable σημεία.
Όπως είναι σύνηθες στα games σειράς, η όποια Platform εμπειρία θα σας γίνει πολύτιμη βοήθεια στο σκαρφαλωμα και την εύρεση της διαδρομής που θα πρέπει να ακολουθήσετε. Όσο βρίσκεστε κάτω από το νερό θα πρέπει να έχετε το νου σας στο οξυγόνο που σας απομένει, ενώ σχεδόν πάντα θα πρέπει να προσέχετε τριγύρω σας για άλλους κινδύνους οι οποίοι ποικίλλουν από ντόπια πανίδα μέχρι φυσικές και τεχνητές παγίδες. Με προβλημάτισε το μοντέλο φυσικής, καθώς ενώ οπτικά και ακουστικά το Shadow of the Tomb Raider παρουσιάζεται με ρεαλιστικό τρόπο, οι κινήσεις και τα ακροβατικά αποδίδονται υπερβολικά “αέρινα”.
Όντας mouse & keyboard PC gamer πάντα με πιάνει ένα άγχος όταν βλέπω gamepad και πρόκειται για 3D game και ειδικότερα η επαφή μου με αυτό του Xbox είναι σχεδόν μηδαμινή. Εν τέλει ο χειρισμός της κίνησης ήταν ομαλότατος, αλλά προσωπικά δυσκολεύτηκα με την στόχευση του τόξου, κάτι το οποίο οφείλεται στην απειρία μου με τα χειριστήρια του Xbox. Αν και σε γενικές γραμμές θυμίζει τον προκάτοχό του από πλευράς gameplay, μια σημαντική διαφορά είναι η έμφαση στο stealth. Μπορείτε να κρυφτείτε, να παραπλανήσετε τους εχθρούς σας, να τους ακινητοποιήσετε, να τους στραγγαλίσετε ή να τους μαχαιρώσετε αθόρυβα.
Οπτικοακουστικός τομέας
Κάτι το οποίο ανέκαθεν ήταν καταπληκτικό στην σειρά Tomb Raider είναι ο σχεδιασμός των τοπίων. Τα ερείπια των Μάγιας σας ταξιδεύουν σε έναν τόπο και χρόνο που δεν έχουμε συνηθίσει και οι σπηλαιώδεις περιοχές μεταδίδουν μια κλειστοφοβική ατμόσφαιρα. Ο φωτισμός ενισχύει την αίσθηση αυτή, όπως και τα σημεία από τα οποία απουσιάζει και πρέπει να χρησιμοποιείτε τον φακό σας. Όπως πάντα, ο σχεδιασμός της Lara είναι καλοδουλεμένος, με λεπτομέρεια στα χαρακτηριστικά, την ενδυμασία και τις εκφράσεις της, ενώ οι εχθροί της επίσης δεν υστερούν σε αυτούς τους τομείς. Στο demo δεν παρατήρησα κάποια αστάθεια στα FPS, ενώ τα animations ήταν αρκετά ρευστά.
Ηχητικά, οι ambient ήχοι κινούνται σε πολύ υψηλά επίπεδα, με τα εφέ του νερού και την ηχώ να συμβάλλουν σημαντικά στην αίσθηση ότι βρίσκεστε σε κάποια σπηλιά, ενώ ο ήχος των βράχων που πέφτουν είναι επιβλητικός και εκκωφαντικός. Εάν κατέχετε ηχοσύστημα με bass boost θα απολαύσετε μια κινηματογραφική ηχητικά εμπειρία, η οποία συμπληρώνεται με τα διακριτικά και ατμοσφαιρικότατα ambient μουσικά περάσματα, καθώς και με την -χαρακτηριστική πλέον- χροιά και προφορά της Camilla Luddington στο voice acting της Lara.
Το gameplay-μονόδρομος ίσως του στερήσει την τελειότητα.
Αν και η συνεχής επανάληψη της ίδιας τακτικής όσον αφορά την εξερεύνηση, τις μάχες και το stealth έγινε κουραστική, ευελπιστώ η τελική έκδοση να παρουσιάζει μεγαλύτερη ποικιλία στην επίλυση των διαφόρων καταστάσεων και να μην αναγκάζει τον παίκτη να ακολουθήσει έναν και μόνο τρόπο.
Η εντύπωση που μου άφησε το demo ήταν ότι πρόκειται για ένα άρτιο τεχνικά game, αν και θα μπορούσα να σχηματίσω μια πιο ολοκληρωμένη άποψη αν πολλά από τα σημεία τα οποία παρουσιάστηκαν σαν cutscenes ήταν όντως playable.
Το Shadow of the Tomb Raider κυκλοφορεί στις 14 Σεπτεμβρίου για PC, PS4 και Xbox One.
Διαβάστε περισσότερα για το Shadow of the Tomb Raider και συζητήστε για αυτό στο σχετικό forum topic.
Comments