- Previews
- Assassin's Creed Odyssey preview
Assassin's Creed Odyssey preview
HotAssassin's Creed Odyssey preview
Πληροφορίες
Παίζουμε το πρώτο ελληνικό Assassin's Creed στην E3!
Στις τελευταίες εκδόσεις Assassin's Creed η φημολογία περί σεναρίου στην Ελλάδα ολοένα και φούντωνε, ώσπου η Ubisoft μας αποκάλυψε (μετά από μια σειρά φημών) ότι το Assassin's Creed Odyssey, η νέα έκδοση της σειράς, θα διεξάγεται στη χώρα μας και συγκεκριμένα στην Αρχαία Ελλάδα, κατά την περίοδο του Πελοποννησιακού Πολέμου, όπου τότε είχαμε ως γνωστόν εμφύλιο μεταξύ Αθήνας και Σπάρτης.
Στα πλαίσια της έκθεσης Ε3 2018 είχαμε την δυνατότητα να παίξουμε το νέο Assassin's Creed Odyssey στο ειδικό δωμάτιο της Ubisoft για δημοσιογράφους όπου σας δείξαμε και λίγο από το gameplay. Σε περίπτωση που δεν το έχετε δει, το βίντεο θα βρίσκεται παρακάτω για να τσεκάρετε και οι ίδιοι τα γραφικά, τον κόσμο, τους χαρακτήρες, το σύστημα μάχης και τα...ελληνικά των NPCs.
Η Αρχαία Ελλάδα ζωντανεύει
Για αρχή να πούμε πως το όνειρο αρκετών Ελλήνων gamers έγινε πραγματικότητα και μια από αυτούς είμαι και εγώ. Από τα πρώτα Assassin's Creed υπήρχαν συζητήσεις για ένα πιθανό sequel σε Κίνα, Αίγυπτο και κυρίως...την αρχαία Ελλάδα. Πέρασαν πάνω από 10 χρόνια για να ανακοινωθεί επιτέλους ένα Assassin's Creed στην χώρα μας αλλά επειδή η Ubisoft έχει εξελίξει την σειρά από τότε, χαιρόμαστε που έπρεπε να περιμένουμε καθώς τώρα μπορούμε να παίξουμε έναν τίτλο βελτιωμένο από διάφορες απόψεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι το AC Odyssey αποτελεί το πρώτο 3D video game με ελληνική ιστορία, καθώς το God of War αναφέρεται στην ελληνική μυθολογία.
Το παιχνίδι έχει δύο χαρακτήρες και θα κληθείτε να επιλέξετε ανάμεσα στον Αλέξιο ή την Κασσάνδρα. Δεν πρόκειται για την γνωστή Κασσάνδρα, αδερφή του Πάρη της Τροίας αλλά μια Σπαρτιατισσα πολεμίστρια που ζει κατά την διάρκεια του Πελοποννησιακού πολέμου. Το χιούμορ ρέει άφθονο καθώς η Ubisoft κάνει χρήση της πιο γνωστής ελληνικής λέξης διεθνής (οκ πιθανόν μετά από τα καλημέρα και καλησπέρα), κοινώς το "μαλάκα", όποτε κάποιος χαρακτήρας εκνευρίζεται. Στην αρχαιότητα οι Έλληνες δεν χρησιμοποιούσαν την συγκεκριμένη λέξη (αλλά το "μαλθακός") ωστόσο, το συγκεκριμένο easter egg της Ubisoft -που δεν ξέρουμε αν έγινε σκόπιμα- μας χαρίζει γέλιο σε κάθε περίπτωση. Η αγγλική προσφορά παραπέμπει σε Έλληνες ηθοποιούς, οι οποίοι ανά διαστήματα αναφέρονται και σε άλλες ελληνικές λέξεις, όπως "Χαίρε", ενώ θεωρούμε ότι θα ακολουθήσουν πολλές ακόμη στην τελική έκδοση του παιχνιδιού.
Κάπου εκει λοιπόν ξεκινάει και η περιπέτεια μας καθώς πρέπει να ακολουθήσουμε μια αποστολή στην οποία βρίσκουμε τον εαυτό μας να πρέπει να πάει αποφάσεις με διαλόγους, κάτι αρκετά ενδιαφέρον το οποίο έχει πραγματικό αντίκτυπο στην συνέχεια του σεναρίου. Ένα απλό παράδειγμα είναι ακριβώς η αποστολή που παίξαμε και μπορείτε να δείτε στο βίντεο οπου η Κασσάνδρα πρέπει να αποφασίσει ανάμεσα στην επιθυμία της γυναίκας η του άντρα της υπόθεσης για το αν πρέπει να κυνηγήσουν έναν συγκεκριμένο εχθρό ή όχι. Το τι θα αποφασίσετε δεν έχει να κάνει μόνο με την συνέχεια της ιστορίας αλλά και με τις σχέσεις που δημιουργείτε με τον κάθε NPC καθώς μάθαμε πως μπορούμε να συνάψουμε ερωτικές σχέσεις με άτομα του αντιθέτου ή και του ίδιου φύλου. Οπότε, παίρνοντας την μεριά της γυναίκας, έχουμε περισσότερες πιθανότητες να την φλερτάρουμε μετά και αντίστοιχα το ιδιο ισχύει και για τον άντρα. Αυτό το στοιχείο σίγουρα ανοίγει έναν νέο ορίζοντα από δυνατότητες και βάζει το μυαλό μας να λειτουργήσει λίγο παραπάνω από το να βλέπουμε ένα απλό cutscene. Το αν όντως οι επιλογές μας κάνουν κάποια διαφορά, θα το δούμε όταν παίξουμε το τελικό προϊόν καθώς με μια αποστολή είναι αδύνατον να κρίνουμε. Πάντως, μέσω διαλόγων μπορούμε ακόμα και να αποφύγουμε μάχες, αρκεί να διαλέξουμε την κατάλληλη επιλογή.
Χτίσε τον χαρακτήρα που θέλεις
Το gameplay του Assassin's Creed Odyssey θυμίζει αρκετά το Origins, τόσο στο σύστημα μάχης, όσο και στη χρήση των RPG στοιχείων που είδαμε πέρυσι για πρώτη φορά στη σειρά. Αυτό είναι ίσως αρνητικό για όσους από εσάς έπαιξαν το Origins, αλλά κάπως φυσιολογικό μιας και μεσολαβεί μόλις ένας χρόνος ανάμεσα στις δύο κυκλοφορίες.
Εδώ υπάρχουν τα γνώριμα skill trees, με τις κατηγορίες Hunter, Warrior και Assassin να σας καλούν να επιλέξετε πως θα αναπτύξετε τον χαρακτήρα σας. Ο Hunter ειδικεύεται στα βέλη, καθώς έχει τα skills Arrow Master (βέλη παράλυσης), Multu Shot και Devastating Shot (150$ damage με αποτελεσματικότητα σε φωτιά και δηλητήριο). Στο Warrior Skill tree έχουμε τα Charged Heavy Attack, Spartan Kick που κάνει διπλή ζημιά στην κλωτσιά (σ.σ. ιδανικό γιατί δεν σκοτώνετε τον αντίπαλο, αντιθέτως μπορεί να γίνει και recruit), Shield Breaker (+10% damage) και Second Wind (25% αναπλήρωση του max health, κάτι πολύ χρήσιμο). Το Assassin skill tree είναι για όσους θέλουν να παίζουν stealth. Το Revelation αποκαλύπτει περιοχές σε ακτίνα 15 μέτρων, ενώ υπάρχουν άλλα τέσσερα Assassination skills που δίνουν bonus damage όαν επιτίθεστε με stealth επιθέσεις. Διότι κάποιες αποστολές ολοκληρώνονται είτε με full action, είτε με stealth.
Όσο για το περιεχόμενο των αποστολών, έχουμε τα κλασικά objectives που έχουμε συναντήσει και σε παλιότερα games. Σε μία έπρεπε για παράδειγμα να πάμε σε μια αποθήκη των Αθηναίων και να βάλουμε φωτιά για να δημιουργήσουμε θέμα σίτισης στην πόλη. Κλασικά βγάλαμε τον βοηθό αετό μας για να βρει τα κατάλληλα σημεία. Αυτή τη φορά ο αετός ονομαζεται Ίκαρος, όπως και ο ομώνυμος ήρωας στον αρχαίο μύθο. Η προσέγγιση των αποστολών είδαμε πως είναι η ίδια και δεν έχει αλλάξει κάτι. Βρίσκουμε την τοποθεσία που μας ενδιαφέρει είτε μόνοι μας, είτε με τη βοήθεια του αετού, κάνουμε κακό χαμό να εξαφανιζόμαστε για το επόμενο ταξίδι μας. Εδώ να σταθούμε σε ένα σημείο όσον αφορά τον χάρτη και τις τοποθεσίες. Ήδη γνωρίζουμε πως ο χάρτης έχει αντικατασταθεί με την μπαρα στο πανω μέρος. Τώρα το waypoint έχει αντικατασταθεί από κάτι που ο developer μου ανέφερε ως γενικότερη περιοχή. Ακριβώς επειδή η Ubisoft θέλει να εξερευνήσουμε τα μέρη και όχι να φτάνουμε εκεί που θέλουμε αμέσως χωρίς να κοιτάμε δίπλα μας, πλέον θα πρέπει να ρίξουμε λίγο παραπανω ψαξιμο.
Στο πεδίο της μάχης
Οι μάχες στο AC Odyssey σας δίνουν την δυνατότηα να χτυπήσετε με heavy και light attacks, τα οποία βολεύουν απ' όσο είδαμε όταν τα χρησιμοποιούμε εναλλάξ σε έναν εχθρό και όχι τόσο όταν έχουμε αρκετούς. Στο κατω αριστερά μερος βρισκουμε τα abilities μας. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το χτύπημα της κλωτσιάς είναι αρκετά βολικό για να ρίξει ασπίδες και να στείλει τον εχθρό μακριά μας σε περίπτωση που έχουν μαζευτεί αρκετοί, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και τα heals που αναπληρώνουν μικρό ποσοστό της ενέργειάς μας.
Στο δεύτερο μέρος της περιπέτειάς μας δοκιμάσαμε μια αποστολή όπου γίνεται χαμός από πολεμιστές και βασικά έχουμε το βασικό παιχνίδι Αθήνα vs Σπάρτη. Εκατοντάδες NPCs σε ένα πεδίο μάχης παλεύουν για την νίκη και εμείς είμαστε εκεί να βοηθήσουμε και να φέρουμε την νίκη για την πόλη μας. Ευχαριστηθηκαμε αρκετά το σύστημα μάχης, τα abilities και την ίδια την τελική μάχη, καθώς υπήρχαν άφθονοι στρατιώτες. Δεν διατηρήθηκε η διάταξη της Σπαρτιατικής φάλαγγας, κάτι που θα θέλαμε να δούμε, ενώ θα βρείτε και boss fights. Το boss που αντιμετωπίσαμε ήταν ο Διοκλής, ένας από τους Τριάκοντα Τύραννους της Αθήνας. Είχε καλές melee επιθέσεις και για να τον αντιμετωπίσετε θέλετε σωστό timing επιθέσεων και dodge. Βέβαια γύρω σας υπάρχουν άφθονα...minions της Αθήνας τα οποία πρέπει ως Σπαρτιάτισσα να εξολοθρεύσετε.
Το Assassin's Creed Odyssey θα έχει ναυμαχίες (όπως και το Assassin's Creed IV: Black Flag) και σε αυτές θα μπορείτε είτε να διαλύσετε αντίπαλα πλοία, είτε να επιτεθείτε πλησιάζοντας με το δικό σας και ρίχνοντας με τους τοξότες μετά από εντολή και αντίστοιχα να εξοντώσετε εχθρούς με τον χαρακτήρα σας, με melee ή ranged επιθέσεις. Οι στρατιώτες σας φωνάζουν ανά διαστήματα ιαχές, ειδικά ανάμεσα στις μάχες, ώστε να πάρουν θάρρος και κουράγιο, κάτι που γινόταν άλλωστε και στα αρχαία χρόνια.
Το gameplay μας περιορίστηκε στη Μήκονο και την Δήλο, ωστόσο η Ubisoft ετοιμάζει για την τελική έκδοση έναν χάρτη που καλύπτει όλες τις περιοχές της Αρχαίας Ελλάδας, από την Μακεδονία μέχρι τα Κύθηρα και μένει να δούμε ποιες από αυτές θα αξιοποιηθούν στο παιχνίδι. Προς το παρόν έχουμε δει πως είναι βέβαιο ότι θα έχουμε αποστολές σε Αθήνα, Σπάρτη, ενδιάμεσες πόλεις και στα νησιά Μύκονο και Δήλο. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο χάρτης θα είναι ο μεγαλύτερος που έχουμε δει ποτέ σε Assassin's Creed.
Ναυμαχίες και συνέπειες
Αν στο παιχνίδι σκοτώσετε πολλούς αθώους πολίτες ή κλέψετε αρκετές προμήθειες τότε θα γίνετε καταζητούμενος. Θα αποκτήσετε δηλαδή bounty (ποσό επικήρυξης) και θα αρχίσουν να σας κυνηγούν μισθοφόροι. Επομένως θα πρέπει είτε να πληρώσετε το ποσό επικήρυξης, είτε να εμπλακείτε σε μάχη ή ακόμα και να διαφύγετε από την θάλασσα. Όλα είναι θέμα επιλογών. Ακόμη και στην τελευταία περίπτωση πάντως να ξέρετε ότι θα σας κυνηγήσουν.
Το πλοίο σας ονομάζεται Adrestia και μπορεί να δεχθεί upgrade σε πανιά, στο σκαρί και γενικά σε ότι επηρεάζει ταχύτητα και ευστροφία. Απλά τους νικάτε στη μάχη και μετά...γίνεστε φίλοι, έτσι απλά. Στις ναυμαχίες σας θα μπορείτε να αποκτήσετε πλήρωμα, κάτι που προσδίδει και στοιχεία από το παλιό καλό Pirates. Θα μπορείτε να φέρετε στο καράβι μαζί σας NPC ή ακόμα και τους εχθρούς σας. Επίσης, το πλήρωμα θα έχει τα δικά του attributes και abilities που εξαρτώνται από τους NPC που θα προσλάβετε. Το gameplay θα σας δίνει την ελευθερία να κρατήσετε για παράδειγμα το πλοίο στη θάλασσα, να προσελκύσετε πάνω του πυρά κι εσείς ανενόχλητοι να εισβάλετε μέσω του νερού με stealth για να ολοκληρώσετε αθόρυβα μια αποστολή.
Για να καταλάβετε το μέγεθος του ρεαλισμού, οι developers της Ubisoft μπήκαν σε μια πραγματική γαλέρα του 16ου αιώνα για να δουν πως ήταν τα παλιά πλοία. Βέβαια τα πλοία των αρχαίων Ελλήνων ήταν διαφορετικά, ωστόσο πήραν μια ιδέα του πως ήταν να ταξιδεύεις την παλιά εποχή.
Το AC Odyssey θα έχει 27 πόλεις, ενώ όταν τελειώνετε με κάποιο boss fight τότε θα περιορίζετε την δράση της αντίστοιχης πόλης στον περίφημο πόλεμο Αθήνας-Σπάρτης, με ότι αυτό συνεπάγεται για την συνέχεια του σεναρίου. Από τις παραπάνω περιοχές, κάποιες θα περιέχουν προαιρετικές αποστολές, αρκετές από τις οποίες θα διεξάγονται στη σημερινή εποχή
Η διάρκεια των αποστολών υπολογίζεται στις 30 ώρες με εναλλακτικά φινάλε και οι μάχες θα "σηκώνουν" μέχρι 300 στρατιώτες. Ακόμη, η Ubisoft ανακοίνωσε ότι κάποια quests θα μπορούν να ολοκληρωθούν ειρηνικά. Θα κληθείτε δηλαδή είτε να σκοτώσετε, είτε να πάτε με stealth (κάτι που σας ανταμείβει με skills) ή ακόμα και να λύσετε τις διαφορές σας μέσω διαλόγων. Οι διάλογοι θα δίνουν έως και 13 εναλλακτικά σενάρια ολοκλήρωσης.
Όταν η Αρχαία Ελλάδα ζωντανεύει
Ας περάσουμε τώρα στο οπτικοακουστικό κομμάτι όπου δεν απογοήτευσε το νέο Assassin's Creed Odyssey. Τόσο οι πρωταγωνιστές, όσο και οι βασικοί NPC του παιχνιδιού έχουν πολύ καλή ποιότητα σχεδιασμού. Οι ήρωες είναι γυμνασμένοι, ενώ ο τρόπος που μιλάνε και φέρονται θυμίζουν Σπαρτιάτες της εποχής που δεν έχουν χρόνο για πολλά πολλά. Ως Λάκωνες μιλάνε λίγο και έχουν ως κύριο μέλημά τους να φέρει εις πέρας τις αποστολές τους. Οι στολές έχουν λεπτομέρεια στο σχεδιασμό τους, με σκαλισμένα σχήματα της εποχής. Στα animations οι εκφράσεις προσώπου μας κερδίζουν με εξαίρεση ορισμένα σημεία, ενώ σε θέμα απόδοσης, στις μεγάλες μάχες έχουμε πολλές πτώσεις των frames και μη ρεαλιστικά physics, όπως για παράδειγμα οι ασπίδες των εχθρών σας που φεύγουν πολλά μέτρα μακριά.
Πέρα από την Κασσάνδρα, το όλο setting του νέου Assassin's Creed είναι πανέμορφο και φτιαγμένο πάντα σύμφωνα με την ελληνική φύση. Εμείς παίξαμε λίγο στο νησί της Μυκόνου και στην Δήλο. Οι developers ταξίδεψαν στην Ελλάδα προκειμένου να έχουν το κατάλληλο υλικό και να το μεταφέρουν στην engine. Πηγαίνοντας σε ένα ψηλό σημείο, είχαμε το γαλάζιο του Αιγαίου και την βλάστηση των Κυκλάδων που όντως θυμίζει Ελλάδα. Τα κτήρια ήταν ελαφρώς παρόμοια με αυτά του Assassin's Creed Origins αλλά δεν θα κάνουμε κάποιο παράπονο για αυτό καθώς όλα τα άλλα είναι ακριβώς όπως θα έπρεπε.
Τέλος, πάμε στον τομέα του ήχου όπου έχουμε μεικτά συναισθήματα. Για αρχή το voice acting είναι αγγλικό, αλλά με προφορά που παραπέμπει σε Έλληνες ηθοποιούς. Το θέμα είναι ωστόσο ότι δεν γνωρίζουμε αν θα υπάρξουν ελληνικοί υπότιτλοι και voice acting στα ελληνικά. Η ερμηνεία τους είναι πειστική, αν και κάποιες λέξεις προφέρονται αγγλικά με ελληνική προφορά, κάτι που φαίνεται, ενώ σε ορισμένες άλλες δεν υπάρχει τέτοιο θέμα. Οι άνθρωποι τριγύρω μιλάνε Ελληνικά αλλά την προφορά τους δύσκολα θα την διακρίνετε, εκτός κι αν είστε συγκεντρωμένοι σε αυτή.
Εν αναμονή ενός μεγάλου ελληνικού story
Θα ήμασταν ίσως περισσότερο χαρούμενοι αν το Assassin's Creed πραγματευόταν την ιστορία του Μεγάλου Αλεξάνδρου ή τέλος πάντων μια πτυχή της ιστορίας μας με αξιοσημείωτη νίκη, παρά έναν εμφύλιο. Ωστόσο, επειδή οι χρονιές αυτές δεν έχουν αναδειχθεί, ίσως η Ubisoft εν τέλει να δικαιωθεί. Σε γενικές γραμμές είμαστε αρκετά ενθουσιασμένοι με το νέο Assassin's Creed Odyssey με βάσει τα όσα είδαμε. Προσωπικά είναι ένας από τους πιο ωραίους τίτλους που έχω δοκιμάσει μέχρι στιγμής και παρά τα όποια μικρά του λάθη, η γνώμη μου δύσκολα μπορεί να αλλάξει. Αναμένουμε το τελικό προϊόν στις 5 Οκτωβρίου για PC, PS4 και Xbox One ώστε να έχουμε μια ολοκληρωμένη εμπειρία.
Δείτε τον χάρτη του Assassin's Creed Odyssey με την Ελλάδα και τις Collector's Editions.
Το Assassin's Creed Odyssey θα κυκλοφορήσει στις 5 Οκτωβρίου για PC, PS4 και Xbox One. Συζητήστε περισσότερα για την ελληνική περιπέτεια της Ubisoft σε αυτό το forum topic.
Comments
Ωραίο preview Χριστιάνα μου άνοιξε την όρεξη! Δείτε αν μπορούν να σας απαντήσουν για το αν θα αλλάζετε χαρακτήρες ανάμεσα στις αποστολές δηλαδη απο Κασσανδρα σε Αλεξιο και αντιστροφα.Οπως καταλαβαινετε δεν ειχα παιξει το Syndicate ...αλλα θα ειχε ενδιαφερον να το μαθουνε και αυτο.Λιγο το συστημα μαχης μου φανηκε καπως βαρετο αλλα θα το παρω για το story.
Στο AC Syndicate μπορούσες να επιλέξεις ένα από τα δύο αδέρφια σε πολλές αποστολές, εκτός από κάποιες που παίζονταν υποχρεωτικά από έναν χαρακτήρα. Απ' όσο θυμάμαι οι περισσότερες αποστολές παίζονταν με τον Jacob αλλά σε όλες τις άλλες μπορούσες να διαλέξεις ανάμεσα σε Jacob ή Evie. Εδώ όμως ο Αλέξιος και η Κασσάνδρα θα μοιράζονται τα ίδια abilities και θα έχουν τους ίδιους διαλόγους με NPCs. Οπότε μένει να δούμε αν θα μπορείς π.χ. να αλλάξεις ανάμεσα στα levels. Πρακτικά θα αλλάζει μόνο ο χαρακτήρας δυστυχώς.