- Previews
- Halo Wars 2 preview
Halo Wars 2 preview
HotΓιώργος Λόλας
Halo Wars 2 preview
Πληροφορίες
Το Hearthstone σε Strategy περιτύλιγμα.
Όταν η Microsoft αποφάσισε να κυκλοφορήσει το Halo Wars το 2009, είχα τις αμφιβολίες μου για το εάν ένα Strategy μπορεί να “χωρέσει” σε μια οικιακή κονσόλα. Εντούτοις, το κύκνειο άσμα της Ensemble Studios, η οποία δυστυχώς κατέβασε ρολά μετά την κυκλοφορία του Halo Wars, με έκανε να αλλάξω γνώμη. Θυμίζουμε σε αυτό το σημείο ότι η Ensemble Studios ήταν μια από τις ιστορικότερες εταιρείες ανάπτυξης και από το 1997 έως και το 2009 μας χάρισε games-σταθμούς για το είδος των Real-time Strategy, όπως τα Age of Empires 1-3 και Age of Mythology, τα οποία παίζονται ακόμα και σήμερα από μια σεβαστή μερίδα από gamers. Μετά το κλείσιμο της εταιρείας, η Ensemble Studios χωρίστηκε σε πέντε διαφορετικά development houses, τα οποία καταπιάστηκαν ως επί το πλείστον με mobile games.
Πίσω στα του Halo Wars τώρα, το RTS της Microsoft έλαβε θετικές κριτικές και έγινε ειδική μνεία στον χειρισμό του, ο οποίος αν και είχε σημαντικά κενά σε σχέση με την εικόνα που παρουσιάζουν τα RTS στα PC, τουλάχιστον δεν δυσχέραινε το έργο σας τόσο ώστε να μειωθεί το fun factor στα του gameplay. Το συγκεκριμένο θέμα είναι αναμφίβολα μια σχέση αγάπης ή μίσους, καθώς δεν υπάρχει μέση κατάσταση. Θα το σύγκρινα αντίστοιχα με όλους όσους συχαίνονται να παίζουν FPS με χειριστήριο, όπως εγώ προσωπικά συχαίνομαι να παίζω Racing με την χρήση πληκτρολογίου.
Όπως και να έχει, το Halo Wars κατάφερε να κερδίσει μια μεγάλη μερίδα του κοινού και να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα την... κονσολοποίηση των RTS, ανοίγοντας τον δρόμο για να ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες ανάπτυξης με τις δικές τους προτάσεις. Έτσι κι αλλιώς, η απλοποίηση των πραγμάτων μπορεί να έχει θετικό πρόσημο σε κάποιες περιπτώσεις, πόσο μάλλον όταν από πίσω έχεις μερικές εκατοντάδες χιλιάδες γραμμές από lore να σε στηρίζουν, σε ένα σύμπαν (αυτό των Halo) που το γνωρίζουν ακόμα και άνθρωποι που δεν ασχολούνται με το gaming.
Όπως είναι λογικό, οι θαυμαστές των Halo ζητούσαν την επιστροφή του Halo Wars και οι προσευχές τους εισακούστηκαν. Το Halo Wars 2 έκανε το ντεμπούτο του στην Gamescom το 2015, καταφέρνοντας να τραβήξει αμέσως τα φώτα της δημοσιότητας επάνω του. Οκτώ χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου παιχνιδιού και με την βοήθεια της “μεγάλης” Creative Assembly των εξαιρετικών Total War, η 343 Industries θα προσπαθήσει να φέρει ξανά το είδος των RTS σε κονσόλα της Microsoft, αυτή την φορά την ίδια ημέρα με την αντίστοιχη έκδοση για τα PC, η οποία μάλιστα θα υποστηρίζει cross-buy, ελέω της υπηρεσίας Xbox Play Anywhere. Εμείς ρίξαμε μια κλεφτή ματιά στο Halo Wars 2 μέσω της τελευταίας beta και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Φύγε εσύ, έλα εσύ
Τα γεγονότα του Halo Wars 2 λαμβάνουν χώρα κατά την διάρκεια του 26ου αιώνα και συγκεκριμένα το 2559, 28 χρόνια μετά τα αντίστοιχα γεγονότα του Halo Wars και λίγο μετά από αυτά του Halo 5: Guardians. Οι Covenant από το πρώτο παιχνίδι κάθονται πλέον στον πάγκο και την θέση τους στον αγωνιστικό χώρο παίρνει o μισθοφορικός οργανισμός των Banished. Στον αγώνα ρίχνεται ξανά και η παράταξη των ανθρώπων, κάτω από το banner του UNSC. Με τον Atriox (το πρωτοπαλίκαρο των Banished) να έχει βάλει ως στόχο να πάρει στα χέρια του ένα από τα πιο δυνατά οπλικά συστήματα του γαλαξία, γίνεται αυτοσκοπός σας να σταματήσετε τα σχέδιά του. Όπως εξυπακούεται, να περιμένετε να πέσουν περισσότερες διαγαλαξιακές sci-fi καρπαζιές, συντροφιά πάντα με το πωρωτικό soundtrack που δε λέει να ξεκολλήσει από το κεφάλι μας.
The… expendables
Στην τελευταία beta είχαμε την ευκαιρία να δούμε το Blitz mode του Halo Wars 2. Πρόκειται για ένα... πειραματικό mode που συνδυάζει στοιχεία από Collectible Card Games όπως το Hearthstone με μια πινελιά από MOBA που δανείζεται στοιχεία από το BattleForge της Electronic Arts. Στο Blitz mode δεν μπορείτε να δημιουργήσετε την βάση σας όπως γίνεται συνήθως στα RTS, ούτε θα χρειαστεί να κάνετε macromanagement μονάδων.
Αντί αυτού, το gameplay βασίζεται στο micromanagement των καρτών σας και στην επιβολή της παρουσίας σας διά της βίας σε συγκεκριμένα σημεία του χάρτη. Οι μάχες λαμβάνουν χώρα σε συμμετρικές αρένες που περιέχουν διάφορα capture points. Σκοπός σας είναι να οδηγήσετε εκεί τις μονάδες σας και να τα πάρετε υπό την κατοχή σας ώστε να φτάσετε το επιθυμητό αριθμό πόντων που απαιτούνται κάθε φορά για την νίκη. Αυτή την στιγμή διατίθεντε αγώνες 1vs1, 2vs2 και 3vs3.
Ξεκινώντας από την βάση σας, το μοναδικό σας resource είναι το Energy, το οποίο σπαταλάτε για να ρίξετε στην μάχη περισσότερες μονάδες. Οι μονάδες και όλες σας οι επιθέσεις πραγματοποιούνται μέσω διαφόρων καρτών που εμφανίζονται στο κάτω μέρος της οθόνης. Οι κάρτες αυτές αφορούν είτε units, είτε boosts ή ακόμα και επιθέσεις μιας χρήσης όπως τα Archer Missiles ή το Pelican Sweep (πυραύλοι μεγάλης ισχύος ή Gunships αντίστοιχα).
Ανά πάσα στιγμή, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις τέσσερις ενεργές κάρτες σας, οι οποίες αντικαθιστούντε με άλλες cards του deck σας μετά την χρήση τους. Μπορείτε επίσης να ενναλάξετε τις διαθέσιμες κάρτες σας μέσω του Cycle, σπαταλώντας Energy. Κάθε κάρτα έχει συγκεκριμένο κόστος σε ενέργεια και όσο πιο δυνατή είναι η κάρτα, τόσο μεγαλύτερο είναι και το energy requirement της, οπότε είναι στο χέρι σας να τις χρησιμοποιήσετε στρατηγικά όπου χρειάζεται. Ξεκινάτε με ένα μικρό ποσό από Energy, το οποίο αναπληρώνεται αργά κατά την διάρκεια της μάχης, ενώ μπορείτε επίσης να βρείτε στον χάρτη διάφορα κουτιά ενέργειας που κάνουν spawn ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Ο βασικός πυλώνας του gameplay βασίζεται στη σωστή χρήση των μονάδων σας και των αντίστοιχων ειδικών επιθετικών καρτών, ώστε να πάρετε τον έλεγχο του χάρτη. Θα πρέπει να έχετε κατά νου ότι -όπως ισχύει στα περισσότερα Strategy games- στο Halo Wars 2 ισχύει η λογική του “πέτρα-ψαλίδι-χαρτί”. Έτσι, κάθε μονάδα δύναται να είναι ισχυρή μόνο ενάντια σε συγκεκριμένο τύπο ή τύπους εχθρών (οχήματα εδάφους, οχήματα αέρος, πεζικό), στοιχείο που εμφανίζεται με το σχετικό χρώμα (πράσινο, κίτρινο, κόκκινο) στα αντίστοιχα εικονίδια της κάρτας.
Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι χρειάζεται σωστή προετοιμασία και γρήγορα αντανακλαστικά ώστε να κάνετε counter τον αντίπαλο στρατό, ανάλογα με την περίσταση. Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρα από την βάση σας, μπορείτε να κάνετε summon τις μονάδες σας σε οποιοδήποτε σημείο του χάρτη (στο οποίο έχετε ανοιχτό οπτικό πεδίο) με μειωμένο health κατά 50%.
Hearthstoned
Έξω από το πεδίο της μάχης, ενδιαφέρον παρουσιάζει και η δημιουργία των προσωπικών σας decks από κάρτες. Μέσω του αντίστοιχου μενού, μπορείτε να επιλέξετε ποιες κάρτες θέλετε να επιστρατεύσετε σε κάθε αγώνα, μέσα από αυτές που έχετε ήδη ξεκλειδώσει. Μπορείτε επίσης να κάνετε level up τις κάρτες σας “θυσιάζοντας” άλλες ίδιες που έχετε στην κατοχή σας, αυξάνοντας τα στατιστικά τους, όπως την ταχύτητα, το Shield ή το Attack τους.
Παίζοντας το παιχνίδι και ολοκληρώνοντας διάφορα daily challenges, μπορείτε να αποκτήσετε ingame currency και περισσότερες κάρτες, ενώ σας δίνεται επίσης η ευκαιρία να αγοράσετε πακέτα καρτών μέσω microtransactions. Η Microsoft πάντως αναφέρει ότι θα μπορείτε να ξεκλειδώσετε όλο το περιεχόμενο του παιχνιδιού, παίζοντας απλά το campaign ή στα multiplayer modes. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε κάθε deck μπορείτε να επιλέξετε και έναν Leader, με τον καθέναν από αυτούς να σας δίνει διαφορετικά οφέλη.
Κεραυνοβόλος... πόλεμος
Το Blitz κρίνεται ως ένα αρκετά διασκεδαστικό mode το οποίο προσπαθεί να βάλει στην ίδια συνταγή στοιχεία από RTS, MOBA και Card games. Τα πρώτα δείγματα είναι ενθαρυντικά και μιας και κάθε match διαρκεί περίπου 10 λεπτά, το Blitz μπορεί να αποτελέσει ένα ευχάριστο διάλειμμα από την κλασική φόρμουλα των RTS. Το αν θα είναι ικανό να σας κρατήσει για αρκετό καιρό κοντά του, θα κριθεί από το πλήθος των cards και των χαρτών που θα περιλαμβάνονται στην τελική έκδοση του παιχνιδιού.
Ο εύκολος στην εκμάθηση χειρισμός και το γεγονός ότι θα πρέπει να αλλάζετε επί τόπου στρατηγική σε κάθε μάχη, δίνουν την δυνατότητα σε αυτό το mode να πρωταγωνιστήσει και γιατί όχι, να κυκλοφορήσει μελλοντικά ως ένα αυτόνομο game.
Το Halo Wars 2 θα κυκλοφορήσει στις 21 Φεβρουαρίου για PC και Xbox One.
Συζητήστε εκτενώς για το RTS των 343 Industries και Creative Assembly στο αντίστοιχο forum topic.
Comments
"Ευτυχώς" για όσους δεν τους αρέσει το συγκεκριμένο ύφος, το υπόλοιπο game είναι κλασικό RTS. Οι κάρτες βρίσκονται στο Blitz μόνο