Sundered preview

Hot
Παντελής Δασκαλέλος

Παντελής Δασκαλέλος  

Now playing Crysis 2, Gears of War 2 και Tom Clancy's H.A.W.X
 
0.0 (0)
0 2 0 0 0
Sundered preview

Sundered preview

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00

Κάθοδος στις κατακόμβες ενός απόκοσμου Metroidvania.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε μια ραγδαία αύξηση στις Metroidvania κυκλοφορίες, οι οποίες κατά κύριο λόγο προέρχονται από ανεξάρτητες εταιρείες ανάπτυξης. Ως ενδεικτικά παραδείγματα μπορούμε να αναφέρουμε το Guacamelee! της Drinkbox Studios, το Axiom Verge του Thomas Happ, αλλά και το Ori and the Blind Forest της Moon Studios. Όσον αφορά το γιατί όλο και περισσότεροι developers αποφασίζουν να εστιάσουν τις προσπάθειές τους στο συγκεκριμένο genre, θα λέγαμε ότι υπάρχουν δύο κυρίως λόγοι. Αφενός τα Metroidvania έχουν ένα φανατικό κοινό και αφετέρου δεν απαιτείται υψηλό budget για την ανάπτυξή τους. Κάθε νέα πρόταση στον χώρο βέβαια θα πρέπει να έχει κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό για να μπορέσει να αναδειχθεί. Αυτό είναι κάτι που το γνωρίζει πολύ καλά η Thunder Lotus Games, η οποία με το Sundered φιλοδοξεί να μας προσφέρει ένα Metroidvania που ξεφεύγει από τα τετριμμένα.

Πριν δούμε τι ακριβώς προσφέρει το Sundered οφείλουμε να διευκρινίσουμε ότι η εμπειρία μας μαζί του βασίζεται στην pre-alpha έκδοσή του, η οποία διατίθεται αποκλειστικά σε δημοσιογράφους. Η Thunder Lotus Games, δημιουργός του Jotun, "τρέχει" αυτή την στιγμή μια crowdfunding εκστρατεία στο Kickstarter έχοντας συγκεντρώσει περισσότερα από 80.000 καναδικά δολάρια και όπως όλα δείχνουν το Sundered θα φτάσει στα ψηφιακά ράφια του Steam και του PlayStation Store τον προσεχή Ιούλιο.

sundered preview 1

Βυθισμένος στην άβυσσο
Στην pre-alpha έκδοση του Sundered δεν παρέχονται ιδιαίτερες πληροφορίες για το σενάριο και ως εκ τούτου το μόνο που γνωρίζουμε είναι το όνομα του πρωταγωνιστή. Αναλαμβάνοντας τον ρόλο του Eshe λοιπόν θα πρέπει να εξερευνήσετε έναν αρκετά μεγάλο χάρτη, να αποκτήσετε πρόσβαση σε δύο συγκεκριμένα abilities (Empowered Attacks και Power Dash) και να μονομαχήσετε με ένα boss (υπάρχουν και κάποια mini-bosses).

Με βάση τα όσα έχουν ανακοινώσει οι developers πάντως περιμένουμε πολύ περισσότερα πράγματα στο σεναριακό κομμάτι. Καταρχήν η θεματολογία του αντλεί επιρροές από το έργο σημαντικών συγγραφέων του υπερφυσικού τρόμου, όπως του H.P Lovecraft. Επιπροσθέτως, θα υπάρχουν πολλαπλά φινάλε της ιστορίας, τα οποία θα επηρεάζονται άμεσα από τις αποφάσεις σας.

sundered preview 2

Πριν ακόμη ξεκινήσουμε να εξολοθρεύουμε αναρίθμητους εχθρούς, δύο ήταν τα πράγματα που μας εντυπωσίασαν στην επερχόμενη δημιουργία της Thunder Lotus Games. To πρώτο ήταν το soundtrack, καθώς τα μουσικά θέματα έχουν μια υποχθόνια και απόκοσμη χροιά που ταιριάζει απόλυτα με το όλο κλίμα. Το δεύτερο είναι αναμφισβήτητα το art direction, αφού ο Eshe, τα εχθρικά πλάσματα που θα αντιμετωπίσετε, αλλά και τα περιβάλλοντα έχουν ζωγραφιστεί στο χέρι. Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι δημιουργοί του Sundered είχαν ακολουθήσει αντίστοιχη τακτική και στο Jotun.

Οι κατακόμβες της... Τρέλας
Τα όσα λαμβάνουν χώρα στην pre-alpha έκδοση, αφορούν το δεύτερο εκ των τριών levels που συνολικά θα δούμε στο Sundered. Από πλευράς gameplay συναντάμε τον παραδοσιακό Action-Adventure/Platform/RPG χαρακτήρα που καθορίζει μια δημιουργία ως Metroidvania. Κοινώς μάχεστε σε έναν 2D κόσμο, τον οποίο και θα πρέπει να εξερευνήσετε διεξοδικά. Αρκετές περιοχές είναι αρχικά "κλειδωμένες" και θα πρέπει να αποκτήσετε πρόσβαση σε κάποιο συγκεκριμένο ability (στην προκειμένη περίπτωση το Power Dash) για να προχωρήσετε παρακάτω. Στην τελική έκδοση του Sundered θα υπάρχουν επτά special abilities, εδώ όμως συναντάμε μόλις δύο, το Empowered Attacks και το Power Dash. Το τελευταίο σας επιτρέπει να μετακινηθείτε με αστραπιαία ταχύτητα και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στον αέρα. Για παράδειγμα, μετά από ένα άλμα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το συγκεκριμένο ability για να διασχίσετε μεγάλα χάσματα και να αποκτήσετε πρόσβαση σε επιπλέον περιοχές του χάρτη.

Το μοντέλο χειρισμού μας άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις, καθώς διακρίνεται για την ακρίβεια που παρέχει. Εμείς δοκιμάσαμε το Sundered τόσο με ένα Xbox One controller, όσο και με το keyboard μας και γενικώς δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα. Το σύστημα μάχης θυμίζει κάπως το Guacamelee!, αφού μπορείτε να επιτεθείτε προς όλες τις κατευθύνσεις, τόσο στον οριζόντιο, όσο και στον κάθετο άξονα. Τα μόνα όπλα που έχετε στην διάθεσή σας είναι ένα σπαθί και ένα ενεργειακό ντουφέκι που έχει περιορισμένα πυρομαχικά. Όσον αφορά την αμυντική θωράκισή σας, ο Eshe είναι εφοδιασμένος με την Valkyrie Shield, η οποία απορροφά ένα συγκεκριμένο πόσο ζημιάς και κάνει recharge με το ανάλογο cooldown.

Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι υπάρχει η δυνατότητα να κάνετε corrupt τα abilities σας χρησιμοποιώντας τα λεγόμενα Elder Shards και να αλλάξετε τις ιδιότητες τους. Για παράδειγμα, το Corrupted Power Dash σας επιτρέπει να τηλεμεταφερθείτε σε όποια κατεύθυνση επιθυμείτε. Εδώ θα πρέπει να προσθέσουμε δύο πράγματα, πρώτον τα Elder Shards τα αποκτάτε μόνο αν σκοτώσετε συγκεκριμένα mini-bosses και δεύτερον η απόφαση του να κάνετε corrupt ή όχι ένα ability έχει άμεσο αντίκτυπο στο φινάλε της ιστορίας. Εικάζουμε ότι αν κάνετε corrupt όλα τα abilities, το σενάριο του Sundered θα ολοκληρώνεται με έναν πιο "σκοτεινό" τρόπο.

sundered preview 3

Αλλάζοντας την φόρμουλα
Δύο από τα στοιχεία που συναντάμε σε όλες τις κυκλοφορίες αυτού του τύπου είναι ότι διαθέτουν ένα συγκεκριμένο χάρτη με αρκετά "κρυφά" δωμάτια και συγκεκριμένα checkpoints για να κάνετε save την πρόοδο σας. Στο Super Metroid για παράδειγμα θα έπρεπε να βρείτε τις βόμβες ή συγκεκριμένο τύπο πυραύλων για να σπάσετε μια πόρτα και γενικώς θα έπρεπε να κάνετε backtracking για να ανακαλύψετε όλα τα μυστικά του. Φυσικά υπήρχαν και συγκεκριμένα δωμάτια για να κάνετε save.

Οι μηχανισμοί αυτοί απουσιάζουν από το Sundered, καθώς οι developers του υιοθετούν μια πιο roguelike προσέγγιση. Κοινώς αν πεθάνετε η δομή του χάρτη (με εξαίρεση κάποια βασικά δωμάτια) αλλάζει, μιλάμε δηλαδή για procedurally generated levels. Φυσικά όλοι οι εχθροί κάνουν respawn, οπότε θα πρέπει να τους αντιμετωπίσετε από την αρχή. Να σημειώσουμε εδώ ότι και οι τοποθεσίες των αντιπάλων σας είναι τυχαίες και συν τις άλλοις υπάρχουν διάφορα dynamic events, στα οποία θα δείτε δεκάδες εχθρούς να σας επιτίθενται ταυτόχρονα. Μιας και αναφερθήκαμε στους εχθρούς να προσθέσουμε ότι θυμίζουν οπτικά διάφορα πλάσματα από την μυθολογία Cthulhu (Shoggoth, Byakhee) και την Σκανδιναβική μυθολογία (Valkyrie).

sundered preview 4

Ο θάνατος δεν θα πρέπει να σας φοβίζει, καθώς είναι απόλυτα εναρμονισμένος με τους υπόλοιπους μηχανισμούς του gameplay. Στην περίπτωση που πεθάνετε οδηγείστε στην αρχή του level, όπου και αποκτάτε πρόσβαση στο skill tree σας. Ξοδεύοντας τα shards που έχετε αποκτήσει από την εξολόθρευση των εχθρών μπορείτε να αυξήσετε τα στατιστικά τους χαρακτήρα σας, όπως τα hit points του, το attack power του κτλ.

Συνοψίζοντας
Το Sundered δείχνει ότι έχει όλα τα φόντα για να πρωταγωνιστήσει στoν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό χώρο των Metroidvania. Οι developers του τολμούν να προσφέρουν κάτι διαφορετικό και να αλλάξουν την παραδοσιακή gameplay φόρμουλα, μπολιάζοντας την με roguelike μηχανισμούς και δίνοντας της ένα... άρωμα από Dark Souls. Να σημειωθεί επίσης ότι στο τεχνικό κομμάτι (παρά το γεγονός ότι μιλάμε για μια pre-alpha έκδοση) δεν υπήρξε κάποιο πρόβλημα, καθώς το Sundered τρέχει στα 1080p/60fps με high quality textures ακόμη και ένα PC εξαετίας. Το μόνο πράγμα για το οποίο διατηρούμε κάποιες επιφυλάξεις είναι το σενάριο, εντούτοις αν οι developers τηρήσουν τις υποσχέσεις τους τότε το Sundered αναμένεται να διαπρέψει και σε αυτό το κομμάτι.

Το Sundered θα κυκλοφορήσει τον Ιούλιο για PC και PS4. Για εκτενή συζήτηση επισκεφθείτε το αντίστοιχο forum topic.

Διαβάστε επίσης το αναλυτικό άρθρο στήλης μας για τα Metroidvania.

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 +2 ashbringer (Level25) 28/01/2017 13:25
Εξαιρετικό preview. Το περιμένω με ανυπομονησία.
#2 +3 Dovahkiin (Level22) 28/01/2017 16:24
Πολύ ωραίο το preview. Μου έκανε θετική εντύπωση το ότι οι ενέργειές σου έχουν αντίκτυπο στο φινάλε του παιχνιδιού. Επιπλέον το gameplay του μου φάνηκε πως θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον, όπως και το soundtrack του, το οποίο είναι βασικό στοιχείο στα games. Αναμένω τον Ιούλιο λοιπόν.