- Previews
- Fifa 17 preview
Fifa 17 preview
HotFifa 17 preview
Πληροφορίες
Ένα αστέρι γεννιέται.
Οι fans του ποδοσφαίρου αναμένουν κάθε χρόνο με ανυπομονησία τα νέα football games, με το Fifa να αποτελεί την λεγόμενη “επένδυση της σεζόν”. Αυτό φάνηκε ακόμη περισσότερο στο Fifa 16 όπου παρά τα προβλήματα με την διαιτησία και τους τερματοφύλακες, οι οπαδοί της σειράς κατάφεραν να μείνουν μαζί του για πολλούς μήνες.
Οι απαιτήσεις των ποδοσφαιρόφιλων στο Fifa 17 έχουν ανέβει, καθώς η EA Sports έχει αναλάβει όχι μόνο να διορθώσει τα θέματα της περυσινής έκδοσης, αλλά παράλληλα να προσθέσει νέο περιεχόμενο στη νέα έκδοση. Με ένα πρώτο δείγμα από το Fifa 17 demo βλέπουμε μέχρι στιγμής ότι έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στον τομέα του gameplay. Ας δούμε όμως αναλυτικά τι νέο υπάρχει.
The Journey: Γίνε ο Alex Hunter
Το νέο The Journey mode είναι ουσιαστικά μία εξέλιξη του Virtual Pro όπου ελέγχετε έναν και μόνο ποδοσφαιριστή. Η διαφορά είναι ότι πλέον υπάρχει σενάριο από πίσω καθώς αναλαμβάνετε τον ρόλο του Alex Hunter, ενός εικονικού 17χρονου ποδοσφαιριστή από το Λονδίνο που ανεβαίνει από τις ακαδημίες της Manchester United στην πρώτη ομάδα και καλείται, μετά από σειρά τραυματισμών, να παίξει ως αλλαγή. Ο Alex είναι εγγονός του επίσης εικονικού Άγγλου ποδοσφαιριστή Alex Hunter που έπαιζε κι αυτός ως επιθετικός (20 γκολ την περίοδο 1966-1967). Ανάμεσα στους αγώνες παρεμβάλλονται cutscenes με συνομιλία του Alex με τους συμπαίκτες του, τους γυμναστές της ομάδας, τους δημοσιογράφους κτλ.
Παρόμοιο mode έχουμε δει από την εποχή του NBA 2K14 μέχρι σήμερα (My Career). Εδώ η EA Sports επιχειρεί να δημιουργήσει κάποιου είδους αλληλεπίδραση των αποφάσεών μας με την ψυχολογία του παίκτη. Για παράδειγμα, όποτε μιλάτε με τους γύρω σας θα σας δίνονται τρεις επιλογές απαντήσεων, που σας δείχνουν ψυχρό, ουδέτερο ή πιο… cool και φιλικό τύπο προς τους συνομιλητές. Διελέγοντας την αντίστοιχη επιλογή σας εμφανίζεται μία μπάρα που ξεκινάει από “Fiery”, φτάνει έως το “Cool” και αλλάζει ανάλογα με το τι επιλέξατε. Αυτό μένει να δούμε αν θα έχει και αντίκτυπο στο gameplay και στο ηθικό του παίκτη. Αν δεν μιλήσετε επιλέγοντας κάτι τότε ο διάλογος θα προχωρήσει όπως και να ‘χει.
Σε κάθε αγώνα σας δίνεται μία σειρά από στόχους. Συγκεκριμένα στο ντεμπούτο μας ως αλλαγή θα έπρεπε να σκοράρουμε, να κερδίσει η ομάδα και να αποδώσουμε καλά με rating 7+ εντυπωσιάζοντας τον Μουρίνιο. Το ότι παίζετε στην Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ εξ αρχής είναι θετικό αφού ξέρετε ότι η ομάδα θα αποδώσει καλά. Ως Alex Hunter όμως, τουλάχιστον στο demo που δοκιμάσαμε, είστε αναγκαστικά επιθετικός και θα πρέπει να σκοράρετε. Στην τελική έκδοση θα μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα στις θέσεις επιθετικού, εξτρέμ και επιτελικού μέσου, συνεπώς θα χρειαστεί να έχετε ενεργό ρόλο.
Ο πρωτάρης στα μεγάλα σαλόνια
Η διάρκεια του ματς και το επίπεδο δυσκολίας στο The Journey καθορίζεται από εσάς, όπως επίσης και το αν θα παίζετε ως ομάδα ή ως Alex Hunter. Στη δεύτερη περίπτωση τα πράγματα δυσκολεύουν, αφού μπορεί για παράδειγμα η CPU να δεχτεί γκολ και να σας εκθέσει ή αντίστοιχα να μην σας μεταβιβάζει την μπάλα έγκαιρα. Αν διαλέξετε τον δρόμο του να παίξετε ελέγχοντας μόνο τον Hunter μέσα στο γήπεδο τότε ασφαλώς μπορείτε να ζητήσετε μπάλα, απλά για το τελικό αποτέλεσμα δεν θα βασίζεστε απόλυτα στην ικανότητά σας. Αφήστε δε που θα χρειάζονται διαρκώς ντρίπλες για να πετύχετε γκολ, ενώ αν παίζετε ομαδικά μπορείτε να φέρετε την μπάλα στα πόδια του Hunter με συνδυασμούς.
Η απόδοση του Alex Hunter εμφανίζεται μονίμως πάνω δεξιά και είναι πάντα ορατός στο γήπεδο με ένα αστεράκι πάνω από το κεφάλι του. Το rating ξεκινάει από 6,2 και σε κάθε σωστή πάσα κερδίζετε μία πολύ μικρή αύξηση 0,1-0,2. Για τελική ασίστ το bonus είναι μεγαλύτερο, ειδικά αν η ασίστ καταλήξει σε γκολ. Αν πετύχετε γκολ τότε επίσης έχετε μεγάλο bonus. Για μια σέντρα-λουκούμι πήραμε 1,1 + 0,8 επειδή ο Rooney σκόραρε. Για το γκολ μας όμως λάβαμε +1. Ίσως γιατί ήμασταν ήδη στο 8,3 και πήγαμε στο 9,3. Πιθανόν δηλαδή όσο πλησιάζετε στο 10 η αξιολόγηση να γίνεται πιο αυστηρή.
Γενικά μένει να δούμε πως θα εξελιχθεί το The Journey mode και πως θα υλοποιηθεί στην τελική έκδοση. Οι επιλογές στους διαλόγους θα μπορούν για παράδειγμα να καθορίσουν σε ποια ομάδα θα αγωνιστείτε ή θα είναι απλά τυπικές; Παρατηρήσαμε ακόμη μία ψιλοκόντρα του Walker με τον Hunter. Ο Walker είναι ένας νεαρός παίκτης που ξεκίνησε κι αυτός από τις ακαδημίες και μετακόμισε στην πρώτη ομάδα μαζί με τον Walker, απλά τον βλέπει ανταγωνιστικά. Επειδή ο Hunter μπαίνει αλλαγή στη θέση του Walker, εικάζουμε ότι αγωνίζονται στην ίδια θέση. Τέλος, είμαι περίεργος να δω την συνολική διάρκεια του The Journey mode. Επειδή είμαι λίγο απαισιόδοξος γιατί το The Journey δεν είναι ο βασικός λόγος απόκτησης του Fifa 17, αν η EA Sports μας χαρίσει έστω τέσσερις ώρες θα μείνω απόλυτα ευχαριστημένος.
Gameplay
Οι αλλαγές που έχουν γίνει στο χειρισμό του Fifa 17 είναι και φέτος σημαντικές. Μπορεί να μην φαίνονται εκ πρώτης όψεως αλλά στην πράξη θα δείτε πως αλλάζουν το gameplay. Μετά από την περυσινή δυνατή πάσα (R2+X, καθότι έχω το sprint στο R1) φέτος προστίθεται η δυνατή τελική πάσα. Την εκτελείτε με R2+Δ στέλνοντας μια δυνατή κάθετη μπαλιά στην πλάτη της άμυνας που είναι πολύ πιο αποτελεσματική. Μάλιστα λόγω δύναμης στην αρχή αναπηδάει κιόλας.
Στο κράτημα της μπάλας έχουμε την διαφοροποίηση ότι πλέον οι παίκτες κρατάνε μπάλα προστατεύοντάς την με το σώμα τους. Η A.I. παίζει πολύ με αυτό τον τρόπο, προσπαθώντας να σας δυσκολέψει από το να κλέψετε μπάλα. Παρατήρησα επίσης ότι η ανταπόκριση κινήσεων είναι ακόμη πιο άμεση από πέρυσι. Όσο για την φιλική A.I., με το Active Intelligence System, οι συμπαίκτες σας κάνουν διαρκώς κινήσεις μέσα στο γήπεδο ψάχνοντας διαρκώς για κενούς χώρους όπου θα λάβουν πάσα, πράγμα πολύ χρήσιμο για την ανάπτυξη της ομάδας σας.
Τα…στημένα
Στις στημένες φάσεις έχουμε σημαντικές αλλαγές. Οι εκτελέσεις των πέναλτι σας δίνουν πλέον πιο ξεκάθαρη εικόνα του πως εκτελούνται. Επιλέγετε που θα σταθεί ο παίκτης σας, ξεκινάτε την κούρσα και λίγο πριν φτάσετε στην μπάλα πρέπει με το analog stick να δείξετε προς τα που θα χτυπήσετε πέναλτι, μέσω ενός πολύ ευαίσθητου δείκτη που αλλάζει ανάλογα με την ικανότητα του παίκτη. Παράλληλα ενώ δείχνετε θα πρέπει να πατήσετε το σουτ με την κατάλληλη δύναμη. Το συγκεκριμένο σύστημα θέλει λίγη εξάσκηση αλλά με βολεύει περισσότερο από τα προγενέστερα πέναλτι όπου υπολογίζαμε πόσο πλάγια θα στείλουμε την μπάλα χωρίς δείκτη και δύσκολα ρισκάραμε να χτυπήσουμε πέναλτι σε γωνία.
Στα κόρνερ έχουμε επίσης αλλαγή στον τρόπο εκτέλεσης, μιας και τα προκαθορισμένα κόρνερ στέλνονται στο πέναλτι κι εσείς πρέπει να κρατάτε πατημένο το analog stick απειροελάχιστα στο σημείο που χρειάζεται ώστε να εκτελεστεί το κόρνερ εκεί που θα υποδείξετε. Όσο αφήνετε το analog stick τόσο ο δείκτης επιστρέφει στο σημείο του πέναλτι. Είναι λίγο “κρύο αίμα” τα κόρνερ αλλά και αυτά συνηθίζονται.
Στα φάουλ μπορείτε να σταθείτε σε όποια απόσταση θέλετε και παράλληλα να δώσετε φάλτσο. Ακόμη, μακρινά φάουλ στο δικό μου μισό του γηπέδου παρατήρησα ότι εκτελούνται πλέον με μακρινή κάμερα κάτι πολύ πιο βολικό μιας και ουδέποτε μπορούσαμε να εμπιστευτούμε μια κοντινή πάσα με τόση ώρα που χρειαζόταν ο παίκτης μας για να πάρει φόρα. Όσο για τους τερματοφύλακες και την διαιτησία, αφιερώνοντας αρκετές ώρες παιχνιδιού δεν αντιμετωπίσαμε κάποιο θέμα. Ας ελπίσουμε λοιπόν η κακή περυσινή παρένθεση στους τομείς αυτούς να μην επαναληφθεί.
Ultimate team
Στο Fifa Ultimate Team, το mode που παίζουμε περισσότερο από κάθε άλλο, υπάρχουν δύο προσθήκες. Η πρώτη είναι το Squad Building Challenges, η οποία σας επιβραβεύει με in-game δώρα, θέτοντάς σας achievements για το πως θα χτίσετε την ομάδα σας. Η δεύτερη είναι το FUT Champions όπου συμμετέχετε σε εβδομαδιαία τουρνουά με άλλους παίκτες (και προκαθορισμένες απαιτήσεις) για να κερδίσετε και από εκεί επιπλέον δώρα. Μένει να δούμε πως θα είναι οι προσθήκες αυτές στην τελική έκδοση. Η πλάκα είναι ότι φέτος υπάρχουν κοντινά πλάνα και στους προπονητές, όπου θα παρατηρείτε αντιδράσεις ανάλογα με το τι γίνεται στις φάσεις κάθε αγώνα. Η εμπειρία του Fifa γίνεται ακόμη πιο...τηλεοπτική.
Σχετικά με την database, στα ήδη γνωστά πρωταθλήματα έχουμε την προσθήκη του Ιαπωνικού, από την Βραζιλία θα έχουμε 23 ομάδες, ενώ ο αριθμός των γηπέδων μειώθηκε σε 70 από τα περυσινά 78, αλλά τα 49 εξ αυτών είναι αληθινά, με πλήρη δικαιώματα εξασφαλισμένα. Στις ελληνικές ομάδες θα συναντήσουμε Ολυμπιακό, Παναθηναϊκό και ΠΑΟΚ, αλλά δυστυχώς όχι την ΑΕΚ, παρά την πολύ καλή πορεία της στο περυσινό πρωτάθλημα.
Με Frostbite engine
Ένα ακόμη highlight του νέου Fifa 17 είναι η Frostbite engine. Η μηχανή της EA Dice που εδραιώθηκε στην gaming βιομηχανία μέσω του Battlefield, αξιοποιείται για πρώτη φορά στο Fifa 17. Τα αποτελέσματα είναι απλά εκπληκτικά. Οι HD λεπτομέρειες στα textures των παικτών συναρπάζουν και τα animations στις κινήσεις τους είναι άκρως ρεαλιστικά. Ο σχολιασμός αγώνα από τους Martin Tyler και Alan Smith αποτελεί απλώς εγγύηση. Φέτος περιλαμβάνει περισσότερα ιστορικά στοιχεία και βέβαια πολλές ακόμη ατάκες στο The Journey Mode, όπου θα σχολιάζουν παρέα την πορεία του Alex Hunter.
Το Fifa 17 κυκλοφορεί στις 29 Σεπτεμβρίου για PC, PS4, Xbox One, PS3 και Xbox 360, με εκδόσεις μέχρι και σε Android και iOS. Όσοι έχετε Xbox One και early access θα μπορείτε να παίξετε Fifa 17 από τις 22 Σεπτεμβρίου, μία εβδομάδα πριν από την τελική κυκλοφορία. Μείνετε συντονισμένοι στο GameWorld.gr για το σχετικό review και κάθε Δευτέρα 22:00-00:00 για τα Fifa 17 livestreams.
Συζητήστε για το Fifa 17 σε αυτό το forum topic όπου μπορείτε να μας γράψετε εκτενείς εντυπώσεις από το demo. Γράψτε το ID σας σε αυτό το forum topic για να παίξουμε online.
Comments
Όταν θα κυκλοφορήσει η τελική έκδοση του Fifa θα υπάρξει και αναλυτικό συγκριτικό τεστ σε άρθρο και βίντεο. Αυτή τη φορά πιο νωρίς από άλλες χρονιές.
Οποτε μεχρι και να το τερματισεις δεν προκειτε να ξαναασχοληθεις με αυτο το mode.Mια καλη προσθηκη παντως για να αναπτυχθει καλυτερα του χρονου.
Ειναι η μοναδικη χρονια που ειμαι σε διλημμα για το πιο απο τα 2 ποδοσφαιρακια να παρω.Παντοτε θεωρουσα την arcade μορφη του Pro πιο διασκεδαστικη σε αντιθεση με του Fifa που ειναι λιγο boring και για αυτο παντοτε προτιμουσα Pro.
Aλλα το Fifa φετος ειναι φωτια!!!
Εδώ και χρόνια έχει γύρει προς το FIFA.
Δεν το νομίζω οτι θα ειναι τοσο βαθυ το σεναριο
Το μονο θετικό για μενα το οι αλλαγες στην αμυνα και στην επιθεση πλεον μπορεις να μαρκαρεις κανονικα και να δεις τους ελευθερους παικτες να κάνουν κινήσεις για να πάρουν την μπάλα κάτι που στο fifa 16 τις κινήσεις προς την μπάλα τις έκαναν οι αμυνόμενοι
Τα δυο νεα Modes στο FUT μοιαζουν να ειναι ορισμος τις σπατάλης σε coin για να φτιαξεις ομάδα με παιχτες που σου ζητάει και το champions για αυτους που ΄΄εχουν ακριβές ομάδες
Δεν διαβάζω κάτι για career mode. Το Journey δηλαδή είναι το career
Ναι εννοείται. Μία έκδοση βγάζουν τα Fifa, αυτή που βλέπεις. Δεν έχει συλλεκτικά.
Να δω τι θα γινει φετος με τους διαιτητες κ με τους τερματοφυλακες!
Τι θα εχουν πειραξει παλι οι απιθανοι της ΕΑ!
Υ.Γ. Οι φατσες των προπονητων δεν ειναι και ιδιαιτερα επιτυχημενες
Οι προσφορές ισχύουν για ένα πάντα με ένα παιχνίδι. Ακόμη μέχρι τον Νοέμβριο έχουμε καιρό να δούμε αν θα μπει ένα από αυτά τα δύο. Το 2ο θα το αγοράσεις όπως και να 'χει.
Το Journey είναι extra mode. Το Career θα υπάρχει κανονικά οπότε δεν έχει σχέση. Απλά όπως πάντα δεν το έβαλαν στο demo.
Το Fifa είναι simulation και το Pro arcade. Διαφορετικό στυλ χειρισμού.
Ενδιαφέρουσα πληροφορία αλλά μου κάνει εντύπωση και εμένα. Απ'οτι ξέρω τουλάχιστον στα PC όσον αφορά το Fifa τα πλήκτρα ρυθμίζονται μέσα απο το Menu.Δεν ισχύει κάτι αντίστοιχο και για το Pes ;
Edit: Αν κατάλαβα καλά η διαφορά έγκειται στον τρόπο παιχνιδιού.Πάντως στα PC και να μην γνωρίζεις τα πλήκτρα τα διαμορφώνεις όπως θες απο το Menu.
μακαρι να ειναι οπως το περιμενουμε