- Previews
- Torment: Tides of Numenera preview
Torment: Tides of Numenera preview
HotΓιάννης Μοσχονάς
Torment: Tides of Numenera preview
Πληροφορίες
Η πρώτη γνωριμία με τον διάδοχο του Planescape: Torment!
Από το 2007 οι βετεράνοι game designers Chris Avellone και Colin McComb (μέλη της εταιρείας ανάπτυξης inXile Entertainment) που είχαν πρωτοστατήσει στην δημιουργία του θρυλικού RPG Planescape: Torment, σκέφτονταν να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι που θα εξελίσσονταν στον ίδιο κόσμο, αν και εφόσον εξασφάλιζαν την απαραίτητη χρηματοδότηση.
Θα περίμενε κανείς ότι δεκάδες εκδοτικές εταιρείες του χώρου θα έκαναν ουρά έξω από τα γραφεία της inXile Entertainment με τα μπλοκ επιταγών στο χέρι για να έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ένα τόσο φιλόδοξο project, χρηματοδοτώντας το. Φυσικά ποτέ δεν συνέβη αυτό διότι το Planescape: Torment μπορεί να απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και να θεωρείται ως ένα από τα καλύτερα RPG όλων των εποχών, εντούτοις δεν τα πήγε και πολύ καλά στις πωλήσεις.
Βάζοντας ένα χρηματικό ποσό από τα ταμεία της inXile και καταφεύγοντας κυρίως στη χρηματοδότηση του Kickstarter όπου συγκέντρωσαν πάνω από 4 εκατομμύρια δολάρια, οι δημιουργοί του Torment: Tides of Numenera είχαν επιτέλους μερικά εκατομμύρια δολάρια στα χέρια τους για να προχωρήσουν. Το GameWorld έσπευσε να προμηθευτεί την early access έκδοσή του και πλέον ήρθε η ώρα να σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας.
"Ποιος είμαι και πως βρέθηκα εδώ;"
Το επίκεντρο του σεναρίου στο νέο Torment είναι ο ανώνυμος αμνησιακός ήρωας. Μια αρχετυπική φιγούρα πολύ γνώριμη σε role-playing ιστορίες που επανέρχεται διαρκώς στο προσκήνιο για δύο λόγους. Αφενός προσφέρει μια ρεαλιστική δικαιολογία για την ύπαρξη ενός tutorial και αφετέρου βοηθά στην ταύτιση μας με τον ήρωα αφού εμείς, όπως και αυτός, εισερχόμαστε για πρώτη φορά σε έναν άγνωστο κόσμο γεμάτο κινδύνους. Πέφτοντας κυριολεκτικά από τον ουρανό, ο χαρακτήρας σας αντιλαμβάνεται ότι το μυαλό του έχει αδειάσει από αναμνήσεις με εξαίρεση την σποραδική ανάδυση συνταρακτικών περιστατικών σε μορφή οραμάτων από τα βάθη του νου του. Δουλειά σας είναι να γνωρίσετε τον άγνωστο κόσμο που σας περιβάλλει, να συναναστραφείτε με κάθε λογής άτομο που τον κατοικεί και να ξεδιπλώσετε το μυστήριο του χαμένου παρελθόντος σας. Ενώ αρχικά σχηματίζεται στο μυαλό σας η σκέψη "Άλλο ένα RPG με θέμα το κλισέ ταξίδι του Ήρωα" θα αντιληφθείτε λίγο αργότερα ότι βιαστήκατε να βγάλετε συμπεράσματα. Η δομή που ακολουθεί το ηρωικό ταξίδι στην αφήγηση εξαφανίζεται από το πρώτο λεπτό. Ο ήρωας δεν περνά την ζωή του σε έναν φυσιολογικό (για τον ίδιο) κόσμο, δεν υπάρχει κάλεσμα για δράση και άρνησή του αλλά αντίθετα η περιπέτεια είναι μονόδρομος.
Όσοι έχετε παίξει το Planescape: Torment θα αναγνωρίσετε αμέσως στον πρωταγωνιστή όλα τα χαρακτηριστικά του ήρωα που χειριστήκατε σε εκείνο και θα συνειδητοποιήσετε ότι για μια ακόμα φορά η αναζήτησή σας ασχολείται με την ανακάλυψη της ταυτότητας σας και την κατανόηση ενός φανταστικού κόσμου. Ένα tutorial αρκετών λεπτών χρησιμεύει στην εκμάθηση των βασικών λειτουργιών του χαρακτήρα και παράλληλα στην διαμόρφωσή του με βάση τις επιλογές σας. Στην διάρκεια του θα συνειδητοποιήσετε ότι, για να απολαύσετε πραγματικά το πολύωρο ταξίδι στην φαντασία που μόλις αρχίσατε, χρειάζονται τρία πράγματα. Το πρώτο είναι η αγάπη σας για τον γραπτό λόγο. Ατελείωτες γραμμές κειμένου παρελαύνουν στο text window στο κάτω τμήμα της οθόνης και η ποσότητα τους μπορεί να συγκριθεί άνετα, όχι μόνο με το Planescape: Torment αλλά και με οποιοδήποτε text adventure που κυκλοφόρησε ποτέ. Ξεχάστε τις συντομεύσεις και την παράλειψη διαλόγων στο νέο Torment, εδώ το κείμενο πάντοτε έχει να σας μάθει συναρπαστικά πράγματα για τον κόσμο γύρω σας, διεγείρει την φαντασία και η ανάγνωση του είναι βασική προϋπόθεση για την επίλυση γρίφων και την απόκτηση xp.
Η ανεξάντλητη ροή λέξεων θα πωρώσει τους φανατικούς αναγνώστες και θα απομακρύνει όσους βαριέστε το διάβασμα. Ο επόμενος όρος για να σας αρέσει το Torment: Tides of Numenera είναι η τέλεια γνώση της αγγλικής γλώσσας. Εκτός από τον απίστευτο αριθμό λέξεων που θα καταναλώσετε, πολλές εξ’ αυτών δεν ανήκουν στην καθομιλουμένη και χρήζουν μετάφρασης. Η inXile Entertainment έχει στα άμεσα σχέδια της την μετάφραση του παιχνιδιού σε πολλές γλώσσες αλλά η ελληνική δεν βρίσκεται ανάμεσα τους. Το τελευταίο προαπαιτούμενο για να χαρείτε το περιεχόμενο του Torment είναι η γόνιμη φαντασία. Οι τοποθεσίες όπου περιπλανιέται ο χαρακτήρας σας και οι συνοδοιπόροι του μπορεί να αναπαρίστανται με όμορφα γραφικά αλλά αποτελούν ένα τμήμα του τεράστιου κόσμου του Torment. Διαμέσου των κειμένων περιγράφονται πολλά εξωτικά μέρη, απίθανοι άθλοι, πλάσματα και καταστάσεις που θα "δείτε" μόνο μέσα από τα "μάτια" της φαντασίας σας. Αν δεν σας αρέσει να την χρησιμοποιείτε και προτιμάτε να καταναλώνετε αποκλειστικά έτοιμο οπτικό υλικό τότε θα χάσετε ένα μεγάλο μέρος της μαγείας του παιχνιδιού.
Φτιάχνοντας χαρακτήρα
Το σύστημα δημιουργίας χαρακτήρα θα σας εκπλήξει ευχάριστα με την πολυπλοκότητα και την ευφυΐα που απαιτεί ώστε να πετύχετε τον τέλειο συνδυασμό χαρακτηριστικών. Ο ήρωας σας βασίζεται σε τρία θεμελιώδη skills (speed, strength, intelligence) και ανήκει σε όποιο από τα τρία classes (warrior, wizard, rogue) επιλέξετε. Σε μια σειρά βημάτων επιλέγετε το κυρίαρχο γνώρισμα του (αν θα είναι έξυπνος, θα διαθέτει ισχυρή θέληση, θα έχει κλίση στις μυστικιστικές τέχνες) και το εστιακό σημείο όλων των ταλέντων του (δημιουργός ψευδαισθήσεων, τέλειος χειριστής ενός τύπου όπλου κ.ο.κ.). Οι επιλογές είναι κατανεμημένες σε ξεχωριστές οθόνες ώστε να μην πήξετε από την πληθώρα των πληροφοριών, επιλέξετε λανθασμένα χαρακτηριστικά σε σχέση με το άτομο που θέλετε να φτιάξετε και καταλήξετε με ένα avatar που δεν σας ικανοποιεί καθόλου.
Το κυρίαρχο συστατικό του Torment: Tides of Numenera είναι η αφήγηση του που έχει ρίζες σε όλα τα γνωστά είδη ιστοριών για video games. Όλα τα προβλήματα και οι προκλήσεις επιλύονται με πολλούς τρόπους σχηματίζοντας για την πλοκή την εικόνα ενός τεράστιου δέντρου με πολλά παρακλάδια. Συναντώντας μια ομάδα ύποπτων ατόμων για παράδειγμα εναπόκειται στην ηθική και τις ανάγκες σας αν θα τους επιτεθείτε, θα τους εξαπατήσετε, θα τους φέρετε με το μέρος σας, θα φερθείτε αδιάφορα κ.ο.κ. Χάρη στους καταπληκτικούς του διαλόγους και τις πολλαπλές επιλογές που οδηγούν σε ισάριθμα μοναδικά αποτελέσματα, θα νοιώσετε ότι διαβάζετε μια ιστορία σε hypertext μορφή, επιλέγοντας links που το καθένα σας ανοίγει διαφορετικό μονοπάτι.
Μια σύντομη επιθεώρηση των γραφικών του Torment: Tides of Numenera δείχνει ότι χρειάζονταν ακόμη αρκετή δουλειά για να ικανοποιήσουν τις αισθητικές σας ανάγκες. Επιπροσθέτως, τα animations δεν στέκονται στο ύψος των περιστάσεων. Υπάρχει ένα συστατικό όμως της οπτικής διάστασης του παιχνιδιού που ξεχωρίζει αμέσως και θα σας δημιουργήσει πολύ θετικές εντυπώσεις και δεν είναι άλλο από τον σχεδιασμό των levels. Κυριολεκτώ όταν σας λέω ότι δεν υπάρχει ούτε μια οθόνη του Torment που να μοιάζει με την προηγούμενη στον σχεδιασμό της. Κάθε γωνιά που στρίβετε κρύβει μεγάλες εκπλήξεις: την μια βρίσκεστε σε ένα δωμάτιο γεμάτο αρχαίες μηχανές με πειραματικούς σωλήνες και θαλάμους, την επόμενη σε μια πλατεία, την μεθεπόμενη σε ένα καταγώγιο γεμάτο άτομα του υποκόσμου, λίγο πιο κάτω βλέπετε μονόλιθους να αιωρούνται, παράξενα οικοδομήματα βυθισμένα στο νερό και μαύρο υλικό σαν πετρελαιοκηλίδες να ανεβαίνει προς τον ουρανό αψηφώντας την βαρύτητα!
Το Torment: Tides of Numenera θα κυκλοφορήσει το πρώτο τρίμηνο του 2017 για PC, Mac, PS4 και Xbox One. Συζητήστε περισσότερα για το επερχόμενο RPG σε αυτό το forum topic.
Comments
Βλεποντας απο το preview σου Γιαννη το gameplay το βλεπω πολυ προσεγμενο και μπραβο τους.