Torment: Tides of Numenera preview

Hot
Γιάννης Μοσχονάς
Γιάννης Μοσχονάς

Γιάννης Μοσχονάς  

I'm applying for a license to thrill, going out on the edge, moving in for the kill!
 
0.0 (0)
0 2 0 0 0
Torment: Tides of Numenera preview

Torment: Tides of Numenera preview

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00

Η πρώτη γνωριμία με τον διάδοχο του Planescape: Torment!

Από το 2007 οι βετεράνοι game designers Chris Avellone και Colin McComb (μέλη της εταιρείας ανάπτυξης inXile Entertainment) που είχαν πρωτοστατήσει στην δημιουργία του θρυλικού RPG Planescape: Torment, σκέφτονταν να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι που θα εξελίσσονταν στον ίδιο κόσμο, αν και εφόσον εξασφάλιζαν την απαραίτητη χρηματοδότηση.

Θα περίμενε κανείς ότι δεκάδες εκδοτικές εταιρείες του χώρου θα έκαναν ουρά έξω από τα γραφεία της inXile Entertainment με τα μπλοκ επιταγών στο χέρι για να έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ένα τόσο φιλόδοξο project, χρηματοδοτώντας το. Φυσικά ποτέ δεν συνέβη αυτό διότι το Planescape: Torment μπορεί να απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και να θεωρείται ως ένα από τα καλύτερα RPG όλων των εποχών, εντούτοις δεν τα πήγε και πολύ καλά στις πωλήσεις.

Βάζοντας ένα χρηματικό ποσό από τα ταμεία της inXile και καταφεύγοντας κυρίως στη χρηματοδότηση του Kickstarter όπου συγκέντρωσαν πάνω από 4 εκατομμύρια δολάρια, οι δημιουργοί του Torment: Tides of Numenera είχαν επιτέλους μερικά εκατομμύρια δολάρια στα χέρια τους για να προχωρήσουν. Το GameWorld έσπευσε να προμηθευτεί την early access έκδοσή του και πλέον ήρθε η ώρα να σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας.

torment-1

"Ποιος είμαι και πως βρέθηκα εδώ;"
Το επίκεντρο του σεναρίου στο νέο Torment είναι ο ανώνυμος αμνησιακός ήρωας. Μια αρχετυπική φιγούρα πολύ γνώριμη σε role-playing ιστορίες που επανέρχεται διαρκώς στο προσκήνιο για δύο λόγους. Αφενός προσφέρει μια ρεαλιστική δικαιολογία για την ύπαρξη ενός tutorial και αφετέρου βοηθά στην ταύτιση μας με τον ήρωα αφού εμείς, όπως και αυτός, εισερχόμαστε για πρώτη φορά σε έναν άγνωστο κόσμο γεμάτο κινδύνους. Πέφτοντας κυριολεκτικά από τον ουρανό, ο χαρακτήρας σας αντιλαμβάνεται ότι το μυαλό του έχει αδειάσει από αναμνήσεις με εξαίρεση την σποραδική ανάδυση συνταρακτικών περιστατικών σε μορφή οραμάτων από τα βάθη του νου του. Δουλειά σας είναι να γνωρίσετε τον άγνωστο κόσμο που σας περιβάλλει, να συναναστραφείτε με κάθε λογής άτομο που τον κατοικεί και να ξεδιπλώσετε το μυστήριο του χαμένου παρελθόντος σας. Ενώ αρχικά σχηματίζεται στο μυαλό σας η σκέψη "Άλλο ένα RPG με θέμα το κλισέ ταξίδι του Ήρωα" θα αντιληφθείτε λίγο αργότερα ότι βιαστήκατε να βγάλετε συμπεράσματα. Η δομή που ακολουθεί το ηρωικό ταξίδι στην αφήγηση εξαφανίζεται από το πρώτο λεπτό. Ο ήρωας δεν περνά την ζωή του σε έναν φυσιολογικό (για τον ίδιο) κόσμο, δεν υπάρχει κάλεσμα για δράση και άρνησή του αλλά αντίθετα η περιπέτεια είναι μονόδρομος.        

Όσοι έχετε παίξει το Planescape: Torment θα αναγνωρίσετε αμέσως στον πρωταγωνιστή όλα τα χαρακτηριστικά του ήρωα που χειριστήκατε σε εκείνο και θα συνειδητοποιήσετε ότι για μια ακόμα φορά η αναζήτησή σας ασχολείται με την ανακάλυψη της ταυτότητας σας και την κατανόηση ενός φανταστικού κόσμου. Ένα tutorial αρκετών λεπτών χρησιμεύει στην εκμάθηση των βασικών λειτουργιών του χαρακτήρα και παράλληλα στην διαμόρφωσή του με βάση τις επιλογές σας.  Στην διάρκεια του θα συνειδητοποιήσετε ότι, για να απολαύσετε πραγματικά το πολύωρο ταξίδι στην φαντασία που μόλις αρχίσατε, χρειάζονται τρία πράγματα. Το πρώτο είναι η αγάπη σας για τον γραπτό λόγο. Ατελείωτες γραμμές κειμένου παρελαύνουν στο text window στο κάτω τμήμα της οθόνης και η ποσότητα τους μπορεί να συγκριθεί άνετα, όχι μόνο με το Planescape: Torment αλλά και με οποιοδήποτε text adventure που κυκλοφόρησε ποτέ. Ξεχάστε τις συντομεύσεις και την παράλειψη διαλόγων στο νέο Torment, εδώ το κείμενο πάντοτε έχει να σας μάθει συναρπαστικά πράγματα για τον κόσμο γύρω σας, διεγείρει την φαντασία και η ανάγνωση του είναι βασική προϋπόθεση για την επίλυση γρίφων και την απόκτηση xp.

Η ανεξάντλητη ροή λέξεων θα πωρώσει τους φανατικούς αναγνώστες και θα απομακρύνει όσους βαριέστε το διάβασμα. Ο επόμενος όρος για να σας αρέσει το Torment: Tides of Numenera είναι η τέλεια γνώση της αγγλικής γλώσσας. Εκτός από τον απίστευτο αριθμό λέξεων που θα καταναλώσετε, πολλές εξ’ αυτών δεν ανήκουν στην καθομιλουμένη και χρήζουν μετάφρασης. Η inXile Entertainment έχει στα άμεσα σχέδια της την μετάφραση του παιχνιδιού σε πολλές γλώσσες αλλά η ελληνική δεν βρίσκεται ανάμεσα τους. Το τελευταίο προαπαιτούμενο για να χαρείτε το περιεχόμενο του Torment είναι η γόνιμη φαντασία. Οι τοποθεσίες όπου περιπλανιέται ο χαρακτήρας σας και οι συνοδοιπόροι του μπορεί να αναπαρίστανται με όμορφα γραφικά αλλά αποτελούν ένα τμήμα του τεράστιου κόσμου του Torment. Διαμέσου των κειμένων περιγράφονται πολλά εξωτικά μέρη, απίθανοι άθλοι, πλάσματα και καταστάσεις που θα "δείτε" μόνο μέσα από τα "μάτια" της φαντασίας σας. Αν δεν σας αρέσει να την χρησιμοποιείτε και προτιμάτε να καταναλώνετε αποκλειστικά έτοιμο οπτικό υλικό τότε θα χάσετε ένα μεγάλο μέρος της μαγείας του παιχνιδιού.

torment-2

Φτιάχνοντας χαρακτήρα
Το σύστημα δημιουργίας χαρακτήρα θα σας εκπλήξει ευχάριστα με την πολυπλοκότητα και την ευφυΐα που απαιτεί ώστε να πετύχετε τον τέλειο συνδυασμό χαρακτηριστικών. Ο ήρωας σας βασίζεται σε τρία θεμελιώδη skills (speed, strength, intelligence) και ανήκει σε όποιο από τα τρία classes (warrior, wizard, rogue) επιλέξετε. Σε μια σειρά βημάτων επιλέγετε το κυρίαρχο γνώρισμα του (αν θα είναι έξυπνος, θα διαθέτει ισχυρή θέληση, θα έχει κλίση στις μυστικιστικές τέχνες) και το εστιακό σημείο όλων των ταλέντων του (δημιουργός ψευδαισθήσεων, τέλειος χειριστής ενός τύπου όπλου κ.ο.κ.). Οι επιλογές είναι κατανεμημένες σε ξεχωριστές οθόνες ώστε να μην πήξετε από την πληθώρα των πληροφοριών, επιλέξετε λανθασμένα χαρακτηριστικά σε σχέση με το άτομο που θέλετε να φτιάξετε και καταλήξετε με ένα avatar που δεν σας ικανοποιεί καθόλου.

Το κυρίαρχο συστατικό του Torment: Tides of Numenera είναι η αφήγηση του που έχει ρίζες σε όλα τα γνωστά είδη ιστοριών για video games. Όλα τα προβλήματα και οι προκλήσεις επιλύονται με πολλούς τρόπους σχηματίζοντας για την πλοκή την εικόνα ενός τεράστιου δέντρου με πολλά παρακλάδια. Συναντώντας μια ομάδα ύποπτων ατόμων για παράδειγμα εναπόκειται στην ηθική και τις ανάγκες σας αν θα τους επιτεθείτε, θα τους εξαπατήσετε, θα τους φέρετε με το μέρος σας, θα φερθείτε αδιάφορα κ.ο.κ. Χάρη στους καταπληκτικούς του διαλόγους και τις πολλαπλές επιλογές που οδηγούν σε ισάριθμα μοναδικά αποτελέσματα, θα νοιώσετε ότι διαβάζετε μια ιστορία σε hypertext μορφή, επιλέγοντας links που το καθένα σας ανοίγει διαφορετικό μονοπάτι.        

Μια σύντομη επιθεώρηση των γραφικών του Torment: Tides of Numenera δείχνει ότι χρειάζονταν ακόμη αρκετή δουλειά για να ικανοποιήσουν τις αισθητικές σας ανάγκες. Επιπροσθέτως, τα animations δεν στέκονται στο ύψος των περιστάσεων. Υπάρχει ένα συστατικό όμως της οπτικής διάστασης του παιχνιδιού που ξεχωρίζει αμέσως και θα σας δημιουργήσει πολύ θετικές εντυπώσεις και δεν είναι άλλο από τον σχεδιασμό των levels. Κυριολεκτώ όταν σας λέω ότι δεν υπάρχει ούτε μια οθόνη του Torment που να μοιάζει με την προηγούμενη στον σχεδιασμό της. Κάθε γωνιά που στρίβετε κρύβει μεγάλες εκπλήξεις: την μια βρίσκεστε σε ένα δωμάτιο γεμάτο αρχαίες μηχανές με πειραματικούς σωλήνες και θαλάμους, την επόμενη σε μια πλατεία, την μεθεπόμενη σε ένα καταγώγιο γεμάτο άτομα του υποκόσμου, λίγο πιο κάτω βλέπετε μονόλιθους να αιωρούνται, παράξενα οικοδομήματα βυθισμένα στο νερό και μαύρο υλικό σαν πετρελαιοκηλίδες να ανεβαίνει προς τον ουρανό αψηφώντας την βαρύτητα!

Ημέρα της Κρίσης για την ομάδα σας
Το Torment: Tides of Numenera δεν απευθύνεται στους οπαδούς των ατελείωτων μαχών και του πολύωρου grinding συνεπώς οι περιπτώσεις όπου θα κληθείτε να επιλύσετε μια κρίση δια της βίας είναι πολύ λίγες. Όταν το αποφασίσετε, το παιχνίδι αλλάζει αυτόματα στην turn-based μορφή του και είστε έτοιμοι να απολαύσετε το πρωτοποριακό σύστημα μάχης. Οι πιθανές ενέργειες σας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες οι οποίες εκτελούνται διαδοχικά. Η πρώτη κατηγορία είναι η φάση της προετοιμασίας, ονομάζεται Anoetic και σε αυτή αλλάζετε όπλα, κάνετε τα buffs σας και ετοιμάζεστε για το κυρίως πιάτο του «μενού» που είναι οι Occultic ενέργειες σας. Στην Occultic φάση πέφτουν βροχή τα χτυπήματα στους αντιπάλους με την χρήση των επιθετικών skills που διαθέτετε, μπορείτε να αλληλεπιδράσετε με αντικείμενα στο περιβάλλον ή να συνομιλήσετε με τους εχθρούς προσπαθώντας να επηρεάσετε την πορεία της μάχης. Αμφότερες ενέργειες διαθέτουν την δική τους μπάρα στο user interface ώστε να μην μπερδευτείτε και χάσετε μια κίνηση άσκοπα. Υπάρχει και μια τρίτη ενέργεια που μπορείτε να εκτελέσετε και αυτή είναι οι μανούβρες σας στο πεδίο ώστε να απομακρυνθείτε από τον αντίπαλο, να επιχειρήσετε να τον χτυπήσετε πισώπλατα ή να βάλετε για ασπίδα έναν ανθεκτικό ήρωα μπροστά σε έναν αδύναμο.   

Το class όπου ανήκει ο χαρακτήρας της ομάδας που ελέγχετε ανά πάσα στιγμή καθορίζει το είδος και την ποιότητα των skills του. Ο ανήκων στην warrior class ή αλλιώς Glaive στηρίζεται σε επιθετικά skills αλλά δεν χάνει την ευκαιρία να "προκαλέσει" τους αντιπάλους με το taunt για να τους τραβήξει την προσοχή. Ο Jack είναι το rogue class της περιπέτειας και όλα τα skills του τείνουν στην αποφυγή της μάχης και στην πετυχημένη αλληλεπίδραση του με τους αντιπάλους και το περιβάλλον ώστε να αντιμετωπίζει τις κρίσεις με την ευφυΐα του και όχι με την βία. Ο Nano είναι ο wizard που θα προστατέψει τους συμπολεμιστές του από τα εχθρικά χτυπήματα και θα εξαπολύσει την μαγική του ενέργεια στους άτυχους που τον πλησιάζουν. Από τα skills που δοκίμασα στην πρώιμη έκδοση του Torment μου άρεσαν τα onslaught (ενεργειακό χτύπημα  που προκαλεί καλό damage), taunt, sucker punch, living tattoos (ότι πρέπει για να προετοιμάσει την επόμενη επίθεση του caster) και hook (ενεργοποιώντας το θα φωνάξετε "Get over here!").   
 
Ποιος θα τολμήσει να σας αντιμετωπίσει;
Αν περιμένετε να δείτε μπάρα με hit points ή health πάνω από τα πορτραίτα των χαρακτήρων σας ξεχάστε το. Το άθροισμα των τριών abilities σας αντιστοιχεί στην ενέργεια ενός χαρακτήρα και επίσης καταναλώνεται εν ώρα μάχης με στόχο την ενδυνάμωση των χτυπημάτων σας ή την αύξηση της ταχύτητας τους. Οι game designers έχουν κάνει καταπληκτική δουλειά στην σύνθεση του μηχανισμού της μάχης όπως βλέπετε ώστε η ρευστότητα της να πλησιάζει όσο το δυνατόν μια πραγματική σύγκρουση. Με τόσους διαφορετικούς υπολογισμούς στην διάθεση σας θα μπείτε εύκολα στο πετσί του ρόλου και θα αισθανθείτε νοητικά αναπόσπαστο τμήμα του ψηφιακού περιβάλλοντος του Torment: Tides of Numenera.   
 
Οι αντίπαλοι σας μπορεί να είναι ολιγάριθμοι σε σχέση με τις στρατιές που "καθαρίζετε" σε άλλα RPG εντούτοις παρουσιάζουν μεγάλη ποικιλία σε εμφάνιση και ικανότητες. Τα «παιδιά» του Sorrow, του μεγάλου ανταγωνιστή σας στο game, είναι ένα πάντρεμα πλασμάτων με πλοκάμια από την μυθολογία Cthulhu και του αξέχαστου Alien που σχεδίασε ο H. R. Giger. Όλοι οι εχθροί ακολουθούν την τακτική των λύκων, κινούνται δηλαδή σε «αγέλες» και ο καθένας τους φέρνει στην σύγκρουση το προσωπικό του στυλ, είτε αυτό είναι οι μακρινές επιθέσεις με τόξα είτε το ξεκοίλιασμα εξ’ επαφής με αιχμηρά αντικείμενα. Το A.I. από την πλευρά του ανταποκρίνεται άμεσα στην επίδραση που έχουν οι επιλογές σας στον κόσμο του game και στην περίπτωση της ένοπλης πάλης, ενώ δεν παρατήρησα χρήση μοτίβων αλλά αντίδραση στους χειρισμούς της ομάδας μου.       
 
Αξιοπρεπές RPG χωρίς σοβαρό αριθμό από quests δεν υπήρξε και δεν θα υπάρξει ποτέ. Τα quests του Torment θα σας κάνουν να επιζητείτε ολοένα και περισσότερα χάρη στην πρωτοτυπία τους. Καταρχάς, συνήθως δεν σχετίζονται με τις γνώριμες απαιτήσεις του στυλ «σκότωσε τόσους εχθρούς» ή «φέρε μου το τάδε ή το δείνα σπάνιο αντικείμενο» ενώ, ακόμα και όταν το κάνουν η εξέλιξη τους είναι πολύ διαφορετική από εκείνη που περιμένετε. Μια γρήγορη ανατομία στο quest Beleazar and The Beast θα σας αποκαλύψει τι εννοώ. Ο priest Beleazar έχει φαγωθεί να βάλει στο χέρι ένα κτήνος που φέρει με greeklish το ελληνικότατο όνομα Νυχθημερόν. Το πλάσμα είναι κλεισμένο σε κλουβί τσίρκου και ο ιερέας το θέλει για να το εξοντώσει και να μελετήσει την φυσιολογία του. Εσείς μπορείτε να ελευθερώσετε το ζώο ή να καρφώσετε τον ιερέα στον ιδιοκτήτη του για να τον τιμωρήσει. Όλα τα quests έχουν πολλαπλούς τρόπους επίλυσης και δεν σας υποχρεώνουν ποτέ να ακολουθήσετε γραμμική πορεία.
 
torment-3               
Η υπομονή είναι αρετή
Δεν μπορώ να σας προτείνω να αγοράσετε το Torment: Tides of Numenera στην ημιτελή μορφή που πωλείται σήμερα. Υπέρ της αγοράς του συνηγορεί η γενική του ποιότητα και η ικανοποίηση σας ότι τα λεφτά που θα ξοδέψετε θα βοηθήσουν στην δημιουργία ενός καταπληκτικού τελικού προϊόντος. Στον αντίποδα όμως βρίσκεται σε πρώτη φάση η γνώση ότι το διαθέσιμο περιεχόμενο είναι ένα μόνο από τα κεφάλαια του και διαρκεί 10 με 20 ώρες. Η διάρκεια του είναι σίγουρα αξιοπρεπής αλλά ποιος κάθεται να περιμένει έξι με εφτά μήνες ακόμα μέχρι να έχει πρόσβαση σε όλη την ιστορία που τόσο τον συνάρπασε; Επίσης, αν το αγοράσετε τώρα θα πρέπει να έχετε μαζί σας όταν παίζετε μια μυγοσκοτώστρα και ένα εντομοκτόνο γιατί ο κώδικας του ξεχειλίζει από ενοχλητικά ζωύφια (bugs). 
 
Το σύστημα μάχης θυμίζει τα πρότυπα των αγαπημένων μας Baldur’s Gate και Neverwinter Nights αλλά είναι γεμάτο ατέλειες με την σημαντικότερη να είναι η αίσθηση που σου δίνει η χρήση των όπλων και των ξορκιών. Ότι και αν χρησιμοποιήσετε για να συντρίψετε έναν αντίπαλο θα νοιώσετε ένα κενό μέσα σας εξαιτίας της ομοιομορφίας των ήχων συνεπώς ξεχάστε την ιδιαίτερη ευχαρίστηση που δίνει η έκρηξη ενός fireball, ό ήχος μιας τεράστιας σπάθας που βρίσκει σάρκα και το σφύριγμα ενός βέλους που χτυπά με θανατηφόρα ακρίβεια τον στόχο του. Με το σύστημα μάχης ακόμα σε κακή κατάσταση φανταστείτε τον εκνευρισμό σας όταν ο ήρωας ή η ομάδα σας κολλήσει μέσα σε πλήθος NPC και δεν ξεκολλά με τίποτα! Πόσο οργισμένη θα είναι η αντίδραση σας αν εμπλακείτε σε σημαντικό διάλογο και παρατηρήσετε κατάπληκτοι ότι η αρχή του κειμένου της απάντησης του NPC βρίσκεται εκτός πλαισίου του text window και πρέπει να σκρολάρετε προς τα πάνω για να την διαβάσετε;  
    
Διαβάζοντας τα παραπάνω νομίζω ότι θα συμφωνήσετε πως η δαπάνη των 45 ευρώ στο Steam Early Access για τίτλο χωρίς ολοκληρωμένη ιστορία και με πολλά προβλήματα στον κώδικα του σίγουρα δεν αποτελεί καλή αγορά. Μια μικρή υπομονή έως τις αρχές του επόμενου έτους μέχρι να κυκλοφορήσει η τελική έκδοση του Torment: Tides of Numenera θα σας προφυλάξει από αρκετό εκνευρισμό. 

Το Torment: Tides of Numenera θα κυκλοφορήσει το πρώτο τρίμηνο του 2017 για PC, Mac, PS4 και Xbox One. Συζητήστε περισσότερα για το επερχόμενο RPG σε αυτό το forum topic.

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 +1 Blood Prince (Level30) 01/09/2016 15:33
Πολύ ωραίο φαίνεται το παιχνίδι με βάση το Preview. xD
#2 +1 Shikabane_Hime7 (Level29) 01/09/2016 16:38
Θα το έχω στα υπόψιν μιας και είναι ο διάδοχος του εκπληκτικού Planetscape Torment.
#3 Mystique (Level23) 01/09/2016 21:45
Ευτυχως που βγαινουν ακομα αυτα τα παιχνιδια με την ρετρο αισθητικη. Ειναι τα μονα που κρατανε το ενδιαφερον του κοινου που αγαπα τα αυθεντικα rpg games.
#4 landogar (Level13) 01/09/2016 22:49
Μαγεία λέμε. Απλά μαγεία. Το Torment το είχα τερματίσει εννοείται και περιμένω το συγκεκριμένο. Αλλά η τιμή είναι απαγορευτική για early access. Οταν θα πουληθει στο Steam κατω απο 30 ευρω εκει ναι να το παρω.
Βλεποντας απο το preview σου Γιαννη το gameplay το βλεπω πολυ προσεγμενο και μπραβο τους.
#5 CutieKiller (Level10) 01/09/2016 23:06
δε με ενθουσιασε το παιχνιδι :-?
#6 +1 GameLinguist (Level5) 01/09/2016 23:21
Το Planescape Torment είναι από τα κορυφαία RPG όλων των εποχών. Μάλιστα οι διάλογοί του είναι τόσοι πολλοί που δύσκολα βρίσκεις σε άλλο αντίστοιχο παιχνίδι.Επίσης η νεκροκεφαλή ο Morte ήταν από τους πιο απολαυστικούς χαρακτήρες!
#7 +1 ashbringer (Level25) 02/09/2016 08:13
Δεν υπάρχει άνθρωπος που να παίζει rpg και να μην ξέρει τον τίτλο planescape torment παγκοσμίως.Μιλάμε για την επιτομή του rpg, ένα διαμάντι που αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για όλες τις εταιρείες.Το Tides of Numenera θα μας προσφέρει μια αξέχαστη εμπειρία και είναι τίτλος must buy για κάθε gamer που αγαπάει αυτό το είδος παιχνιδιών.