- Previews
- Paragon preview
Paragon preview
HotParagon preview
Πληροφορίες
Οι εντυπώσεις μας από το MOBA της Epic Games.
Η Epic Games έχει χτίσει το όνομά της στη βιομηχανία δημιουργώντας ιστορικά games που έχουν συμβάλλει άμεσα στη διαμόρφωση του status quo της εποχής τους. Με το Unreal Tournouament του 1999 -και στη συνέχεια με τα τρία suquels αυτού- διαμόρφωσαν και τελειοποίησαν το ιδίωμα των Arena Shooters ενώ με τα Gears of War δημιούργησαν ένα από τα πιο δημοφιλή trends της προηγούμενη γενιάς κονσολών, τα Cover-based Third-person Shooters. Πέραν των αδιαμφισβήτητων επιτευγμάτων της εταιρίας στην ανάπτυξη παιχνιδιών όμως, ίσως το μεγαλύτερο κατόρθωμα της είναι η Unreal Engine, μια μηχανή που ανέκαθεν πρόσφερε τη τεχνολογία και τις δυνατότητες τόσο στην Epic όσο και στις δεκάδες άλλες εταιρίες που την έχουν χρησιμοποιήσει, να παράγουν games υψηλής ποιότητας με άμεσο και εύκολο τρόπο. Ως εκ τούτου μπορούμε να συμφωνήσουμε πως οποιοδήποτε project φέρει το όνομα της Epic αξίζει τουλάχιστον τη προσοχή μας.
Για το λόγο αυτό όταν πέρυσι η Epic Games ανακοίνωσε πως εργάζεται πάνω στο δικό της MOBA εν ονόματι Paragon είχε ήδη κινήσει τη περιέργεια και το ενδιαφέρον μας. Μπορεί να πρόκειται για ένα είδος κορεσμένο και πλήρως κυριαρχούμενο από τους δυο-τρεις γίγαντές του, αλλά σίγουρα μια εταιρία σαν την Epic θα είχε την ικανότητα να προσφέρει κάτι καινούριο και πρωτότυπο σε αυτό. Άλλωστε μπορεί το LoL και το Dota 2 να κοιτάνε από απόσταση τους ανταγωνιστές τους που ακολουθούν καταϊδρωμένοι, αλλά games όπως το Smite και το Heroes of the Storm έχουν αποδείξει πως η επιτυχία στα MOBA δεν είναι τόσο αδύνατη όσο φαντάζει αρχικά -λέμε τώρα, μιας και η συντριπτική πλειοψηφία των MOBA που βρίσκονται υπό ανάπτυξη κάποια στιγμή τα παρατάνε και κατεβάζουν ρολά, αλλά ας μην είμαστε απαισιόδοξοι. Παρακάτω θα παραθέσω τις εντυπώσεις μου από την εμπειρία μου με την Alpha έκδοση του Paragon.
Shooter ή MOBA;
Μπορεί λόγω της προϊστορίας της Epic Games να φαντάζεστε πως το Paragon είναι ένα μιξ ανάμεσα σε Shooter και MOBA, όπως είναι το Battleborn ή ακόμα και το Overwatch, αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι απολύτως ακριβές. Υπάρχουν στοιχεία που κάνουν το Paragon να “παίζει” πιο πολύ σαν Third-person Shooter σε σύγκριση με π.χ. το Smite αλλά στην καρδιά του παραμένει MOBA που ακολουθεί πιστά τους κανόνες τους είδους. Υπάρχουν δύο ομάδες των πέντε ατόμων που μάχονται σε ένα χάρτη με τρία lanes στα οποία υπάρχουν towers, inhibitors και minions -παρεμπιπτόντως το Paragon δανείζεται ορολογία τόσο από το Dota όσο και από το LoL, γεγονός που θα κάνει την μετάβαση οποιουδήποτε βετεράνου του είδους πιο εύκολη. Συνεπώς ένας αρκετά ακριβής όρος περιγραφής του Paragon θα ήταν “MOBA με στοιχεία Third-person Shooter” αλλά όχι το αντίστροφο.
Το gameplay με μια πρώτη ματιά φαίνεται αρκετά όμοιο με το Smite. Έχουμε δηλαδή ένα MOBA στο οποίο η κάμερα έχει μεταφερθεί από τη παραδοσιακή αλά RTS top-down θέση της σε third-person προοπτική. Λόγω αυτού μπορούμε να πούμε πως στην ουσία η Epic προσπαθεί να κάνει περίπου αυτό που έχει ήδη κάνει το Smite, χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα κακό όμως. Άλλωστε στο Smite παρά τη εναλλαγή προοπτικής το gameplay μένει κατά κανόνα περιορισμένο στο επίπεδο με τη τρίτη διάσταση του ύψους να έχει μηδαμινή αξία από άποψη gameplay. Αντίθετα το Paragon έχει ελεύθερη κίνηση στις τρεις διαστάσεις με άλματα και ελεύθερη στόχευση που από πλευράς χειρισμού είναι ακριβώς ίδια με ένα Τhird-person Shooter. Αν συνεπώς θέλετε ένα MOBA που θυμίζει πιο έντονα Action από ότι RTS τότε ίσως το Paragon να είναι ακριβώς αυτό που ψάχνετε.
Ο χειρισμός άλλωστε στο σύνολό του είναι άψογος. Εκ φύσεως είναι πιο προσιτός σε νέους παίκτες λόγω του ότι θυμίζει shooter και σίγουρα είναι πιο διαισθητικός και εύκολος στην εκμάθηση από τη κλασική κίνηση με clicks του mouse. Η στόχευση τόσο των απλών χτυπημάτων όσο και των skills γίνεται εύκολα και άνετα και σε κανένα σημείο δεν ένιωσα πως η πιο action προσέγγιση στο gameplay δημιουργεί προβλήματα στον χειρισμό. Σίγουρα από άποψη στρατηγικής τίποτε δεν συγκρίνεται με την top-down προοπτική αλλά η κάμερα τρίτου προσώπου σε συνδυασμό με το εμπνευσμένο από shooters μοντέλο χειρισμού προσφέρει πιο άμεση εμπειρία ενώ ταυτόχρονα είναι και πιο προσβάσιμο.
Οι Heroes και οι μάχες
Προς το παρόν οι διαθέσιμοι heroes στο Paragon είναι μόλις 17, το οποίο νούμερο σε σύγκριση με οπουδήποτε άλλο MOBA της αγοράς είναι απογοητευτικό. Φυσικά δε μιλάμε για τελική έκδοση αλλά δεδομένου πως αναμένουμε την κυκλοφορία για μέσα στο 2016 δεν φαντάζομαι πως ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί ιδιαιτέρα. Μπορεί επίτηδες η Epic να θέλει να δοκιμάσει ένα MOBA με λιγότερους χαρακτήρες για να γίνεται πιο εύκολα το balance και να υπάρχει μεγαλύτερη συνέπεια στο gameplay. Παρόλα αυτά το τόσο περιορισμένο αυτό lineup μειώνει εμφανώς το στρατηγικό βάθος του παιχνιδιού και απειλεί άμεσα την αντοχή του στον χρόνο. Τεράστιο κομμάτι της γοητείας των MOBA άλλωστε είναι το πως κάθε game είναι διαφορετικό λόγω του τεράστιου αριθμού διαφορετικών συνδυασμών heroes που μπορούν να υπάρξουν.
Επιπλέον οι heroes που υπάρχουν αν και φέρουν εντυπωσιακότατο οπτικό σχεδιασμό είναι κάπως αδιάφοροι. Πέραν του ότι δεν έχουν κάποια προσωπικότητα ή χαρακτήρα, γεγονός για το οποίο ευθύνεται η παντελής έλλειψη lore και voice acting, δεν είναι και αρκετά ξεχωριστοί και ιδιαίτεροι στο λειτουργικό κομμάτι του gameplay. Πολλά skills λειτουργούν με ενοχλητικά όμοιο τρόπο ενώ επιπλέον το οπλοστάσιο των skills του κάθε hero δεν φαίνεται να έχει σχεδιαστεί με τρόπο τέτοιο ώστε να επιτρέπονται εντυπωσιακά play και περίεργες στρατηγικές λόγω συνεργίας. Ως εκ τούτου οι heroes δεν έχουν κάποια ιδιαίτερη ταυτότητα η οποία να τους κάνει να ξεχωρίζουν μεταξύ τους, ούτε σχεδιαστικά αλλά ούτε και λειτουργικά. Ο συνδυασμός του μικρού αριθμού συνολικών heroes με την αρκετά ομοιογενή λειτουργία αυτών κάνει το παιχνίδι γρήγορα κουραστικό.
Επιπλέον δεν υπάρχουν αρκετά πράγματα για να κάνει κανείς σε ένα game. Η μόνη απολαυστική δραστηριότητα με την οποία θα ασχοληθείτε είναι οι μάχες, κι η αλήθεια είναι πως στην ουσία μόνο αυτό θα κάνετε στο Paragon. Για τον λόγο αυτό νιώθω πως έχει χαθεί τελείως το στρατηγικό κομμάτι που κάνει τα MOBA τόσο ξεχωριστά. Θα αισθανθείτε πως απλά πάτε από teamfight σε teamfight χωρίς προετοιμασία ή στρατηγική. Και αυτό δεν θα ήταν πρόβλημα αν τα games δεν διαρκούσαν τόσο πολύ. Αυτό που θα μπορούσε να είναι ένα MOBA εστιασμένο στη γρήγορη δράση -άλλωστε η third-person κάμερα αυτό υποδηλώνει- με πιο μικρά π.χ. εικοσάλεπτα games καταντάει ένα βαρετό, κοπιώδες και κάπως ανούσιο grind για να ολοκληρωθεί το κάθε game που μπορεί πολύ εύκολα να διαρκέσει πάνω από μία ώρα.
Κάρτες και αντικείμενα
Συνήθως σε ένα MOBA κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού μαζεύετε χρήματα για να αγοράσετε αντικείμενα που είτε κάνουν τον hero σας πιο δυνατό είτε του δίνουν κάποιες παραπάνω δυνατότητες. Το σύστημα αυτό στο Paragon είναι αρκετά διαφορετικό και πολύ πιο απλοποιημένο από ότι έχουμε συνηθίσει. Αντί για αντικείμενα αποκτάτε κάρτες οι οποίες σας δίνουν σχεδόν κατά αποκλειστικότητα κάποιο μπόνους στα στατιστικά σας (π.χ. επιπλέον damage ή επιπλέον HP). Τις κάρτες αυτές τις αποκτάτε ανοίγοντας πακέτα από το κεντρικό μενού. Τα πακέτα αυτά αγοράζονται αποκλειστικά και μόνο με in-game νόμισμα που αποκτάται παίζοντας και όχι πληρώνοντας, αλλά μπορείτε με πραγματικά λεφτά να αγοράσετε booster που αυξάνει ραγδαία τον ρυθμό με τον οποίο αποκτάτε το in-game νόμισμα αυτό.
Δυστυχώς είναι ξεκάθαρο πως υπάρχουν κάρτες οι οποίες είναι καλύτερες από άλλες μιας και είναι χωρισμένες σε κατατάξεις όπως θα ήταν σε ένα κανονικό card game. Ως εκ τούτου υπάρχουν αφενός σοβαρές υπόνοιες πως το σύστημα λειτουργεί με τρόπο pay-to-win και αφετέρου το εξωτερικό σύστημα progression επηρεάζει υπερβολικά το πόσο αποδοτικοί μπορείτε να είστε στο πεδίο της μάχης. Όσο περισσότερο παίζετε τόσο καλύτερες κάρτες θα έχετε και αν πληρώσετε θα τις αποκτήσετε πολύ πιο γρήγορα. Πραγματικά δεν μπορώ να βρω ούτε ένα θετικό στο όλο σύστημα με τις κάρτες και ελπίζω πως αργά ή γρήγορα θα το αφαιρέσουν ώστε να αντικατασταθεί με ένα πιο συμβατικό σύστημα αντικειμένων.
To πιο όμορφο MOBA της αγοράς
Παρά τα πολλά του ελαττώματα το Paragon έχει κάτι που δεν μπορεί να του το αμφισβητήσει κανένας, είναι οπτικά πανέμορφο. Η Unreal Engine 4 κάνει τη διαφορά προσφέροντας εκπληκτικά περιβάλλοντα με εντυπωσιακό φωτισμό και μπόλικη λεπτομέρεια. Τα γραφικά του Paragon θα θεωρούνταν εκπληκτικά ακόμα και αν δεν άνηκε στο είδος που ανήκει, στο οποίο συνήθως βλέπουμε πιο καρτουνίστικα και στυλιζαρισμένα γραφικά που παίζουν ακόμα και στα πιο παλιά συστήματα.
Επειδή όλα σε αυτή τη ζωή έχουν και το τίμημά τους όμως, συναντάμε ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις συστήματος, τις οποίες εάν παρόλα αυτά πληρείτε θα απολαύσετε σταθερό και υψηλό frame rate ακόμα και στις πιο απαιτητικές μάχες. Συνολικά η παρουσίαση του παιχνιδιού είναι εκπληκτική μιας και η Epic έχει δημιουργήσει εντυπωσιακά γραφικά και τα έχει συνοδεύσει με πλούσιο και γεμάτο ακουστικό τομέα με όμορφη μουσική και απολαυστικά, μεστά ηχητικά εφέ που θα συνοδεύσουν την κάθε σας επίθεση. Μπορεί ο σχεδιασμός του gameplay να πάσχει αλλά το Paragon είναι δίχως την παραμικρή αμφιβολία μια οπτικοακουστική πανδαισία, γεγονός άκρως εντυπωσιακό για ΜΟΒΑ.
Τελικές σκέψεις
Όπως είναι προφανές έχω τις διαφωνίες μου σε πολλές σχεδιαστικές επιλογές του Paragon γεγονός που μου έχει δημιουργήσει αρκετούς ενδοιασμούς σχετικά με το κατά πόσο θα τα καταφέρει να σταθεί σε μια τόσο ανταγωνιστική αγορά. Ως έχει η κατάσταση μπορώ να το προτείνω αποκλειστικά και μόνο για το φοβερά του γραφικά και τίποτα άλλο. Θεωρώ πως πρέπει να αφαιρεθεί πλήρως το σύστημα με τις κάρτες διότι δεν προσφέρει τίποτα ουσιώδες ενώ ταυτόχρονα περιπλέκει δίχως λόγο κάτι που θα έπρεπε να είναι αρκετά απλό και επιπλέον πιστεύω πως πρέπει να γίνουν αλλαγές ώστε τα games να ολοκληρώνονται πολύ πιο γρήγορα, διότι ως έχει η μεγάλη διάρκεια ξεσκεπάζει την παντελή έλλειψη στρατηγικού βάθους και ακυρώνει το κατά τα άλλα πολύ άμεσο και απολαυστικό σύστημα χειρισμού στις μάχες. Αν γίνουν αυτές οι αλλαγές και επιπλέον προστεθούν περισσότεροι και πιο ενδιαφέροντες heroes τότε το Paragon έχει όλες τις δυνατότητες να γίνει μια πολύ ελκυστική, γρήγορη και γεμάτη δράση εναλλακτική πρόταση στον χώρο των MOBA. Προς το παρόν όμως πνίγεται στη μετριότητά του.
Το Paragon αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο έτος για PC και PS4. Διαβάστε όλες τις πληροφορίες για αυτό και πείτε μας την άποψή σας στο σχετικό forum topic.
Comments