- Previews
- Gigantic preview
Gigantic preview
HotΓιώργος Λόλας
Gigantic preview
Πληροφορίες
Δυναμική είσοδος της Motiga στα MOBA/Shooters.
Τα τελευταία χρόνια το υποείδος των MOBA έχει δεχθεί αρκετές αλλαγές και έχει αποκτήσει πολλά “παρακλάδια”. Hero Shooters, Third-Person MOBAs, FPS με δείγματα από MOBAs σε συγκεκριμένα modes και ούτω καθεξής. Βλέπουμε ότι, ενώ αρχικά τα games αυτού του είδους απευθύνονταν σε συγκεκριμένο κοινό, πλέον διεισδύουν σε διαφορετικά genres με αποτέλεσμα να γίνονται αρεστά σε μεγαλύτερη μερίδα από gamers. Εξάλλου, η competitive φύση τους, τα μικρής διάρκειας matches και το γεγονός ότι νιώθεις πως βελτιώνεσαι όσο παίζεις, είναι τα στοιχεία που κάνουν τα MOBA τόσο ελκυστικά, ενώ το ότι διατίθενται δωρεάν μέσω του Free-to-Play μοντέλου, βοηθάει αρκετά.
Όπως είδαμε και στο σχετικό preview του Paladins της Hi-Rez, τα hybrid games αυτού του είδους παρουσιάζουν μεγάλη άνθηση, για αυτό και ολοένα και περισσότερες εταιρείες ανάπτυξης τρέχουν να προλάβουν την μόδα, κυκλοφορόντας η καθεμία το δικό της… mobaειδές τίτλο. Τον ίδιο δρόμο -καλώς- αποφάσισε να ακολουθήσει και η Motiga με το Gigantic. Πριν αναλύσουμε όμως τι είναι το Gigantic, ας δούμε πρώτα τι δεν είναι. Δεν είναι ένα κλασικό MOBA, δεν είναι Third-Person Shooter, δεν είναι RPG, αλλά ένας συνδυασμός όλων των παραπάνω.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Gigantic θα είναι ένα από τους πρώτα games που θα υποστηρίζουν cross-buy και cross-play μεταξύ Xbox One και PC. Αυτό σημαίνει ότι από την μια ότι θα αγοράζετε/ξεκλειδώνετε σε μια από τις δύο εκδόσεις, θα γίνεται αυτόματα διαθέσιμο και στην άλλη, ενώ θα μπορείτε να παίξετε με φίλους και αντιπάλους ανεξάρτητα από το εάν παίζουν από το PC ή το Xbox One.
Γολιάθ εναντίων… Γολιάθ
Το Gigantic είναι ένα Third-Person MOBA/Shooter λίγο διαφορετικό από τα υπόλοιπα, καθώς περισσότερο θυμίζει τα αντίστοιχα Hero Shooters όπως το Paladins, παρά το Smite ή το DoTA 2. Παρόλα αυτά, ακολουθεί έως ένα σημείο την λογική των συγκεκριμένων games. Έτσι, από την μια συναντάμε μεμονωμένους αγώνες σε ειδικά διαμορφωμένα maps με δύο αντίπαλες ομάδων των πέντε χαρακτήρων με upgradable abilities, αλλά από την άλλη, λείπουν τα γνωστά στοιχεία του συγκεκριμένου genre, όπως τα towers και τα creeps.
Στην αρχή του match ξεκινάτε από μια πλατφόρμα, η οποία βρίσκεται αρκετά μέτρα επάνω από το έδαφος, κόβοντας έτσι κάθε επαφή τις αντίπαλης ομάδας με το spawn point σας. Εκεί μάλιστα θα επιστρέψετε και μετά από κάθε θάνατό σας. Μπαίνοντας σε μια από τις τρεις landing zones (αριστερά, δεξιά και στο κέντρο), εκτοξεύεστε από την πλατφόρμα και εισέρχεστε στο map. Από τα πρώτα κιόλας δευτερόλεπτα φαίνεται η χιουμοριστική και ανάλαφρη διάθεση που προσπαθεί να περάσει η Motiga, με τον… παχουλούλη Uncle Sven να σκάει κάτω σαν μπαλόνι και να κάνει τούμπες πριν πάρει τα ίσα του και χωθεί στη μάχη.
Μπαίνοντας στο πεδίο μάχης, θα παρατηρήσετε ότι πέρα από τους συμπαίκτες και τους αντιπάλους σας, υπάρχουν και δύο γίγαντες (ένας για κάθε ομάδα), οι λεγόμενοι Guardians οι οποίοι λειτουργούν όπως η… βάση στα υπόλοιπα MOBA. Πρωτεύοντας σκοπός σας είναι να προστατέψετε τον guardian σας, σκοτώνοντας τον guardian της αντίπαλης ομάδας. Οι δύο αυτοί γίγαντες δεν μένουν με σταυρωμένα χέρια, αφού παίρνουν και αυτοί μέρος στη μάχη σε συγκεκριμένα σημεία του αγώνα. Όλο το match βασίζεται στη συλλογή του σημαντικότατου resource του Gigantic, του Power.
Power μπορείτε να μαζέψετε σκοτώνοντας αντίπαλους παίκτες και creatures, συλλέγοντας Power Orbs και καταστρέφοντας τα Power Gems που βρίσκονται προσκολλημένα επάνω στους guardians. Γεμίζοντας τον σχετικό μετρητή του Power, ο guardian σας εφορμάει ενάντια στον γίγαντα της αντίπαλης ομάδας και τον καθιστά ευάλωτο στις επιθέσεις σας. Σε αυτό το σημείο, έχετε την ευκαιρία να επιτεθείτε ομαδικά ενάντια στον αντίπαλο guardian ώστε να προσπαθήσετε να αφαιρέσετε το ένα τρίτο του HP του μέσα στο λιγοστό χρόνο που σας δίνεται (περίπου 30 δευτερόλεπτα). Θα χρειαστεί να ακολουθήσετε την ίδια τακτική τρεις φορές για να νικήσετε το match.
Όπως πρωείπαμε, στο Gigantic δεν υπάρχουν τα κλασικά creeps σε lanes για να σκοτώσετε. Αντί αυτού, μπορείτε σε συγκεκριμένα σημεία του χάρτη να κάνετε summon διάφορα Creatures, τα οποία μένουν σταθερά στη θέση τους, εκτός και αν τους επιτεθείτε. Στην beta υπήρχαν τεσσάρων ειδών creatures που μπορούν να κάνουν heal, να επιτεθούν ή ακόμα και να σας φανερώσουν την θέση των εχθρών σας στο χάρτη. Τα creatures είναι πολύ σημαντικοί σύμμαχοι, καθώς από την μια μπορούν να σας βοηθήσουν αρκετά στη μάχη όταν τα κάνετε upgrade και από την άλλη, συλλέγουν αυτόματα τα Power Orbs που κάνουν spawn στην περιοχή τους. Όπως είναι λογικό, το να σκοτώσετε τα αντίπαλα creatures και να κάνετε summon εκεί τα δικά σας, είναι ένας καλός τρόπος ώστε να γεμίσετε τον μετρητή του Power.
Heroes και abilities
Η closed beta του Gigantic περιείχε 17 χαρακτήρες, μέσα στους οποίους συναντάμε μεταξύ άλλων τα melee Tank που βρίσκονται στη πρώτη γραμμή, τους melee και ranged DPS (assassins, casters κ.ο.κ.), καθώς και τους Supporters που μπορούν να κάνουν buffs/de-buffs και να healάρουν. Σε αυτόν τον τομέα η Motiga έχει πετύχει διάνα, καθώς οι διαθέσιμοι Heroes έχουν τρομερή ποικιλία στο τρόπο παιχνιδιού, είναι διασκεδαστικοί, ενώ με την βοήθεια του progression system του Gigantic, σας δίνεται η δυνατότητα να δημιουργήσετε πολλαπλά διαφορετικά builds για τον καθένα.
Όπως και στα MOBA, σκοτώνοντας εχθρούς κερδίζετε experience και ανεβαίνετε επίπεδο. Σε κάθε match ξεκινάτε από το πρώτο level και όσο ανεβαίνετε (έως το 10 που είναι το level cap), μπορείτε να αναβαθμίσετε τα πέντε abilities σας, τα οποία είναι εξαρχής ξεκλειδωμένα. Κάθε φορά που κερδίζετε ένα skill point, σας δίνεται η δυνατότητα να επιλέξετε εσείς το upgrade που επιθυμείτε από τις δύο κάθε φορά επιλογές. Για παράδειγμα, η Grenade της Becket μπορεί να αναβαθμιστεί στο πρώτο upgrade ώστε να μειώνει το armor των αντιπάλων σας (Concussion Grenade) ή να ελευθερώνει ένα AoE poison (Tear Gas). Καθεμία από αυτές τις επιλογές, σας δίνει πρόσβαση σε δύο διαφορετικά σετ από upgrades. Aν επιλέξατε αρχικά την Concussion Grenade, σας ανοίγονται οι επιλογές των Frag Grenade (μεγαλύτερο damage και radius) και Smart Grenade που εκρήγνυται αμέσως μόλις χτυπήσει επάνω σε αντίπαλο.
Όπως καταλαβαίνετε -και μιας και κάθε ήρωας διαθέτει πέντε abilities- υπάρχουν δεκάδες διαφορετικά builds ώστε να χτίσετε τον χαρακτήρα σας σύμφωνα με το στυλ που θέλετε να ακολουθήσετε κάθε φορά. Μέσα σε όλα αυτά, προστίθενται και τα Talents που ξεκλειδώνετε στο τρίτο, πέμπτο, έβδομο και ένατο level. Σε αυτή την περίπτωση, έχουμε πέντε διαφορετικά talents κάθε φορά για να επιλέξετε, τα οποία σας δίνουν διάφορα bonuses όπως μικρότερο cooldown για συγκεκριμένο ability, προσωρινό ή μόνιμο boost σε stats ή και επιπλέον ιδιότητες σε διάφορα abilities.
Οι χαρακτήρες παρουσιάζουν μεγάλη ποικιλία στο play style και κρίνονται αρκετά διασκεδαστικοί στο παίξιμο. Από τον τουμπανιάρη Mangrave, έως τον… μουρλόγερο Uncle Sven και από την… κακιασμένη Xenobia που ειδικεύεται στο CC έως το συμπαθές ρομποτάκι HK-206, είναι σίγουρο ότι θα βρείτε έναν ή περισσότερους ήρωες με τους οποίους θα γίνετε… αχώριστοι φίλοι. Πυροβόλα όπλα, σπαθιά, μαγεία και μποτίλιες, συνυπάρχουν σε ένα περίεργα γοητευτικό fantasy setting, όπου κάθε χαρακτήρας αλληλοσυμπληρώνει τον άλλον μέσω των abilities.
Εκεί είναι και το ζουμί του συστήματος μάχης, αφού η ομαδικότητα είναι αυτή που θα σας δώσει το πάνω χέρι ενάντια στην αντίπαλη πεντάδα. Αν και τα διαθέσιμα maps δεν κρίνονται μικρά σε μέγεθος, θετικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι οι μάχες λαμβάνουν χώρα σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του χάρτη λόγω και των control points όπου κάνετε summon τα creatures. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, τα matches -που διαρκούν περίπου 20 λεπτά το καθένα- να είναι γεμάτα με δράση και με τα νεκρά χρονικά σημεία όπου δεν γίνεται καθόλου τζερτζελές να είναι μια σχετικά σπάνια περίπτωση. Σπάνιο φαινόμενο ήταν επίσης μια ομάδα να νικήσει εύκολα. Στα περισσότερα matches υπάρχουν συνέχεια ανατροπές και ο νικητής συνήθως κρίνεται στα τελευταία λεπτά.
Στην αγορά του Αλ Χαλίλι
Αν και το progression system που αφορά το metagame δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον και εκτός των αγώνων. Η Motiga έχει προσθέσει στο Gigantic τις Fortune Cards, τις οποίες μπορείτε να αποκτήσετε είτε δωρεάν (μια κάθε ημέρα), είτε να τις αγοράσετε μέσω τυχαίας επιλογής με το in-game νόμισμα. Οι κάρτες αυτές αποτελούν ουσιαστικά κάποια quests που σας ζητάνε να ολοκληρώσετε διάφορα objectives, όπως το να κάνετε συγκεκριμένο αριθμό από kills με κάποιον ήρωα, να πάρετε τρία assists χωρίς να πεθάνετε, να κάνετε heal και ούτω καθεξής. Φέρνοντας εις πέρας τους στόχους μιας κάρτας, λαμβάνετε rewards, ενώ αυτή προστίθεται στη συλλογή σας. Κάθε ήρωας έχει διαφορετικές κάρτες για να συλλέξετε, ενώ αν ολοκληρώσετε κάποιο σετ από αυτές, κερδίζετε επιπλέον rewards ως set bonus.
Πέρα από τις Fortune Cards, συναντάμε επίσης τα Badges, τα οποία υποδηλώνουν ότι φέρατε εις πέρας διάφορα challenges, όπως το να σκοτώσετε έναν αντίπαλο ενόσω αυτός βρίσκεται στον αέρα, να ξεπαστρέψετε εννιά εχθρούς δίχως να πεθάνετε, να κάνετε double kills, να κάνετε summon συγκεκριμένο αριθμό από Creatures κτλ. Υπάρχουν δεκάδες badges για να ξεκλειδώσετε, ενώ αναμένονται να προστεθούν περισσότερα μελλοντικά. Το Free-to-Play μοντέλο που ακολουθεί η Motiga φαίνεται αρκετά τίμιο, αφού δεν υπάρχουν pay-to-win χαρακτηριστικά. Μπορείτε να αγοράσετε και να ξεκλειδώσετε heroes και skins απλά παίζοντας, ενώ με gems έχετε την δυνατότητα να αγοράσετε gold boosts, τα οποία απλά επιταχύνουν την διαδικασία.
Όσον αφορά το τεχνικό κομμάτι, τα καρτουνίστικα γραφικά (που εικαστικά θυμίζουν τα The Legend of Zelda και ειδικά το Wind Waker) ταιριάζουν με το γενικό στήσιμο του παιχνιδιού και το ανάλαφρο ύφος που ακολουθείται. Οι χάρτες και οι ήρωες είναι πολύ όμορφα σχεδιασμένοι, όπως και τα εφέ των abilities, ενώ το UI είναι λιτό και πλήρως λειτουργικό. Τόσο στην έκδοση του Xbox One, όσο και στου PC που δοκίμασα, παρατήρησα κάποια μικρά frame drops, κυρίως αμέσως μετά το spawn. Ευτυχώς δεν υπήρξαν πτώσεις των fps κατά τη διάρκεια των μαχών, πέρα από κάποιες σπάνιες περιπτώσεις.
Θετικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι δεν παρατηρήθηκε lag. Παρόλα αυτά, συνάντησα ένα αρκετά αρνητικό στοιχείο. Το matchmaking χρειαζόταν υπερβολικά πολλή ώρα ώστε να με βάλει σε match, ακόμα και σε ώρες αιχμής. Αυτό οφείλεται κυρίως στον μικρό αριθμό από beta testers που είχαν καταφέρει να μπουν στην closed beta. Για αυτό άλλωστε η εταιρεία ανάπτυξης αποφάσισε να ενώσει τους ευρωπαϊκούς με τους αμερικάνικους servers, ώστε να μειώσει τους χρόνους αναμονής. Σίγουρα πάντως αυτό το φαινόμενο δεν αναμένεται να κάνει αισθητή την παρουσία του όταν κυκλοφορήσει η τελική έκδοση του Gigantic, καθώς θα υπάρχει μεγαλύτερο pool παικτών.
Εν κατακλείδι
Η προσπάθεια της Motiga να εισέλθει στο είδος των MOBA/Shooters συνοδεύεται από σωστές επιλογές. Η μείξη διαφορετικών genres έχει γίνει με σωστό τρόπο με αποτέλεσμα το Gigantic να είναι ένα δεόντως διασκεδαστικό κράμα με μια συνταγή που φαίνεται να βαδίζει στο σωστό δρόμο. Το moment-to-moment combat προσφέρει ακατάπαυστη δράση, ενώ τα δεκάδες διαφορετικά builds για κάθε χαρακτήρα προσδίδουν βάθος και τον απαραίτητο εθισμό ώστε να σας κρατήσει για αρκετό καιρό κοντά του.
Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το account σας και οι ήρωες ανεβαίνουν levels και εκτός παιχνιδιού (όπως και στο Heroes of the Storm), έχει ως αποτέλεσμα η αντοχή του στο χρόνο ανεβαίνει κατακόρυφα. Μέχρι στιγμής, το F2P μοντέλο φαίνεται αρκετά τίμιο και δίκαιο και μένει να δούμε εάν θα αλλάξει η πολιτική της εταιρείας μετά το launch. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το Gigantic θα σας διασκεδάσει και θα σας προσφέρει μια αξιόλογη εμπειρία για το είδος.
Το Gigantic αναμένεται να κυκλοφορήσει για PC και Xbox One μέσα στο 2016.
Εσείς παίξατε το Gigantic; Πείτε μας την άποψή σας στο σχετικό forum topic.
Comments