- Previews
- Overwatch preview
Overwatch preview
HotOverwatch preview
Πληροφορίες
Το League of Legends συναντά το Τeam Fortress 2 στο σύμπαν των Απίθανων της Disney.
Η ΒlizzCon 2014, που έλαβε χώρα στο Anaheim των Ηνωμένων Πολιτειών, έκρυβε τελικά πολλές εκπλήξεις. Στο συγκεκριμένο event η Blizzard ανακοίνωσε τα νέα expansion των StarCraft II και Hearthstone, την beta και τους νέους ήρωες του Heroes of the Storm, διάφορες αλλαγές στο Diablo III καθώς και την ταινία Warcraft που όλοι οι fans περιμέναμε εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Παραδόξως, η μεγαλύτερη βόμβα έπεσε όταν o Chris Metzen έδωσε στην δημοσιότητα το πρώτο τρέιλερ για τον νέο τίτλο της Blizzard με το όνομα Overwatch. Ο γνωστός αντιπρόεδρος του franchise develοpment τμήματος της Blizzard μάλιστα επισήμανε πριν την αποκάλυψη πως έχουν περάσει 17 ολόκληρα χρόνια από την τελευταία φορά που η εταιρεία δημιούργησε ένα νέο IP.
Η τελευταία προσπάθεια της Blizzard στο να δημιουργήσει ένα νέο και πρωτότυπο σύμπαν ήταν το Titan. Για όσους δεν θυμούνται το Titan ήταν ένα τεράστιο MMORPG, το οποίο μετά από εφτά ολόκληρα χρόνια σε διαδικασία ανάπτυξης ακυρώθηκε το 2014 και εγκαταλείφθηκε. Μπορεί πολλά χρόνια σκληρής δουλειάς να πήγαν χαμένα, παρ’ όλα αυτά η ιδέα για ένα FPS που λάμβανε χώρα σε μία μελλοντική εκδοχή της Γης παρέμεινε και μεταλαμπαδεύτηκε αργότερα στο Overwatch.
Ένας ολόκληρος χρόνος έχει περάσει από την ανακοίνωση του παιχνιδιού τον προηγούμενο Νοέμβριο στην BlizzCon 2014 και σε αυτό το χρονικό διάστημα η Blizzard μας "τάιζε" συχνά πυκνά με νέα gameplay βίντεο παρουσιάζοντας παράλληλα και το ρόστερ του παιχνιδιού. Όσο ο καιρός περνούσε τόσο το Overwatch έχτιζε "hype" και πλέον, έχοντας φτάσει λίγες μέρες μακριά από την BlizzCon 2015, το Overwatch πέρασε σε Closed Beta και στο GameWorld είχαμε την τύχη να λάβουμε μέρος στο testing του παιχνιδιού. Σε αυτό το preview θα σας παρουσιάσουμε αναλυτικά το Overwatch και θα αναφέρουμε τις διάφορες προσθήκες/αναβαθμίσεις που χρειάζεται.
League of Fortress 2: Global Ancients
To πρώτο πράγμα που θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε είναι το είδος του παιχνιδιού. Σίγουρα όλοι γνωρίζετε πως πρόκειται για ένα FPS παρ’όλα αυτά, τα πράγματα είναι λίγο πιο περίπλοκα. Στο Overwatch υπάρχουν αυτή την στιγμή διαθέσιμοι 18 playable ήρωες και όπως και στα διάφορα MOBA, ο καθένας έχει τα δικά του ξεχωριστά skills. O κάθε ήρωας εκτός από το primary weapon του, το οποίο μπορεί να είναι ένα όπλο, ένα τόξο ή ακόμη και ένα melee όπλο, διαθέτει και τέσσερα μοναδικά skills, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και μία Ultimate. Επίσης όπως και στα MOBA, εκτός των skills, κάθε ήρωας ανήκει και σε διαφορετικά classes/roles. Υπάρχουν τέσσερα roles στο Overwatch, τα Support, Tank, Defense και Offense, ενώ επίσης υπάρχουν και τα roles Sniper και Builder που αποτελούν υποκατηγορίες του Defense και οποιοσδήποτε έχει ασχοληθεί έστω και λίγο με το genre των MOBA ή των MMORPG μπορεί να καταλάβει εύκολα την λειτουργία του κάθε role.
Βλέποντας λοιπόν τις παραπάνω αναλογίες είναι λογικό κάποιοι να τοποθετούν το Overwatch και στην κατηγορία των MOBA. Ο συγκεκριμένος συλλογισμός βέβαια είναι μόνο έως ένα σημείο σωστός. Καταρχάς, ο δομικός λίθος όλων των MOBA είναι το genre των Strategy, καθώς από αυτό το είδος δημιουργήθηκαν και εξελίχθηκαν. To Οverwatch μπορεί να είναι ένα FPS όπως για παράδειγμα είναι και το Counter Strike: Global Offensive, παρ’ όλα αυτά το gameplay του μοιάζει περισσότερο με αυτό του Team Fortress 2. Επίσης στα παιχνίδια του Overwatch –για τα οποία θα μιλήσουμε εκτενέστερα παρακάτω- μπορεί να υπάρχει παραπάνω από μία φορά ο ίδιος ήρωας -αν και αφού το επιλέξουν οι παίχτες- και επίσης σας δίνεται η δυνατότητα να αλλάξετε ήρωα οποιαδήποτε στιγμή επιθυμείτε κατά την διάρκεια της μάχης. Τα δύο αυτά στοιχεία σε συνδυασμό με τα τέσσερα διαθέσιμα roles και την πολύ μικρή διάρκεια των παιχνιδιών προσθέτουν μία ισχυρότερη νότα στρατηγικής από αυτή που έχουμε δει στο Team Fortress 2, καθώς η κάθε ομάδα πρέπει να είναι συγκεντρωμένη συνέχεια και να κάνει τις κατάλληλες αλλαγές κατά την διάρκεια του παιχνιδιού.
Με τις πληροφορίες που αυτή την έχουμε στιγμή στα χέρια μας, μπορούμε με ασφάλεια να πούμε πως το Overwatch είναι ένα competitive multiplayer FPS με πολύ γρήγορο ρυθμό (fast paced) που δίνει ιδιαίτερη βάση στην στρατηγική (strategy oriented). Με λίγα λόγια αποτελεί το "παιδί" των δύο παραπάνω genre.
Kαλώς ορίσατε στη Γη του μέλλοντος
Όπως σας αναφέραμε ήδη στο Overwatch υπάρχουν 18 ήρωες που ταξινομούνται σε τέσσερα roles. Οι ήρωες έχουν τέσσερα μοναδικά abilities στα οποία συμπεριλαμβάνεται και μία Ultimate. Για να χρησιμοποιήσετε την Ultimate σας πρέπει πρώτα να την "φορτίσετε" προκαλώντας και λαμβάνοντας ζημιά από τους αντιπάλους σας. Οι ήρωες μπορούν επίσης να κάνουν αν χρειαστεί και μία melee επίθεση με το ranged όπλο τους. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε πως τα Supports είναι ιδιαίτερα καλοσχεδιασμένα. Συνήθως σε τέτοιου είδους games ο ρόλος του support είναι ο λιγότερο δημοφιλής και αποτελεί πάντα την τελευταία επιλογή των παιχτών. Η Blizzard έχει κάνει πολύ καλή δουλειά στο σχεδιασμό αυτού του ρόλου και σίγουρα δεν πρόκειται να τον βαρεθείτε εύκολα, κυρίως επειδή έχουν τα supports την δυνατότητα να δώσουν και αυτοί πολύ “ξύλο” στους αντιπάλους σας. Κάτι ακόμα που πρέπει να αναφέρουμε είναι το γεγονός ότι το Overwatch έχει ένα από τα καλύτερα tutorials το οποίο καλύπτει όλες τις παραμέτρους, από τις πιο βασικές κινήσεις και τα skills μέχρι το HUD και το πως να χρησιμοποιήσετε την Ultimate σας.
Αυτή την στιγμή στο Overwatch υπάρχουν εφτά διαφορετικοί χάρτες και δύο modes. Οι χάρτες όπως είχε ανακοινώσει και ο Chris Metzen είναι εμπνευσμένοι από αληθινές τοποθεσίες και τροποποιημένοι ώστε να ταιριάζουν στον κόσμο του Overwatch. Σε κάθε ματς η μία ομάδα επιτίθεται και η άλλη αμύνεται, ενώ οι χάρτες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες ανάλογα με τα modes. Η πρώτη κατηγορία είναι το Payload όπου οι επιτιθέμενοι πρέπει να μετακινήσουν ένα φορτηγό από την μία μεριά του χάρτη στην άλλη. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν οι χάρτες Dorado (Mεξικό), King’s Row (Λονδίνο, Αγγλία) και Watchpoint: Gibraltar. Η δεύτερη κατηγορία είναι το Point Capture, όπου οι επιτιθέμενοι πρέπει να καταλάβουν διάφορα σημεία του χάρτη. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν οι χάρτες Hanamura (Iαπωνία), Temple of Anubis (Αίγυπτος) και Volskaya Industries (Ρωσία). Εξαίρεση στο κανόνα αποτελεί ο χάρτης Νumbani (Αφρική) που ουσιαστικά είναι ένα υβρίδιο ανάμεσα σε Payload και Point Capture.
Φεύγω και αφήνω πίσω μου συντρίμμια
Στην αρχή του κάθε ματς οι επιτιθέμενοι πρέπει να περιμένουν για περίπου ένα λεπτό μέσα στην βάση τους ενώ οι αμυνόμενοι καταλαμβάνουν στρατηγικές θέσεις στον χάρτη ώστε να αποκρούσουν την επίθεση. Μετά το πέρας του ενός λεπτού οι πόρτες ανοίγουν και ξεκινάει το χάος. Οι επιτιθέμενοι βγαίνουν από την βάση με σκοπό να εκπληρώσουν το objective της εκάστοτε πίστας ενώ οι αμυνόμενοι προσπαθούν να τους αποτρέψουν. Τα ατελείωτα πυρομαχικά των όπλων και το γεγονός ότι υπάρχουν 12 άτομα μαζεμένα σε ένα σημείο του χάρτη κάνει το κάθε ματς χαοτικό και δεν θα υπάρξει ούτε μία στιγμή που δεν θα χρειαστεί να πυροβολήσετε κάτι. Σε αυτό συμβάλλει και το γεγονός πως χρειάζεστε περίπου πέντε δευτερόλεπτα για να κάνετε respawn μετά από κάποιο death. Όταν πεθαίνετε το παιχνίδι σας αναγκάζει να δείτε την γνωστή kill cam –δηλαδή να δείτε πως πεθάνατε- για μερικά δευτερόλεπτα και στην συνέχεια κάνετε respawn στην βάση σας ή σε κάποιο checkpoint.
Tα ματς στο μέχρις στιγμής φαίνονται να είναι αρκετά ισορροπημένα. Οι δύο βάσεις βρίσκονται σε αντίθετες μεριές και οι αμυνόμενοι αρχικά στήνουν καραούλι από έξω από την βάση των επιτιθέμενων. Επειδή όμως η απόσταση μεταξύ των βάσεων είναι αρκετά μεγάλη όταν ένας αμυνόμενος πεθάνει θα χρειαστεί αρκετά δευτερόλεπτα για να επιστρέψει στο πεδίο της μάχης, με αποτέλεσμα οι επιτιθέμενοι να υπερισχύσουν αριθμητικά σε κάποια χρονική στιγμή και να αρχίσουν το push-άρισμα του objective. Επειδή βέβαια θα ήταν άδικο για τους επιτιθέμενους να χρειάζεται κάθε φορά να διανύουν μεγάλες αποστάσεις στους χάρτες –καθώς θα τους τελειώσει ο χρόνος- έχουν τοποθετηθεί και ένα-δύο checkpoints. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το παιχνίδι να κορυφώνεται όσο οι επιτιθέμενοι φτάνουν κοντά στην βάση των αμυνόμενων καθώς σε εκείνο το χρονικό σημείο ο χρόνος που χρειάζονται και οι δύο ομάδες να κάνουν respawn και να επιστρέψουν στο πεδίο μάχης είναι ουσιαστικά ο ίδιος με αποτέλεσμα να γίνονται συνέχεια επικές 6vs6 μάχες.
Αξίζει επίσης να αναφέρουμε πως στο τέλος του κάθε ματς η Α.Ι. διαλέγει και παρουσιάζει στους παίχτες την καλύτερη στιγμή του παιχνιδιού, δηλαδή το λεγόμενο Play of the Game. Στο Play of the Game βλέπουμε ένα σύντομο βιντεάκι από την οπτική γωνία του παίχτη που κατάφερε να σκοτώσει τους περισσότερους αντιπάλους ή κατάφερε να προκαλέσει την μεγαλύτερη ζημιά σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Μετά το Play of the Game, η A.I. αποφασίζει ποιοι ήταν οι τέσσερις καλύτεροι παίχτες του ματς και τους παρουσιάζει για να ψηφίσουν οι δύο ομάδες τον καλύτερο. Αυτό είναι το λεγόμενο card system. Αν κάποιος πάρει πέντε ψήφους κερδίζει τον τίτλο Epic ενώ με δέκα τον τίτλο Legendary. Αυτή την στιγμή δεν υπάρχει κάποιο reward για όσους ψηφίζονται μέσα από το card system. To παιχνίδι επίσης διαθέτει και voice chat για να συνομιλείτε με τους συμπαίκτες σας.
Οι βετεράνοι του τεχνικού τομέα
Το Overwatch είναι χτισμένο πάνω σε μία μηχανή γραφικών που αναπτύχθηκε από την Blizzard αποκλειστικά και μόνο για τον συγκεκριμένο τίτλο. Το παιχνίδι τρέχει σταθερά στα 60 fps και προσωπικά μετά από παραπάνω από 20 ώρες παιχνιδιού δεν συνάντησα ποτέ πτώση των frames. Το art style του παιχνιδιού όπως σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει και εσείς είναι καρτουνίστικο. Οι εκρήξεις, τα λέιζερ από τα όπλα και γενικότερα το περιβάλλον είναι λες και βγήκαν από ένα πολύ καλοσχεδιασμένο κόμικ. Οι χάρτες έχουν έντονα και παράλληλα πολύ ευχάριστα χρώματα, τα οποία θα μπορούσα να τα παραληρήσω με τα ανανεωμένα γραφικά που συναντάμε στις πόλεις του World of Warcraft μετά το expansion Mists of Pandaria. Σε αντίθεση με τα πιο παγωμένα χρώματα που έχουμε δει στο StarCraft II και πολλές φορές στο Heroes of the Storm, τα γραφικά που βλέπουμε στο Overwatch δημιουργούν ένα θερμό και χαλαρωτικό συναίσθημα.
Στο τομέα του ήχου ως γνωστόν η Blizzard δίνει σε κάθε παιχνίδι της ρεσιτάλ. Τα voice overs που έχουν γίνει είναι εξαιρετικά και η φωνή του κάθε ηθοποιού ταιριάζει απόλυτα με τον ήρωα που αναπαριστά. Φανταστική δουλειά έχει γίνει και στο κομμάτι της μουσικής επένδυσης. Το τραγούδι που παίζει στο κεντρικό μενού κάνει τον χρήστη να θέλει να πατήσει αμέσως το Play button, ενώ κατά την διάρκεια του παιχνιδιού τα κομμάτια εναλλάσσονται τις κατάλληλες χρονικές στιγμές χωρίς να ενοχλούν τον χρήστη.
Το μοναδικό αρνητικό σημείο μέχρι στιγμής είναι το γεγονός ότι οι ήρωες φαίνονται τελείως μονοδιάστατοι. Έχουμε την Αιγύπτια που ονομάζεται Pharah, τον τεξανό σκληρό καουμπόη με το τεράστιο πούρο αλά Clint Eastwood Mc Cree, την σκληροτράχηλη ροζομαλλούσα Ρωσίδα Ζarya, την ξανθιά healer που έχει φτερά σαν αγγέλου και ονομάζεται Mercy, τον Βραζιλιάνο ρασταφάνιστ Lucio που τα μοναδικά πράγματα που κάνει είναι να ακούει μουσική και να κάνει skate, τον περιπλανώμενο Ιάπωνα τοξότη από το Wolverine Origins 2 Hanzo και ούτω καθεξής η λίστα συνεχίζεται εις το άπειρον. Η Blizzard φαίνεται να μην θέλει να ρισκάρει στο κομμάτι των ηρώων και ακολουθεί συγκεκριμένα στερεότυπα-νόρμες, πράγμα που δεν είναι παράλογο και ασυνήθιστο για αυτά του είδους τα games. Στην εικόνα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε ένα από τα easter eggs που ανακαλύψαμε.
Υπομονή και σωστή διαχείριση
Σε γενικές γραμμές το Overwatch δείχνει ότι βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο, φαίνεται δε πως είναι σχεδόν έτοιμο, αφού παρουσιάζει μία αρκετά polished εικόνα για τα δεδομένα μιας beta και έχει μηδαμινά bugs και glitches, τα οποία λογικά θα διορθωθούν στην τελική έκδοση. Φυσικά λείπουν ακόμα αρκετά πράγματα με το κυριότερο να είναι τα modes. Θεωρώ πως έτσι όπως είναι τα πράγματα αυτή την στιγμή η μεγαλύτερη προτεραιότητα της Blizzard πρέπει να είναι η προσθήκη νέων modes, νέων maps και ενός συστήματος κατάταξης. Η προσθήκη νέων ηρώων είναι δευτερεύουσας σημασίας αυτή την στιγμή. Επίσης, λείπουν κάποια χαρακτηριστικά που διευκολύνουν τους χρήστες, όπως για παράδειγμα η επιλογή Options στο κεντρικό μενού και η δυνατότητα να αποθηκεύουμε στον σκληρό δίσκο τα Play of the Game που κάνουμε.
Βέβαια, το Οverwatch βρίσκεται ακόμα σε closed beta στάδιο και η εταιρεία ανάπτυξης ήταν πολύ προσεχτική με τα beta invites που έδωσε, καθώς δεν ήθελε να πλημμυρίσει από κόσμο αλλά κυρίως από χρήστες που θα την βοηθούσαν στην ανάπτυξη με σωστό feedback. Ένα τρανό παράδειγμα αυτής της πολιτικής φαίνεται από το γεγονός πως ο παγκοσμίως γνωστός παίχτης του Hearthstone Cloud9 Massan δεν πήρε beta invite. Καταληκτικά, το Overwatch με σωστή διαχείριση έχει την δυνατότητα να γίνει ένας πολύ πετυχημένος και διασκεδαστικός τίτλος και παράλληλα να κατακτήσει και την σκηνή των eSports κάτι που το Heroes of the Storm δεν έχει καταφέρει μέχρι στιγμής. Αναμένουμε να δούμε τι θα γίνει στα επόμενα updates και πότε σκοπεύει η εταιρεία να ξεκινήσει την open beta.
Πείτε μας την άποψη σας για το Overwatch στο αντίστοιχο forum topic. Αν τυχαίνει να είστε από τους λίγους που έχετε λάβει beta invites γράψτε μας το Battle.net ID σας εδώ.
Comments
το ειδα απο το livestream και αρεσε παρα πολυ
το περιμενω πως και πως!!!