- Previews
- Warhammer: End Times - Vermintide preview
Warhammer: End Times - Vermintide preview
HotWarhammer: End Times - Vermintide preview
Πληροφορίες
Αρουραίοι ερχόμαστε.
Μέχρι σήμερα έχουμε μάθει το σύμπαν του Warhammer μέσα από τα table-top RPG, τα αγαπητά Strategy Dawn of War, MMORPG όπως το Warhammer Online ή Action games σαν το Warhammer 40,000: Space Marine. Σε μορφή First-Person Shooter ούτε κατά διάνοια. Λίγοι από εσάς θα θυμούνται το Warhammer 40,000: Fire Warrior που είχε βγει το 2003 για PC και PS2 από την Kuju Entertainment, καθώς κινήθηκε σε επίπεδα κάτω του μετρίου.
Η εταιρεία ανάπτυξης Fatshark Games, που ξεκίνησε το 2010 με το μέτριο προς καλό Lead and Gold: Gangs of the Wild West, δεν είχε την ανάλογη συνέχεια στη βιομηχανία. Το Bionic Commando Rearmed 2 απογοήτευσε, το War of the Roses ήταν ένα θετικό βήμα, αλλά το περυσινό Escape Dead Island μας έκανε να θέλουμε να σπάσουμε το δισκάκι. Οι Σουηδοί αποδεικνύονται είτε του ύψους, είτε του βάθους. Στην προκειμένη περίπτωση μόνο με θετικό μάτι μπορούμε να δούμε το concept Warhammer με First-Person οπτική. Το θέμα είναι πως το υλοποιείς.
Πέντε ήρωες πάνε για rat hunting
Στο GameWorld είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε την beta, ενώ μέχρι τώρα που γράφεται το preview oι πληροφορίες για το σενάριο στο Internet είναι ελάχιστες. Δεν υπάρχουν καν προφίλ σε Wiki ή Wikipedia, ενώ η Fatshark στο επίσημο site της αφιερώνει μόλις δύο παραγράφους στο lore του παιχνιδιού. Κατά βάση ξέρουμε ότι βρισκόμαστε στο σύμπαν του Sigmar, όπου ο μεγάλος κακός Karl Franz θέλει να εξολοθρεύσει..."εμάς τους Βόρειους".
Πριν φτάσουμε σε αυτό όμως, η beta μας βάζει στην πόλη του Ubersreik, να αντιμετωπίσουμε τους Horned Rats, ανθρωπόμορφους αρουραίους. Οι πέντε διαθέσιμοι χαρακτήρες είναι οι Victor Saltzpyre (Witch Hunter), Kerillian (Waywatcher), Bardin Goreksson (Dwarf Ranger), Sienna Fuegonasus (Bright Wizard), Markus Kruber (Empire Soldier). Καθένας τους έχει δύο ειδών όπλα, ένα melee κι ένα ranged όπλο με μετρημένα πυρομαχικά τα οποία αναπληρώνετε βρίσκοντας σκόρπια ammunition boxes στην πόλη.
Οι hunters βγήκαν παγανιά
To gameplay έχει τον χαρακτήρα Co-Op Survival στο οποίο πάντοτε συμμετέχουν τέσσερις παίκτες.. Από τα πέντε διαθέσιμα επίπεδα δυσκολίας, αρχικά τα πρώτα τρία είναι διαθέσιμα καθώς θα πρέπει πρώτα να ολοκληρώσετε το εκάστοτε map. Επιλέξαμε το τρίτο (Hard) και μετά το matchmaking που κράτησε λίγα λεπτά, βρήκαμε άλλους τρεις συμμάχους, οι οποίοι φυσικά είχαν επιλέξει διαφορετικούς χαρακτήρες.
Η φύση κάθε ήρωα είναι διαφορετική. Για παράδειγμα ο Markus Kruber έχει ωμή δύναμη αλλά οι επιθέσεις του τόσο με το τσεκούρι, όσο και με το Shotgun, είναι πολύ πιο αργές. Η Kerillian παίζει σαν αμαζόνα καθώς έχει την ταχύτερη ρίψη βέλους με τόξο, αλλά αντίθετα στις melee επιθέσεις της χρησιμοποεί daggers και πρέπει να σκοτώνει προσεκτικά εχθρούς με πίσω βήματα (αφού δεν έχουν μεγάλο range) για να μην την κάνουν κιμά. Η Sienna χρησιμοποιεί την μαγεία, ο Bardin ως Dwarf έχει ισχυρά melee attacks ενώ ο Victor είναι κάπως πιο balanced.
Μέχρι στιγμής δεν γνωρίζουμε αν μελλοντικά θα προστεθεί κάποιο Single-Player campaign. Η Fatshark υπόσχεται εξέλιξη πλοκής με cutscenes παρότι θα παίζετε Co-Op . Κάποιοι πιθανόν να προτιμήσετε το solo, γιατί οι συμπαίκτες σας είτε μπορεί να μην έχουν το skill, είτε...να το έχουν και να παίρνουν τα περισσότερα kills. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα σας κλέψει κανείς πολύ loot, αφού οι εχθροί, τουλάχιστον στην beta, δεν αφήνουν loot. Τα λάφυρα υπάρχουν σε συγκεκριμένα σημεία του level και οι developers φρόντισαν έτσι ώστε τα βασικά σημεία με ammunition boxes και τα potions να είναι διαθέσιμα για όλους.
"I need ammo!"
Οι σφαίρες και τα βέλη είναι περιορισμένα στο παιχνίδι, καθώς τα διαθέσιμα κουτιά που περιέχουν σφαίρες βρίσκονται σε αραιά σημεία του χάρτη. Θα χρειαστεί να κάνετε μεγάλη οικονομία στις σφαίρες και να παίζετε πολλές φορές melee αν χρειαστεί. Αυτό ασφαλώς θα ενοχλήσει χαρακτήρες που βασίζονται σε ranged επιθέσεις, όπως η Sienna και η Kerillian. Πάντως, το σύστημα μάχης είναι δίκαιο, καθώς τα χτυπήματα απαιτούν συγχρονισμένο timing στο βηματισμό και το χτύπημα, ενώ το A.I. είναι άκρως απειλητικό. Οι αρουραίοι σκαρφαλώνουν πάνω σε σκεπές, πέφτουν από ψηλά, σας κυνηγούν και τρέχουν πιο γρήγορα από εσάς, ενώ ορισμένοι εξ αυτών αποδεικνύονται θανατηφόροι.
Μέσα στα maps θα συναντήσετε εχθρούς που είναι λίγο πιο ανθεκτικοί από τα απλά minions. Κάποιοι απλά σας χτυπούν με τον κλασικό τρόπο, άλλοι όμως μπορούν να σας παγιδεύσουν, καρφώνοντάς σας στο έδαφος ή πνίγοντάς σας κι εκεί θα χρειαστείτε την άμεση βοήθεια των συμπαικτών σας καθώς δεν θα μπορείτε να ξεφύγετε με διαφορετικό τρόπο. Υπάρχουν απ' τη μία αυτού του είδους τα saves κι απ' την άλλη τα revives σε περίπτωση που κάποιος βρίσκεται ένα κλικ πριν...τον ψόφο.
Όταν ολοκληρωθεί ένα map, οι παίκτες συνεχίζουν ή κάποιοι αποχωρούν και αντικαθίστανται από όποιους ψάχνουν για ματς (ποτέ δεν παίζουν δύο ίδιοι χαρακτήρες). Κάπως έτσι αναμένεται να περάσει η ημέρα μας στην τελική έκδοση του παιχνιδιού καθώς κάθε level δίνει xp, στην πορεία κάνετε level up και κερδίζετε εξτρά items. Αυτά είναι αντίστοιχα και τα RPG στοιχεία του παιχνιδιού. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι η ταχύτητα στους servers είναι ικανοποιητική και δεν συναντήσαμε lag.
Στα σκοτεινά σοκάκια...
Αν κάτι καταφέρνει να αποδώσει άριστα το Warhammer: End Times -Vermintide αυτό είναι η ατμόσφαιρά του. Τόσο από την εμπειρία μου, όσο και από τα σχετικά screenshots που έχω αντικρίσει, παρατηρώ ότι το σενάριο διεξάγεται νύχτα. Αυτό είναι τόσο θετικό, όσο και αρνητικό. Αρνητικό γιατί η ορατότητα περιορίζεται κάπως, θετικό γιατί βοηθάει στο immersion των παικτών σε συνδυασμό με την First-person camera. Θα έχετε διαρκώς την αγωνία του αν θα σας πεταχτεί κάποιος αρουραίος ουρανοκατέβατος, στην επόμενη γωνία ή μέσα από κάποια πόρτα ή διάδρομο.
Η μηχανή γραφικών αποτυπώνει ένα καλοσχεδιασμένο περιβάλλον, με τοποθεσίες που δένουν αρμονικά μεταξύ τους, προσεγμένα physics και όμορφα οπτικά εφέ, τα οποία σε ορισμένα σημεία μου θύμισαν λίγο το Evolve. Τα animations κάθε χαρακτήρα του δίνουν ένα μοναδικό στυλ, τόσο στο βάδισμα, όσο κυρίως στον τρόπο που μάχεται. Στο δe voice acting δεν εντυπωσιάστηκα, καθώς οι ατάκες σε κάθε περίσταση, όπως και οι διάλογοι, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των ηθοποιών (ειδικά των female χαρακτήρων) ήταν συγκεκριμένες και περιορισμένες. Το scripting θέλει σίγουρα λίγη περισσότερη δουλειά. Αυτό που απόλαυσα ήταν οι κραυγές των τεράτων και οι εντάσεις του soundtrack στα boss fights που ανέβαζε τους τόνους.
Το Warhammer: End Times - Vermintide αξιολογήθηκε από το PC Gamer ως το "Καλύτερο game της έκθεσης PAX 2015". Το γεγονός ότι στο launch του δεν θα διαθέτει story mode, καθώς και το ότι δεν συναντήσαμε κάποιο άλλο είδος εχθρού πέρα από...παραλλαγές αρουραίων, προσωπικά με έβαλε σε σκέψεις ως προς το αν θα αντέξουμε τόση επανάληψη. Το παιχνίδι κυκλοφορεί στις 23 Οκτωβρίου για PC.
Συζητήστε για το Warhammer: End Times - Vermintide σε αυτό το forum topic. Δείτε όλες τις νέες κυκλοφορίες κάθε μήνα.
Warhammer: End Times -Vermintide
Αρουραίοι ερχόμαστε.
Μέχρι σήμερα έχουμε μάθει το σύμπαν του Warhammer μέσα από τα table-top RPG, τα αγαπητά Strategy Dawn of War, MMORPG όπως το Warhammer Online ή Action games σαν το Warhammer 40,000: Space Marine. Σε μορφή First-Person Shooter ούτε κατά διάνοια. Λίγοι από εσάς θα θυμούνται το Warhammer 40,000: Fire Warrior που είχε βγει το 2003 για PC και PS2 από την Kuju Entertainment, καθώς κινήθηκε σε επίπεδα κάτω του μετρίου.
Η εταιρεία ανάπτυξης Fatshark Games, που ξεκίνησε το 2010 με το μέτριο προς καλό Lead and Gold: Gangs of the Wild West, δεν είχε την ανάλογη συνέχεια στη βιομηχανία. Το Bionic Commando Rearmed 2 απογοήτευσε, το War of the Roses ήταν ένα θετικό βήμα, αλλά το περυσινό Escape Dead Island μας έκανε να θέλουμε να σπάσουμε το δισκάκι. Οι Σουηδοί αποδεικνύονται είτε του ύψους, είτε του βάθους. Στην προκειμένη περίπτωση μόνο με θετικό μάτι μπορούμε να δούμε το concept Warhammer με First-Person οπτική. Το θέμα είναι πως το υλοποιείς.
Πέντε ήρωες πάνε για rat hunting
Στο GameWorld είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε την beta, ενώ μέχρι τώρα που γράφεται το preview oι πληροφορίες για το σενάριο στο Internet είναι ελάχιστες. Δεν υπάρχουν καν προφίλ σε Wiki ή Wikipedia, ενώ η Fatshark στο επίσημο site της αφιερώνει μόλις δύο παραγράφους στο lore του παιχνιδιού. Κατά βάση ξέρουμε ότι βρισκόμαστε στο σύμπαν του Sigmar, όπου ο μεγάλος κακός Karl Franz θέλει να εξολοθρεύσει..."εμάς τους Βόρειους".
Πριν φτάσουμε σε αυτό όμως, η beta μας βάζει στην πόλη του Ubersreik, να αντιμετωπίσουμε τους Horned Rats, ανθρωπόμορφους αρουραίους. Οι πέντε διαθέσιμοι χαρακτήρες είναι οι Victor Saltzpyre (Witch Hunter), Kerillian (Waywatcher), Bardin Goreksson (Dwarf Ranger), Sienna Fuegonasus (Bright Wizard), Markus Kruber (Empire Soldier). Καθένας τους έχει δύο ειδών όπλα, ένα melee κι ένα ranged όπλο με μετρημένα πυρομαχικά τα οποία αναπληρώνετε βρίσκοντας σκόρπια ammunition boxes στην πόλη.
Οι hunters βγήκαν παγανιά
To gameplay έχει τον χαρακτήρα Co-Op Survival στο οποίο πάντοτε συμμετέχουν τέσσερις παίκτες.. Από τα πέντε διαθέσιμα επίπεδα δυσκολίας, αρχικά τα πρώτα τρία είναι διαθέσιμα καθώς θα πρέπει πρώτα να ολοκληρώσετε το εκάστοτε map. Επιλέξαμε το τρίτο (Hard) και μετά το matchmaking που κράτησε λίγα λεπτά, βρήκαμε άλλους τρεις συμμάχους, οι οποίοι φυσικά είχαν επιλέξει διαφορετικούς χαρακτήρες.
Η φύση κάθε ήρωα είναι διαφορετική. Για παράδειγμα ο Markus Kruber έχει ωμή δύναμη αλλά οι επιθέσεις του τόσο με το τσεκούρι, όσο και με το Shotgun, είναι πολύ πιο αργές. Η Kerillian παίζει σαν αμαζόνα καθώς έχει την ταχύτερη ρίψη βέλους με τόξο, αλλά αντίθετα στις melee επιθέσεις της χρησιμοποεί daggers και πρέπει να σκοτώνει προσεκτικά εχθρούς με πίσω βήματα (αφού δεν έχουν μεγάλο range) για να μην την κάνουν κιμά. Η Sienna χρησιμοποιεί την μαγεία, ο Bardin ως Dwarf έχει ισχυρά melee attacks ενώ ο Victor είναι κάπως πιο balanced.
Μέχρι στιγμής δεν γνωρίζουμε αν μελλοντικά θα προστεθεί κάποιο Single-Player campaign. Η Fatshark υπόσχεται εξέλιξη πλοκής με cutscenes παρότι θα παίζετε Co-Op . Κάποιοι πιθανόν να προτιμήσετε το solo, γιατί οι συμπαίκτες σας είτε μπορεί να μην έχουν το skill, είτε...να το έχουν και να παίρνουν τα περισσότερα kills. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα σας κλέψει κανείς πολύ loot, αφού οι εχθροί, τουλάχιστον στην beta, δεν αφήνουν loot. Τα λάφυρα υπάρχουν σε συγκεκριμένα σημεία του level και οι developers φρόντισαν έτσι ώστε τα βασικά σημεία με ammunition boxes και τα potions να είναι διαθέσιμα για όλους.
"I need ammo!"
Οι σφαίρες και τα βέλη είναι περιορισμένα στο παιχνίδι, καθώς τα διαθέσιμα κουτιά που περιέχουν σφαίρες βρίσκονται σε αραιά σημεία του χάρτη. Θα χρειαστεί να κάνετε μεγάλη οικονομία στις σφαίρες και να παίζετε πολλές φορές melee αν χρειαστεί. Αυτό ασφαλώς θα ενοχλήσει χαρακτήρες που βασίζονται σε ranged επιθέσεις, όπως η Sienna και η Kerillian. Πάντως, το σύστημα μάχης είναι δίκαιο, καθώς τα χτυπήματα απαιτούν συγχρονισμένο timing στο βηματισμό και το χτύπημα, ενώ το A.I. είναι άκρως απειλητικό. Οι αρουραίοι σκαρφαλώνουν πάνω σε σκεπές, πέφτουν από ψηλά, σας κυνηγούν και τρέχουν πιο γρήγορα από εσάς, ενώ ορισμένοι εξ αυτών αποδεικνύονται θανατηφόροι.
Μέσα στα maps θα συναντήσετε εχθρούς που είναι λίγο πιο ανθεκτικοί από τα απλά minions. Κάποιοι απλά σας χτυπούν με τον κλασικό τρόπο, άλλοι όμως μπορούν να σας παγιδεύσουν, καρφώνοντάς σας στο έδαφος ή πνίγοντάς σας κι εκεί θα χρειαστείτε την άμεση βοήθεια των συμπαικτών σας καθώς δεν θα μπορείτε να ξεφύγετε με διαφορετικό τρόπο. Υπάρχουν απ' τη μία αυτού του είδους τα saves κι απ' την άλλη τα revives σε περίπτωση που κάποιος βρίσκεται ένα κλικ πριν...τον ψόφο.
Όταν ολοκληρωθεί ένα map, οι παίκτες συνεχίζουν ή κάποιοι αποχωρούν και αντικαθίστανται από όποιους ψάχνουν για ματς (ποτέ δεν παίζουν δύο ίδιοι χαρακτήρες). Κάπως έτσι αναμένεται να περάσει η ημέρα μας στην τελική έκδοση του παιχνιδιού καθώς κάθε level δίνει xp, στην πορεία κάνετε level up και κερδίζετε εξτρά items. Αυτά είναι αντίστοιχα και τα RPG στοιχεία του παιχνιδιού. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι η ταχύτητα στους servers είναι ικανοποιητική και δεν συναντήσαμε lag.
Στα σκοτεινά σοκάκια...
Αν κάτι καταφέρνει να αποδώσει άριστα το Warhammer: End Times -Vermintide αυτό είναι η ατμόσφαιρά του. Τόσο από την εμπειρία μου, όσο και από τα σχετικά screenshots που έχω αντικρίσει, παρατηρώ ότι το σενάριο διεξάγεται νύχτα. Αυτό είναι τόσο θετικό, όσο και αρνητικό. Αρνητικό γιατί η ορατότητα περιορίζεται κάπως, θετικό γιατί βοηθάει στο immersion των παικτών σε συνδυασμό με την First-person camera. Θα έχετε διαρκώς την αγωνία του αν θα σας πεταχτεί κάποιος αρουραίος ουρανοκατέβατος, στην επόμενη γωνία ή μέσα από κάποια πόρτα ή διάδρομο.
Η μηχανή γραφικών αποτυπώνει ένα καλοσχεδιασμένο περιβάλλον, με τοποθεσίες που δένουν αρμονικά μεταξύ τους, προσεγμένα physics και όμορφα οπτικά εφέ, τα οποία σε ορισμένα σημεία μου θύμισαν λίγο το Evolve. Τα animations κάθε χαρακτήρα του δίνουν ένα μοναδικό στυλ, τόσο στο βάδισμα, όσο κυρίως στον τρόπο που μάχεται. Στο δe voice acting δεν εντυπωσιάστηκα, καθώς οι ατάκες σε κάθε περίσταση, όπως και οι διάλογοι, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των ηθοποιών (ειδικά των female χαρακτήρων) ήταν συγκεκριμένες και περιορισμένες. Το scripting θέλει σίγουρα λίγη περισσότερη δουλειά. Αυτό που απόλαυσα ήταν οι κραυγές των τεράτων και οι εντάσεις του soundtrack στα boss fights που ανέβαζε τους τόνους.
Το Warhammer: End Times - Vermintide αξιολογήθηκε από το PC Gamer ως το "Καλύτερο game της έκθεσης PAX 2015". Το γεγονός ότι στο launch του δεν θα διαθέτει story mode, καθώς και το ότι δεν συναντήσαμε κάποιο άλλο είδος εχθρού πέρα από...παραλλαγές αρουραίων, προσωπικά με έβαλε σε σκέψεις ως προς το αν θα αντέξουμε τόση επανάληψη. Το παιχνίδι κυκλοφορεί στις 23 Οκτωβρίου για PC.
Comments
Μπήκα τις τελευταίες ώρες στην beta οπότε εντόπισα μόνο έναν χάρτη. Λίγες εβδομάδες υπομονή μέχρι την κυκλοφορία και θα μάθουμε τα πάντα.