- Previews
- Darkwood preview
Darkwood preview
HotDarkwood preview
Πληροφορίες
Περπατώ εις το δάσος όταν ο τρόμος είναι εδώ.
Νομίζω πως η πρώτη πρόταση στο κείμενο που εμφανίζεται στην αρχική loading screen του Darkwood περιγράφει με πολύ απλό και έγκυρο τρόπο το παιχνίδι σε αυτή του την φάση: «You are playing an alpha version of a very challenging and unforgiving game»! To Darkwood είναι ένα top-down οπτικής Survival/Horror, αποτελεί δημιουργία της Acid Wizard Studio, μιας Πολωνικής ανεξάρτητης εταιρείας που αποτελείται από τρία άτομα (και έναν σκύλο, όπως μας αναφέρει το site της!) και βρίσκεται αυτή τη περίοδο στο «αγαπημένο» μας Early Access στάδιο στην ψηφιακή πλατφόρμα του Steam.
Το γεγονός ότι μιλάμε προς το παρόν για την alpha έκδοση γίνεται φανερό ήδη με το που ξεκινάμε να παίζουμε, καθώς λείπουν αρκετές πληροφορίες σχετικά με το lore και τους μηχανισμούς του gameplay, πράγματα που καλούμαστε να ανακαλύψουμε μόνοι μας στη πορεία, ενώ το learning curve δεν είναι και το πιο ομαλό που υπάρχει καθώς το παιχνίδι σε «πετάει» από νωρίς στα δύσκολα.
Ο φόβος φυλάει τα έρμα
Αυτό που εντυπωσιάζει αρχικά στο Darkwood είναι η ατμόσφαιρά του. Το παιχνίδι έχει μια ρετρό αισθητικής top-down οπτική και διαδραματίζεται σε ένα ζοφερό περιβάλλον που μοιάζει με ένα θα λέγαμε στοιχειωμένο, post-apocalyptic δάσος. Ο συνδυασμός του οπτικού τομέα, της ατμόσφαιρας, της gloomy μουσικής και της όλης αισθητικής του τίτλου φέρνει στο νου τόσο sci-fi post apocalyptic δημιουργίες όπως πχ. το S.T.A.L.K.E.R., όσο και κλισέ Αμερικάνικα θρίλερ με μυστήρια σπίτια στο δάσος και ένα περισσότερο Λαβκραφτικό υπερφυσικό στοιχείο.
Αν σας φαίνεται λίγο κλασική η συνταγή να πούμε πως η δημιουργία των Πολωνών καταφέρνει να μεταδώσει ένα ιδιαίτερο Survival/Horror feeling με αρκούντως σκοτεινή ατμόσφαιρα και γερές δόσεις σουρεαλισμού που στήνουν ένα πραγματικά αγχωτικό σκηνικό επιβίωσης. Προς το παρόν οι λεπτομέρειες για την ιστορία είναι ελάχιστες και διάσπαρτες εδώ και εκεί όσο παίζετε, επομένως δεν μπορούμε να κρίνουμε το τυχόν γενικότερο σενάριο του παιχνιδιού. Πάντως σύμφωνα με τους developers οι επιρροές τους είναι τα έργα των David Lynch, αδελφών Strugacki, Stanisław Lem, games όπως τα Fallout, Dark Souls, Project Zomboid και το Σλαβικό φολκλόρ…
Μετά από ένα σύντομο πρόλογο που θα μπορούσε να θεωρηθεί tutorial εάν είχε πράγματι οδηγίες προς τον παίκτη (σε αυτή τη φάση είναι θα έλεγα ένα trial-and-error section για να εξοικειωθείτε με τα βασικά του gameplay) το Darkwood ξεκινά με την προσπάθειά σας να επιβιώσετε σε έναν άκρως αφιλόξενο κόσμο. Το παιχνίδι ουσιαστικά είναι ένα open-world (με procedurally generated κόσμο) Survival/Horror με αρκετά στοιχεία RPG, roguelike και adventure και σκοπός σας είναι να βρείτε τρόπο να «δραπετεύσετε» από το ερεβώδες αυτό μέρος.
Όπως σε πολλά άλλα παρόμοια games καλείστε να κάνετε όσα προλαβαίνετε στην διάρκεια της ημέρας, καθώς όταν πέφτει η νύχτα θα πρέπει να προστατευτείτε από τους αλλόκοτους τρόμους του σκοταδιού. Το πρώτο κομμάτι αφορά την περιήγησή σας στο περιβάλλον και το scavenging αντικειμένων που θα αξιοποιήσετε με διάφορους τρόπους. Αξίζει να αναφέρουμε ότι μια κάπως ιδιαίτερη ιδέα στο Darkwood είναι πως σχετικά καλή οπτική επαφή έχετε μόνο με οτιδήποτε βρίσκεται στο κωνικό line of sight μπροστά από τον πρωταγωνιστή, καθώς το υπόλοιπο περιβάλλον εμφανίζεται πιο σκοτεινό και θολό. Η κίνηση γίνεται με το keyboard με τα κλασικά πλήκτρα και με τον κέρσορα του mouse αλληλεπιδράτε με το περιβάλλον.
A cabin in the woods
Στην αναζήτησή σας θα βρείτε διάφορες περιοχές όπως εγκαταλελειμμένα και μισογκρεμισμένα σπίτια, παρατημένα camps, κρύπτες που οδηγούν κάτω από την επιφάνεια, μέρη με πυκνή βλάστηση, άλλους χαρακτήρες για να αλληλεπιδράσετε, μυστήρια ξέφωτα στο δάσος και πολλά άλλα ακόμη που σας αφήνουμε να τα ανακαλύψετε. Φυσικά εκεί έξω παραμονεύουν και δεκάδες κίνδυνοι που θα πρέπει να προσέχετε. Από κρυφές παγίδες για ζώα και δηλητηριώδη μανιτάρια (πέφτω πάνω τους κάθε φορά!) μέχρι πεινασμένοι λύκοι, μανιασμένα φρικιά σε ημιάγρια κατάσταση αλλά και «ανίερα» πλάσματα πέρα από κάθε φαντασία, κυρίως όσο απομακρύνεστε στον χάρτη και ειδικά όσο πέφτει η νύχτα.
Στο φως της ημέρας τα πράγματα είναι κάπως πιο εύκολα. Όταν έρθει το σκοτάδι όμως θα πρέπει να επιστρέψετε στην βάση σας καθώς δεν θα τη βγάλετε καθαρή έξω στην φύση, ενώ εκείνη την ώρα της κάθε ημέρας ανεβαίνει η στάθμη του υπόγειου νερού και θα πρέπει να πιείτε από το μυστήριο πηγάδι που βρίσκεται έξω από το σπίτι για να μην πεθάνετε. Αφού πιείτε νερό η καλύτερη ιδέα είναι να μπείτε στο σπίτι, να ανάψετε ενδεχομένως την γεννήτρια εάν έχετε καύσιμο να ξοδέψετε για λίγο φως (εναλλακτικά υπάρχουν φακοί, flares, ενώ μπορείτε να φτιάξετε λάμπες, πυρσούς κλπ.), να κουλουριαστείτε με πλάτη στον τοίχο, να κλείσετε τα αυτιά σας στους αλλόκοτους ήχους της νύκτας και να περιμένετε υπομονετικά και αγχωτικά την ανατολή του ηλίου. O in-game χρόνος της νύχτας είναι αισθητά μικρότερος σε σχέση με αυτόν της ημέρας και όταν ολοκληρωθεί, μια λευκή οθόνη σας οδηγεί στην επόμενη ημέρα.
Θα χρειαστείτε προμήθειες
Τα αντικείμενα που μαζεύετε κυρίως έχουν αξία συνδυαστικά μεταξύ τους μέσω του crafting. Όταν είστε άοπλοι δεν έχετε κάποιου είδους επίθεση, έτσι θα πρέπει γρήγορα να κατασκευάσετε κάποιο αυτοσχέδιο όπλο. Αρχικά θα τη βγάλετε με ξύλα στα οποία θα βάλετε μερικά καρφιά δημιουργώντας ένα πρωτόγονο ρόπαλο, ενώ στην πορεία μπορεί να εντοπίσετε κάποιο πραγματικό σιδερικό ή να αγοράσετε από τον παράξενο Wolfman έμπορο πχ. ένα τσεκούρι. Όλα αυτά φυσικά φθείρονται όσο τα χρησιμοποιείτε και έτσι θα πρέπει να έχετε συνεχώς το νου σας.
Από ύφασμα μπορείτε να φτιάξετε bandages, ενώ σε συνδυασμό με ξύλα craft-άρετε πυρσούς ή βόμβες μολότοφ με μπουκάλια και αλκοόλ. Στην βάση σας υπάρχει μια μηχανή κοπής ξύλων, όπου τοποθετείτε κορμούς και παίρνετε σανίδες, εάν φυσικά έχετε στην διάθεσή σας καύσιμο για να «ταΐσετε» το εργαλείο. Με τις σανίδες έχετε την δυνατότητα συν τοις άλλοις να ενισχύσετε τα παράθυρα και τις πόρτες του σπιτιού σας. Επίσης υπάρχει ένα φούρνος ο οποίος έχει την εξής λειτουργιά: μπορείτε να μαγειρέψετε βρώσιμα αντικείμενα όπως κρέας από λαγούς ή μανιτάρια και σταδιακά να γεμίσετε έναν ορό, ο οποίος όταν είναι έτοιμος σας δίνει κάποιο νέο skill, είτε θετικό είτε αρνητικό τρόπον τινά.
Περιπέτεια στο σκοτεινό δάσος
Αυτή είναι η γενική ιδέα και οι βασικοί μηχανισμοί του παιχνιδιού. Ωστόσο μου είναι κάπως δύσκολο να περιγράψω το πόσο challenging είναι ή τουλάχιστον γίνεται στην πορεία, όσο διατηρείστε ζωντανοί για όλο και μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Υπάρχει επιλογή να παίξετε με permadeath αλλά και να το απενεργοποιήσετε. Όπως και να έχει, το να πεθάνετε στο Darkwood έχει αντίκτυπο στο gameplay, καθώς ακόμη και στη δεύτερη περίπτωση πέφτουν όλα τα αντικείμενά σας στο σημείο θανάτου (θα πρέπει να πάτε πίσω να τα πάρετε) και χάνετε τα skills που ίσως έχετε αποκτήσει. Το inventory είναι περιορισμένο και η ανάγκη σας για προμήθειες τόσο μεγάλη που θα σας κάνει να ψάχνετε συνεχώς για αντικείμενα που μπορούν να σας σώσουν την ζωή.
Όσο προχώρα το παιχνίδι οι εχθροί γίνονται περισσότεροι και πιο επιθετικοί (σας περιμένουν και εκπλήξεις!), ενώ οι νύκτες σταδιακά μετατρέπονται σε μια παρανοϊκή εμπειρία τρόμου. Το μεγαλύτερο επίτευγμα του Darkwood είναι το πόσο αδύναμοι νιώθετε σε κάθε στιγμή, πόσο απειλούμενοι είστε σε κάθε περίπτωση. Πρόκειται για ένα δύσκολο παιχνίδι αλλά όχι με εκνευριστικό τρόπο, όσο με immersive και αυθεντικά Survival/Horror.
Τα γραφικά του είναι old-school διάθεσης και indie προδιαγραφών, με μουντά, μελαγχολικά χρώματα και σχεδιασμό που αρμόζει στην απόκοσμη διάθεση. Δεν θα σας εντυπωσιάσουν τεχνικά, αλλά πετυχαίνουν τον «καλλιτεχνικό» σκοπό τους με μεγάλη επιτυχία, όπως άλλωστε και ο ήχος που ταιριάζει στο horror κλίμα.
Alone in the Dark(wood)
Προς το παρόν είμαστε σε alpha version όπως είπαμε και ακόμη υπάρχουν αρκετά πράγματα να προστεθούν/βελτιωθούν, παρουσιάζονται συχνά-πυκνά ορισμένα bugs ενώ το όλο σύστημα crafting-inventory θα μπορούσε να είναι κάπως πιο εύχρηστο (ειδικά εάν πρέπει να κάνετε γρήγορα κάποιες ενέργειες την βάψατε), αλλά το Darkwood δείχνει από τώρα έναν ιδιαίτερο, «άρρωστο» -με την καλή έννοια- χαρακτήρα και διαθέτει μια εξαίσια «ενοχλητική» ατμόσφαιρα που συναρπάζει.
To Darkwood αναπτύσσεται για PC και βρίσκεται σε Early Access. Κάντε κλικ εδώ για να δείτε το παιχνίδι στο Steam. Συζητήστε για το Darkwood σε αυτό το forum topic.
Comments