- Previews
- Exanima preview
Exanima preview
HotExanima preview
Πληροφορίες
Ένα dungeon crawler βασισμένο στα physics.
Το Exanima είναι ένα 3D isometric roguelike dungeon crawler και αποτελεί την πρώτη έκδοση του επερχόμενου (χάρις στην μεγάλη απήχησή του στο kickstarter) και πολλά υποσχόμενου open world RPG "Sui Generis". Όπως δηλώνει η Bare Mettle Entertainment, εταιρεία ανάπτυξής του, σκοπός της είναι να δημιουργήσει ένα δυναμικά εξελισσόμενο RPG, με βάθος και πρωτοφανή ρεαλισμό, που θα παρασύρει και θα απορροφήσει τον χρήστη. Ακόμη και εάν δεν είστε λάτρης του συγκεκριμένου genre, μην βιαστείτε να σταματήσετε την ανάγνωση, γιατί πρόκειται για κάτι πολύ πρωτοποριακό και ενδιαφέρον.
Όλα είναι φυσική
H Bare Mettle λανσάρει στο Exanima ένα πρωτοποριακό σύστημα animation και μηχανικής, βασισμένο σε ρεαλιστικά physics. Το αποτέλεσμα είναι ο χαρακτήρας να αλληλεπιδρά -ίσως καμιά φορά υπερβολικά- φυσικά με το περιβάλλον του και ότι αυτό περιλαμβάνει. Ακόμα και στο απλό βάδισμα, δεν είναι λίγες οι φορές που θα τον δείτε να σκοντάφτει σε μια πέτρα και να σωριάζεται, ή να παραπατάει πάνω σε μια σπασμένη καρέκλα, θυμίζοντας σουρωμένο τουρίστα τα ξημερώματα έξω από μπαρ της Μυκόνου.
Όλο αυτό δίνει νέο νόημα σε έννοιες όπως βάθος και ελευθερία στο gameplay, με αντίτιμο τον απλό μεν, "ζόρικο" ωστόσο να συνηθίσεις, χειρισμό. Καθώς λοιπόν κάθε αντικείμενο (και χαρακτήρας) μέσα στο παιχνίδι υπακούει απόλυτα στους νόμους της φυσικής, όταν ψάχνετε κουτιά, κασάκια, βαρέλια, δεν αρκεί ένα απλό κλικ πάνω τους. Θα πρέπει να πιάσετε το αντικείμενο με το ποντίκι και να το σύρετε/σηκώσετε/πετάξετε. Αντίστοιχα, για να ανοίξετε μια πόρτα πρέπει να την τραβήξετε με πατημένο το αριστερό κλικ.
Γενικά, ενώ ο χειρισμός είναι φαινομενικά απλούστατος, απαιτεί πάρα πολλή εξάσκηση για να μάθετε να χειρίζεστε τον ήρωά σας σωστά, πράγμα που στην αρχή θα εκνευρίσει ακόμα και τους πιο έμπειρους παίκτες. Το πόσο απότομα και γρήγορα κουνάτε το ποντίκι, πόσο κρατάτε τα πλήκτρα κατεύθυνσης WASD πατημένα, γενικά ό,τι συνδυασμό input δίνετε, έχει τεράστια επίδραση στο τι θα δείτε να κάνει ο χαρακτήρας σας. Αυτό είναι άλλωστε που κάνει το ΕΧΑΝΙΜΑ ξεχωριστό. Τα συνηθισμένα dungeon crawler RPGs υστερούσαν στο θέμα της έντασης και της δυναμικότητας, με το χειρισμό τους να περιορίζεται σε απλά μισοκοιμισμένα και επαναλαμβανόμενα κλικ σε διάφορα σημεία της εικόνας, παράγοντας κονσερβοποιημένα animation.
Θάψε το σενάριο. Κυριολεκτικά.
Στο υποτιθέμενο Story Mode (New Game στο μενού) ξεκινάτε, φτιάχνοντας τον χαρακτήρα ανάλογα με τα γούστα σας. Θέλετε ψηλό παιδαρά γυμνασμένο, κατευθείαν από τις παραλίες της Βουλιαγμένης; Θέλετε κοντή και παχουλή γριούλα, μεταγραφή από προσκύνημα της Ζωοδόχου Πηγής τον Δεκαπενταύγουστο; Ό,τι θέλετε! Μην ξεχνάτε όμως ότι η σωματοδομή του ήρωά σας θα επηρεάζει την συμπεριφορά του. Έτσι, εάν τον κάνετε ψηλό, θα έχετε μεγαλύτερο βηματισμό, αλλά θα πέφτετε πιο εύκολα. Αντιθέτως, εάν επιλέξετε να τον κάνετε κοντό, θα έχετε μικρότερο βηματισμό, αλλά θα πέφτετε πολύ δύσκολα (λόγω χαμηλού κέντρου βάρους) και θα αποφεύγετε ευκολότερα επιθέσεις, ειδικά από ψηλότερους αντιπάλους. Διατρέχετε όμως τον κίνδυνο, ένα απλό swing από έναν ψηλότερο αντίπαλο να σας βρει απευθείας στο κεφάλι και να σας προκαλέσει μεγάλο damage. Αφού λοιπόν τελειώσετε με τον σωματότυπο, επιλέγετε τύπο και χρώμα μαλλιών, χρώμα δέρματος, τύπο φωνής και τέλος ντύνετε με drag and drop τον χαρακτήρα με τα λιγοστά ρούχα που είναι διαθέσιμα στην αρχή.
Ξεκινώντας την ιστορία, ξυπνάτε στο πάτωμα ενός κατασκότεινου μπουντρουμιού. Σηκώνεστε και παίρνετε τον πυρσό που είναι ακριβώς δίπλα σας, ο οποίος θα είναι πολύτιμος σύντροφος στις σκοτεινές κατακόμβες του Exanima. Για το τι έγινε, που βρίσκεστε, δεν υπάρχει καμιά ένδειξη, παρά μόνο ένα κομμάτι γράμματος στο inventory σας, το οποίο δε θα σας διαφωτίσει ιδιαίτερα (προσωπικά προτιμώ αυτό το "άμεσο" μυστήριο παρά εντυπωσιακές και μακρόσυρτες εισαγωγές, όπου σχεδόν πάντα γρονθοκοπώ το πληκτρολόγιο μου πατώντας εκστατικά Space/Enter/Escape για να παρακάμψω το intro).
Από εκεί και έπειτα, είστε μόνοι σας να εξερευνήσετε, να ανακαλύψετε, να γεμίσετε το απεριόριστο και χωρίς slots inventory σας με διάφορα καλούδια, να σκοτώσετε και να σκοτωθείτε από τους Undead που καραδοκούν. Οχι, δεν υπάρχει σενάριο από πίσω, δεν υπάρχουν αποστολές, διάλογοι, γρίφοι, αποφάσεις. Απλά, ανοίξτε πόρτες με click and drag του ποντικιού σας και σηκώστε οτιδήποτε μοιάζει αρκετά ελαφρύ να σηκωθεί αναζητώντας κρυμμένα αντικείμενα. Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι τα χρήσιμα αντικείμενα δεν λαμπυρίζουν, ούτε υποδεικνύονται με οποιοδήποτε τρόπο. Αυτό απαιτεί από εσάς να κοιτάτε παρά πολύ προσεκτικά το χώρο γύρω σας, χρησιμοποιώντας διαφορετικές οπτικές γωνίες και το zoom της κάμερας, κάτι που προσδίδει επιπλέον φυσικότητα και ενδιαφέρον.
Δοκιμάστε ρούχα και πανοπλίες που θα βρείτε. Αναζητήστε όπλα που σας βολεύουν συγκρίνοντας το βάρος τους, το impact, το balance, το crush, το slash και το pierce που έχουν. Εμπλακείτε σε μάχη με ό,τι βρεθεί στο δρόμο σας. Ή και όχι (θα καταλάβετε παρακάτω τι εννοώ). Και αν τύχει να βρεθείτε σε ενα ολοσκότεινο δωμάτιο, και εσείς θέλετε να απασχολήσετε και τα δυο χέρια του ήρωά σας με ενα two-handed sword, η λύση είναι απλή και φυσική: Πετάξτε τον πυρσό στο πάτωμα και φωτίστε το δωμάτιο.
Εάν βρεθείτε σε ζόρικη θέση και σας απειλούν 2 ή και περισσότεροι ταυτόχρονα εχθροί, εμποδίστε τους χρησιμοποιώντας και πάλι τα physics. Φορέστε τους ένα κασάκι ή μια καρέκλα και αφήστε τους να προσπαθούν να σας χτυπήσουν παραπατώντας. Αφού τους σκοτώσετε και απολαύσετε το πολύ ρεαλιστικό και φυσικό animation θανάτου, μην ξεχάσετε να τους ψάξετε. Ακομα και αν νομίζετε οτι δεν κουβαλάνε τιποτα πάνω τους. Εδώ πρέπει να σας προειδοποιήσω ότι το παιχνίδι έχει permadeath, δηλαδή αν σκοτωθείτε ξεκινάτε από την αρχή του level! Προσοχή λοιπόν.
Γενικά μπορεί να δεχτείτε κάποιες σπαθιές, ροπαλιές ή τσεκουριές καθώς περνάτε διπλά από τους Undead, αλλά αυτοί δε θα σας κυνηγήσουν ιδιαίτερα και ίσως σας ακολουθήσουν κρατώντας απόσταση. Είναι όμως τόσο ελκυστικό να εμπλακείτε σε μάχη, να πειραματιστείτε με την φυσική του παιχνιδιού και να ψαχουλέψετε κάθε δωμάτιο της πίστας (αξίζει, πιστέψτε με), που θα ασχοληθείτε σίγουρα αρκετές ώρες.
Γενικά όσον αφορά τη διάρκεια του Exanima, ενώ το παιχνίδι αποτελείται από μόλις τρία levels, θα σας ταλαιπωρήσει αρκετές ώρες. Δεν υπάρχει χάρτης που να εξηγεί πού ακριβώς βρίσκεστε και το μόνο εργαλείο προσανατολισμού είναι μια πυξίδα που θα βρείτε στην αρχή του πρώτου level. Έτσι είναι πολύ πιθανό να χαθείτε μέσα στις επαναλαμβανόμενες κατακόμβες του Exanima, ενώ οι Undead και το δύσκολο σύστημα μάχης να καραδοκούν να σας τιμωρήσουν με ένα permadeath, στέλνοντάς σας και πάλι στην αρχή του level.
Εάν βαρεθείτε και θελήσετε να γελάσετε, μπορείτε να ξεφτιλίσετε λίγο τον ήρωά σας. Δε θα το πάρει προσωπικά. Νιώστε λοιπόν ελεύθερα να του φορέσετε ένα κασάκι στο κεφάλι. Ή μια καρέκλα. Ή οτιδήποτε θα μπορούσε να σταθεί πάνω του συμφώνα με τους νόμους της φυσικής. Το γέλιο μάλλον θα αντικατασταθεί από θαυμασμό, όταν δείτε ποσό φυσικά επηρεάζει την στάση του σώματος και την κίνησή του αυτό που του φορέσατε. Δεν σας φτάνει; Περπατήστε πάνω σε σανίδες, τούβλα, προκαλώντας ένα θεαματικό πέσιμο. Απολαύστε αμέσως μετά το αναλυτικό και όμορφο animation σηκώματος.
Aντικαθιστά κλασικές RPG έννοιες όπως damage per second, accuracy, critical chance, με τα skills του ιδίου του χρήστη.
Physic-α απολαυστικό!
Όπως θα παρατηρήσετε από το πρώτο λεπτό, τα animations είναι πολύ καλά δουλεμένα, ειδικά αν λάβουμε υπόψη την φυσική που έχει εφαρμοστεί. Αυτό είναι πιο προφανές στο σύστημα μάχης, όπου βλέπεις το βάρος του σπαθιού/τσεκουριού/σφυριού να παρασύρει τον παίκτη, δίνοντας παράλληλα μια μοναδικότητα στο χειρισμό κάθε όπλου, το όποιο έχει ξεχωριστά attributes. Έτσι, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν μόνο δυο -προς το παρόν- είδη επίθεσης (overhead και swing), δε θα δείτε ποτέ κονσερβοποιημένες επαναλαμβανόμενες κινήσεις, καθώς παράγοντες όπως η ορμή, η αδράνεια, η γωνία, το βάρος του όπλου και η απόσταση, θα διαφοροποιούν την κάθε σας επίθεση.
Στο Exanima δεν θα δείτε ποτέ ένα όπλο να περνά "φθηνά" μέσα από ένα φυσικό αντικείμενο, αλλά θα το δείτε να χτυπά, να εξοστρακίζεται, να μπλοκάρει και να αλληλεπιδρά ρεαλιστικά και φυσικά. Όλα αυτά υπολογίζοντας τα διαφορετικά attributes του κάθε όπλου, σε συνάρτηση με την φόρα και τη γωνία κάθε χτυπήματος. Το αποτέλεσμα είναι τρομερά ενδιαφέρουσες και καθόλου επαναλαμβανόμενες μάχες, που οπτικά προσεγγίζουν -εξωφρενικά κάποιες φορές- την πραγματικότητα και απαιτούν απόλυτη συγκέντρωση αλλά και αρκετά skills από τον χρήστη. Όλη αυτή η φυσικότητα έχει και παρενέργειες. Για παράδειγμα, κραδαίνοντας ένα όπλο μεγάλου μήκους, θα το δείτε να σκαλώνει σε διάφορα αντικείμενα του περιβάλλοντος. Αυτό θα γίνει ιδιαίτερα ενοχλητικό όταν χρειαστεί να αντιμετωπίσετε έναν Undead, για αυτό προτιμήστε να παρασύρετε τους εχθρούς σε πιο ανοιχτές περιοχές.
Ο Εxanimoνομάχος
Πάμε τώρα στο ίσως πιο ενδιαφέρον και ελκυστικό mode που είναι το ARENA. Εκεί τοποθετείστε σε ένα δωμάτιο, όπου μονομαχείτε με διαδοχικούς αντιπάλους, αυξανόμενης δυσκολίας, αφού πρώτα διαμορφώσετε τον χαρακτήρα σας και επιλέξετε το όπλο της αρεσκείας σας. Αφού νικήσετε τον κάθε αντίπαλο, μπορείτε να τον ψάξετε, να φορέσετε τα ρούχα ή την πανοπλία του και να πάρετε το όπλο του, αυξάνοντας τις πιθανότητες υπέρ σας για την επόμενη μονομαχία. Στο ARENA θα παρατηρήσετε και θα απολαύσετε όλα όσα προανεφέρθηκαν για τη μηχανική και το σύστημα μάχης, ενώ παράλληλα θα μάθετε να χειρίζεστε σωστά τον ήρωά σας. Αρνητικότατο στοιχείο είναι η παντελής έλλειψη multiplayer, είτε local, είτε online, κάτι που προβλέπεται να προστεθεί σε επόμενες εκδόσεις, σύμφωνα με την εταιρεία ανάπτυξης. Έτσι προς το παρόν μιλάμε για ένα single-player game αποκλειστικα.
Νιώστε τη "μπουντρουμίλα"
Οπτικά το Exanima φροντίζει να σας εντυπωσιάσει από το πρώτο λεπτό. Με το που σηκώνετε τον πυρσό από το έδαφος, βλέπετε πόσο ρεαλιστικά φωτίζεται ο χώρος και πώς η σκιά και η σκίαση κάθε αντικειμένου αλλάζει δυναμικά με την κίνησή σας. Σε ίδιο εξαιρετικό επίπεδο κυμαίνονται και τα λεπτομερή textures, καθώς και η φυσική των μαλλιών.
Όλο το παιχνίδι έχει μια σκοτεινή χροιά, φορεμένη σε σύγχρονη τεχνολογία, απαραίτητη κατ' εμέ για ένα αξιοπρεπές, κλειστοφοβικό και μυστηριώδες dungeon crawler. Όμως, όντας το παιχνίδι σε πρώιμο στάδιο, δε λείπουν μικροπροβλήματα όπως το να «κολλήσει» το πόδι του ήρωά σας κάτω από μια πόρτα και άλλα παρόμοια bugs/glitches, λόγω clipping. Τέλος, το Exanima τρέχει σε OpenGL περιβάλλον, κάτι που δημιουργεί προβλήματα ασυμβατότητας σε κάποιους χρήστες. Παρά το πολύ καλό επίπεδο γραφικών, αξιοσημείωτες είναι οι χαμηλές απαιτήσεις συστήματος.
Η παραπάνω αίσθηση επενδύεται από λεπτομερή ήχο, όπου θα νιώσετε το μέταλλο, το ξύλο, την πέτρα στα ηχεία σας, με το αντίστοιχο reverb, ώστε να αποδοθεί σωστά η dungeon αίσθηση. Κάποια ηχητικά εφέ ίσως σας τρομάξουν με την απότομη και ανεξήγητη έντασή τους, ειδικά όταν σκοντάφτετε πάνω σε αντικείμενα, αλλά είναι σχετικά σπάνιο φαινόμενο. Η μουσική υπόκρουση είναι σποραδική, σε τυχαία σημεία και μάλλον αδιάφορη. To voice acting είναι σχεδόν ανύπαρκτο και περιορίζεται σε αγκομαχητά και κραυγές πόνου, τόσο του χαρακτήρα σας, όσο και των αντιπάλων σας.
Τελικά Εxanima είναι...
Εν κατακλείδι, το Exanima έρχεται να κλονίσει τα δεδομένα στα πατροπαράδοτα 3D isometric dungeon crawler/RPG, και να «ενοχλήσει» την απλή προσέγγιση του χειρισμού που είχαν μέχρι σήμερα τα παιχνίδια του είδους. Εισάγει physics σε κάθε δυνατό τομέα του gameplay, φέρνοντας επιτέλους έναν αέρα next-gen. Δίνει μια ηχηρή νότα έντασης, απαιτώντας skills στον χειρισμό και απόλυτη συγκέντρωση, κάτι που θα γαργαλήσει το ενδιαφέρον ακόμα και των πιο ορκισμένων πολέμιων του είδους.
Tο παιχνίδι βρίσκεται σε BETA έκδοση (0.5.2) και η εταιρεία ανάπτυξης δουλεύει ήδη στο να ενσωματώσει νέα χαρακτηριστικά όπως skill progression, καινούργιοι τύποι εχθρών, νέα αντικείμενα και περιβάλλοντα, διάλογοι με NPC, αλλά και LAN multiplayer (co-op και competitive). Θα το εξετάσουμε περαιτέρω στην τελική του έκδοση με το σχετικό review.
Συζητήστε περισσότερα για το Exanima σε αυτό το forum topic.
Comments