- Previews
- Empyreal Rule alpha preview
Empyreal Rule alpha preview
HotEmpyreal Rule alpha preview
Πληροφορίες
Ένα φιλόδοξο ελληνικό Strategy/RPG.
Το ελληνικό game development εμφανίζει το τελευταίο διάστημα πολλές σημαντικές προσπάθειες που με την άνθηση των indie games έχουν στόχο να πάρουν μια μικρή θέση στην παγκόσμια gaming βιομηχανία.
Η χρονιά ξεκίνησε ιδανικά με την κυκλοφορία του Tulpa, για το οποίο διαβάσατε πρόσφατα το σχετικό review και θα συνεχιστεί με την κυκλοφορία του Apocalypse Cow, ενώ μέχρι το τέλος του έτους πιθανόν να δούμε κι άλλες εκπλήξεις.
Το Empyrean Rule: Rise of the Ancients που θα εξετάσουμε σήμερα, είναι ένα real-time Strategy με στοιχεία RPG που αναπτύσσεται από Έλληνες developers κι έχει μπει στο Kickstarter με στόχο τα 40.000 δολάρια. Πέραν του preview που θα διαβάσετε, μπορεί να απολαύσετε το παρακάτω gameplay video για να πάρετε μια καλύτερη εικόνα του σταδίου που βρίσκεται το development αυτή τη στιγμή.
Απόλυτη ελευθερία
Το gameplay συνδυάζει στοιχεία απ' τη σειρά Total War αλλά και RPG elements. Κάθε στρατός που δημιουργείτε έχει Heroes ή απλές μονάδες, δίνοντάς σας ωστόσο την ευκαιρία να αναπτύξετε τον στρατό με όσους Heroes ή μονάδες θέλετε, αρκεί να σας καλύπτουν τα Army Points και τα Dragoins (το currency του παιχνιδιού).
Στην alpha έκδοση είναι διαθέσιμοι οι heroes και οι μονάδες των Undead και Humans. Συναντήσαμε επίσης μονάδες από Orcs & Goblins, Elirian, Dwarves, Giants, Demons και Monsters. Δεν είναι ακόμη διαθέσιμες οι φυλές των Elves, Dark Elves και Constructs. Σε σύνολο 11 φυλών πάντως, οι βλέψεις των developers δείχνουν να είναι αρκετά υψηλές. Όσον αφορά στην επιλογή μονάδας, τα στατιστικά όπως Attack ή Defense Skill, Damage, Weapon penetration, Armor, Health, Endurance και Morale σας δίνουν μια πιο σαφή εικόνα του τι θα πρέπει να επιλέξετε, ανάλογα με το στυλ παιχνιδιού σας.
Κάθε μονάδα, είτε πρόκειται για Hero, είτε για ομάδα στρατιωτών, διαθέτει abilities τα οποία ενεργοποιείτε manually μέσα στη μάχη. Πρακτικά πέρα από το στρατηγικό κομμάτι, καθώς ο στρατός σας παρατάσσεται σε διάταξη της επιλογής σας, χρειάζεστε και αντανακλαστικά και σωστές αποφάσεις, ακριβώς λόγω της χρήσης των abilities. Στους Heroes τα abilities είναι περισσότερα και μπορεί να αφορούν healing, buffs για συμμαχικές μονάδες, stuns, spells εξ αποστάσεως κ.ο.κ.
Τα τύμπανα του πολέμου
Η μάχη στο ένα και μοναδικό Map της alpha έκδοσης ξεκινάει με τον στρατό σας να έρχεται αντιμέτωπος με δύο διαφορετικού τύπου στρατεύματα. Είτε προχωρήσετε, είτε μείνετε στάσιμοι το μόνο βέβαιο είναι ότι ο εχθρός θα σας κυνηγήσει στο χάρτη. Σπουδαίο ρόλο παίζει και η τακτική, καθώς απαιτείται σωστός συνδυασμός melee και ranged μονάδων. Το A.I. των μονάδων σας όταν παίζουν melee μένει διαρκώς προσκολλημένο στον εχθρό που έχουν μπροστά τους και το μόνο που ακούνε είναι οι εντολές για τα abilities. Αντίθετα, οι ranged μονάδες όπως τοξότες ή καταπέλτες μπορούν να αλλάξουν στόχο όποτε το επιθυμείτε.
Το σύστημα μάχης είναι άκρως συμπαθητικό. Καταρχήν η ταχύτητα του στρατού σας αν επιλέξετε πολλές μονάδες μαζί, καθορίζεται από την πιο αργή. Για παράδειγμα οι Hill Giants που βαράνε πολύ αργά με ξερό melee κι εχουν stun σε κάθε hit και 3500 hp έναντι 120hp των απλών μονάδων, δεν στροφάρουν εύκολα όποτε τους δίνετε εντολές αλλά καθυστερούν να σας ακούσουν. Οι καταπέλτες είναι επίσης πιο αργοί έναντι των τοξοτών. Όσον αφορά στις απλές μονάδες, υπάρχει το στάνταρ πεζικό στις περισσότερες φυλές, εκτός κι αν μιλάμε για τους Dwarves, οι οποίοι διαθέτουν παραπάνω defence, κάνουν stand ground και κρατούν καλύτερη άμυνα. Παρατήρησα μάλιστα ότι συνήθως μένουν τελευταίοι στη μάχη σε σχέση με τις υπόλοιπες απλές μονάδες που μπροστά τους αποδεικνύονται "ψωμάκια".
Ο παράγοντας Morale παίζει σημαντικό ρόλο στη μάχη καθώς όσο υψηλότερος τόσο πιο γενναίες θα παραμένουν οι μονάδες σας στη θέση τους και δεν θα υποχωρούν. Αν αποφασίσει μια μονάδα να υποχωρήσει τότε είτε θα επιστρέψει, είτε θα αποσυρθεί εντελώς απ' το χάρτη, ανάλογα με τις συνθήκες. Επίσης, θα πρέπει να έχετε το νου σας ώστε να ενεργοποιείτε διαρκώς τα Abilities στις μονάδες σας όποτε τελειώνει το cooldown τους. Γενικά το A.I. λειτουργεί σωστά σε αυτή την alpha έκδοση, με μόνη εξαίρεση κάποιες ranged μονάδες του αντιπάλου που σε σπάνιες περιπτώσεις ξεχνούν να σας χτυπήσουν.
Γεγονός είναι πάντως ότι μετά τις πρώτες δύο μάχες, οι επόμενες αποδείχτηκαν εύκολες καθώς μπήκα στη φιλοσοφία του παιχνιδιού κι έμαθα να χρησιμοποιώ όσο καλύτερα μπορώ τα Army Points και τα Dragoins. Στην τελική έκδοση, υποθέτω ότι αυτά θα αυξάνονται όσο θα αναπτύσσετε τον στρατό σας. Οι developers έχουν υποσχεθεί ακόμη και δημιουργία Guilds, μάχες 30 εναντίον 30 παικτών, συλλογή resources και crafting, καθώς θα υπάρχουν και inventory στους ήρωες με αντικείμενα που θα κάνουν craft οι ίδιοι οι παίκτες! Μια υποσχόμενη μάχη διάρκειας 10-15 λεπτών με έκανε να ανυπομονώ πολύ για την τελική έκδοση.
Μυθικά πλάσματα που...κάτι σας θυμίζουν
Ο σχεδιασμός των textures στο Empyrean Rule είναι μέτριος, αλλά τουλάχιστον ικανοποιητικός για τα δεδομένα ενός Strategy. Στο περιβάλλον ομολογώ ότι έχει γίνει πολύ καλή δουλειά και οι artists άφησαν το μεράκι και την φαντασία τους ελεύθερο. Στην ατμόσφαιρα και το υπέδαφος θυμίζει λίγο Μέση Γη αλλά με μια μικρή εξερεύνηση στο γύρο χώρο θα ανακαλύψετε κρυστάλλους με όμορφους φωτισμούς, χαράδρες, τεράστιες πύλες και άλλα σημεία που δίνουν έναν ξεχωριστό τόνο σε αυτό το μεσαιωνικό sci-fi setting.
Οι μονάδες προέρχονται κατά κύριο λόγο από κλασικά RPG, καθώς έχουμε να κάνουμε με σκελετούς (undead), humans, dwarves, τα elves που δεν έχουμε δει ακόμη, γιγάντιες αράχνες, ανθρωπόμορφα φίδια, goblins, orcs, elirian που θυμίζουν kobolts, Hill Giants και διάφορες τερατόμορφες υπάρξεις που απεικονίζουν μονάδες πεζικού, ιππικού ή ranged. Ακόμη δεν γνωρίζουμε τι θα ισχύσει με το campaign και αν θα ακολουθηθούν διαφορετικά story για τους heroes, αν και με βάση τα μελλοντικά features, οι developers μάλλον στοχεύουν κυρίως προς την online εμπειρία.
Στον τομέα των ηχητικών εφέ, το Empyrean Rule αφήνει μια γλυκία γεύση καθώς ακόμα και σε pre-alpha στάδιο, θα παρατηρήσετε σωστή απόσταση των ηχητικών εφέ από την κάμερα που χρησιμοποιείτε. Ναι, η οπτική αλλάζει εύκολα με την ροδέλα του ποντικιού φτάνοντας από μακρινό πλάνο σε σημείο στενής παρακολούθησης μιας μάχης. Υπάρχουν λοιπόν από πατημασιές των ταγμάτων σας μέχρι voice acting σε πολλές μονάδες! Ομολογώ ότι όλα αυτά αποτελούν μια ευχάριστη έκπληξη για τα δεδομένα ελληνικής προσπάθειας αλλά και γενικά ως πρώτη γεύση ενός indie game που εύκολα στέκεται στο παγκόσμιο στερέωμα. Πόσο μάλλον αν αναλογιστούμε το ότι ακόμη δεν υπάρχει μεγάλη χρηματοδότηση, αλλά σκληρή δουλειά από μόλις πέντε developers.
Το Empyrean Rule: Rise of the Ancients είναι ένα από τα games που σίγουρα θέλουμε να δούμε στην αγορά και πρέπει απαραίτητα να ολοκληρωθεί. Αναπτύσσεται για PC και έχει ήδη εγκριθεί στο Steam Greenlight. Στο συγκεκριμένο genre και με αυτά τα στοιχεία της συνταγής ενός Medieval Strategy/RPG, δεν παρατηρούμε πολλά τέτοια projects. Είναι βέβαιο λοιπόν ότι με την κυκλοφορία του θα αποκτήσει αυτομάτως πολύ φανατικούς οπαδούς.
Στηρίξτε το στο Kickstarter και συζητήστε εκτενώς για αυτό στο παρακάτω forum topic.
Comments