- Previews
- The Order: 1886 preview
The Order: 1886 preview
HotThe Order: 1886 preview
Πληροφορίες
Το Gears of War συναντά το Dishonored.
Το PlayStation 4 σε λίγες ημέρες κλείνει τον πρώτο χρόνο ζωής του στην ελληνική αγορά, σημειώνοντας μεγάλη εμπορική επιτυχία τόσο στην χώρα μας, όσο και στο εξωτερικό. Για να υπάρξει φυσικά μια συνέχεια στην εξαιρετική πορεία που έχει καταγράψει το PS4 τους τελευταίους μήνες θα πρέπει η κονσόλα να στελεχωθεί από μια πλειάδα αποκλειστικών τίτλων. Κακά τα ψέμματα τα Knack, Resogun, Driveclub, Infamous: Second Son και LittleBigPlanet 3 δεν αποτελούν system sellers, τουλάχιστον όπως είχαμε συνηθίσει τα εξαιρετικά Uncharted, Metal Gear Solid 4, Heavy Rain, God of War και πολλά ακόμη PS3 exclusives. Συνεπώς, αναπόφευκτα το βάρος πέφτει στα επερχόμενα exclusives του PS4, αρχής γενομένης με το The Order: 1886.
H εν λόγω δημιουργία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην περυσινή E3 προκαλώντας θετικές εντυπώσεις, έστω κι αν εκείνη την χρονική στιγμή δεν είχαμε την τύχη να δούμε κάποιο δείγμα από το gameplay του. Έκτοτε βέβαια είδαμε αρκετά screenshots και in-game τρέιλερ, τα οποία μας έδωσαν μια πρώτη εικόνα σχετικά με το The Order: 1886. Οι παραλληλισμοί με την σειρά Gears of War της Epic Games ήταν κάτι παραπάνω από εμφανείς, όπως άλλωστε και η steampunk αισθητική του Dishonored. Φυσικά ήταν αδύνατο να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα πριν πιάσουμε το The Order: 1886 στα χέρια μας, παρόλα αυτά χθες είχαμε την τύχη να δοκιμάσουμε μια preview έκδοσή του και όπως θα δείτε και παρακάτω πέσαμε μέσα στις προβλέψεις μας. Πάμε να δούμε λοιπόν τι...ψάρια πιάνει το νέο exclusive του PS4.
To τάγμα των ιπποτών
Τα γεγονότα του The Order: 1886 λαμβάνουν χώρα στο Λονδίνο στα τέλη του 19ου αιώνα, όπου επικρατούν διάφορες αναταραχές. Υπεύθυνο για την διατήρηση της τάξης και την προστασία της ανθρωπότητας είναι ένα τάγμα ιπποτών, ανάλογο με τους Ιππότες της Στρογγυλής Τραπέζης. Στο preview δεν παρέχονται ιδιαίτερες πληροφορίες σχετικά το βασικό σενάριο και το lore του The Order:1886, καθώς ουσιαστικά η αποστολή που παίξαμε αντιστοιχεί στο πέμπτο κεφάλαιο του παιχνιδιού.
Ο σκοπός σας εδώ είναι να εισχωρήσετε σε ένα zeppelin χωρίς να γίνετε αντιληπτοί και να εμποδίσετε μια ομάδα επαναστατών, οι οποίοι θέλουν να το ανατινάξουν για να δολοφονήσουν τον Lord Hastings, τον ηγέτη της United India Company. Ένα μικρό δείγμα από την αυτή την αποστολή παρουσιάστηκε και στα πλαίσια του PlayStation Experience event που έλαβε χώρα το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στο Las Vegas.
[UPDATE 31/12/14] Cinematic...Stealth!
Με βάση τα όσα είδαμε στην preview έκδοση το gameplay βασίζεται σε δύο πυλώνες, αφού συναντάμε stealth και shooter στοιχεία. Φυσικά το ακριβές “ποσοστό” που καταλαμβάνει το κάθε στοιχείο θα το δούμε στην τελική έκδοση, εδώ πάντως υπάρχει απόλυτη ισορροπία. Για να αποτρέψετε λοιπόν την δολοφονία του Lord Hastings, θα χρειαστεί να φτάσετε μέχρι την αίθουσα δεξιώσεων του αερόπλοιου απαρατήρητοι. Κοινώς θα πρέπει να ξεπαστρέψετε 4-5 επαναστάτες γρήγορα και αθόρυβα, πριν αυτοί αντιληφθούν την παρουσία σας.
Όσον αφορά το stealth κομμάτι, θα λέγαμε ότι η δημιουργία της Ready at Dawn μας άφησε τις χειρότερες δυνατές εντυπώσεις. Σε πρώτη φάση να αναφέρουμε ότι οι developers επιχειρούν μια cinemascope προσέγγιση, στα πρότυπα του The Evil Within. Ουσιαστικά λοιπόν στην πάνω και στην κάτω πλευρά της οθόνης συναντάμε δύο τεράστια μαύρα πλαίσια που μειώνουν σημαντικά το οπτικό πεδίο σας, ιδιαίτερα όταν είστε σκυμμένοι πίσω από ένα σημείο κάλυψης. Κατά το διάστημα αυτό το οπτικό πεδίο σας μειώνεται όχι μόνο από τα μαύρα πλαίσια, αλλά και απ' το γεγονός ότι δεν θα έχετε αντίληψη του γύρω χώρου σας, παρά μόνο του σημείου κάλυψής σας. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν πόσο η ενέργεια αυτή δυσχεραίνει το έργο σας στο gunfight. Οι μηχανισμοί κάλυψης είναι αρκετά απλοί καθώς μπορείτε να καλυφθείτε πίσω από οποιαδήποτε επιφάνεια εφάπτεται ο χαρακτήρας σας, ενώ με το analog stick βγαίνετε από το σημείο αυτό. Πατώντας το "O" θα καλυφθείτε ακόμη νωρίτερα (πριν καν έρθετε σε επαφή με το σημείο) ενώ με το ίδιο κουμπί μπορείτε να αλλάξετε σημείο κάλυψης αρκεί τα σημεία αυτά να βρίσκονται κοντά, όπως πιο συγκεκριμένα ανάμεσα στις άκρες του τοίχου που βρίσκονται στο βαγόνι ενός τρένου. Σε περίπτωση που υπάρχει μια απόσταση πέραν των 3 μέτρων κάτι τέτοιο καθίσταται αδύνατο.
Εν τω μεταξύ, η διαδικασία εξολόθρευσης των εχθρών με sneak attacks συνοδεύεται και από ένα quick-time event, κάτι που αν μη τι άλλο ξενίζει. Εάν δεν πατήσετε το σχετικό κουμπί την κατάλληλη στιγμή, ο φρουρός θα σας αντιληφθεί, θα σας πυροβολήσει στο κεφάλι και απλά θα πεθάνετε. Αυτό το απαράδεκτο instant fail αμαυρώνει ανεπανόρθωτα την stealth εμπειρία, αν και ενδεχομένως αν οι σχετικοί μηχανισμοί είχαν δουλευτεί περισσότερο η κατάσταση να ήταν διαφορετική. Εάν συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι δεν υπάρχει κάποιο cone of view για να καταλάβετε ποιο είναι το οπτικό πεδίο των εχθρών σας ή έστω μια ένδειξη στο user interface που να σας υποδεικνύει πότε είστε ορατοί και πότε όχι είναι φανερό ότι στο stealth κομμάτι το The Order: 1886 είναι οικτρά απογοητευτικό.
Κάντο όπως το Gears of War
Μετά από την stealth εμπειρία μας, η μετάβαση σε ένα Third-Person Shooter gameplay μοτίβο ήταν αν μη τι άλλο ευπρόσδεκτη. Στην preview έκδοση συναντήσαμε ουσιαστικά δύο σεκάνς δράσης, η πρώτη περιελάμβανε μια γερή δόση sniping στην αίθουσα δεξιώσεων και η δεύτερη close quarters αναμετρήσεις στην κουζίνα του zeppelin. Ένα δείγμα από την δεύτερη σεκάνς μπορείτε να δείτε και στο παρακάτω βίντεο, το οποίο προέρχεται από την παρουσίαση της Sony στο PlayStation Experience event.
Όσον αφορά τους shooting μηχανισμούς το The Order: 1886 κινείται στα ίδια πλαίσια με ανάλογα Third-Person Shooters, όπως το Gears of War. To gunplay είναι αρκετά στιβαρό, καθώς όσα όπλα χρησιμοποιήσαμε (δύο πιστόλια, ένα assault rifle, μια καραμπίνα και ένα sniper rifle) είχαν σωστή αίσθηση. Βέβαια θα προτιμούσαμε στην καραμπίνα και το assault rifle να υπάρχει λίγο πιο έντονο κλώτσημα.
Minigames
Σε ορισμένα σημεία το gameplay ζητάει από εσάς να φέρετε εις πέρας ορισμένα minigames τα οποία είναι αρκετά ευχάριστα. Αυτά τα οποία συναντήσαμε ήταν δύο τύπου, στο ένα πραγματοποιήσαμε σαμποτάζ σε ηλεκτρικό πίνακα απενεργοποιώντας το ρεύμα σε μια περιοχή. Αυτό επιτυγχάνεται κρατώντας πατημένα τα L3 και R3 την κατάλληλη στιγμή, ώστε να εγκλωβίσετε δύο ενεργειακές μπάλες κι έτσι να βραχυκυκλώσετε το ρεύμα στην αντίστοιχη περιοχή.
Το έταιρο minigame σας ζητάει να κάνετε lockpick. Στον συγκεκριμένο μηχανισμό κρατάτε το L2, περιστρέφετε το analog stick το οποίο δονάει το DualShock 4 και όταν η δόνηση σταματήσει τότε πατάτε το R2 ώστε να σπρώξετε προς τα μέσα την εσοχή της κλειδαριάς. Στις δύο κλειδαριές που σπάσαμε αρκούσαν να παραβιαστούν τρεις εσοχές.
Κινηματογραφική εμπειρία
Ο τεχνικός τομέας του The Order: 1886 είναι σε γενικές γραμμές εντυπωσιακός, καθώς η RAD Engine 4.0 της Ready at Dawn ωθεί το hardware του PS4 στην κυριολεξία στα άκρα. Το γεγονός αυτό μας προκαλεί μια ευχάριστη έκπληξη, καθώς η αμερικανική εταιρεία έχει ελάχιστες κυκλοφορίες στο ενεργητικό της στις οικιακές κονσόλες. Ο σχεδιασμός των χαρακτήρων και του περιβάλλοντος είναι αν μη τι άλλο υποδειγματικός και σας δίνει την αίσθηση ότι βλέπετε μια hollywoodιανή υπερπαραγωγή.
Το μόνο πρόβλημα που εντοπίσαμε αφορά το texture blur όταν ο χαρακτήρας σας βρίσκεται σε κάλυψη. Αυτό σας αναγκάζει κάθε φορά να βγαίνετε από το σημείο κάλυψης (όπου ούτως ή άλλως δεν έχετε οπτική!) και να περιμένετε να φύγει το blur, να καθαρίσει το οπτικό σας πεδίο και εν τέλει να πυροβολήσετε. Η διαδικασία αυτή σας καθυστερεί για περίπου ένα δευτερόλεπτο, ευτυχώς όμως το A.I. στο σημείο που βρίσκεται αυτή τη στιγμή o preview κώδικας, δεν φαντάζει ιδιαίτερα απειλητικό. Ακόμα και οι πλαγιοκοπήσεις γίνονται με αργό βηματισμό των εχθρών, οι οποίοι είτε θα καλύπονται σταθερά στο ίδιο σημείο, είτε θα σας πλησιάζουν όρθιοι και με αργά βήματα συνεπώς θα γίνονται εύκολος στόχος. Κανένας αιφνιδιασμός και καμία λήψη εκρηκτικών.
Στα χαρτιά το The Order: 1886 τρέχει στα 1080p και στα 30fps, παρόλα αυτά το display ratio είναι 1920x800 pixels και το aspect ratio στα 2.40:1 και όχι 16:9. Οι developers υποστηρίζουν πως το όραμά τους ήταν να προσφέρουν μια κινηματογραφική εμπειρία και για αυτό τον λόγο εφαρμόζουν την cinemascope προσέγγιση. Από την άλλη αν κρίνουμε από τις δηλώσεις του Andrea Pessino, της Ready at Dawn, στο The Order: 1886 χρησιμοποιείται 4x MSAA (multisampling anti-aliasing), κάτι που όπως είναι φυσικό καταναλώνει τεράστιους πόρους από το hardware του PS4. Κοινώς θα ήταν αδύνατο να δούμε το The Order: 1886 σε native 1080p ανάλυση με την συγκεκριμένη post processing anti-aliasing τεχνική.
Το θέμα βέβαια είναι ότι τα textures που βρίσκονται στο βάθος της οθόνης σας είναι αναμφισβήτητα θολά, παρά το...τετραπλό MSAA και παράλληλα ο shooter χαρακτήρας του The Order: 1886 θα αναδεικνύονταν σίγουρα περισσότερο στα 60fps, οπότε μπορούμε να πούμε ότι η Ready at Dawn απομύζησε τους πόρους του συστήματος και τους αφιέρωσε σε λάθος τομείς. Οι χαρακτήρες μοιάζουν σαν να έχουν ξεπηδήσει από ταινία, με ρεαλιστικό motion capture, bump mapping που κόβει την ανάσα και αψεγάδιαστο lipsync στο μεγαλύτερο μέρος των διαλόγων. Το δε voice acting αγγίζει το τέλειο καθώς οι ηθοποιοί ταιριάζουν απόλυτα με τους χαρακτήρες που υποδύονται και με το όλο steampunk σκηνικό.
This does not represent the quality of the final product"
H παραπάνω ατάκα συνοδεύει εδώ και χρόνια τις διάφορες demo, alpha, beta και preview εκδόσεις διαφόρων τίτλων, αλλά συνήθως το τελικό προϊόν αντικατοπτρίζεται κατά ένα συντριπτικό ποσοστό της τάξεως του 80-90% από αυτές. Εάν τον Φεβρουάριο το The Order: 1886 δεν μας παρουσιάσει ένα δραματικά βελτιωμένο πρόσωπο, τότε αναπόφευκτα θα αποτελέσει ένα ακόμη μετριοπαθές exclusive για την κονσόλα της Sony.
Υπάρχουν κάποιοι τομείς για τους οποίους δεν μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα, όπως το σενάριο, αλλά ο τεχνικός τομέας και κυρίως το gameplay παρουσιάζουν σημαντικά ελαττώματα. Ειδικότερα στο τελευταίο κομμάτι το The Order: 1886 μοιάζει ως ένα τελείως άψυχο Third-Person Shooter που πασχίζει να βρει ταυτότητα μέσα από μια α λα Dishonored steampunk αισθητική. Εν τω μεταξύ, οι stealth μηχανισμοί αντί να προσθέσουν λίγη παραπάνω ποικιλία, το μόνο που καταφέρνουν είναι αμαυρώσουν ακόμη περισσότερο την απογοητευτική εικόνα. Το γεγονός αυτό πάντως δεν μας προκαλεί έκπληξη, καθώς οι ίδιοι οι developers είχαν δηλώσει εμμέσως πλην σαφώς στο CVG ότι το gameplay βρίσκεται σε τρίτη μοίρα πίσω από τεχνικό τομέα και σενάριο. Απομένει λοιπόν να δούμε τους προσεχείς μήνες αν η ιστορία του The Order: 1886 θα καταφέρει να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα.
To The Order: 1886 θα κυκλοφορήσει στις 20 Φεβρουαρίου 2015 για PS4. Ανταλλάξτε απόψεις για αυτό στο σχετικό topic του forum του GameWorld.
Comments
Και το Ryse έχει ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο σε πωλήσεις και το Dead Rising 3 κ.ο.κ. System sellers θα πει αγοράζω την κονσόλα μόνο και μόνο για να παίξω ένα παιχνίδι. Δε νομίζω ότι κανένας θα αγοράζε το PS4 για να παίξει ένα από τα παραπάνω, ούτε κάποιος φυσικά θα αγοράζε και το Xbox One για να παίξει αυτά που προανέφερα. Να σου πω και κάτι άλλο δεν χρειάζεται να πιστεύεις εμένα ρίξε μια ματιά στα screenshots και στο βίντεο. Μιλούν από μόνα τους...
Δεν υπαρχουν systems sellers πλεον, με τον τροπο που το εννοεις. Οι κονσολες και τα αποκλειστικα games ειναι παρα πολλα και ο κοσμος δινει το πεντασαρικο για την κονσολα ξεροντας οτι δεν θα εχει ενα game να παιξει ειτε (αποκλιστικο ειτε οχι), αλλα πολλα,
Αν ολοι περιμεναν το ενα game το καλο, τοτε ps4 και xo δεν θα ειχαν σε ενα χρονο 30 εκ. πωλησεις συνολο. Δες το αλλοτε system seller Mario. Οι 70 παραλαγες mario και αλλες τοσες του αδερφου του εχουν φερει το wii u εκει που βρισκεται, η το Halo collection δεν φαινεται να εσπρωξε πολλα ΧΟ μετα απο 20 gb patch και το προβληματικο online.
Η Sony ποτε δεν ειχε system seller games , εχει πολλα διαφορετικα games για ολους, κατι το οποιο εσυ δεν ειχεις παραδεκτει σε ενα gaming cafe που κανατε το καλοκαιρι.
Αλιμονο αν απο την ready at down που φτιαχνει πρωτη φορα game σε κονσολα να εχουμε και απαιτησεις.
Ισα ισα απο αυτα που εχει δειξει για μενα ειναι εντυπωσιακα για αυτο και διαφωνω με το αυτα που γραφεις μακαρι να επαιζα και εγω το demo να ελεγα περισσοτερα, αλλα εσενα δεν σου αρεσουν ουτε και τα γραφικα
Δηλαδή αυτοί που αγόρασαν PS4 το πήραν για να παίξουν Knack και Resogun και Driveclub; Δεν το πήραν για να παίξουν κάποια στιγμή νέο Uncharted και νέο God of War; Μα δεν μπορείς να διαφωνήσεις ότι αυτά που υπάρχουν στο background είναι θολά, γιατί φαίνεται στα βίντεο και στα screenshots. Δεν τα βγάζω από το κεφάλι μου, στην χθεσινή παρουσίαση που έκανα στο The Order το είδε και ο κόσμος που ήρθε στο event. Δικαίωμα σου να διαφωνείς από την άλλη.
Όσον αφορά για το gaming cafe, δεν έχω δικαιώμα να διαφωνήσω; Το The Last of Us δεν ήταν system seller; το Heavy Rain δεν ήταν; το Uncharted 2 τι ακριβώς ήταν; H από την άλλη ήταν system seller τα Resistance που πουλούσαν αρκετά εκατομμύρια αντίτυπα;
Εάν θες να απαντήσεις για το τι θεωρείς εσύ system seller στο forum, εδώ τα σχόλια θα πρέπει να αφορούν μόνο το preview και τίποτα άλλο.
Καταρχήν το 99,9% των games είναι γραμμένα στα αγγλικά άρα όλοι οι gamers ξέρουν την γλώσσα συνεπώς όλοι καταλαβαίνουν τι λέμε.
Δεύτερον, το gaming εξηγείται συνήθως με αγγλικούς όρους. Και όροι όπως "exclusive" (3 συλλαβές, ενώ "αποκλειστικότητα" 6 συλλαβές) εξηγούνται πιο εύκολα στα αγγλικά που χρησιμοποιούνται καθαρά για λόγους συντομίας. Π.χ. το "κονσόλα" παραμένει ως έχει γιατί είναι πανομοιότυπο με το "console" . To τι μεταφράζει και τι όχι κάθε gaming μέσο ήταν πάντοτε στην κρίση του. Π.χ. εμείς κρατάμε το "format" (2 συλλαβές) αντί για το "πλατφόρμα" (3 συλλαβές). Το θέμα που θέτεις έχει να κάνει με την πολιτική του site και κανονικά δεν πρέπει να αναφέρεται σε άρθρο αλλά στο Forum και συγκεκριμένα στο Subforum "To site".
Το τελευταίο δεν το κατάλαβα γιατί τα greeklish απαγορεύονται στο GW και η χρήση αγγλικών λέξεων σε κείμενο δεν έχει καμία σχέση με τα greeklish.
Το Killzone Shadow Fall έχει πουλήσει 2 εκατομμύρια αντίτυπα, το Knack 1.3, το Driveclub 1 εκατομμύριο, το Infamous: Second Son 2 εκατομμύρια. Από πότε οι πωλήσεις 1-2 εκατομμυρίων βάζουν ταμπέλα "System Seller" σε ένα παιχνίδι? Μπορείς να μπεις στο www.vgchartz.com να δεις κι ο ίδιος τα νούμερα.
System Sellers για την Sony είναι το Metal Gear Solid 4 με 6 εκατομμύρια πωλήσεις (+ τα downloadable, οι συλλογές κτλ.), τα Uncharted με 5 - 6.5 εκατομμύρια πωλήσεις, το The Last of Us με 5,3 εκατομμύρια ή ακόμη καλύτερα το Gran Turismo 5 που πούλησε 4.1 εκ. στο Prologue και 10.5 εκ. (!) στην τελική του έκδοση.
Δεν υπαρχει κανόνας που να λέει "Από τόσα εκατομμύρια και πάνω είναι System Seller" απλά όταν υπάρχουν ένα σωρό blockbuster games με τόσες πωλήσεις είθισται τα "System Sellers" να χαρακτηρίζονται 5-10 games για κάθε κονσόλα. Η μόνη που έχει βγάλει system sellers στην 8η γενιά είναι η Nintendo.
ΥΓ. Λέγεται "Game Cafe" αν και μικρή σημασία έχει αυτό.
ΥΓ2. Παίζω το παιχνίδι αυτή τη στιγμή, έχω κολλήσει σε ένα χαζό σημείο που απαιτεί stealth, μόλις τελειώσω το preview θα γράψω γνώμη στο forum.
Μόλις έπαιξα το The Order: 1886. Πρόσθεσα στο preview τον μεσότιτλο των minigames και διευκρίνισα κάποια πράγματα για το τεχνικό κομμάτι.