- Previews
- Destiny preview
Destiny preview
HotDestiny preview
Πληροφορίες
H Bungie επιστρέφει δυναμικά.
Είναι γεγονός ότι κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το "μέγεθος" της σειράς Halo, καθώς οι περιπέτειες του Master Chief διαμόρφωσαν σε μεγάλο βαθμό την εμπειρία των FPS στις κονσόλες. Μέσα σε μία δεκαετία η Bungie μας χάρισε τέσσερα αριστουργήματα τα Halo: Combat Evolved, Halo 2, Halo 3 και Halo: Reach, αλλά και το αξιόλογο Halo 3: ODST και δίκαια κατέκτησε μια θέση στο πάνθεον με τους σημαντικότερους developers στην βιομηχανία των video games. Παρόλα αυτά πριν από τέσσερα χρόνια η Bungie θεώρησε πως ήρθε η ώρα να κάνει ένα νέο μεγάλο βήμα και για αυτό τον λόγο απογαλακτίστηκε από την Microsoft και υπέγραψε μια δεκαετή συμφωνία με την Activision. Κάπως έτσι φτάνουμε στο Destiny, στο πρώτο μεγαλεπήβολο project της εταιρείας στην μετά Halo εποχή, το οποίο όπως θα δείτε και παρακάτω είναι ιδιαίτερα υποσχόμενο.
Πριν από λίγες μέρες στα πλαίσια της press conference που παραχώρησε η Sony στην E3 ανακοινώθηκε ότι η beta του Destiny θα διεξαχθεί μέσα στον Ιούλιο για τις κονσόλες της Sony, ενώ μια μικρή μερίδα παικτών θα έχει την τύχη να δοκιμάσει την alpha έκδοση του πολυαναμενόμενου FPS. Εμείς "λιώσαμε" την συγκεκριμένη έκδοση και πλέον ήρθε η ώρα να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Τι είναι το Destiny;
Με δεδομένο ότι έχουμε να κάνουμε με μία δημιουργία που δανείζεται στοιχεία από συγκεκριμένα genres θεωρούμε σκόπιμο να επεκταθούμε λίγο παραπάνω στο συγκεκριμένο κομμάτι με στόχο να λύσουμε τυχόν απορίες που ενδεχομένως να έχετε. Σε γενικές γραμμές το Destiny μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα FPS με στοιχεία RPG, φανταστείτε λοιπόν ένα ιδιόμορφο κράμα μεταξύ του Borderlands και του Halo με...ολίγη από Defiance.
Αφού λοιπόν δημιουργήσετε τον Guardian σας μπορείτε να αναλάβετε διάφορες αποστολές, οι οποίες χωρίζονται σε διάφορες κατηγορίες. Καταρχήν, έχουμε τα story missions, τις co-op missions και τις multiplayer αναμετρήσεις στο Crucible. Στις co-op αποστολές συναντάμε μάλιστα και raids (Strike missions όπως ονομάζονται στο Destiny), όπου θα πρέπει να συνεργαστείτε με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας σας για να...ρίξετε πανίσχυρα bosses με χιλιάδες hit points. Φυσικά ο χαρακτήρας σας για κάθε εχθρό που σκοτώνει και για κάθε objective που ολοκληρώνει κερδίζει exp, ανεβαίνει level και αποκτά πρόσβαση σε πιο ισχυρά όπλα.
Δημιουργία του Guardian
Στο Destiny συναντάμε τρία ξεχωριστά classes, τα οποία ονομάζονται Hunter, Titan και Warlock. Καθένα από αυτά έχει ξεχωριστά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, διαφορετικά stats και ξεχωριστά skills. O Hunter είναι ο αρχετυπικός scout χαρακτήρας που προτιμά να εξολοθρεύει τους εχθρούς του από απόσταση, ο Titan εξειδικεύεται στα heavy weapons και στις melee επιθέσεις, ενώ ο Warlock αποτελεί μια “διαστημική” εκδοχή των μάγων που έχουμε συναντήσει σε δεκάδες RPG στο παρελθόν.
Πέρα από τα τρία classes, στο Destiny υπάρχουν και τρία ξεχωριστά races, οι Humans, oι Awoken και οι Exo. Οι διαφορές μεταξύ των races είναι καθαρά στιλιστικές και δεν επηρεάζουν την μαχητική σας ικανότητα. Παρόλα αυτά υπάρχει πληθώρα επιλογών στο customization για να δημιουργήσετε τον χαρακτήρα που επιθυμείτε ανάλογα με τις προτιμήσεις σας. Στο δικό μας playthrough δημιουργήσαμε έναν Exo Warlock και φθάσαμε στο level 8, όσο ήταν δηλαδή το level cap στην alpha έκδοση.
Οι Halo επιρροές
Με δεδομένο ότι η Bungie εργάστηκε για 10 περίπου χρόνια στην σειρά Halo είναι πολύ λογικό η νέα της δουλειά να είναι επηρεασμένη από αυτήν. Για παράδειγμα στην μάχη ο χαρακτήρας είναι εφοδιασμένος με μία ασπίδα που απορροφά τα πυρά των εχθρών μέχρι ενός σημείου και στην συνέχεια κάνει recharge μετά το πέρας του σχετικού cooldown. Να σημειωθεί ότι και στον τομέα της A.I. η Bungie συνεχίζει την παράδοση της σειράς Halo, καθώς οι εχθροί σας καλύπτονται από τα πυρά σας, προσπαθούν να σας περικυκλώσουν και γενικώς κάνουν τα πάντα για να σας δυσκολέψουν την ζωή σας. Ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει στα boss fights των Strike missions, τα οποία θα δοκιμάσουν τις ικανότητες σας και απαιτούν καλή συνεργασία μεταξύ των εκάστοτε μελών της ομάδας σας.
Εν τω μεταξύ, τόσο στο single-player, όσο και στο multiplayer μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορα οχήματα. Στην πρώτη περίπτωση τα οχήματα έχουν κυρίων τον ρόλο του mount, καθώς σας επιτρέπουν να μετακινηθείτε στον αχανή - για τα δεδομένα του είδους- κόσμο του Destiny, ενώ στην δεύτερη ο ρόλος τους είναι ανάλογος με αυτόν που είδαμε στα Halo.
Enter the Crucible
Όσον αφορά την multiplayer εμπειρία στο Destiny συναντάμε αναμετρήσεις για 6 έως 12 παίκτες. Εδώ να προσθέσουμε ότι το κομμάτι αυτό δεν είναι απομονωμένο σε κάποιο ξεχωριστό μενού, αντίθετα όλες οι αποστολές στο Destiny γίνονται προσβάσιμες μέσω του διαστημοπλοίου σας. Επίσης κοινό είναι και το level σας για όλες τις αποστολές, κάτι που τουλάχιστον θεωρητικά θα μπορούσε να αποτελέσει προβλήματα στο multiplayer. Αντίθετα η Bungie έχει εισαγάγει εδώ έναν νέο μηχανισμό επιτυγχάνοντας με αυτό τον τρόπο μια ισορροπημένη ανταγωνιστική εμπειρία.
Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα FPS εδώ τα όπλα σας με εξαίρεση το main weapοn έχουν εξαιρετικά περιορισμένο ammo. Βρήκατε λοιπόν ένα πανίσχυρο RPG και θέλετε να διαλύσετε την αντίπαλη ομάδα; Κρίμα γιατί έχετε μόλις μία ρουκέτα στην κατοχή σας. Θέλετε να camperωθείτε με το sniper rifle σας; Επίσης κρίμα γιατί και πάλι τα πυρομαχικά σας είναι ελάχιστα. Πέρα λοιπόν από την μάχη σας με τους άλλους παίκτες για την ολοκλήρωση των objectives, διεξάγεται ένας ακόμη πόλεμος για τα πυρομαχικά, καθώς ανά τακτά χρονικά διαστήματα στον χάρτη γίνονται spawn πυρομαχικά, τα οποία θα πρέπει να εξασφαλίσετε άμεσα για να μην δώσετε το πλεονέκτημα στην αντίπαλη ομάδα. Να προσθέσουμε, ότι οι μηχανισμοί αυτοί επεκτείνονται σε όλους του τομείς του Destiny, κοινώς κάτι αντίστοιχο βλέπουμε και στις story και co-op αποστολές.
Η ΜΜΟ νότα
Στο δημιούργημα της Bungie συναντάμε ένα κεντρικό hub που ονομάζεται The Tower, στο οποίο μπορείτε να αλληλεπιδράσετε με τους υπόλοιπους παίκτες και να σχηματίσετε τα σχετικά Fireteams για να αναλάβετε τις co-op αποστολές ή να αγοράσετε αντικείμενα από τους vendors. Να σημειωθεί ότι η περιπλάνηση στο The Tower γίνεται με Third-Person κάμερα, σε αντίθεση με την First-Person που συναντάμε στις διάφορες αποστολές.
Γενικά ακόμη και στην alpha έκδοση υπήρχε τεράστια ποικιλία στους vendors. Κοινώς στο The Tower μπορείτε να προμηθευτείτε νέα όπλα, να αγοράσετε πυρομαχικά, να κάνετε identify (όπως στο Diablo) σπάνια αντικείμενα ή να αναλάβετε συγκεκριμένα bounties. Στην τελευταία περίπτωση έχουμε διάφορα objectives, τα οποία θα πρέπει να ολοκληρώσετε για να ανεβάσετε το Crucible και το Class rank σας. Εάν ανεβείτε rank μπορείτε να προμηθευτείτε πανίσχυρα όπλα από τους σχετικούς vendors καταβάλλοντας το ανάλογο χρηματικό αντίτιμο.
Με δεδομένο ότι συναντάμε διάφορα qualities στα όπλα και στην πανοπλία σας γίνεται αντιληπτό ότι απαιτείται αρκετό grinding, για να αποκτήσετε τον καλύτερο δυνατό εξοπλισμό. Παρόλα αυτά η Bungie έχει εισάγει έναν μηχανισμό βάση του οποίου τα mobs κάνουν scale ως έναν βαθμό με το level σας. Κατόπιν αυτού στην περίπτωση που θέλετε να ξαναπαίξετε μία αποστολή υπάρχει η δυνατότητα να αυξήσετε τον βαθμό δυσκολίας της. Κοινώς θα αντιμετωπίσετε πιο ισχυρούς εχθρούς , αλλά θα λάβετε μεγαλύτερο exp και καλύτερο loot.
Οπτικά υπέροχο
Περνώντας στον τεχνικό τομέα οφείλουμε να αποδώσουμε τα εύσημα στην Bungie, καθώς το συνολικό οπτικό αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Το Destiny εκμεταλλεύεται σε μεγάλο βαθμό τις hardware δυνατότητες του PS4 προσφέροντας μία συγκλονιστική next-gen εμπειρία. Το level design είναι λεπτομερές και ευφάνταστο, χωρίς να παρατηρείται ιδιαίτερο aliasing στα textures. Εν τω μεταξύ, το frame rate παραμένει σταθερό, ακόμη και όταν αντιμετωπίζετε ταυτόχρονα πολλούς εχθρούς. Στα θετικά συγκαταλέγεται και η native full HD απεικόνιση, καθώς το Destiny τρέχει στα 1080p.
Βασανιστική αναμονή μέχρι τον Σεπτέμβριο
Φέτος έχουμε δει αρκετούς από τους πολυαναμενόμενους τίτλους της χρονιάς να μην στέκονται στο ύψος των προσδοκιών μας, παρόλα αυτά το Destiny δείχνει ικανό να κάνει την διαφορά. Πόσο μάλλον όταν μέχρι στιγμής έχουμε δει μονάχα την alpha έκδοσή του. Υπάρχουν πάντως και κάποια θέματα που θα πρέπει να εξετάσουμε πιο διεξοδικά στο μέλλον, όπως το σενάριο, το lore και η συνολική αντοχή του τίτλου στον χρόνο. Για την ώρα πάντως τα πρώτα δείγματα γραφής είναι αν μη τι άλλο θετικά και περιμένουμε σε πρώτη φάση την beta έκδοση που θα διατεθεί τον Ιούλιο, καθώς και την τελική έκδοση που έρχεται τον Σεπτέμβριο για να δούμε αν η Bungie θα καταφέρει να μας χαρίσει μια ακόμη μνημειώδη δημιουργία.
Το Destiny κυκλοφορεί στις 9 Σεπτεμβρίου για PS4, PS3, Xbox One και Xbox 360.
Comments
Περιμένουμε και gameplay videos!
@ Antonkos: H Activision δεν επιτρέπει ακόμη την καταγραφή gameplay videos καθώς βρισκόμαστε ακόμη στην alpha έκδοση. Μείνετε συντονισμένοι γιατί μόλις αρθεί το embargo θα ανεβάσουμε αμέσως gameplay video.
Στην alpha αν δεν με απατά η μνήμη μου είχε τρία slots, οπότε λογικά και στην τελική έκδοση θα έχει τουλάχιστον τρία.