- Previews
- Total War: Rome 2 preview
Total War: Rome 2 preview
HotTotal War: Rome 2 preview
Πληροφορίες
Η Creative Assembly ξεκινά έναν ακόμη "ολοκληρωτικό" πόλεμο.
Είναι γεγονός πως η σειρά Total War της αποτελεί μια από εκ των κορυφαίων στον χώρο των Real-Time Strategy. Από τις αρχές της περασμένης δεκαετίας όταν και κυκλοφόρησε το Total War: Shogun μέχρι και το περυσινό Total War: Shogun 2: Fall of the Samurai η Creative Assembly μας έχει δώσει εξαιρετικά δείγματα γραφής και όπως είναι αναμενόμενο κάθε καινούργια δημιουργία της αναμένεται με εξαιρετικό ενδιαφέρον από τους φίλους των Strategy γενικότερα.
Το Total War: Rome II αποτελεί sequel του ομώνυμου τίτλου και συνάμα την καινούργια πρόταση της Βρεταννικής εταιρείας ανάπτυξης στον χώρο. Πριν από τρεις εβδομάδες περίπου είχαμε την τύχη να δοκιμάσουμε την preview έκδοση της σ' έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο στα Cinecitta studios στην Ρώμη, όπως σας ενημερώσαμε σε προηγούμενο άρθρο μας. Με δεδομένο ότι το εγχείρημα της Creative Assembly αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα PC exclusives της φετινής χρονιάς πάμε να δούμε κατά πόσο καταφέρνει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες μας. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι ο ανταγωνισμός για την ανάδειξη του καλύτερου Strategy της χρονιάς είναι τεράστιος, αφού φέτος είδαμε εξαιρετικές κυκλοφορίες όπως το Starcraft II: Heart of the Swarm και το Company of Heroes 2.
Rise to glory
H preview έκδοση του Total War: Rome II περιλαμβάνει το εισαγωγικό σενάριο του campaign mode ονόματι Prologue. Tα γεγονότα του τελευταίου λαμβάνουν χώρα το 316 π.Χ και συγκεκριμένα κατά την διάρκεια των Samnite Wars, πριν δηλαδή η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία φτάσει στο απόγειο της δόξας της. Εδώ κρίνουμε σκόπιμο να κάνουμε μια μικρή ιστορική αναφορά στους Σαμνίτες ώστε να αποκτήσετε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το σκηνικό που επικρατούσε στην Αρχαία Ιταλία την συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Οι Σαμνίτες ήταν μια Ιταλική φυλή που ενεπλάκη σε τρεις πολέμους απέναντι στην Ρώμη, εκ των οποίων ο δεύτερος διήρκεσε από το 326 π.Χ έως το 304 π.Χ. Μέχρι και το 316 π.Χ οι Ρωμαίοι είχαν υποστεί τρομακτικές απώλειες από τους Σαμνίτες, στην πορεία όμως και ύστερα από μια ριζική αναδιοργάνωση του στρατού τους κατάφεραν τελικά να νικήσουν.
Ο πρόλογος του campaign mode χωρίζεται σε τρία μέρη ή σε τρεις βασικές αποστολές αν προτιμάτε, οι οποίες είναι οι εξής: Siege of Capua, Defence of Campania και Invasion of Samnium. Στην πρώτη εξ' αυτών θα πρέπει να οργανώσετε την άμυνα της Capua και να προστατεύσετε την πόλη από την λυσσαλέα επίθεση των Σαμνιτών. Κεντρικός πρωταγωνιστής είναι ο Gaius Fulvius Silanus, ένας φανταστικός χαρακτήρας και εσείς καλείστε να αναλάβετε τον έλεγχό του και να κατευθύνετε τα ρωμαϊκά στρατεύματα στο πεδίο της μάχης. Στην πορεία αφού επιδείξετε τις πολεμικές αρετές σας θα πρέπει να υπερασπιστείτε για μια ακόμη φορά την χώρα σας στην μάχη της Campania, ενώ η αυλαία του προλόγου πέφτει με την εισβολή της Ρώμης στα εδάφη των Σαμνιτών.
Ιδανικό entry-point για τους αρχάριους
Από τα πρώτα κιόλας λεπτά ενασχόλησής μας με το Total War: Rome II συμπεράναμε ότι η βρεταννική εταιρεία ανάπτυξης προσπάθησε να κάνει την δημιουργία της προσιτή στο ευρύτερο κοινό. Να τονίσουμε πάντως πως οι όποιες "παραχωρήσεις" έχει κάνει η Creative Assembly προς αυτή την κατεύθυνση είναι ελάχιστες και ουσιαστικά ο βασικός πυρήνας του gameplay παραμένει αναλλοίωτος, κάτι που αναμφίβολα θα χαροποιήσει τους φανατικούς φίλους της σειράς. Καθ' όλη την διάρκεια του Prologue θα παρακολουθήσετε διάφορα tutorials που σας εξηγούν πλήρως τους μηχανισμούς του παιχνιδιού και κατόπιν αυτού ακόμη και αν δεν έχετε ασχοληθεί στο παρελθόν με κάποιο από τα προγενέστερα Total War δεν θα συναντήσετε προβλήματα εξοικείωσης.
Το gameplay βασίζεται σε δύο πυλώνες, καθώς από την μία πλευρά έχουμε τις real-time μάχες μεγάλης κλίμακας, οι οποίες αναμφισβήτητα αποτελούν το χαρακτηριστικό γνώρισμα της σειράς και από την άλλη την διαχείριση της οικονομίας, της τεχνολογίας και των στρατευμάτων σας που γίνεται στο Campaign map. Επίσης στο τελευταίο υπάρχουν μερικοί ακόμη σημαντικοί μηχανισμοί όπως η πολιτική και η διπλωματία, παρόλα αυτά τα στοιχεία αυτά δεν ήταν διαθέσιμα στην preview έκδοση και θα πρέπει να περιμένουμε το τελικό προϊόν για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα.
Ξαναζήστε επικές μάχες της ιστορίας
Όπως προαναφέραμε η πρώτη διαθέσιμη αποστολή είναι η πολιορκία της Capua από τους Σαμνίτες. Ο στόχος σας εδώ είναι να καθοδηγήσετε μια μικρή δύναμη στρατιωτών στα νώτα του εχθρού και να καταστρέψετε τις πολιορκητικές μηχανές τους "ανακουφίζοντας" με αυτό το τρόπο την κύρια μάζα των Ρωμαϊκών στρατευμάτων που βρίσκεται μέσα στα τείχη της Capua. Το μοντέλο χειρισμού είναι λειτουργικό, αν και αρχικά ενδέχεται να ξενίσει τους αμύητους της σειράς. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι τα πλήκτρα W, A, S, D, Q, E χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο της κάμερας (με τα δύο τελευταία την περιστρέφετε δεξιόστροφα ή αριστερόστροφα αντίστοιχα), με το αριστερό κλικ του mouse σας επιλέγετε τα στρατεύματα σας, ενώ με το δεξί τα κατευθύνετε στο σημείο του χάρτη που επιθυμείτε. Στην κάτω δεξιά πλευρά της οθόνης υπάρχει ένα λεπτομερέστατο minimap που απεικονίζει με ακρίβεια και με τον ανάλογο χρωματισμό (μπλε για τις συμμαχικές μονάδες και κόκκινο για τις εχθρικές) το σύνολο των στρατευμάτων που συμμετέχουν στην εκάστοτε μάχη.
Φυσικά εδώ πως και σε κάθε Real-time Strategy που σέβεται τον εαυτό του, τα στρατεύματα αποτελούνται από διάφορες μονάδες και κάθε μία έχει τα δικά της πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα αντίστοιχα. Στην preview έκδοση πάντως υπήρχαν ελάχιστες ξεχωριστές μονάδες, οι οποίες ήταν οι εξής: Hastati (ελαφρύ πεζικό), Slingers (χωριάτες εξοπλισμένοι με σφεντόνες), Equite (ιππικό). Επιπλέον, μια ακόμη μονάδα είναι η προσωπική φρουρά του στρατηγού σας, στην προκειμένη περίπτωση του Gaius Fulvius Silanus, η οποία πάντως στην συγκεκριμένη έκδοση είναι αρκετά ευάλωτη. Να προσθέσουμε εδώ πως αν ο στρατηγός σας πεθάνει αυτόματα θα χάσετε και την μάχη, οπότε καλό είναι να είστε προσεχτικοί.
Ο βαθμός δυσκολίας γενικά κινείται σε μέτρια επίπεδα, ενώ η Α.Ι τόσο η εχθρική, όσο και η συμμαχική αρκετές φορές συμπεριφέρεται αλλοπρόσαλλα. Η Creative Assembly πάντως μας διαβεβαίωσε ότι τα όποια προβλήματα θα διορθωθούν όταν κυκλοφορήσει η τελική έκδοση τον Σεπτέμβριο. Εν τω μεταξύ, ένα από τα στοιχεία που προσδίδουν ιδιαίτερο ρεαλισμό στις μάχες είναι η αξιοποίηση του τερέν. Όπως για παράδειγμα η δυνατότητα μετακίνησης των μονάδων σας μέσα από δάση με στόχο να αιφνιδιάσετε τους εχθρούς σας. Επιπλέον, οι μονάδες συμπεριφέρονται διαφορετικά ανάλογα με το τερέν στο οποίο βρίσκονται. Οι Hastati λόγου χάρη έχουν σημαντικό πλεονέκτημα όταν εφορμούν από λόφους, ενώ οι Slingers προκαλούν περισσότερη ζημιά όταν επιτίθενται από την κορυφή ενός υψώματος.
Campaign map
Αφού ολοκληρώσετε με επιτυχία το πρώτο μέρος του εισαγωγικού σεναρίου (Siege of Capua) θα περιηγηθείτε στο Campaign map, όπου σκοπός σας είναι να οργανώσετε την άμυνα της Campania, η οποία πολύ σύντομα πρόκειται να σφυροκοπηθεί από τις δυνάμεις των Σαμνιτών και στην πορεία να εισβάλλετε στα εδάφη των εχθρών σας. Εδώ το σκηνικό αλλάζει καθώς βλέπουμε αρκετά turn-based Strategy στοιχεία. Στον δικό σας γύρο (turn) έχετε αρκετές επιλογές όπως να μετακινήσετε τα στρατεύματα σας, να στρατολογήσετε νέες μονάδες, να αναπτύξετε την τεχνολογία σας, να στείλετε κατασκόπους στις εχθρικές βάσεις κ.ο.κ.
Πέρα από τις real-time μάχες υπάρχει η δυνατότητα να πολεμήσετε σε instanced μάχες, των οποίων η έκβαση καθορίζεται κυρίως από το μέγεθος των δύο αντίπαλων δυνάμεων. Με αυτό τον τρόπο κερδίζετε χρόνο, καθώς δεν χρειάζεται να εμπλακείτε σε μάχες που εκ πρότινος έχετε το πάνω χέρι. Για παράδειγμα, εάν ο στρατός σας είναι διπλάσιος από αυτόν του αντιπάλου σας το πιο πιθανό είναι ότι ούτως ή άλλως θα κερδίζατε σε μια real-time αναμέτρηση. Να προσθέσουμε εδώ ότι υπάρχουν αρκετές ακόμη επιλογές από την πλευρά σας, καθώς έχετε την δυνατότητα να καθορίσετε την τύχη των εχθρικών στρατευμάτων μετά από μια ενδεχόμενη ήττα τους, όπως λόγου χάρη να πιάσετε αιχμαλώτους ή να σφαγιάσετε τους ηττημένους.
Εν τω μεταξύ, μια σημαντική παράμετρος που θα πρέπει να λάβετε υπόψιν σας είναι και η ανάπτυξη της οικονομίας σας, ώστε να έχετε μια σταθερή πηγή εισοδήματος που θα σας επιτρέψει να στρατολογήσετε περισσότερες και πιο εξελιγμένες μονάδες. Για να επιτύχετε τον στόχο σας θα πρέπει να επιτεθείτε σε αντίπαλες πόλεις και να τις υποδουλώσετε, να φορολογήσετε τους χωρικούς κ.ο.κ. Βέβαια η κάθε σας πράξη έχει και το ανάλογο αντίκτυπο, καθώς στην περίπτωση που επιβάλλετε δυσβάσταχτους φόρους, οι χωρικοί ενδέχεται να εξεγερθούν. Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι στο Campaign map δύναται να επιλέξετε συγκεκριμένα stances (αμυντικά ή επιθετικά) για τα στρατεύματα σας. Τα stances καθορίζουν σημαντικές παραμέτρους όπως τα movement points των μονάδων σας πάνω στον χάρτη και σε αρκετές περιπτώσεις προσφέρουν διάφορα bonuses σε κάποιες από αυτές αυξάνοντας π.χ την εμβέλεια των στρατιωτών που χρησιμοποιούν βαλλιστικά όπλα.
Τεχνικός τομέας
Το Total War: Rome II χρησιμοποιεί μια αναβαθμισμένη έκδοση της Warscape engine που είδαμε στο Total War: Shogun 2. Χωρίς αμφιβολία η παρούσα δημιουργία αποτελεί ένα πραγματικά μεγαλεπήβολο project για την Creative Assembly, η οποία απασχολεί περισσότερους από 100 developers για την ανάπτυξη του τίτλου. Ιδιαίτερα μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στα animations των μονάδων προσδίδοντας ακόμη περισσότερο ρεαλισμό στις κινήσεις τους κατά την διάρκεια των μαχών. Η χρήση του dynamic lighting είναι υποδειγματική και τα weather effects πραγματικά εντυπωσιάζουν, ειδικά στις περιπτώσεις όπου το πεδίο της μάχης καλύπτεται από πυκνή ομίχλη. Το frame rate από την άλλη πλευρά παραμένει σταθερό ακόμα και στις πιο απαιτητικές συνθήκες και η engine στέκεται στο ύψος της ακόμη και σε mid συστήματα.
Παρόλα αυτά στην preview έκδοση παρατηρήσαμε έναν σημαντικό αριθμό από bugs, τα οποία αναμένεται να διορθωθούν στο προσεχές διάστημα. Βέβαια το κατά πόσο το χρονικό διάστημα μέχρι τον Σεπτέμβριο επαρκεί για να λυθούν τα όποια προβλήματα με τα bugs και την Α.Ι μόνο ο χρόνος θα το δείξει. Αφήνοντας στην άκρη όμως τα παραπάνω το συνολικό οπτικό αποτέλεσμα είναι πραγματικά μεγαλοπρεπές και είναι εμφανές ότι οι developers έχουν δουλέψει μεθοδικά και με αρκετό μεράκι με στόχο να ικανοποιήσουν ακόμη και τους πιο απαιτητικούς. Εν τω μεταξύ, ο ηχητικός τομέας στέκεται επαρκώς στο ύψος των περιστάσεων. Το voice acting και τα ηχητικά εφέ καταφέρνουν με απόλυτη επιτυχία να αποδώσουν το κλίμα και την ένταση που επικρατεί στο πεδίο της μάχης.
Η πρώτη μάχη κερδήθηκε
Με βάση τα όσα είδαμε ως τώρα το μόνο σίγουρο είναι ότι το Total War: Rome II δικαιώνει απόλυτα την φήμη του ως μια από τις πολυαναμενόμενες κυκλοφορίες του 2013. Εάν μάλιστα διορθωθούν τα προβλήματα με τα bugs και την A.I ως τον Σεπτέμβριο ή μέσω κάποιου patch τις πρώτες ημέρες διάθεσης του παιχνιδιού στα καταστήματα, τότε με σιγουριά το νέο πόνημα της Creative Assembly θέτει υποψηφιότητα για ένα από τα κορυφαία Strategy της χρονιάς.
Άξιο αναφοράς είναι ότι η παρούσα δημιουργία ξεδιπλώνει σταδιακά τις αρετές της, δίνοντας την ευκαιρία ακόμη και σε έναν αρχάριο παίκτη να μυηθεί στο σύμπαν της. Από την άλλη οι gameplay μηχανισμοί έχουν το απαραίτητο βάθος για να συγκινήσουν ακόμη και το πιο απαιτητικό φίλο της σειράς και των Strategy γενικότερα. Αν μη τι άλλο λοιπόν η preview έκδοση μας άνοιξε την όρεξη για το τελικό προϊόν το οποίο κυκλοφορεί σε περίπου ένα μήνα από τώρα, όπου περιμένουμε να δούμε περισσότερα playable Factions, το πως θα λειτουργεί η διπλωματία και η πολιτική, καινούργιες μονάδες κ.ο.κ.
Το Total War: Rome II θα κυκλοφορήσει στις 3 Σεπτεμβρίου για PC.
[UPDATE] Ένα νέο εντυπωσιακό τρέιλερ μόλις κυκλοφόρησε, με σκοπό να σας συστήσει τον στρατηλάτη Αννίβα Βάρκα. Αυτό γίνεται περίτεχνα μέσω μιας δημόσιας συζήτησης σε κάποιο Ρωμαϊκό συμβούλιο, όπου ακούγονται διάφορες εικασίες για την πορεία και στρατηγική που ο τελευταίος ακολουθεί.
Φυσικά, αποκαλύπτεται πως ο Αννίβας κάνει ακριβώς αυτό που οι περισσότεροι Ρωμαίοι θεωρούν πραγματικά ακατόρθωτο. Απολαύστε το βίντεο.
Το Total War: Rome II θα κυκλοφορήσει στις 3 Σεπτεμβρίου για PC.
Comments
Preview και όχι review να μην μπερδευόμαστε. Το review να το περιμένετε αρχές Σεπτεμβρίου λίγο πριν κυκλοφορήσει το παιχνίδι στα καταστήματα.
Ναι σωστά, από κεκτημένη ταχύτητα μπερδεύτηκα. Περιμένουμε για το review..!!
Παιδιά θερμή παράκληση: Διαβάζετε προσεκτικά τον τίτλο της είδησης και τα σχόλια.
Δεν είναι "review" είναι "preview", δηλαδή προεπισκόπηση του παιχνιδιού πριν κυκλοφορήσει, με βάση την beta έκδοση που έχουμε στα χέρια μας.
Review (δηλαδή τελική κριτική με βαθμολογία) θα ανεβάσουμε στις 3 Σεπτεμβρίου όταν και θα κυκλοφορήσει το Total War: Rome 2.
Δεν εχει πολυ μεγαλες απαιτησεις
To game τρέχει μια χαρά και σε mid-end συστήματα, βέβαια στα extreme settings είναι ικανό να γονατίσει πολλά PC!
Ου στάνταρ. Έχουν παράδοση άλλωστε τα Total War στην A.I.
Ελπίζω να μην μοιάζει με το campaign του shogun 2 επειδή ήταν απαράδεκτο.
Πολύ μικρό σε διάρκεια, πολύ μικρός αριθμός στρατού λογω μικρού εισοδήματος(το οποίο δεν αυξανόταν και πολύ) σε κάθε γύρω, δεν μπορούσες να κάνεις πολλά πράγματα σε κάθε γύρω με αποτέλεσμα να πέρναν πολύ γύροι ανούσια και πάντα κατέληγε να απομένουν 4 λαοί.
Θα παρακαλούσα αν γινόταν να με πείτε για το campaign αν έχει κάτι κοινό με αυτά. Το μόνο που ξέρω είναι ότι ο κάθε γύρος θα είναι ένας χρόνος και η διάρκεια 100 ή 300 χρόνια, δεν θυμάμαι καλά.
Λυπάμαι άλλα η preview έκδοση περιελαμβάνε αποκλειστικά τον πρόλογο του Campaign. Θα πρέπει να παρουμε την ολοκληρωμένη έκδοση στα χέρια μας για να βγάλουμε συμπεράσματα.