- Previews
- Titanfall preview
Titanfall preview
HotΓιώργος Λόλας
Titanfall preview
Πληροφορίες
Οι εντυπώσεις μας από την beta του πολυαναμενόμενου online FPS της Respawn Entertainment.
Με το σκάφος μας να έχει πλέον φτάσει στον προορισμό του, η πίσω πόρτα ανοίγει και η ομάδα μου κι εγώ πηδάμε στο κενό. Χωρίς να χάσω χρόνο, αρχίζω να τρέχω προς το κτήριο μπροστά μου, αλλά αντί να μπω μέσα, εκτελώ ένα wall-run κατά μήκος του αριστερού τοίχου. Πριν προλάβω να πέσω κάτω, πηδάω στον απέναντι τοίχο και μετά στην ταράτσα.
Από εκεί μπορώ να δω τα αντίπαλα minions που ελέγχονται από την A.I. να βρίσκονται αρκετά μέτρα μακριά από απόσταση βολής. Έτσι, αποφασίζω να τρέξω προς το επόμενο μισοκατεστραμένο κτίσμα και με ένα διπλό άλμα καταφέρνω και φτάνω στο παράθυρο του δευτέρου ορόφου. Κατευθύνομαι προς το απέναντι παράθυρο και με την βοήθεια του auto-lock system του Smart Pistol κλειδώνω τον στόχο στα κεφάλια τριών minions και τα σκοτώνω με ένα πάτημα του αριστερού κλικ. Εκεί θα βρω και έναν αντίπαλο παίκτη και αιφνιδιάζοντάς τον, τον βγάζω από την μέση.
Οι σφαίρες πέφτουν ήδη βροχή προς όλες τις κατευθύνσεις και δύο λεπτά αργότερα μια φωνή με ειδοποιεί ότι το Titan μου είναι έτοιμο. Πατώντας ένα πλήκτρο, ξαφνικά οι ουρανοί ανοίγουν και εν μέσω λάμψης πέφτει σαν μετεωρίτης ένα τεράστιο mech που σκάει με δύναμη στο έδαφος λίγα μέτρα μακριά μου. Αμέσως τρέχω κοντά του και με το πάτημα ενός πλήκτρου, το Titan με αρπάζει και με βάζει μέσα του στην θέση του πιλότου.
Λίγα πιο πέρα παρακολουθώ μια μάχη ενός τιτάνα από την ομάδα μου που μάχεται σκληρά ενάντια σε δύο αντίπαλα Titans με machine guns και πυραύλους. Αμέσως μπαίνω στην μάχη και καταφέρνουμε τελικά να εξολοθρεύσουμε τον έναν από τους δύο. Ο δεύτερος με χτυπάει αλύπητα με πυραύλους και η μπάρα ζωής μου φτάνει σε κρίσιμο σημείο. Αναγκαστικά εκτινάσσομαι έξω από τον Titan μου και βρίσκομαι πια ψηλά στον αέρα. Πριν προλάβει ο αντίπαλος να σκοτώσει τον συμπαίκτη μου ο οποίος υποχωρεί πυροβολώντας, προσγειώνομαι επάνω στην πλάτη του αντιπάλου και ανοίγοντας μια τρύπα στη σιδερένια "πανοπλία" του, πυροβολώ στα εσωτερικά μηχανικά του μέρη και τον καταστρέφω. Κάπως έτσι, ξεκινάει μια ακόμα... φυσιολογική μάχη στο Titanfall, το multiplayer FPS της Respawn Entertainment.
Το διαζύγιο και η γέννηση ενός τιτάνα
Μετά την κυκλοφορία του Call of Duty: Modern Warfare 2, η Activision απέλυσε τους συνιδρυτές της Infinity Ward Jason West και Vince Zampella, αφού τους κατηγόρησε για παραβίαση του μεταξύ τους συμβολαίου. Το 2010 όμως ο West και ο Zampella μαζί με άλλα πρώην μέλη της Infinity Ward δημιούργησαν την δική τους εταιρεία ανάπτυξης, την Respawn Entertainment. Το Titanfall είναι το πρώτο της παιχνίδι, η ανάπτυξη του οποίου ξεκίνησε το 2011 και πέρασε μέσα από αρκετές αλλαγές τόσο στον σχεδιασμό του, όσο και στην σύσταση της ομάδας που το αναπτύσσει για να φτάσει στην μορφή που έχει σήμερα.
Η πρώτη επίσημη παρουσίαση του Titanfall έγινε στην E3 2013 όπου κατάφερε να κλέψει τις εντυπώσεις κερδίζοντας πάνω από 60 βραβεία, μεταξύ των οποίων για το καλύτερο console, PC και Action game, ενώ το ψήφισαν και ως το καλύτερο online multiplayer game. Συνολικά μέχρι και σήμερα έχει καταφέρει να αποσπάσει περισσότερα από 75 βραβεία, με τους κριτικούς ανά τον κόσμο να το χαρακτηρίζουν ως το επόμενο βήμα στα online First-Person Shooters και ως ένα από τα πιο αναμενόμενα games της χρονιάς.
Ξεκινώντας
Το Titanfall είναι ένα multiplayer FPS όπου δύο ομάδες των έξι μάχονται σε διαφορετικά maps και modes για την κυριαρχία της παράταξής τους. Το παιχνίδι της Respawn έχει πάρει το όνομά του από τα Titans, τα mechs που μπορείτε να... κάνετε summon κατά τη διάρκεια της μάχης, τα οποία έχετε την δυνατότητα να πιλοτάρετε κιόλας, μετατρέποντας έτσι τον παίκτη σας σε μια τεράστια μηχανή του θανάτου. Ένα ρολόι στην οθόνη σας ενημερώνει πότε μπορείτε να το καλέσετε και συνήθως κυμαίνεται από δύο έως τέσσερα λεπτά.
Οι δώδεκα παίκτες σε κάθε χάρτη μπορεί να δίνουν την εντύπωση ότι είναι λίγοι, παρόλα αυτά οι μάχες γίνονται σχεδόν ακατάπαυστα στις περισσότερες περιπτώσεις. Σε αυτό συμβάλουν δύο σημαντικά στοιχεία. Πρώτον, πέρα από τους παίκτες, σε κάθε map κάνουν spawn συνεχώς με την μορφή των minions αντίπαλοι που ελέγχονται από την A.I.. Οι συγκεκριμένοι στρατιώτες δεν αποτελούν σοβαρή απειλή απέναντί σας, παρόλα αυτά γεμίζουν τον χάρτη και συμβάλουν στο να γίνονται οι μάχες πιο απολαυστικές βελτιώνοντας το combat flow ανάμεσα στις αντιπαραθέσεις με άλλους παίκτες. Ταυτόχρονα, μιας και είναι εύκολοι αντίπαλοι, αποτελούν έναν καλό τρόπο να μειώσετε τον χρόνο μέχρι να κάνετε summon το επόμενο Titan, αφού όταν κάνετε damage (σε οτιδήποτε κινείται), μειώνεται και το συγκεκριμένο cooldown.
Δεύτερον, κάθε Titan διαθέτει A.I. και μπορεί να σας ακολουθεί και να μάχεται στο πλάι σας ως ένας χρήσιμος και αρκετά δυνατός σύμμαχος. Εννοείται ότι όποτε θέλετε μπορείτε να εισέλθετε ξανά μέσα στο mech σας. Αυτή η στρατηγική θα σας βοηθήσει αρκετά, ειδικά στην αρχή που θα μαθαίνετε τα μυστικά του παιχνιδιού. Τα δύο παραπάνω στοιχεία (A.I. minions και Titans) έχουν ως αποτέλεσμα οι χάρτες να μην φαίνονται ποτέ άδειοι, αφού θα βρίσκετε συνεχώς αντιπάλους μπροστά σας.
Μπαίνοντας για πρώτη φορά στο παιχνίδι, θα σας περιμένει ένα αρκετά χρήσιμο tutorial, το οποίο θα σας μάθει τα βασικά στοιχεία του gameplay τόσο ενόσω είστε πεζός, όσο και όταν βρίσκεστε μέσα σε ένα Titan. Μεταξύ άλλων θα σας δοθεί η ευκαιρία να μάθετε για την λειτουργία του wall-run που σας επιτρέπει να τρέξετε επάνω σε κάθετους τοίχους για λίγη ώρα για να βρεθείτε εύκολα σε δυσπρόσιτα σημεία και την χρησιμότητα των αμυντικών σας συστημάτων όπως η ασπίδα των Titans και το Cloak του πιλότου σας που σας κάνει αόρατους για μερικά δευτερόλεπτα. Το tutorial θα σας βοηθήσει να εγκλιματιστείτε πιο γρήγορα με τον χειρισμό του παιχνιδιού και την χρήση όλων των διαθέσιμων εργαλείων και κινήσεων για να είστε πιο αποτελεσματικοί στην μάχη.
Maps και modes
Στην beta έκδοση που δοκιμάσαμε, οι χάρτες είναι μόλις δύο και είναι κοινοί για όλα τα modes που παρέχονται αυτή τη στιγμή. Ο πρώτος εξ αυτών λαμβάνει χώρα στην Angel City, μια τοποθεσία όπου μάχεστε στους δρόμους της πόλης. Παρέχει αρκετή κάλυψη για τους πιλότους (ενώ είστε πεζοί), ενώ τα κτήρια σας δίνουν την ευκαιρία να έρθετε αντιμέτωποι με τους αντιπάλους σας σε close combat καταστάσεις. Ταυτόχρονα, ο σχεδιασμός του map σας επιτρέπει να χρησιμοποιήσετε προς όφελός σας το jet pack σας και με την βοήθεια των wall-run και double jump να κινηθείτε στον χάρτη γρήγορα και να βρεθείτε πίσω από τις γραμμές του αντιπάλου χωρίς να το περιμένει.
Ο δεύτερος χάρτης είναι αυτός της Fracture, μιας σχετικά κατεστραμμένης τοποθεσίας όπου τα κτήρια είναι μισογκρεμισμένα και λιγότερα σε σχέση με την Angel City. Στην Fracture τα αυτόματα και τα sniper rifles είναι προτιμότερα από τα όπλα κοντινής απόστασης, παρόλα αυτά υπάρχει και εδώ περιθώριο για μάχες σώμα με σώμα. Επίσης, τα mechs έχουν περισσότερο χώρο για να κινηθούν, κάτι που θα σας φανεί αρκετά χρήσιμο τόσο για τις επιθέσεις σας, όσο και για τις μανούβρες αποφυγής που θα χρειαστεί να πραγματοποιήσετε.
Τα modes που μπορείτε να παίξετε σε καθέναν από τους χάρτες είναι τρία. Στο Attrition πρέπει απλά να σκοτώσετε τους πιλότους, τα minions και τα Titans του αντιπάλου. Πρόκειται για ένα Team Deathmatch mode όπου το team strategy ουσιαστικά δεν υπάρχει. Αντιθέτως στο Hardpoint, στο Domination style mode δηλαδή, πρέπει να παίζετε ομαδικά για να καταφέρετε να πάρετε κεφάλι στο σκορ. Εδώ θα χρειαστεί να πάρετε υπό την κατοχή σας τα τρία στρατηγικά σημεία του χάρτη και να τα κρατήσετε για όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο για να μαζέψετε τους πόντους της νίκης.
Το τρίτο mode που ονομάζεται Last Titan Standing έχει αρκετό ενδιαφέρον καθώς κάνετε spawn απευθείας ως Titan. Σκοπός σας είναι να εξολοθρεύσετε τα Titans της αντίπαλης ομάδας, ενώ αν πεθάνετε δεν επανέρχεστε στην μάχη, αλλά περιμένετε να ξεκινήσει ο επόμενος γύρος. Σε αυτό το mode θα γίνετε μάρτυρας αρκετά εντυπωσιακών team fights. Νικήτρια ανακηρύσσεται η ομάδα που θα φτάσει πρώτη στις τέσσερις νίκες.
Titans fall, Titans rise
Παρόλο που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μανούβρες όπως το wall-run και το διπλό άλμα, οι μάχες στο Titanfall δεν έχουν τον φρενήρη ρυθμό παλαιότερων games όπως τα Unreal Tournament και Quake, αλλά φέρνουν περισσότερο σε ένα... Battlefield του μέλλοντος. Αυτό είναι ένα θετικό στοιχείο καθώς ακόμα και οι νέοι παίκτες θα μπορέσουν να απολαύσουν το παιχνίδι από την πρώτη στιγμή που θα το πιάσουν στα χέρια τους.
Το γεγονός ότι υπάρχουν και τα A.I. minions, δίνει την δυνατότητα στους λιγότερο έμπειρους με τα FPS να γίνουν χρήσιμοι και να εγκλιματιστούν πιο εύκολα με τους μηχανισμούς του παιχνιδιού. Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι δεν είναι ικανό να ευχαριστήσει και τους πιο competitive παίκτες, το αντίθετο μάλιστα. Το σίγουρο είναι ότι σας δίνεται η ευκαιρία να το διασκεδάσετε από το πρώτο match, δίνοντας σας χώρο ταυτόχρονα για να εξελιχθείτε όσο παίζετε.
Αν και ακολουθείται ένα semi-arcade στυλ κατά την διάρκεια το παιχνιδιού, οι μάχες έχουν αρκετό βάθος ώστε να πειραματιστείτε και να ακολουθήσετε την στρατηγική που σας αρέσει περισσότερο. Σε αυτό βοηθάει και το customize που μπορείτε να κάνετε στον παίκτη σας, για το οποίο θα μιλήσουμε παρακάτω. Ως πεζός, έχετε μεγαλύτερη ευελιξία κινήσεων ελέω και των μηχανισμών wall-run και double jump. Παρόλο που μπορείτε όμως να βρεθείτε στις ταράτσες των κτηρίων πολύ εύκολα, τα περισσότερα fights γίνονται είτε στον δρόμο, είτε σε εσωτερικούς χώρους.
Εκεί που όλα αλλάζουν είναι όταν καλέσετε ένα Titan και εισέλθετε μέσα σε αυτό. Τα Titans αρχικά δεν έχουν την δυνατότητα να πραγματοποιήσουν άλματα, οπότε βρίσκονται συνεχώς σε ground level. Τα όπλα τους είναι πολύ δυνατά και είναι ικανά να σκοτώσουν μια ολόκληρη ομάδα παικτών, αν τους πιάσετε απροετοίμαστους. Οι μάχες μεταξύ των Titans είναι απολαυστικές και θα μπορούσαμε να πούμε ότι μερικές φορές θυμίζουν σκηνές από τις ταινίες Transformers τόσο λόγω του οπλισμού που κατέχουν, όσο και λόγω του τρόπου που κινούνται.
Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι τα mechs αυτά είναι ανίκητα. Ευτυχώς, η Respawn έχει δώσει σε όλους τους παίκτες τρόπους να αντιμετωπίσουν τα τεράστια αυτά ρομπότ. Από την μια, όλοι διαθέτουν ένα Anti-Titan weapon που μπορεί να τα πλήξει και από την άλλη, μπορείτε να... ανέβετε στην πλάτη τους και να τα πυροβολήσετε δίνοντάς σας μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να τα καταστρέψετε.
Είτε είστε πεζός, είτε βρίσκεστε μέσα σε ένα Titan, διαθέτετε τα λεγόμενα Tactical Abilities, όπως για παράδειγμα το Cloak των πιλότων που σας κάνει αόρατος και η Vortex Shield των Titans που σας προστατεύει και μαζεύει ταυτόχρονα σαν μαγνήτης τα πυρά, τα οποία μετά εξαπολύετε ενάντια στους αντιπάλους που βρίσκονται μπροστά σας. Οι ικανότητες κρατάνε λίγη ώρα και έχουν cooldown αρκετών δευτερολέπτων, οπότε πρέπει να προσέχετε να μην τα χρησιμοποιείτε άσκοπα.
Customization και metagaming
Παίζοντας matches κερδίζετε experience και ανεβαίνετε level. Έτσι, ξεκλειδώνετε διάφορα χαρακτηριστικά όπως custom loadouts για τον πιλότο και το Titan σας, καθώς και άλλα καλούδια. Υπάρχουν επίσης τα Challenges (που δίνουν επίσης exp), τα οποία με την ολοκλήρωσή τους σας χαρίζουν όπλα, Tactical Abilities και πολλά ακόμα χαρακτηριστικά. Κάθε Challenge έχει περισσότερα από ένα ranks. Για παράδειγμα, αν ένα από αυτά σας ζητάει να σκοτώσετε 10 αντιπάλους, μόλις το ολοκληρώσετε θα σας ανοίξει το επόμενο rank του που θα απαιτεί να σκοτώσετε περισσότερους εχθρούς.
Κάθε Pilot Loadout αποτελείται από το κύριο και δευτερεύον όπλο σας, το Anti-Titan weapon, το Tactical Ability, το Ordnance (χειροβομβίδες) και τα Tier 1 και Tier 2 Kits, τα οποία είναι διάφορα perks όπως το Enhance Parkour που σας επιτρέπει να τρέχετε για περισσότερο ώρα πάνω σε έναν τοίχο ή το Minion Detector με το οποίο μπορείτε να βλέπετε συνεχώς στο minimap που βρίσκονται τα δικά σας και τα αντίπαλα minions.
Υπάρχουν τρία προκαθορισμένα Pilot Loadouts τα οποία είναι αυτά του Rifleman, του Assassin και του CQB (Close Quarter Combat). Μπορείτε να δημιουργήσετε και τα δικά σας custom Loadouts τόσο για τους Pilots, όσο και για τα Titans επιλέγοντας τα χαρακτηριστικά που θέλετε να έχουν όπως τον οπλισμό, το Tactical Ability, τα Tier 1 και 2 Kits και ούτω καθεξής. Τα ίδια τα όπλα είναι επίσης customizable αφού μπορείτε να επιλέξετε ποια Attachments και Mods θα τους βάλετε.
Όσον αφορά τα Titans, υπάρχουν τρία classes. Η κλάση του Atlas (την οποία δοκιμάσαμε στην beta) είναι η πιο ισορροπημένη σε Speed, δύναμη πυρός και Armor, το class Ogre διαθέτει περισσότερο Armor αλλά χαμηλότερο Speed, ενώ τέλος τα Stryders είναι mechs που μπορούν να κινηθούν με υψηλή ταχύτητα, αλλά διαθέτουν Light Armor. Χωρίζονται επίσης σε τρεις κατηγορίες των Assault, Tank και Artilery.
Πέρα από αυτά, μπορείτε να κερδίσετε και κάποιες κάρτες τις οποίες μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σε κάθε match (έως τρεις σε κάθε γύρο). Οι Burn Cards αυτές σας δίνουν επιπλέον perks ή συγκεκριμένα όπλα, αλλά όταν τις κάνετε use τις χάνετε. Κερδίζετε συνεχώς καινούριες όμως οπότε δύσκολα θα ξεμείνετε.
Γραφικά και ήχος
Περνώντας στον τεχνικό τομέα, το Titanfall σε κάποια σημεία εντυπωσιάζει και σε άλλα σου δίνει την ιδέα ότι θα μπορούσε να είναι καλύτερο. Οι developers της Respawn Entertainment έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά στο να μεταφέρουν την ατμόσφαιρα ενός πεδίου μάχης στις οθόνες σας. Θα δείτε αεροσκάφη να περνάνε πάνω από το κεφάλι σας ή να καταστρέφονται κάπου έξω από τα όρια του χάρτη την ώρα που προσπαθείτε να μείνετε ζωντανός ανάμεσα σε πυρά που έρχονται από όλες τις κατευθύνσεις.
Ο σχεδιασμός των Titans δίνει την εντύπωση ότι φτιάχτηκαν πρωτίστως για να είναι λειτουργικά, χωρίς να διαθέτουν τρομερές υπερβολές στην εξωτερική τους εμφάνιση. Το animation τους πάντως εντυπωσιάζει και όπως προείπαμε θυμίζει ως ένα σημείο το αντίστοιχο των Transformers από τις ομώνυμες ταινίες, γεγονός που δίνει στο παιχνίδι αρκετούς πόντους στο immersion. Δε μπορούμε να πούμε το ίδιο όμως και για την κίνηση των χαρακτήρων όταν είναι πεζοί. Συγκεκριμένα το animation του τρεξίματος θα μπορούσε να είναι καλύτερο.
Οι χάρτες με την σειρά τους έχουν όμορφο σχεδιασμό και τους βοηθάει το art direction του παιχνιδιού. Παρατηρήσαμε βέβαια κάποια textures που διαθέτουν λίγο χαμηλότερη ανάλυση από το αναμενόμενο, παρόλα αυτά η απόφαση της Respawn να θυσιάσει την ποιότητα προς χάριν του framerate κρίνεται σωστή. Όπως έχει ανακοινώσει η ίδια η εταιρεία ανάπτυξης, στόχος της ήταν το Titanfall να "τρέχει" στα 60 FPS στο Xbox One, κάτι που μένει να δούμε αν θα ισχύσει.
Το θετικό της υπόθεσης πάντως είναι ότι το παιχνίδι τρέχει αρκετά ομαλά ακόμα και σε παλαιότερα PC, κάτι που σημαίνει ότι θα σας δώσει την ευκαιρία να παίξετε χωρίς να χρειαστεί να προχωρήσετε σε αναβάθμιση του υπολογιστή σας. Η χρήση των Cloud Services της Microsoft βοηθάει επίσης, αφού ένα μέρος του φόρτου πέφτει πάνω στους servers της εταιρείας, δίνοντας έτσι την απαραίτητη ανάσα στα υποσυστήματα των κονσολών και των PC. Συνολικά στον τεχνικό τομέα το Titanfall τα πηγαίνει αρκετά καλά και μπορεί να θεωρηθεί ως εντυπωσιακό αν βέβαια το παίξετε σε δυνατό υπολογιστή. Όσον αφορά την έκδοση του Xbox One, θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι να το πιάσουμε στα χέρια μας.
Τα ηχητικά εφέ κάνουν σωστά την δουλειά τους και οι εκρήξεις ακούγονται "γεμάτες", με τον ήχο των όπλων να είναι άνω του μετρίου. Αντίστοιχα, ο ήχος των πυροβολισμών διαθλάται σωστά στον χώρο κάτι που βοηθάει αρκετά στο να καταλάβετε από ποια κατεύθυνση σας επιτίθενται ή που βρίσκονται οι εχθροί σας. Η μουσική -όπου υπάρχει- είναι ευχάριστη, αλλά μετά από λίγη ώρα περνάει απαρατήρητη. Τέλος, το μικρό δείγμα των voicer overs που είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε κρίνεται σωστό τονικά αν και σε κάποιες περιπτώσεις λίγο άψυχο.
Εν κατακλείδι
Οι αποφάσεις που πήρε η Respawn Entertainment φαίνεται να της βγήκαν σε καλό. Μπορεί να παίρνει το ρίσκο να διαθέσει ένα αμιγώς multiplayer game, παρόλα αυτά η δουλειά της έως τώρα κρίνεται σωστή. Οι εντυπώσεις μας από την beta είναι αρκετά θετικές και πιστεύουμε ότι το Titanfall ως νέο franchise έχει μέλλον μπροστά του. Αυτό που δε μπορέσαμε να δούμε αυτές τις ημέρες είναι το single player "άρωμα" που υποστηρίζει η εταιρεία ανάπτυξης ότι έχει δώσει στο online FPS της και αν το περιεχόμενο την ημέρα της κυκλοφορίας του θα είναι αρκετό ώστε να σας κρατήσει για πολύ καιρό κοντά του.
Σίγουρα σε κάποια σημεία θα μπορούσε να είναι καλύτερο, παρόλα αυτά η Microsoft φαίνεται να έχει αποκτήσει μια δυνατή αποκλειστικότητα με το Titanfall (αν μπορούμε να το πούμε έτσι, μιας και το παιχνίδι θα κυκλοφορήσει και για PC) το οποίο μπορεί όχι μόνο να αναπληρώσει το κενό έως την κυκλοφορία του επόμενου Halo, αλλά να σταθεί από μόνο του στα πόδια του και να πρωταγωνιστήσει.
Το Titanfall θα κυκλοφορήσει για PC και Xbox One στις 13 Μαρτίου 2014, ενώ θα διατεθεί στις 28 Μαρτίου και για το Xbox 360.
Για να δηλώσετε συμμετοχή στην beta του Titanfall κάντε κλικ εδώ.
Comments