- Previews
- Battlefield 4: Open beta preview
Battlefield 4: Open beta preview
HotBattlefield 4: Open beta preview
Πληροφορίες
Συναρπαστικές αναμετρήσεις με φόντο την Σανγκάη.
Φέτος είναι γεγονός πως έχουμε δει δεκάδες πολεμικές επιχειρήσεις σε διάφορες περιοχές του πλανήτη και κυρίως στην Μέση Ανατολή. Για εμάς τους gamers όμως η πολεμική σύγκρουση με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι αυτή μεταξύ του Battlefield 4 και του Call of Duty: Ghosts. Τόσο η DICE, όσο και η Infinity Ward έχουν φροντίσει να μας ανοίξουν την όρεξη τους περασμένους μήνες με την κυκλοφορία διαφόρων τρέιλερ και αν μη τι άλλο τα δύο κορυφαία FPS της αγοράς αναμένονται με αγωνία από εκατομμύρια παίχτες.
Στην περίπτωση του Battlefield 4 πάντως η Electronic Arts φρόντισε να μας παρέχει ένα "ορεκτικό" πριν από την κυκλοφορία του τίτλου, το οποίο δεν είναι άλλο από την open beta έκδοση. Η τελευταία είναι διαθέσιμη από τις 4 Οκτωβρίου έως και τις 15 Οκτωβρίου για PC, PS3 και Xbox 360 όπως σας ενημερώσαμε σε πρόσφατο άρθρο μας. Χωρίς να μακρηγορούμε περαιτέρω πάμε να δούμε τι ακριβώς περιλαμβάνει και κατά πόσο μπορεί να μας δώσει μια πρώτη εικόνα από το τελικό προϊόν σε αμφότερα τα format κυκλοφορίας του.
Siege of Shanghai
H open beta περιλαμβάνει μόνο τον ομώνυμο χάρτη και συνολικά υπάρχουν δύο ξεχωριστά modes, το Conquest και το Domination. Σκοπός και στα δύο modes είναι να καταλάβετε συγκεκριμένα σημεία πάνω στον χάρτη και να τα κρατήσετε υπό την κατοχή σας για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Να σημειωθεί ότι στις console εκδόσεις ο αριθμός των παικτών που μπορούν να συμμετάσχουν είναι αρκετά μικρότερος από την PC έκδοση (24 παίκτες ανά χάρτη έναντι 64 παικτών στην PC έκδοση).
Με βάση τις δηλώσεις των developers, αλλά και τα όσα είδαμε στην beta το Conquest προσφέρει μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία, καθώς περιλαμβάνει μάχες με διάφορα οχήματα όπως tanks και ελικόπτερα, ενώ και η έκταση του χάρτη είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από την αντίστοιχη του Domination. Στο δεύτερο mode από την άλλη πλευρά ο χάρτης είναι μικρότερος και δεν υπάρχουν οχήματα. Παρόλα αυτά ο ρυθμός της μάχης είναι αρκετά πιο φρενήρης, με δεδομένο ότι στο Conquest θα χρειαστεί να διανύσετε μεγάλες αποστάσεις για να μπείτε στο πεδίο της μάχης.
Kits
Στο Battlefield 4 υπάρχουν τέσσερα διαθέσιμα kits για τον στρατιώτη σας, τα οποία είναι τα εξής: Assault, Recon, Support και Engineer. Καθένα από αυτά έχει τον δικό του ρόλο στην μάχη και φυσικά τον ανάλογο εξοπλισμό. Για παράδειγμα ο Engineer είναι εφοδιασμένος με ένα RPG που εκτοξεύει πυραύλους Stinger στα εχθρικά εναέρια οχήματα, ενώ έχει την δυνατότητα επίσης να επισκευάσει τα οχήματα της ομάδας. Από την άλλη πλευρά ο Recon φέρει ένα sniper rifle στον εξοπλισμό και παράλληλα εξειδικεύεται στην χρήση εκρηκτικών.
Γενικά όλα τα kits είναι ισορροπημένα και ουσιαστικά θα πρέπει να εξασκηθείτε σε όλα και να επιλέγετε το κατάλληλο ανάλογα την περίσταση. Να σημειωθεί εδώ ότι όποτε κάνετε respawn έχετε την δυνατότητα να αλλάξετε kit. Στο τέλος της μάχης ανάλογα με τις επιδόσεις κερδίζετε experience points (κατανέμονται ξεχωριστά για το κάθε kit που χρησιμοποιήσατε) και ενίοτε ribbons ή medals. Τα τελευταία βέβαια έχουν καθαρά διακοσμητικό χαρακτήρα. Φυσικά όπως έχουμε συνηθίσει στα προηγούμενα Battlefield έτσι και εδώ ανάλογα με τα exp σας αποκτάτε πρόσβαση σε νέα όπλα ή perks για τον στρατιώτη σας.
Η τακτική έχει τον πρώτο ρόλο
Από τα πρώτα κιόλας λεπτά ενασχόλησής μας με την beta έγινε αντιληπτό, ότι οι developers έδωσαν τεράστια βάση στον σχεδιασμό των διαφόρων maps και το Siege of Shanghai δεν αποτελεί εξαίρεση. Τα τρία σημεία (capture points) που θα πρέπει να καταλάβει η ομάδα σας βρίσκονται σε τρεις στρατηγικές τοποθεσίες μέσα στον χάρτη και ανάμεσα τους υπάρχει ένα τεράστιο ποτάμι. Στο κέντρο βρίσκεται ένας ουρανοξύστης (επίσης αποτελεί capture point), η κατάληψη του οποίου αποτελεί αναμφισβήτητα το κλειδί της επιτυχίας.
Από τον ουρανοξύστη οι snipers έχουν ελεύθερο πεδίο στα δύο υπόλοιπα capture points, αλλά ταυτόχρονα είναι εκτεθειμένοι σε πυρά από ελικόπτερα. Επιπλέον, ανά πάσα στιγμή αντίπαλοι στρατιώτες μπορούν να σκάσουν...μύτη από τα ασανσέρ και να καταλάβουν την ταράτσα του ουρανοξύστη. Να σημειωθεί ότι ο τελευταίος μπορεί επίσης να κατεδαφιστεί αν τοποθετήσετε εκρηκτικά στην βάση του. Στην περίπτωση αυτή ένα παχύ στρώμα σκόνης καλύπτει όλο τον χάρτη, κάτι που επηρεάζει όπως είναι λογικό την ορατότητά σας.
Με βάση τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι υπάρχουν δεκάδες τρόποι για το πως θα προσεγγίσετε τα διάφορα objectives, αν και το μόνο σίγουρο είναι ότι όποια ομάδα συνεργαστεί καλύτερα θα πετύχει πιο εύκολα τον στόχο της. Για παράδειγμα εάν προχωρήσετε ακάλυπτοι προς τον ουρανοξύστη, οι αντίπαλοι snipers θα σας αφανίσουν. Εάν όμως διασχίσετε το ποτάμι κολυμπώντας το πιο πιθανό είναι ότι δεν θα σας αντιληφθούν.
Τεχνικός τομέας
Όπως είναι αναμενόμενο το ενδιαφέρον στρέφεται γύρω από την Frostbite 3, τη νέα engine της DICE, η οποία ουσιαστικά κάνει το ντεμπούτο της στο Battlefield 4. Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη engine θα χρησιμοποιηθεί επίσης στα επερχόμενα Need for Speed: Rival, Star Wars: Battlefront και Dragon Age: Inquisition. To ερώτημα όμως είναι κατά πόσο οι κονσόλες της τωρινής γενιάς μπορούν να υποστηρίξουν και να εκμεταλλευτούν παράλληλα τις δυνατότητες της; Μάλιστα δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι τους προηγούμενους μήνες η EA ανακοίνωσε ότι κανένα από τα games που χρησιμοποιούν την Frostbite 3 δεν θα κυκλοφορήσει στο Wii U, συμπεριλαμβανομένου και του Battlefield 4.
Οι console εκδόσεις τρέχουν στα 30fps, σε αντίθεση με την PC έκδοση η οποία πιάνει το επιθυμητό όριο των 60fps. Παρόλα αυτά τόσο στο PS3, όσο και στο Xbox 360 παρατηρούνται μικρές πτώσεις του frame rate της τάξεως των 2-5 fps, οι οποίες ναι μεν είναι μικρές, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις επηρεάζουν την απόκριση του χειρισμού (input lag). Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι η engine ανταποκρίνεται με διαφορετικό τρόπο στις δύο κονσόλες, όταν το game δεν μπορεί να πιάσει το όριο των 30fps. Στο Xbox 360 απενεργοποιείται το vertical sync, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να παρατηρούνται πολύ μικρές πτώσεις του frame rate, αλλά ταυτόχρονα προκαλείται έντονο screen tearing όπως και στο Battlefield 3. Αντίθετα στο PS3 η DICE χρησιμοποιεί triple-buffering και κατ' επέκταση οι πτώσεις του frame rate είναι ομαλότερες (αν και μεγαλύτερες), χωρίς να παρατηρείται screen tearing.
To άλλο μεγάλο πρόβλημα έχει να κάνει με το γεγονός ότι το Battlefield 4 τρέχει σε native HD ανάλυση (1080p), αλλά στις console εκδόσεις γίνεται downscale στα 720p. Δυστυχώς, το τελικό αποτέλεσμα είναι κάτω του μετρίου, καθώς οι anti-aliasing τεχνικές που χρησιμοποίησαν οι developers δεν ανταποκρίνονται στις περιστάσεις. Στο PS3 χρησιμοποιείται η MLAA (morphological anti-aliasing) τεχνική, ενώ στο Xbox 360 η FXAA (fast approximate anti-aliasing), αλλά καμία από τις δύο δεν έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. H μόνη διαφορά είναι ότι στην κονσόλα της Sony παρατηρείται μικρότερο "θόλωμα" στα textures (texture blur).
Εν τω μεταξύ στο Xbox 360 παρατηρούνται διακυμάνσεις στην ποιότητα των textures. Με δεδομένο όμως ότι τόσο το Battlefield 3, όσο και το Medal of Honor: Warfighter απαιτούσαν την εγκατάσταση του HD texture pack πιστεύουμε πως το πρόβλημα αυτό θα διορθωθεί όταν το Battlefield 4 φτάσει στα ράφια των καταστημάτων.
Εκτός από τα παραπάνω θέματα οι console εκδόσεις υστερούν σε ένα ακόμη πολύ καίριο σημείο και αυτό γιατί στο level design έχουν γίνει πάρα πολλές παραχωρήσεις. Κοινώς οι χάρτες τόσο στο PS3, όσο και στο Xbox 360 δεν έχουν την λεπτομέρεια που υπάρχει στα PC. Σε διάφορα σημεία λείπουν φυτά, θάμνοι, φράχτες ενώ και ο εσωτερικός χώρος των διαφόρων κτηρίων είναι πολύ πιο λιτά διακοσμημένος. Με βάση τα όσα έχουμε δει τώρα το όραμα των developers του Battlefield 4 είναι να δημιουργήσουν μια πιο ρεαλιστική εμπειρία, όπου θα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το περιβάλλον προς όφελος σας. Ενώ λοιπόν στα PC το όραμα αυτό υλοποιείται πλήρως στις console εκδόσεις είναι φανερό πως κάτι τέτοιο δεν υφίστανται.
Συμπεράσματα
Με βάση τα όσα είδαμε στην beta το multiplayer κομμάτι του Battlefield 4 είναι ικανό να προσφέρει πολλές συγκινήσεις. Βέβαια τόσο η δημιουργία της DICE, όσο και το επερχόμενο Call of Duty: Ghosts είναι γεγονός ότι ρίχνουν μεγάλο βάρος στο level design, ωθώντας σας να εκμεταλλευτείτε τα περιβάλλοντα στα διάφορα maps με στόχο να αποκτήσετε το τακτικό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων σας. Στο τεχνικό κομμάτι είναι πλέον φανερό ότι αμφότερα τα PS3 και Xbox 360 έπιασαν πλέον...ταβάνι, καθώς αδυνατούν να παρέχουν μια εμπειρία αντάξια της PC έκδοσης.
Το Battlefield 4 θα κυκλοφορήσει την 1η Νοεμβρίου για PC, PS3, Xbox 360, στις 22 Νοεμβρίου για Xbox One και στις 29 Νοεμβρίου για PS4.