Η Ρωσία "παγώνει" τα σχέδια για την δική της game engine
HotΗ Ρωσία "παγώνει" τα σχέδια για την δική της game engine
Πληροφορίες
Είδε ότι το κόστος είναι υψηλό και ότι μπορεί τα έσοδα να μην καλύψουν τα έξοδα. [UPDATE]
[Αρχική δημοσίευση: 16//22] Η Ρωσία ανακοίνωσε ότι ξεκινάει να αναπτύσσει την δική της game engine.
Σύμφωνα με το Kommersant, ορισμένες Ρωσικές εταιρείες ανάπτυξης, όπως η VKontakte (που έχει το VK.com, μία Ρωσική εκδοχή του Facebook), ζήτησαν από την Ρωσία να χρηματοδοτήσει την δική της game engine, ώστε να μην εξαρτώνται από τις κυρώσεις.
Η Ρωσική κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι επιθυμεί "ψηφιακή κυριαρχία" εδώ και λίγο καιρό, από τότε που ξεκίνησαν οι κυρώσεις λόγω του πολέμου στην Ουκρανία κι έτσι η ιδέα μιας Ρωσικής game engine (στα πρότυπα των Unity και Unreal Engine) ξεκίνησε από τα τέλη Μαϊου. Ένθερμοι υποστηρικές σε αυτό είναι ο βουλευτής Anton Gorelkin και η εταιρεία Τηλεπικοινωνιών της Ρωσίας, Rostelecom. Αμφότεροι δήλωσαν ότι η δημιουργία μίας Εθνικής engine είναι "σημαντικό και επείγον καθήκον". Σημειώνουμε ότι η Vkontakte εξαγοράστηκε από την πετρελαϊκή εταιρεία Gazprom.
Η δημιουργία μιας game engine από την αρχή είναι κάτι που θα πάρει χρόνια. Σίγουρα οι developers από την Ρωσία και ορισμένες χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης θα την προτιμούσαν και θα την υποστήριζαν με πακέτα γραφικών, ήχου κτλ. Αλλά σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να υποστηριχθεί και από άλλες χώρες, κάτι δύσκολο αφού η Unity engine έχει απήχηση στα indie games και η Unreal Engine στα πιο απαιτητικά games, στα 3D games και γενικότερα στα triple-A games. Πολλές game engines έχουν περάσει μέχρι σήμερα, αλλά αυτές οι δύο κατέχουν το μερίδιο του λέοντος.
Σε όλα αυτά συνυπολογίστε ότι μία Ρωσική engine θα έπρεπε να πάρει άδεια χρήσης για κονσόλες, κάτι δύσκολο εν μέσω κυρώσεων. Από την άλλη, μέχρι να ολοκληρωθεί η ανάπτυξή της, χρόνια μετά, το πιθανότερο είναι ο πόλεμος να έχει σταματήσει και η αδειοδότηση να έρθει πιο εύκολα, τουλάχιστον από πλευράς Sony και Nintendo.
[UPDATE: 6/10/22 - Η ιδέα φαίνεται να "παγώνει"] Ο υπουργός Ψηφιακής Ανάπτυξης Maksut Shadayev χαρακτήρισε τα σχέδια της Ρωσικής τεχνολογικής βιομηχανίας για μια εγχώρια εναλλακτική λύση στην Unreal Engine και στην Unity ως «οδυνηρή ιστορία». Ο Shadayev είπε στο ρωσικό κοινοβούλιο ότι η πρόταση για μια ρωσινή engine θεωρείται «χαμηλής χρηματοδότησης» και θα κόστιζε πολύ περισσότερο από ό,τι θα έφερνε.
Πλέον φημολογείται ότι υπάρχει ένας επενδυτής που στηρίζει την η ιδέα δημιουργίας μίας Ρωσικής engine. Αυτό σημαίνει ότι ίσως στο μέλλον δούμε ανακοίνωση από κάποια εταιρεία αλλά όχι την Ρωσική κυβέρνηση.
Διαβάστε ακόμη σχετικά με την διακοπή των Windows 10 και Windows 11 στη Ρωσία από πλευράς Microsoft και συζητήστε για την Ρωσική engine στο παρακάτω forum topic.