- Ειδήσεις
- Άλλες ειδήσεις
- Επικεφαλής του Roblox Studio: «Τα έσοδα των παιδιών στην πλατφόρμα δεν είναι εκμετάλλευση, είναι ένα δώρο»
Επικεφαλής του Roblox Studio: «Τα έσοδα των παιδιών στην πλατφόρμα δεν είναι εκμετάλλευση, είναι ένα δώρο»
HotΚωνσταντίνος Λάζος
Επικεφαλής του Roblox Studio: «Τα έσοδα των παιδιών στην πλατφόρμα δεν είναι εκμετάλλευση, είναι ένα δώρο»
Πληροφορίες
Οι κατηγορίες και η απάντηση της εταιρείας.
Το Roblox είναι μια πλατφόρμα όπου παίζετε games που φτιάχνει το community, μέσω του Roblox Studio. Το Roblox έχει σχεδόν 200 εκατομμύρια παίκτες. Οι developers που χρησιμοποιούν το Roblox Studio για να φτιάξουν games στο Roblox παίρνουν και αμοιβές.
Οι κατηγορίες εναντίον του Roblox και οι δηλώσεις του Stefano Corazza
Το 2021, το Roblox κατηγορήθηκε από την ομάδα «People Make Games» ότι εκμεταλλεύεται τους νεαρούς developers της πλατφόρμας, που πολλοί από αυτούς είναι κάτω των 18 ετών. Η κατηγορία, επίσης, συμπεριέλαβε το σύστημα πληρωμών των developers από το in-game currency του Roblox, που είναι τα Robux. Το Roblox πουλάει αυτά τα Robux σε υψηλότερη τιμή από όσο τα αγοράζει. Τα 1000 Robux κοστίζουν 3,50 δολάρια, ενώ η αγορά των Robux κοστίζει 12,50 δολάρια.
Τότε, το Roblox εξέδωσε μια δήλωση στο Eurogamer που μίλησε για την αύξηση του συνολικού χρηματικού ποσού που κέρδισαν οι creators, τις δεξιότητες που μαθαίνουν στο coding και τα διάφορα προγράμματα υποστήριξης που τους παρέχει το Roblox. Σε μια συνέντευξη στο GDC με τον επικεφαλή του Roblox Studio, τον Stefano Corazza στο τέλος του Μαρτίου, όπου μια νέα συλλογή από tools που χρησιμοποιούσαν το AI δοκιμάστηκε, τον ρώτησαν για την φήμη που έχει λάβει το Roblox και την αντίληψη ότι εκμεταλλευόταν νέους developers, δεδομένου ότι παίρνει μια περικοπή από την εργασία που μερικές φορές παράγεται από παιδιά. Ο Corazza απάντησε: «Δεν ξέρω, μπορείς να το πεις αυτό για πολλά πράγματα, σωστά; Θα μπορούσες να πεις «Εντάξει, τα εκμεταλλευόμαστε, το ξέρεις, παιδική εργασία, σωστά;». Ή μήπως μπορείς να πεις ότι δίνουμε ευκαιρία σε ανθρώπους ολόκληρου του κόσμου την δυνατότητα να έχουν μια δουλειά και ακόμα να έχουν και εισόδημα. Θα μπορούσα να είμαι 15 χρονών, στην Ινδονησία, να ζούσα σε μια φτωχογειτονιά και απλά με ένα laptop να δημιουργούσα, να έβγαζα χρήματα και να κάνω τη ζωή μου καλύτερη. Υπάρχει πάντα και η άλλη πλευρά για αυτό, όταν είσαι ευρύς και δημοκρατικός – και σε αυτή την περίπτωση, επίσης με νεαρό κοινό - εννοώ ότι ένας μέσος game developer είναι στα 20 του. Αλλά εννοείται, υπάρχουν και άνθρωποι που είναι έφηβοι – και έχουμε προσλάβει μερικούς έφηβους που είχαν εκατομμύρια παίκτες στην πλατφόρμα. Για εκείνους, ξέρεις, το να ακούς για την εμπειρία τους, δεν ένιωθαν ποτέ ότι τους εκμεταλλεύτηκαν. Ένιωσαν κάπως: «Ω θεέ μου, αυτό ήταν το μεγαλύτερο δώρο, ξαφνικά μπορούσα να δημιουργήσω κάτι, είχα εκατομμύρια χρήστες, πήρα πολλά λεφτά που μπορούσα να σταματήσω». Οπότε σκοπεύω να εστιάσω στο πόσα λεφτά μπορούμε να δώσουμε κάθε χρόνο στους creators, που τώρα κοντεύουν τα δισεκατομμύρια δολάρια, το οποίο είναι φαινομενικό».
Επίσης, προστέθηκε στη συνέντευξη ότι οι περισσότεροι άνθρωποι που παίρνουν χρήματα από το Roblox είναι άνω των 18. Ο Corazza πρόσθεσε: «Και φαντάσου, τα εκατομμύρια παιδιά που μαθαίνουν coding κάθε μήνα. Έχουμε εκατομμύρια creators στο Roblox Studio. Μαθαίνουν Lua scripting που είναι πολύ κοντά στην Python – μπορείς να μπεις σε μια δουλειά σε μια εταιρεία τεχνολογίας και να λες: «Είμαι προγραμματιστής», σωστά;». «Πιστεύω ότι εστιάζουμε πραγματικά στη μάθηση - το πρόγραμμα σπουδών, αν θέλετε - και πραγματικά φέρνουμε τους ανθρώπους και τους δίνουμε τη δυνατότητα να γίνουν επαγγελματίες».
Η απάντηση του Roblox
Το Roblox έδωσε μια μεγάλη δήλωση στο Eurogamer εκθέτοντας τις απόψεις του για την πλατφόρμα, τη δημιουργία εσόδων της και τις ηλικίες όσων λαμβάνουν έσοδα μέσω αυτής. Σχετικά με το σχόλιο στο Eurogamer από τον επικεφαλής του Roblox Studio, Stefano Corazza, ότι «είχε προσλάβει κάποιους εφήβους που είχαν εκατομμύρια παίκτες στην πλατφόρμα», το Roblox είπε τώρα ότι θέλει να καταστήσει σαφές ότι η εταιρεία δεν προσλαμβάνει ανηλίκους. Η πλήρης απάντηση του Roblox έχει ως εξής: «Η πλατφόρμα του Roblox εξυπηρετεί μια ευρεία κοινότητα των creators. Άνθρωποι κάθε ηλικίας και υπόβαθρου αρχίζουν να δημιουργούν στο Roblox για πολλούς διαφορετικούς λόγους - για να μάθουν coding, να μοιράζονται τις δημιουργίες τους με φίλους ή απλά για τη χαρά του development. Για πολλούς, χρησιμοποιώντας το Roblox για τη δημιουργία ενός game ή virtual experience ή virtual item είναι μια μορφή δημιουργικής έκφρασης. Όπως και άλλες μορφές δημιουργικής έκφρασης, όπως η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου ή η κινηματογράφηση και η αποστολή των δικών σας βίντεο στο internet, για πολλούς είναι ένα χόμπι, για άλλους μπορεί τελικά να μετατραπεί σε καριέρα. Η κοινότητα των developers και των creators μας περιλαμβάνει άτομα με ένα ευρύ φάσμα επαγγελματικών ικανοτήτων και μεγεθών ομάδων, από νεαρούς φοιτητές και ανεξάρτητους χομπίστες, μέχρι και full-time στούντιο. Το Roblox είναι επίσης ένα εκπαιδευτικό εργαλείο και η εκπαίδευση ήταν μέρος του DNA της εταιρείας από την πρώτη μέρα. Σήμερα, οι εκπαιδευτικοί σε όλο τον κόσμο αξιοποιούν την πλατφόρμα για να δημιουργήσουν καθηλωτικές μαθησιακές εμπειρίες που εμπνέουν τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και την κριτική σκέψη. Είμαστε περήφανοι για τη θετική διαφορά που έχει κάνει η ανάπτυξη του Roblox, με δωρεάν εργαλεία διαθέσιμα σε όλους και στη ζωή πολλών στην κοινότητα των developers μας».
Η δήλωση συνεχίζει και λέει: «Μια πρόσφατη έρευνα σχετικά με τους λόγους που η κοινότητα των creators βασίζεται στο Roblox διαπίστωσε ότι το κύριο κίνητρο για τους περισσότερους δημιουργούς δεν είναι το χρηματικό κέρδος. Σε μια έρευνα που διεξήχθη από το Roblox και ολοκληρώθηκε από περισσότερους από 6500 creators του Roblox το 4ο τρίμηνο του 2023, όταν ρωτήθηκαν για το τι τους παρακινεί για να φτιάξουν experiences στο Roblox, είναι η διασκέδαση και κατατάσσεται 4 φορές υψηλότερα από τη δημιουργία εσόδων. Για το υποσύνολο της κοινότητας δημιουργών που επιθυμεί να επιδιώξει τη δημιουργία εσόδων, το Roblox προσφέρει μια μοναδική πρόταση αξίας. Ως μία User Generated πλατφόρμα (UGC), τα οικονομικά στοιχεία στο Roblox διαφέρουν από άλλες gaming πλατφόρμες. Το Roblox προσφέρει υποδομές, παγκόσμια διανομή και τεχνολογίες για development με χαμηλό αρχικό κόστος στους developers. Για παράδειγμα, σε αντίθεση με άλλες πλατφόρμες όπου οι προγραμματιστές επιβαρύνονται με έξοδα για χρεώσεις καταστημάτων εφαρμογών, επεξεργασία πληρωμών, αποθήκευση, φιλοξενία, υποδομή, εποπτεία και λειτουργίες ασφαλείας - όλα αυτά καλύπτονται από το Roblox. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με την πρόταση οικονομικής αξίας για προγραμματιστές και τα κέρδη στο Roblox και το ποσοστό ανάλυση της μετοχής Roblox, εδώ.
Καθώς η πλατφόρμα μας έχει κλιμακωθεί, οι developers και οι creators μας που δημιουργούν έσοδα απολαμβάνουν σημαντική επέκταση κερδών με την πάροδο του χρόνου μέσω του προγράμματος Roblox Developer Exchange (DevEx), που είναι το μέσο με το οποίο οι δημιουργοί δημιουργούν έσοδα από τα games και τα experiences τους. Μπορείτε να δείτε πώς έχει αυξηθεί το DevEx μας με τα χρόνια στο συμπληρωματικό υλικό μας, στη σελίδα 11. Το 2023, δώσαμε περισσότερα από 741 εκατομμύρια δολάρια στην κοινότητα των creators μέσω του προγράμματος DevEx. Αναζητούμε πάντα περισσότερους τρόπους για να κερδίσουν οι προγραμματιστές στην πλατφόρμα (διαβάστε το Όραμα μας για το Roblox Economy ). Για τα experiences που δημιουργούν έσοδα, η πλειοψηφία δημιουργείται από developers ηλικίας 18 ετών και άνω. Από τους creators που είναι εγγεγραμμένοι στο πρόγραμμα Roblox Developer Exchange (DevEx), η συντριπτική πλειοψηφία είναι ηλικίας άνω των 18 ετών. Η μέση ηλικία για developers με κορυφαία κέρδη ή/και αφοσιωμένους developers είναι περίπου τα 25 έτη. Το 2023, περισσότερο από το 90% από τα 1000 κορυφαία experiences ανά ώρες συμμετοχής ανήκαν σε developers ηλικίας τουλάχιστον 18 ετών. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για το πώς υποστηρίζουμε τους creators εδώ».
Διαβάστε για τα custom games υπέρ της Παλαιστίνης που έκλεισε το Roblox και συζητήστε για το Roblox στο σχετικό forum topic.