Έρευνα: Όταν δύο gamers παίζουν multiplayer μαζί τότε οι εγκέφαλοί τους συγχρονίζονται

Hot
Μάνος Γρυπάρης
Μάνος Γρυπάρης

Μάνος Γρυπάρης  

Κάντε subscribe να περάσουμε το GameWorld. ➜ http://Youtube.com/ManosGryparis
 
0.0 (0)
0 1 0 0 0
Έρευνα: Όταν δύο gamers παίζουν multiplayer μαζί τότε οι εγκέφαλοί τους συγχρονίζονται

Έρευνα: Όταν δύο gamers παίζουν multiplayer μαζί τότε οι εγκέφαλοί τους συγχρονίζονται

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00

Το Πανεπιστήμιο του Ελσίνκι έκανε μεγάλα βήματα.

Φινλανδική έρευνα ισχυρίζεται ότι ο εγκέφαλός μας συγχρονίζεται ενώ παίζουμε μαζί.

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Ελσίνκι δημοσίευσαν μια μελέτη που εξετάζει τον συγχρονισμό των εγκεφαλικών κυμάτων ανθρώπων που παίζουν ένα απλό παιχνίδι Racing σε ζευγάρια. Ο βασικός ισχυρισμός, φυσικά, είναι ότι τα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι τα εγκεφαλικά κύματα των ανθρώπων συγχρονίζονται ενώ παίζουν ένα συνεργατικό παιχνίδι αγώνων. Οι εγκέφαλοι των συμμετεχόντων ενεργοποιούνταν με παρόμοιο τρόπο με τον τρόπο που θα ενεργούσαν κατά τη διάρκειά της face to faceαλληλεπίδρασης και «ο ενδοεγκεφαλικός νευρωνικός συγχρονισμός έχει συνδεθεί με την ενσυναίσθηση και τη συνεργασία» σε τέτοιες καταστάσεις.

Υπάρχουν απαραίτητες επιφυλάξεις σε αυτό: Η μελέτη είναι σχετικά μικρής κλίμακας (εξέτασε 42 ζευγάρια παικτών) και, ενώ δείχνει δραστηριότητα που υποδηλώνει ένα συγκεκριμένο συμπέρασμα. Δεν θα ήταν λογικό να το θεωρήσουμε ως οριστική απόδειξη. Η έρευνα δημοσιεύτηκε επίσης στο Neuropsychologia, το οποίο είναι ένα περιοδικό που θεωρείται έγκυρο στον τομέα του εγκεφάλου.

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν φυσικά σε ηχομονωμένα δωμάτια και έπαιξαν ένα παιχνίδι "εμπνευσμένο από ένα επεισόδιο της Βρετανικής τηλεοπτικής σειράς Top Gear (Churchward and Doyle, 2008), στο οποίο οι συμμετέχοντες είχαν την αποστολή να οδηγούν διώροφα αυτοκίνητα, με το άτομο από πάνω να γυρίζει το τιμόνι και το άτομο στο κάτω μέρος να χειρίζεται τα πεντάλ". Ένα απλό βιντεοπαιχνίδι δημιουργήθηκε και οι συμμετέχοντες έπρεπε να οδηγήσουν ένα αυτοκίνητο γύρω από μια αγωνιστική πίστα όσο το δυνατόν γρηγορότερα, με έναν από αυτούς να οδηγεί και έναν να είναι υπεύθυνος για την επιτάχυνση και τα φρένα. Οι πίστες περιείχαν εμπόδια που έπρεπε να αποφευχθούν και υπήρχαν τέσσερις πίστες που όλοι οι συμμετέχοντες οδήγησαν και στους δύο ρόλους.

Δείτε αναλυτικά την έρευνα.

Η μελέτη σημειώνει ότι «η συνεργασία στην εργασία συνδέθηκε με υψηλότερο συγχρονισμό στις ζώνες άλφα, βήτα και γάμμα του εγκεφάλου, σε σύγκριση με τον συγχρονισμό πραγματικών ζευγαριών και λανθασμένων ζευγαριών που βασίζονται στην απόδοση». Αυτό το ομολογουμένως περιορισμένο σύνολο δεδομένων δείχνει μια σύνδεση μεταξύ της απόδοσης στο παιχνίδι και του συγχρονισμού γάμμα ειδικότερα, όπου τα κύματα γάμμα που σχετίζονται με υψηλή γνωστική λειτουργία συγχρονίζονται μεταξύ των συμμετεχόντων. Το τι σημαίνει αυτό στην πραγματικότητα δεν είναι κάτι που η συγκεκριμένη μελέτη πρόκειται να απαντήσει.

«Καταφέραμε να δείξουμε ότι ο συγχρονισμός της φάσης μεταξύ του εγκεφάλου μπορεί να συμβεί χωρίς την παρουσία του άλλου ατόμου», λέει ο διδακτορικός ερευνητής Valtteri Wikström, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης. «Αυτό ανοίγει τη δυνατότητα να διερευνηθεί ο ρόλος αυτού του κοινωνικού μηχανισμού του εγκεφάλου στην διαδικτυακή αλληλεπίδραση».

Το ευρύτερο πλαίσιο της μελέτης δεν αφορά τόσο τα games, όσο τον αυξημένο χρόνο που βιώνουμε τώρα οι περισσότεροι από εμάς μπροστά σε μια οθόνη και τις ανησυχίες για το πώς αυτό επηρεάζει τόσο εμάς όσο και ειδικά τις νεότερες γενιές που έχουν μεγαλώσει ως ψηφιακά ντόπιοι. Οι οθόνες δεν φεύγουν, επομένως είναι σημαντικό να καταλάβουμε τι μπορεί να κάνει ο εγκέφαλός μας κατά τη διάρκεια τέτοιων αλληλεπιδράσεων. «Εάν μπορούμε να δημιουργήσουμε διαδραστικές ψηφιακές εμπειρίες που ενεργοποιούν θεμελιώδεις μηχανισμούς ενσυναίσθησης, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερες κοινωνικές σχέσεις, ευημερία και παραγωγικότητα στο internet», λέει η υπεύθυνη της έρευνας Katri Saarikivi. Θαυμάζω την αισιοδοξία!

Ο Wikström εκτιμά ότι τελικά αυτές οι μετρήσεις του συγχρονισμού του εγκεφάλου κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής συνεργασίας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη μέτρηση της «ποιότητας» της κοινωνικής αλληλεπίδρασης και ότι η καλύτερη κατανόηση του τρόπου λειτουργίας τους θα επιτρέψει στους προγραμματιστές software να οικοδομήσουν προς αυτή την κατεύθυνση.

Δείτε την έρευνα για τους Έλληνες gamers και το τι games και τι κονσόλες προτιμούν. Συζητήστε για τις έρευνες στα video games στο σχετικό forum topic.

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or